Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas
Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas
Terekest.
Ühel päeval sai otsustatud, et oma vana Audi 200 ei taha enam talvel tarbida, aga talvel tahaks mõnda jäärada ikka külastada. Audi B5 kerel 1.8TQ isendeid enam väga ei liigu või hoitakse hinnalt need päris kõrgel veel. Sõbral oli parasjagu huvi oma Squubarust loobuda ja nii see ostetud saigi.
Pill on päris põnev. Podiseb nagu turboga ülelaetud Imprezad/Foresterid, ent on siiski 2.2 N/A mootoriga. Keegi on kunagi käepärastest vahenditest miskit kokku keevitanud, et seda saavutada. Hetkel veel ei häiri, sest pikki sõite selle autoga pole ja linnas on päris vahva kärutada. Lumel kraabib rattaid päris viisakalt, seega talvesõiduki eesmärgi täidab ära.
Lisavarustust eriti pole, käike saab ise vahetada, laisa inimese aknalüliteid on 4tk ning juhi ja kundeistmel saab sooja tagumendiga sõita.
Nalja on selle autoga juba ka saanud. Autol puudus ühelt poolt käsipiduri majandus ja tagakettad/klotsid olid ka oma eluea lõpus. Paigaldasin uued trossid ja klotsid käsipidurile koos vedrumajandusega ja sõidupiduriks sai tellitud TEXTAR kettad/klotsid.
Polnud väga trummelpiduritega elus majandanud, aga seda poleks oodanud, et uutel ketastel tuleb sisemine tolmukaitserant maha käiata. Võta veel selline keskmise hinnaklassi toode. Oleks odavad BLUE PRINT kärakad ostnud, pääsenuks lihtsa vaevaga, sest nendel see rant puudub.
Nüüd on vaja veel mõned tagasilla puksid tellida ja vahetada, misjärel võiks äkki ülevaatusele sõita.
Kaua ma seda oman või mis sellest saab, näitab aeg. Müügis pole selliseid näinud. Kas need on oma aja ära elanud või sattusin jälle mingi pool "rariteedi" peale?
Talvine sõit on öö ja päev vs Audi üle esisilla rippuva mootoriga suure laevaga. Minupikkusele on see Legacy veidi väike - kiivriga seal mugav pole, rääkimata tavasõidust. Õnneks on katuseluuk. Et kui kate tagasi lükata laes, siis on väheke rohkem ruumi peale.
Pilti autodest ka. Vast võetakse kenasti vastu. Tööjuures, mis VAG grupi remondiga tegeleb võeti kohe hästi vastu see lärmav auto.
Ühel päeval sai otsustatud, et oma vana Audi 200 ei taha enam talvel tarbida, aga talvel tahaks mõnda jäärada ikka külastada. Audi B5 kerel 1.8TQ isendeid enam väga ei liigu või hoitakse hinnalt need päris kõrgel veel. Sõbral oli parasjagu huvi oma Squubarust loobuda ja nii see ostetud saigi.
Pill on päris põnev. Podiseb nagu turboga ülelaetud Imprezad/Foresterid, ent on siiski 2.2 N/A mootoriga. Keegi on kunagi käepärastest vahenditest miskit kokku keevitanud, et seda saavutada. Hetkel veel ei häiri, sest pikki sõite selle autoga pole ja linnas on päris vahva kärutada. Lumel kraabib rattaid päris viisakalt, seega talvesõiduki eesmärgi täidab ära.
Lisavarustust eriti pole, käike saab ise vahetada, laisa inimese aknalüliteid on 4tk ning juhi ja kundeistmel saab sooja tagumendiga sõita.
Nalja on selle autoga juba ka saanud. Autol puudus ühelt poolt käsipiduri majandus ja tagakettad/klotsid olid ka oma eluea lõpus. Paigaldasin uued trossid ja klotsid käsipidurile koos vedrumajandusega ja sõidupiduriks sai tellitud TEXTAR kettad/klotsid.
Polnud väga trummelpiduritega elus majandanud, aga seda poleks oodanud, et uutel ketastel tuleb sisemine tolmukaitserant maha käiata. Võta veel selline keskmise hinnaklassi toode. Oleks odavad BLUE PRINT kärakad ostnud, pääsenuks lihtsa vaevaga, sest nendel see rant puudub.
