minu OB12 2.5 CVT
Postitatud: T, 06 Nov 2012 02:30:22 +0300
Hey,
Tänaseks ~8K kilomeetrit läbitud ja otsustasin teiega jagada oma OB mõtteid ja kogemusi.
=== Ostmine ===
Ostmine oli keeruline. Alustades sellest, et valisin pikalt mitme erineva auto vahel ning lõpetades asjaoluga, et Subaru ostja väga küsimusi ei küsi - läheb salongi ja võtab omale tuimalt auto. Vähemalt erinevate müügimeeste arvates. Mina olin eriline frukt - kauplesin, tundsin igasuguste asjade vastu huvi, tahtsin proovida (üllatus üllatus), ja pärast kauplesin veel. Tõenäoliselt müügimeeste õudusunenägu.
Alles kolmas mees suutis mulle leida võimaluse auto proovimiseks. Kahjuks küll vaid pooleks päevaks aga asi seegi. Pean silmas nii, et lähen ise sõitma ja tunnen ennast autos vabalt. Müügimees ei hinga kuklasse ja ei küsi koguaeg - kas läheme juba vormistama ? Mulle tõesti tundus, et ma olen ikka väga ebaviisakas ja segan teisi inimesi oma muredega keset rasket tööpäeva. Pole väga sellise asjaga harjunud. Oluline on siinkohal mainida, et kolmanda müügimehega suhtlemine tuli mängu oluliselt hiljem - ajal kui ma olin juba Subaru plaanid kindlalt välistanud.
Jättes aga kõik muu kõrvale - antud poolepäevane proovisõit saigi määravaks. Avastasin, et kõrge auto annab liikumisvabaduse, pidev nelikvedu annab meie kliimas meeletu eelise ja asjad said oluliselt selgemaks. Oli palju asju mis häirisid aga lõppude lõpuks - auto on sõitmiseks ja peab vastama meie elukeskkonnale. Otsustatud.
Mis olid peamised vastuargumendid ?
Esiteks kütuse kulu ja Teiseks - antud raha eest vähem mugavusi kui mujal.
Mugavused kärpisin oma peas ratsionaalselt praktilisuse kasuks aga kütuse kulu ... ütleme nii, et kui uuel autol paned paagi täis (65L) ja arvesti lubab sulle julgelt "400km" siis see on ikka päris õudne. Eriti arvestades, et eelmise auto paak oli 50L ja reaalselt sai paagiga alati minimaalselt 600km sõita - ükskõik kas tallates või rahulikult sõites. Linnas.
Lisaks kõigele on 2.5 CVT Oluliselt uimasem kui minu eelmine 2.0 DSG TDI aga see ei olnud omaette eesmärk.
=== Minu OB. 2.5 CVT ===
Lisad:
* metallist koeravõrk
minu kiiks - tahtsin, et sõitjate ruum oleks rohkem turvatud. Ei transpordi mingeid loomi. Lihtsalt tundus elementaarne. Mulle meeldiks muidugi oluliselt rohkem kui võrgu saaks lakke ruloolt kergesti lahti-kokku ja kerida aga kuna sellist varianti subaru valikus polnud siis läks käiku metallist raam. Ei ole liiga keeruline maha võtta aga pärast pole seda lihtsalt kuhugi paigutada.
* täiendavad parkimisandurid
tore küll, et tagurdamise kaamera on kohe komplektis aga kõrvad on ikkagi täiendavaks silmapaariks. Lisaks läheb see kaamera koguaeg mustaks. Olen väga rahul, et võtsin. Häirib ainult, et piiksu tugevust ei saa reguleerida ja need piuksud karjuvad päris kõvasti. Minuarust eriti siis kui laps autos magab.
* täismõõdus tagavararatas
jällegi minu kiiks. ei leppinud selle rehviparandus komplektiga. Sellega oli naljakas lugu. Autol on vaikimisi all 225x65R17 ning see ei mahu pagassis olevasse avasse. Vähemalt nii väideti. Aga juhuslikult üks mees ütles, et kui rehv natuke tühjaks lasta siis mahub ära ja kompressor on nagunii rehviparandus komplektiga kaasas. Lasin esinduses ära proovida ja nii saigi täiesti korralik varuratas pagassi ära mahutatud.
