Subaru Legacy V 2.5i CNG

Kasutajate autode tutvustused. Võimalik liigutada postitus klubiliikmete autode alla

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
rolandsky
Postitusi: 3
Liitunud: E, 01 Okt 2018 12:02:26 +0300

Subaru Legacy V 2.5i CNG

#1 Postitus Postitas rolandsky » E, 10 Dets 2018 22:31:48 +0300

Ahoi,

Pilt

Tõin eelmisel aastal Rootsimaalt endale 2012.a toodetud Subaru Legacy V. Mootoriks 2.5i 123kw ej253, millele on lisatud Rootsimaal BRC CNG gaasiseade.

Millegipärast viienda generatsiooni Legacy'le on teatud remonttööde teostamiseks varuosade ostmine paras peavalu. Reeglina jääb valida kas kalli või väga kalli varuosa vahel. Nt gaasiseade lisab tagumisele osale tubli +100 kg ja aeg teeb vedrudega ka oma töö, ehk siis täna olen dilemma ees kus kohast leida hea hinnaga uued tugevad vedrud.

Remont- ja hooldustööde nimekiri on pikk:

- Esisild oli halvas seisukorras. Roolilatt taastatud (Hydrol teostas tööd) ja sisemised õõtsapuksid vahetatud. Sarniirid vahetatud, rooliotsad ja sisemised rooliotsad vahetatud TRW toodangu vastu.
- Uus generaator.
- Peaaegu (paarkümmend tuh sõitnud) uued esimesed amordid.
- Uus kütusepump (Nissani oma).
- 2017. uus aku.
- 2017. k.kasti õli ja õlifiltri vahetus.
- 2018. alguses sai paigaldatud uus radiaator.
- 2018. CNG gaasiseadme hooldus.
- CVT käigukasti osaline remont (Lock-Up duty solenoidi mähis põles läbi).

Mootoriõli olen vahetanud +40 tuh jooksul 4 korda. Esimesel kahel korral valasin mootorisse Motul 8100 x-clean fe 5w30, siis korraks Castrol Magnatec 5w30 ja nüüd uuesti Motul 8100 x-clean fe 5w30. Filtrite valikul olen jäänud FRAM, HENGST FITLER VÕI MANN-FILTER toodangu peale. Süüteküünlaid olen vahetanud kahel korral.

Kõige huvitavam remonttöö oli CVT kasti osaline remont. Valve body'l on erinevad solenoidid erinevate ülesannete jaoks. Ühel ilusal suvisel päeval läksid armatuuris järsku põlema veojõukontrolli märgutuli, AT oil temp, mootorituli, käsipiduri märgutuli ja mootoripöörded elasid näidukuplokil tundliku elu. Venitasin remondiga mitu kuud ja siis võtsin asja lõpuks käsile. Dr. Google viis mind kokku ühe vene foorumiga, kus üks kodaniku subaru tribeca põdes samasugust haigust nagu mu legacy. Erinevad mudelid, aga käigukast on sama (TR690). Ta võttis valve body k.kasti küljest, mõõtis solenoidide takistused üle, tuvastas vigase solenodid ja lammutas juppideks ning keris uue traadi peale. Peale seda kadusid armatuurilt hoiatustuled. Tegin järgi. Lock-Up duty takistus peaks jääma 12-16 ohmi vahele, minu solenoid oli +800 ohmi. Lasin Spets24 uue mähkimise teha ja ladusin kõik tagasi kokku. Kõik töötab.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Subarik on mind kaks korda teele jätnud. Õigemini, pole kahel korral enam tööle läinud. Esimesel korral oli süüdi aku, mis üleöö lõpetas igasuguse koostöö ja teisel korral ei saanud sõitma minna tänu vigasele kütusepumbale. Veider on, et jaapani sõiduautodel mingisugused varuosad kattuvad ja nii sai subarikust osaliselt nissan. Nissani kütusepump maksis 17 eur ringis, subaru kütusepump alates 200 eur.

Üldiselt olen oma subarikuga rahul. CNG-ga sõitmine ei tõmba rahakotti suurt auku. Sümmeetriline nelikvedu andestab palju ja tekitab kindlustunnet, nii suvel vihmaga kui ka talvel libedaga.

Roland.