Nüüd on vaja veel mõned tagasilla puksid tellida ja vahetada, misjärel võiks äkki ülevaatusele sõita.
Kaua ma seda oman või mis sellest saab, näitab aeg. Müügis pole selliseid näinud. Kas need on oma aja ära elanud või sattusin jälle mingi pool "rariteedi" peale?
Talvine sõit on öö ja päev vs Audi üle esisilla rippuva mootoriga suure laevaga. Minupikkusele on see Legacy veidi väike - kiivriga seal mugav pole, rääkimata tavasõidust. Õnneks on katuseluuk. Et kui kate tagasi lükata laes, siis on väheke rohkem ruumi peale.
Pilti autodest ka. Vast võetakse kenasti vastu. Tööjuures, mis VAG grupi remondiga tegeleb võeti kohe hästi vastu see lärmav auto.
Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas
Tore lugu, aitäh. Huvitav, et sõidumulje on paraolümpiast nii palju erinev, sest mootor ripub samas kohas ja kaalujaotus võiks olla samuti sarnane. Kas Subaru on siis nii palju kergem või peitub uba nelikveo seades?
Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas
Mul oli kunagi audi 90, 90a 2.3 kuattro. Talvel käis kah. Järgmisel talvel sattus kätte samasugune Legacy, 2.2 automaat. USA!!
Ja kokkuvõtteks võib öelda, et audiga sõit oligi paras enesetapu katse(veits liialdan, aga siiski). Kuna mõlemad masinad sama jõu numbirga 100kw vs 99kw, siis jõu olematust ei saa ühe või teise isendi puhul süüdistada, sest audi alajuhitavus oli klass omaette. Legacy tegi nii nagu juht soovis, audi tegi kõike vastu tahtmist. Kui muidugi audiga külje ette sai, siis oli tore. Lume ronis ka hästi. Aga tavalisel ringteel külg ette saada, pidi kõikide pedaalide ja kangidega vehkima. Nie wieder berlin!
Ja kokkuvõtteks võib öelda, et audiga sõit oligi paras enesetapu katse(veits liialdan, aga siiski). Kuna mõlemad masinad sama jõu numbirga 100kw vs 99kw, siis jõu olematust ei saa ühe või teise isendi puhul süüdistada, sest audi alajuhitavus oli klass omaette. Legacy tegi nii nagu juht soovis, audi tegi kõike vastu tahtmist. Kui muidugi audiga külje ette sai, siis oli tore. Lume ronis ka hästi. Aga tavalisel ringteel külg ette saada, pidi kõikide pedaalide ja kangidega vehkima. Nie wieder berlin!
Outback '14
Legacy ´11 (naisrahva käsutuses)
Outback ´05 (ex)
Legacy ´95 (ex)
FreeSSM
Legacy ´11 (naisrahva käsutuses)
Outback ´05 (ex)
Legacy ´95 (ex)
FreeSSM
Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas
subarul ju vähem mootorit mis üleääre ripuks pikalt, audil kogu r4/r5 pikalt üle ääre, bokser ainult paarkümmend cm Aga ja hsubarul ja audil ikka jõhker vahe jäärajal, kui audi roolis ikka peab võimlema siis subaru roolis on tunduvalt lihtsam Edu sulle Roland selle subaruga, mul ju sarnane
Varuosad ja pisemad remonttööd 58344541 või toigiputka@gmail.com
Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas
Tänud Toivo. Enne teema tegemist sirvisin vähe siin foorumil ringi ja sinu teema jäi silma. Aimasin, et kellega tegu, aga ei teanud kohe kindlalt seda.
Audi ja Subsiku vahe on sõidu osas jah palju erinev. Keeravad need C3/C4 kered ka, aga kõik võtab rohkem aega. Minu jaoks isiklikult polnud vahet kui palju võimlema peab, peaasi kui nipid selgeks sai ja auto keeras nii nagu mina tahtsin. Ma ei ole kindlasti hea sõitja, aga Aaduga sai ca 7 talve harjutatud. Hindan mõlemaid ja ei tee üht ega teist maha.