* talverehvid
eraldi velgedel 215x65R16 HKPL 7. Spidomeeter valetab nüüd muidugi eriti hullult. Alguses plaanisin suverehviga samas mõõdus rehvid. Et varuratas klapiks jne. Kui aga uurisin mis on erinevate talverehvide hindade vahesid siis ütleme lühidalt - eraldi velgedega väiksem rehv tuli ... kõvasti odavam ja mõistlikum - arvestades juurde, et kitsam rehv võiks paremini teel püsida jms. Kahju ainult, et auto langes täiendavalt 2cm ja spidomeeter valetab nüüd eriti hullusti.
* suverehvid
Yokohama Geolandar 225x65R17
* täiendav signalisatsioon
kohustuslik. kritiseeriksin paigaldust aga pigem mitte foorumis.
* koledad turvapoldid :)
* kummimatt pagassis
* kummist salongimatid.
* toonitud klaasid
=== Lisad mida ei võtnud aga oleks võinud ===
* led tuled
lahendab ära absurdse tuledelülituse probleemi
* kärukonks
isegi kui käru ei plaani vedada siis antud autol võiks see standardis olla. Teisaldatav siis loomulikult. Uskuge mind - kui teil on selline auto siis varem või hiljem tunnete sellest puudust :)
=== Mis mind natuke häiris ===
ps, enne kui loete edasi - väike kriitika ei tähenda, et mulle üldse midagi ei meeldi. Muidu poleks ju ostnud. Lihtsalt väike kriitika :)
* spidomeeter
mind häirib, et palju mööda näitab. Kas keegi teab kus saaks kalibreerida ? Esindusest ei saanud.
* puldist pagasiluugi luku avamine
vaid pagasiluugi lukust avamine ei võta maha signat. Päris ootamatu oli autot häiresse lasta :)
* raadio mängib ainult võti sees
mis automaatselt tähendab, et ilusal suvepäeval lähed autosse kedagi ootama, paned raadio käima ja unustad tuled põlema - kes siis ikka seda märkab, et tuled samal hetkel põlema lähevad kui võtme sisse pistad. Rääkimata sellest, et ei saa kedagi autosse jätta võtmeteta.
* uksed ei lähe automaatselt sõiduajal lukku.
Minu kiiks aga mulle ei meeldi, et mul on sõiduajal uksed lukust lahti. Alles siin varastati ummikutes tagant istmelt arvuteid. Kunagi üks loll isegi üritas mingis hoovis süüdimatult minu autosse istuda. Õnneks olid uksed lukus.
* dimmer ja makk.
Dimmerist tulesid maha keerates läheb makk tumedamaks vaid ühe nõksu. Edasi lähevad tumedamaks kõik muud lambid peale maki ekraani. Maki pead tumedamaks tegema eraldi menyyst mille unustad/ei viitsi hiljem tagasi keerata :) (alternatiiv on maki ekraan välja lülitada. hea feature.)
* bluetooth
Vaid üks telefon bluetoothiga korraga ja ühenduses olevate telefonide vahetamine on tõeline vaev. Samuti ei oska ta kontakte sünkroniseerida.
* istmete kõrgus
tahaks istet maanteesõidul madalamale lasta kui saab. Ei taha lebotada aga kuidagi ruttu tuleb see madalaim asend kätte :)
* võrgud ja eraldajad pagassis.
Võiks olla vaikimisi sees külgede võrgud. Praegu aretasin ise väikese võrgu koeravõrgu külge - vastu tagumist istet. Saan siis istme ja võrgu vahele oma träni panna. Samas võiks olla ka mingid uksed/võrgud külgedes olevates avaustes. Saaks põhi asjad kuidagi turvaliselt kaasas veetud. Oleks kudiagi mõnus kui asjad ei pea mööda pagassi koguaeg ringi hõljuma. Kui kellegil on häid lahendusi või mõtteid siis teretulnud :)
* püsikiiruse hoidja
Hakkan vaikselt ära harjuma aga siiski endiselt häirib, et pean püsikiiruse hoidja enne kasutamist eraldi sisse lülitama. Harjunud saksa autoga kus sisselülituseks oli füüsiline nupp. Lisaks veel asjaolu, et kruiis oli vasakul, mitte paremal :)
* maki ekraan ja raadio kanalite loetelu puudumine.