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: Subaru Legacy V 2.5i CNG

#2 Postitus Postitas raig0 » T, 11 Dets 2018 17:35:51 +0300

Tore on kuulda,et meil on veel eestimaal nii asjalikke vendi,kes remondivad oma kätega kasti ka sedasi ära.
Minu austus!
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

rolandsky
Postitusi: 3
Liitunud: E, 01 Okt 2018 12:02:26 +0300

Re: Subaru Legacy V 2.5i CNG

#3 Postitus Postitas rolandsky » P, 03 Veebr 2019 17:25:44 +0300

Niisiis,

Kes teab mis tähendab Subaru Legacy shaggy rear? Legacy tagumine osa vajub madalaks ja külgvaates erineb kõvasti esiosaga. Madalaks vajunud tagumine osa on Legacy-te tüüpviga.

Mis siis teha, kui selline probleem esineb? Tuleb osta tahvel HDPE plastikut, tagumine amort auto küljest eemaldada, tikksaega tugipadja ja kerevahele sobiv tükk välja lõigata ja kõik tagasi kokku panna. Kui kannatust jätkub ja pikk tarneaeg ei morjenda, siis telli vajalik siit: https://www.fastwrx.com/products/saggy- ... 009-legacy

Kas nii saab? Saab ikka ja tuleb tunnistada, et see toimib. Maapinnast mõõdetuna oli esimene küljetiib 72 cm kõrgusel ja tagumine tiivaäär 68,6 cm kõrgusel. Uued BILSTEINI tagumised amordid ja 10mm HDPE plastikust lõigatud "home made" tõste muutis 68,6 cm 71 cm-ks. Maagaasiballoonid lisavad tagumisele osale raskust, ehk teen mingi hetk vigade paranduse ja vahetan 10 mm natuke kõrgema tõste vastu.


Vahepeal natuke panustanud sõiduki heaolusse:

1) Hooldus (mootoriõli (MOTUL 8100 x-clean 5w30) + õlifilter (FRAM), õhufilter (HERTH+BUSS JAKOPARTS).
2) Uued tagumised amordid (BILSTEIN).
3) Roolikardaan oli läbi, romulast sain 25 eur korraliku kasutatud.
4) Uued tagumised stabilisaatori puksid.
5) Uued esimesed stabilisaatori puksid.
6) Gaznetis maagaasiseadme hooldus. Gaasi pihkamist ei esinenud ja süsteem töötab hästi.
7) Uued tagumised luugiamordid (KILEN).

Mis oleks vaja teha:

- Esimeste amortide tugilaagrid on läbi. Tellisin Aeromotorsist uued KYB-d, aga kurat, ei sobib. Poltide auguvahe on KYB omadel 1,1 cm laiem.
- CVT k.kast tahaks õlivahetust ja uut filtrit.
- Sildades õlivahetus.
- Tagumised piduriklotsid vajavad vahetust.
- Piduriõli vajab vahetust.
- Hammasrihm vajaks mõnekümmne tuhande kilomeetri pärast vahetust.
- Sillastend

Sillastend tuleks teha kolmel erineval põhjusel: esimeste amorditugilaagrite vahetamise tõttu, tagumise osa tõste ja peale roolikardaani vahetamist on rool natuke viltu.

Tervitades,

Roland.

rolandsky
Postitusi: 3
Liitunud: E, 01 Okt 2018 12:02:26 +0300

Re: Subaru Legacy V 2.5i CNG

#4 Postitus Postitas rolandsky » P, 29 Sept 2019 22:57:06 +0300

Tüüpvead..

Alustasin plokikaane tihendite vahetamist. Ühe kaane vahelt ajas jahutusvedelikku välja. Mootor on maas, siis läheb käigukastile uus turbiin külge, kuna järjekordne Subaru tüüpviga lõi välja (külma mootoriga pidurdades sureb mootor välja.

Piltidelt on näha ca 250 tuh sõitnud Subaru ej253 mootor, mille põhiline toiteallikas on maagaas (CNG). Enne maha võtmist mõõtsin mootori kompressioni ära. Tulemused 11 bar, 11 bar, 11,5 bar ja 10,5 bar. 10,5 bar oli silindril, mille plokikaas ajas jahutusvedelikku välja.

Lasen plokikaaned ära kontrollida, puhastada, lihvida. Klapipesad freesida ja klapid pesa jaoks sobivaks. Remondi käigus läheb külge uus hammasrihma komplekt koos veepumaga ja uus k.kasti turbiin.

Pilt

Pilt

Pilt

Tervitades,

Roland.

Kasutaja avatar
Deepmaan
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 477
Liitunud: L, 15 Dets 2012 12:04:14 +0300

Re: Subaru Legacy V 2.5i CNG

#5 Postitus Postitas Deepmaan » E, 30 Sept 2019 23:34:16 +0300

Kuidas muidu Subaru ja cng koostöö on ka? Aegajalt mõni isend isegi meie riigis müügil olnud.
Märgatavalt ökonoomsem?

Vasta