Kaalu kohta. A200 on tühimassiga 1520kg vs Subaru 1330kg. Kindlasti mängivad rolli ka auto füüsilised mõõtmed. Ilmselt kaalust juba piisab selleks tuntavaks vaheks.
Turbost tunnen puudust. Alumisest otsast veel midagi toimub, aga üle 3k rpm ei suurene muu kui lärm. Nüüd olen lugenud, s.h ka Toivo teemast, et see lärin pigem kaotab jõudu? Olen ilmselt selle poolt isegi, sest vabalthingaval on summuti vastusurve ju mega oluline vs siis turbokal, millel sinna kogu jõud kinni võib jääda. Minu "seade" on miskit sellist, et kolded, üheks toruks kokku, mingi väike pütt/resokas, ja taga kah mingi "sportpütt".
Aga see selleks. See ei morjenda hetkel. Rohkem muret teeb mootori osa. Külmalt käivitades klõbiseb kuni 5 sek. Siis kaoks justkui ära või jääb vähemaks. Veidi paugutada, siis nagu oleks sama, mis külmalt käivitades. Salongi on veetud miski Hydroscandi kell, et õlirõhku koguaeg näeks. Iseenesest hea. Külmalt 4,5 bar, soojalt tühikäigul 1 bar ja 2rpm soojalt julgelt üle 2.5bar. Saalesid ei peaks siis kahtlustama? Õli just vahetatud Castrol 10w60 vastu ja MANN filter paigaldatud. Enne oli 5w40 Castrol ja täpselt sama hääl oli külmalt, soojalt ja kuumalt.
Igasugu mõtted selle auto kohta on teretulnud. Ei tea neist essugi ja iga asi on uus, põnev kogemus.
Audi ja Subsiku vahe on sõidu osas jah palju erinev. Keeravad need C3/C4 kered ka, aga kõik võtab rohkem aega. Minu jaoks isiklikult polnud vahet kui palju võimlema peab, peaasi kui nipid selgeks sai ja auto keeras nii nagu mina tahtsin. Ma ei ole kindlasti hea sõitja, aga Aaduga sai ca 7 talve harjutatud. Hindan mõlemaid ja ei tee üht ega teist maha.
Kaalu kohta. A200 on tühimassiga 1520kg vs Subaru 1330kg. Kindlasti mängivad rolli ka auto füüsilised mõõtmed. Ilmselt kaalust juba piisab selleks tuntavaks vaheks.
Turbost tunnen puudust. Alumisest otsast veel midagi toimub, aga üle 3k rpm ei suurene muu kui lärm. Nüüd olen lugenud, s.h ka Toivo teemast, et see lärin pigem kaotab jõudu? Olen ilmselt selle poolt isegi, sest vabalthingaval on summuti vastusurve ju mega oluline vs siis turbokal, millel sinna kogu jõud kinni võib jääda. Minu "seade" on miskit sellist, et kolded, üheks toruks kokku, mingi väike pütt/resokas, ja taga kah mingi "sportpütt".
Aga see selleks. See ei morjenda hetkel. Rohkem muret teeb mootori osa. Külmalt käivitades klõbiseb kuni 5 sek. Siis kaoks justkui ära või jääb vähemaks. Veidi paugutada, siis nagu oleks sama, mis külmalt käivitades. Salongi on veetud miski Hydroscandi kell, et õlirõhku koguaeg näeks. Iseenesest hea. Külmalt 4,5 bar, soojalt tühikäigul 1 bar ja 2rpm soojalt julgelt üle 2.5bar. Saalesid ei peaks siis kahtlustama? Õli just vahetatud Castrol 10w60 vastu ja MANN filter paigaldatud. Enne oli 5w40 Castrol ja täpselt sama hääl oli külmalt, soojalt ja kuumalt.
Igasugu mõtted selle auto kohta on teretulnud. Ei tea neist essugi ja iga asi on uus, põnev kogemus.
Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas
Mul õlirõhud sooja mootoriga tühikäigul 1.3-1.4bar ja 2k rpm juures ca 5bar (või grammike peale).
Rõhukell näitab kuni 7bar, külmalt on seier lõpus.
Aga see klõbin/tiksumine ilmselt ovaalseks kulunud kolbidest/silindrist, soojenedes materjali paisudes jääb vaiksemaks.