Esiteks mulle ei mahu pähe miks see ekraan nii tilluke peab olema :) Teiseks mind häirib, et kui tihti kanaleid ei vaheta siis otsi koguaeg taga mis nupu all mis raadio on. Vahel tahad ruttu kusagilt uudiseid kuulata ja siis otsi taga. Saksa autodel kuidagi väga loogiliselt lahendatud :)
* pagassis koti konksud.
Täiesti kasutamatud võrreldes mu eelmise autoga mille pagassi konksu külge sai mitu korraliku toidukoti rippu panna :) Tore, et olemas aga siiski - väga nõrgalt lahendatud. Toidukotile on nad esiteks liiga madalal ja teiseks on konks nii väike, et sama hea kui seda seal polegi :)
* istmeventilatsiooni puudumine
suhteliselt paha kui suviti pikemal sõidul ikka jalad ja selg täiesti märjad. Pole ju palju tahetud ? :)
=== Mis mind palju häiris ===
* kandevõime.
Naljakas küll, aga kui salong täiskasvanud reisijäid täis siis passi järgi pagasit autosse panna ei tohiks. Rääkimata katuseboxist. Absurdne. Hea, et ostmata ei jätnud kui seda fakti lugesin :)
* tulede automaatne lülitus.
Kui juhtun kedagi autos seisatud mootoriga ootama siis unustan kas tuled põlema või pärast sõidan tuledeta. Tegin sellest kunagi ka eraldi teema. See on täiesti absurdne, et tuled lülituvad sisse juba sellel hetkel kui võti sisestatakse.
* valged plastikud uksepakul
valge sisuga käisid kaasas ka valged plastikust uksepaku katted mida on Võimatu kaitsta määrdumise ja kulumise eest. Kui kellegil on tõesti häid mõtteid või veel parem - näiteid siis olen väga huvitatud. Kleepsud igatahes laideti esinduses maha...
* maki heli kvaliteet
Tõeliselt kohutav. Kui kuulan raadiot siis enamasti on bassid üle. kui kuulan plaati/usb'd/bluetoothi siis on bassid puudu. Samuti pole võimendus ühtlane. Paned volüümi juurde ja kõik läheb jälle paigast ära. Ma ei ole suutnud siiani leida sellist asendit kus ma tõesti rahul oleks. Samuti mulle ei meeldi, et ees on paremad kõlarid kui taga. Kas kellegil on ka HK helisüsteemiga auto ? Kas see on parem ? Või see on vaid ameeriklaste luksus mida euroopa mudelitele ei pakuta ? Igatahes suvalises muus autos on kindlasti oluliselt parem heli.
ps, olen välja lülitanud kõik effektid ja lisaks kõigele ka basse miinusesse keeranud.
* soojendusega esiklaasi puudumine
... Tahaks. Väga! Eriti kui jäidet sajab. See on Kohutav kui sa pead autost sõiduajal välja tulema selleks, et jäidet kraapida. Olen jõudnud juba korra ka see aasta selles situatsioonis olla. Ning teeb kadedaks kui naabrimees paneb auto käima, paar min hiljem lükkab kojamehega klaasi puhtaks ja sõidab minema. Väike sport ei tee paha aga noh... mis ma sellest klaasist ikka koguaeg kraabin kui saaks ka ilma kriipse vedamata klaasi puhtaks.
* peegli soojenduse lülitamine
need on järel vaid siis kui tagumise klaasi soojendus on järel. Absurd. Ma ei kasuta peaaegu kunagi tagumise klaasi soojendust ja nüüd hoia koguaeg järel. mnjah.
* pagasiruum
eelmisse autosse mahtus suur ja väike lapsevanker kõrvuti tuimalt sisse. Suur emmaljunga ja väike maxi-cosi. Nüüd mahub risti vaid emmaljunga ja natukene muid asju veel. Lisaks pole pagassil sügavust aga selle kompenseerib sile põrand millest räägin hiljem.