Rõhukell näitab kuni 7bar, külmalt on seier lõpus.
Aga see klõbin/tiksumine ilmselt ovaalseks kulunud kolbidest/silindrist, soojenedes materjali paisudes jääb vaiksemaks.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI
Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas
Hehhee. Ega ma ei lootnudki, et Subarute tüüpilisest probleemist pääsen.
Aga küsimus. Pole kataloogidest leidnud difri tala otsmisi pukse, mis kohe tagasilla pikivarraste kõrval on. Kas need võiks olla õiged? See strongflex peaks olema odavam, kui Powerflex. Taketis on paraku ainult 1 puks sinna talale pakkuda. Teisi saab tavalisi pukse ka.
https://www.strongflex.eu/en/subaru-imp ... 28176.html
Aga küsimus. Pole kataloogidest leidnud difri tala otsmisi pukse, mis kohe tagasilla pikivarraste kõrval on. Kas need võiks olla õiged? See strongflex peaks olema odavam, kui Powerflex. Taketis on paraku ainult 1 puks sinna talale pakkuda. Teisi saab tavalisi pukse ka.
https://www.strongflex.eu/en/subaru-imp ... 28176.html
Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas
Sellel pildil difri puksid:Kivikas kirjutas:Hehhee. Ega ma ei lootnudki, et Subarute tüüpilisest probleemist pääsen.
Aga küsimus. Pole kataloogidest leidnud difri tala otsmisi pukse, mis kohe tagasilla pikivarraste kõrval on. Kas need võiks olla õiged? See strongflex peaks olema odavam, kui Powerflex. Taketis on paraku ainult 1 puks sinna talale pakkuda. Teisi saab tavalisi pukse ka.
https://www.strongflex.eu/en/subaru-imp ... 28176.html
https://www.strongflex.eu/en/subaru-for ... &results=4
Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas
271530B on jah vaja. Tarne päris pikk. On kellelgi neid äkki vedelema jäänud? Või teab kuidas ja kust kiiremini saada. Ei pea olema see polü värk.
Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas
Asi pole mingis müstilises vastusurves. Mingit survet ei pea vastu olema, kui hull surve on vastu,siis kuidas pääseksid väljalaskegaasid silindrist minema?Kivikas kirjutas: Olen ilmselt selle poolt isegi, sest vabalthingaval on summuti vastusurve ju mega oluline vs siis turbokal, millel sinna kogu jõud kinni võib jääda. Minu "seade" on miskit sellist, et kolded, üheks toruks kokku, mingi väike pütt/resokas, ja taga kah mingi "sportpütt".
Asi on gaaside kiiruses! Kui sul on seal mingi äge,üledimensioneeritud väljalase, siis gaasidel kiirust pole ja nad ei suuda silindrit puhtaks tõmmata. Eriti hull on see juhul,kui sul on seal"subaru häält" tegev omalooming.
Mida rohkema seguga sa suudad silindrit täita,seda suurem võimsus. Aga kui sul on seal 20% vanu väljalaske gaase ees,siis teoreetiliselt juba sa ei suuda sinna uut kraami üle 80% suruda.
Ahjaa,seda nimetatakse läänes VE(volumetric efficency). Ideaalis saab see vabalthingaval olla 100%. Võimekamad motospordi insenerid on ka saavutanud 130% VE-d.
Tühikäigul 1 bar pole midagi hullu. Aga kui palju on üle 2,5 bari?Kivikas kirjutas: Külmalt 4,5 bar, soojalt tühikäigul 1 bar ja 2rpm soojalt julgelt üle 2.5bar. Saalesid ei peaks siis kahtlustama? Õli just vahetatud Castrol 10w60 vastu ja MANN filter paigaldatud. Enne oli 5w40 Castrol ja täpselt sama hääl oli külmalt, soojalt ja kuumalt.
4000 juures võiks olla minimaalselt 3,5 bari
Võid üle ka vaadata,kui suur õlipump sul on.
Üleval,väntvõlli anduri kõrval on number.