* reisiarvesti
Saksaautol oli väga lahe see, et lisaks 2'le oli olemas ka "jooksev" mis töötas täpselt jooksval päeval ja jätkas ennast kui mitme sõidu vahele ei jäänud üle tunni(vist). Suhteliselt harjumuspärane oli see, et A oli kuuläbisõit, B oli paagiläbisõit ja jooksev rääkis lihtsalt kuidas üldine olukord täna oli.
Kellejaoks on see väärtus, kellejaoks mitte aga mulle väga meeldis.
Kusjuures XV'l paistis silma mingisugune sõidu ökonoomsuse graafik. See tundus päris edev aga proovida pole saanud. OB'l võiks ka midagi sellist olla :) Eriti arvestades hinnataseme vahesid jms.
=== Mis meeldib ===
* Helisüsteemi liidesed.
Tõesti kõik variandid on kaetud :)
- USB (toetab nii iphonet kui mälupulka. kõik makilt juhitav. 100% vägev)
- 3.5" sisend
- bluetooth. Nii telefon kui audio. s.h. mõlemalt poolt juhtimisega[makist/iphonest]. 100% viimasepeal)
- loomulikult mp3 toega cd mängija
- kõik roolilt juhitav.
5+
* Reguleeritavad tagumised istmed.
Mõnes mõttes võibolla vähe oluline juhile aga minuarust suur väärtus. Koeravõrk muidugi takistab neid täitsa lebosse laskmast aga ikkagi - ka tagaistmel sõitja on inimene ja väärib mugavust. Pikemal sõidul väga abiks.
* Sile põrand
Kui tagumised istmed kokku klappida siis on tulemuseks täiesti sile põrand. Kes vihmase ilmaga ikka väga telki püsti tahab panna. Kui tahad kasvõi korra aastas linnast kuhugi metsa põgeneda siis sileda põrandaga autos võib nädalavahetuse päästa :)
* 3 hooldust hinna sees.
Täitsa arvestatav lisaväärtus.
* Müra tase.
Täiesti rahuldav. Maanteel CVT kastiga gpsi järgi 90ga sõites on pöördeid ~1900.
* Kõrgus kõrgus kõrgus ja 4 vedu. 20cm maast on ikka midagi muud kui 10 :) on palju põnevaid kohti ka väljaspool maanteed mis nüüd tõmbavad ligi. Varem pole olnud suuremat stressi kui mingid põhja kraapivad teekõrgendused võiveel hullem - ebatasased teed. Kõrgema autoga seda muret pole. Sõida või heinamaal. Lisaks veel 4 vedu ja 100% meie ilmastiku- ja teeoludele vastav auto.
* Esimeste istmete kuju.
Esimeste istmete kuju on väga ergonoomiline tagumisel istmel sõitjate. See väljendub selles, et ka üsna pikal inimesel mahuvad põlved normaalselt ära kuna iste on spetsiaalselt õige kujuga. Pole mujal nii head lõpptulemust kohanud. 5+
* Salongi kujundus
lihtsalt meeldib :) Ilus, moodne. Ei midagi liiga uhket.
* Varustuse komplekt
Mulle meeldib, et erinevalt saksaautost ongi valida vaid tekstiili ja naha vahel.
See on lausa kohutav kui auto hinnale tuleb elementaarsete asjade valikuga teise auto hind otsa mida mitte keegi hiljem enam ei väärtusta. Oma viga, et kallilt ostsid. Sellepärst ongi tore, et seda autot ongi vaid üks. Ja koos kõige väärtuslikuga. Alustades elektrilisest juhiistmest ja lõpetades kahetsoonilise kliimaga. Kõik bluetooth HF, 4 vedu, tagurdamise kaamera... Kõik sees. Tõeliselt mõnus. Kohutav kemplemine muidu koguaeg nende tilulilude ümber :)
=== pikk lugu sai. Võiks veel pikemalt aga jätame midagi ka järgmiseks korraks ===
mõned pildid:
Tänaseks ~8K kilomeetrit läbitud ja otsustasin teiega jagada oma OB mõtteid ja kogemusi.
=== Ostmine ===
Ostmine oli keeruline. Alustades sellest, et valisin pikalt mitme erineva auto vahel ning lõpetades asjaoluga, et Subaru ostja väga küsimusi ei küsi - läheb salongi ja võtab omale tuimalt auto. Vähemalt erinevate müügimeeste arvates. Mina olin eriline frukt - kauplesin, tundsin igasuguste asjade vastu huvi, tahtsin proovida (üllatus üllatus), ja pärast kauplesin veel. Tõenäoliselt müügimeeste õudusunenägu.
Alles kolmas mees suutis mulle leida võimaluse auto proovimiseks. Kahjuks küll vaid pooleks päevaks aga asi seegi. Pean silmas nii, et lähen ise sõitma ja tunnen ennast autos vabalt. Müügimees ei hinga kuklasse ja ei küsi koguaeg - kas läheme juba vormistama ? Mulle tõesti tundus, et ma olen ikka väga ebaviisakas ja segan teisi inimesi oma muredega keset rasket tööpäeva. Pole väga sellise asjaga harjunud. Oluline on siinkohal mainida, et kolmanda müügimehega suhtlemine tuli mängu oluliselt hiljem - ajal kui ma olin juba Subaru plaanid kindlalt välistanud.
Jättes aga kõik muu kõrvale - antud poolepäevane proovisõit saigi määravaks. Avastasin, et kõrge auto annab liikumisvabaduse, pidev nelikvedu annab meie kliimas meeletu eelise ja asjad said oluliselt selgemaks. Oli palju asju mis häirisid aga lõppude lõpuks - auto on sõitmiseks ja peab vastama meie elukeskkonnale. Otsustatud.
Mis olid peamised vastuargumendid ?
Esiteks kütuse kulu ja Teiseks - antud raha eest vähem mugavusi kui mujal.
Mugavused kärpisin oma peas ratsionaalselt praktilisuse kasuks aga kütuse kulu ... ütleme nii, et kui uuel autol paned paagi täis (65L) ja arvesti lubab sulle julgelt "400km" siis see on ikka päris õudne. Eriti arvestades, et eelmise auto paak oli 50L ja reaalselt sai paagiga alati minimaalselt 600km sõita - ükskõik kas tallates või rahulikult sõites. Linnas.
Lisaks kõigele on 2.5 CVT Oluliselt uimasem kui minu eelmine 2.0 DSG TDI aga see ei olnud omaette eesmärk.
=== Minu OB. 2.5 CVT ===
Lisad:
* metallist koeravõrk
minu kiiks - tahtsin, et sõitjate ruum oleks rohkem turvatud. Ei transpordi mingeid loomi. Lihtsalt tundus elementaarne. Mulle meeldiks muidugi oluliselt rohkem kui võrgu saaks lakke ruloolt kergesti lahti-kokku ja kerida aga kuna sellist varianti subaru valikus polnud siis läks käiku metallist raam. Ei ole liiga keeruline maha võtta aga pärast pole seda lihtsalt kuhugi paigutada.
* täiendavad parkimisandurid
tore küll, et tagurdamise kaamera on kohe komplektis aga kõrvad on ikkagi täiendavaks silmapaariks. Lisaks läheb see kaamera koguaeg mustaks. Olen väga rahul, et võtsin. Häirib ainult, et piiksu tugevust ei saa reguleerida ja need piuksud karjuvad päris kõvasti. Minuarust eriti siis kui laps autos magab.
* täismõõdus tagavararatas
jällegi minu kiiks. ei leppinud selle rehviparandus komplektiga. Sellega oli naljakas lugu. Autol on vaikimisi all 225x65R17 ning see ei mahu pagassis olevasse avasse. Vähemalt nii väideti. Aga juhuslikult üks mees ütles, et kui rehv natuke tühjaks lasta siis mahub ära ja kompressor on nagunii rehviparandus komplektiga kaasas. Lasin esinduses ära proovida ja nii saigi täiesti korralik varuratas pagassi ära mahutatud.