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B
-
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 128
- Liitunud: L, 07 Aug 2010 17:04:38 +0300
Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas
Febesti kood on SAB-B10DM1 saab kindlasti aeromotorsist (tarne 2 päeva) võibolla mujalt ka.Kivikas kirjutas:271530B on jah vaja. Tarne päris pikk. On kellelgi neid äkki vedelema jäänud? Või teab kuidas ja kust kiiremini saada. Ei pea olema see polü värk.
Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas
Kas sellel mootoril pole mitte hüdrotõukurid, mis klõbiseda oskavad?
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas
Miskit tõukurid/nookurid seal on jah. Eks jälgib lähipäevil rohkem seda õlirõhku. Kiikan seda numbrit ka õlipumbalt, kui kapoti alt näeb. Mis see number täpsemalt annab?
Vastururve all mõtlesin seda sama, mida raigo kirjutas. Ei hakanud nii spetsiifiliselt seda kõike välja kribama.
Vastururve all mõtlesin seda sama, mida raigo kirjutas. Ei hakanud nii spetsiifiliselt seda kõike välja kribama.
Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas
Ja see klõbin, hääl mootoris.
Mul oli ka. Sain töö juurest turbodiisli õli, küll volksu mootorite jaoks, aga sain niisama. Tegin paar õli vahetust ja vaikselt tuligi klõbin. Ja enne kui otsustasin mootorit remontima hakata, igaks juhuks tegin ühe õlivahetuse veel, lasin tartu Mariinest seina pealt püstolist õli mootorisse, ei mäleta enam, mis õli see olla võis(u. 2010aasta). Eks ta mingi valvoline oli. 2minutit käis mootor ja klõbin oli kadunud. 2.2 mootoril peaks olema mingid hüdrokompensaatorid nuka ja klappide vahel. Kuna ta on 1 nukaga mootor, siis nookurid ja nookurite otsas kompensaatorid ja siis klapid. Ju siis need kompensaatorid ei täitunud õliga. Pika jutu kokuvõte: ma ei pane kunagi enam muud õli mootorisse, kui see on stock. See mis tehas ette näeb ja kogu lugu. Siin foorumis on neid õli teadlasi ka kõik kohad täis, miks te tehases ei tööta? Või nõustada tehast võiks ikka ju.
Teemaalgataja, tee üks õlivaetus. Pane sisse see mida peab panema, api ja acea numbreid/tähti jälgi. See ei maksa suurt midagi. Saad vähemalt teada, kas on õli viga või mitte.
Reimo
Mul oli ka. Sain töö juurest turbodiisli õli, küll volksu mootorite jaoks, aga sain niisama. Tegin paar õli vahetust ja vaikselt tuligi klõbin. Ja enne kui otsustasin mootorit remontima hakata, igaks juhuks tegin ühe õlivahetuse veel, lasin tartu Mariinest seina pealt püstolist õli mootorisse, ei mäleta enam, mis õli see olla võis(u. 2010aasta). Eks ta mingi valvoline oli. 2minutit käis mootor ja klõbin oli kadunud. 2.2 mootoril peaks olema mingid hüdrokompensaatorid nuka ja klappide vahel. Kuna ta on 1 nukaga mootor, siis nookurid ja nookurite otsas kompensaatorid ja siis klapid. Ju siis need kompensaatorid ei täitunud õliga. Pika jutu kokuvõte: ma ei pane kunagi enam muud õli mootorisse, kui see on stock. See mis tehas ette näeb ja kogu lugu. Siin foorumis on neid õli teadlasi ka kõik kohad täis, miks te tehases ei tööta? Või nõustada tehast võiks ikka ju.
Teemaalgataja, tee üks õlivaetus. Pane sisse see mida peab panema, api ja acea numbreid/tähti jälgi. See ei maksa suurt midagi. Saad vähemalt teada, kas on õli viga või mitte.
Reimo
Outback '14
Legacy ´11 (naisrahva käsutuses)
Outback ´05 (ex)
Legacy ´95 (ex)
FreeSSM
Legacy ´11 (naisrahva käsutuses)
Outback ´05 (ex)
Legacy ´95 (ex)
FreeSSM
Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas
Hüdrotõukurite puhul on vägagi reaalne, et liiga paksu (loe kehva voolavusega) õliga ei toimi viimased nii nagu peaks. Olen ka niikaua stock õliparameetrite poolt, kuni mootoris on originaalilähedasid tolerantsid.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.