* talverehvid
eraldi velgedel 215x65R16 HKPL 7. Spidomeeter valetab nüüd muidugi eriti hullult. Alguses plaanisin suverehviga samas mõõdus rehvid. Et varuratas klapiks jne. Kui aga uurisin mis on erinevate talverehvide hindade vahesid siis ütleme lühidalt - eraldi velgedega väiksem rehv tuli ... kõvasti odavam ja mõistlikum - arvestades juurde, et kitsam rehv võiks paremini teel püsida jms. Kahju ainult, et auto langes täiendavalt 2cm ja spidomeeter valetab nüüd eriti hullusti.
* suverehvid
Yokohama Geolandar 225x65R17
* täiendav signalisatsioon
kohustuslik. kritiseeriksin paigaldust aga pigem mitte foorumis.
* koledad turvapoldid :)
* kummimatt pagassis
* kummist salongimatid.
* toonitud klaasid
=== Lisad mida ei võtnud aga oleks võinud ===
* led tuled
lahendab ära absurdse tuledelülituse probleemi
* kärukonks
isegi kui käru ei plaani vedada siis antud autol võiks see standardis olla. Teisaldatav siis loomulikult. Uskuge mind - kui teil on selline auto siis varem või hiljem tunnete sellest puudust :)
=== Mis mind natuke häiris ===
ps, enne kui loete edasi - väike kriitika ei tähenda, et mulle üldse midagi ei meeldi. Muidu poleks ju ostnud. Lihtsalt väike kriitika :)
* spidomeeter
mind häirib, et palju mööda näitab. Kas keegi teab kus saaks kalibreerida ? Esindusest ei saanud.
* puldist pagasiluugi luku avamine
vaid pagasiluugi lukust avamine ei võta maha signat. Päris ootamatu oli autot häiresse lasta :)
* raadio mängib ainult võti sees
mis automaatselt tähendab, et ilusal suvepäeval lähed autosse kedagi ootama, paned raadio käima ja unustad tuled põlema - kes siis ikka seda märkab, et tuled samal hetkel põlema lähevad kui võtme sisse pistad. Rääkimata sellest, et ei saa kedagi autosse jätta võtmeteta.
* uksed ei lähe automaatselt sõiduajal lukku.
Minu kiiks aga mulle ei meeldi, et mul on sõiduajal uksed lukust lahti. Alles siin varastati ummikutes tagant istmelt arvuteid. Kunagi üks loll isegi üritas mingis hoovis süüdimatult minu autosse istuda. Õnneks olid uksed lukus.
* dimmer ja makk.
Dimmerist tulesid maha keerates läheb makk tumedamaks vaid ühe nõksu. Edasi lähevad tumedamaks kõik muud lambid peale maki ekraani. Maki pead tumedamaks tegema eraldi menyyst mille unustad/ei viitsi hiljem tagasi keerata :) (alternatiiv on maki ekraan välja lülitada. hea feature.)
* bluetooth
Vaid üks telefon bluetoothiga korraga ja ühenduses olevate telefonide vahetamine on tõeline vaev. Samuti ei oska ta kontakte sünkroniseerida.
* istmete kõrgus
tahaks istet maanteesõidul madalamale lasta kui saab. Ei taha lebotada aga kuidagi ruttu tuleb see madalaim asend kätte :)
* võrgud ja eraldajad pagassis.
Võiks olla vaikimisi sees külgede võrgud. Praegu aretasin ise väikese võrgu koeravõrgu külge - vastu tagumist istet. Saan siis istme ja võrgu vahele oma träni panna. Samas võiks olla ka mingid uksed/võrgud külgedes olevates avaustes. Saaks põhi asjad kuidagi turvaliselt kaasas veetud. Oleks kudiagi mõnus kui asjad ei pea mööda pagassi koguaeg ringi hõljuma. Kui kellegil on häid lahendusi või mõtteid siis teretulnud :)
* püsikiiruse hoidja
Hakkan vaikselt ära harjuma aga siiski endiselt häirib, et pean püsikiiruse hoidja enne kasutamist eraldi sisse lülitama. Harjunud saksa autoga kus sisselülituseks oli füüsiline nupp. Lisaks veel asjaolu, et kruiis oli vasakul, mitte paremal :)
* maki ekraan ja raadio kanalite loetelu puudumine.
Esiteks mulle ei mahu pähe miks see ekraan nii tilluke peab olema :) Teiseks mind häirib, et kui tihti kanaleid ei vaheta siis otsi koguaeg taga mis nupu all mis raadio on. Vahel tahad ruttu kusagilt uudiseid kuulata ja siis otsi taga. Saksa autodel kuidagi väga loogiliselt lahendatud :)
* pagassis koti konksud.
Täiesti kasutamatud võrreldes mu eelmise autoga mille pagassi konksu külge sai mitu korraliku toidukoti rippu panna :) Tore, et olemas aga siiski - väga nõrgalt lahendatud. Toidukotile on nad esiteks liiga madalal ja teiseks on konks nii väike, et sama hea kui seda seal polegi :)
* istmeventilatsiooni puudumine
suhteliselt paha kui suviti pikemal sõidul ikka jalad ja selg täiesti märjad. Pole ju palju tahetud ? :)
=== Mis mind palju häiris ===
* kandevõime.
Naljakas küll, aga kui salong täiskasvanud reisijäid täis siis passi järgi pagasit autosse panna ei tohiks. Rääkimata katuseboxist. Absurdne. Hea, et ostmata ei jätnud kui seda fakti lugesin :)
* tulede automaatne lülitus.
Kui juhtun kedagi autos seisatud mootoriga ootama siis unustan kas tuled põlema või pärast sõidan tuledeta. Tegin sellest kunagi ka eraldi teema. See on täiesti absurdne, et tuled lülituvad sisse juba sellel hetkel kui võti sisestatakse.
* valged plastikud uksepakul
valge sisuga käisid kaasas ka valged plastikust uksepaku katted mida on Võimatu kaitsta määrdumise ja kulumise eest. Kui kellegil on tõesti häid mõtteid või veel parem - näiteid siis olen väga huvitatud. Kleepsud igatahes laideti esinduses maha...
* maki heli kvaliteet
Tõeliselt kohutav. Kui kuulan raadiot siis enamasti on bassid üle. kui kuulan plaati/usb'd/bluetoothi siis on bassid puudu. Samuti pole võimendus ühtlane. Paned volüümi juurde ja kõik läheb jälle paigast ära. Ma ei ole suutnud siiani leida sellist asendit kus ma tõesti rahul oleks. Samuti mulle ei meeldi, et ees on paremad kõlarid kui taga. Kas kellegil on ka HK helisüsteemiga auto ? Kas see on parem ? Või see on vaid ameeriklaste luksus mida euroopa mudelitele ei pakuta ? Igatahes suvalises muus autos on kindlasti oluliselt parem heli.
ps, olen välja lülitanud kõik effektid ja lisaks kõigele ka basse miinusesse keeranud.
* soojendusega esiklaasi puudumine
... Tahaks. Väga! Eriti kui jäidet sajab. See on Kohutav kui sa pead autost sõiduajal välja tulema selleks, et jäidet kraapida. Olen jõudnud juba korra ka see aasta selles situatsioonis olla. Ning teeb kadedaks kui naabrimees paneb auto käima, paar min hiljem lükkab kojamehega klaasi puhtaks ja sõidab minema. Väike sport ei tee paha aga noh... mis ma sellest klaasist ikka koguaeg kraabin kui saaks ka ilma kriipse vedamata klaasi puhtaks.
* peegli soojenduse lülitamine
need on järel vaid siis kui tagumise klaasi soojendus on järel. Absurd. Ma ei kasuta peaaegu kunagi tagumise klaasi soojendust ja nüüd hoia koguaeg järel. mnjah.
* pagasiruum
eelmisse autosse mahtus suur ja väike lapsevanker kõrvuti tuimalt sisse. Suur emmaljunga ja väike maxi-cosi. Nüüd mahub risti vaid emmaljunga ja natukene muid asju veel. Lisaks pole pagassil sügavust aga selle kompenseerib sile põrand millest räägin hiljem.
* reisiarvesti
Saksaautol oli väga lahe see, et lisaks 2'le oli olemas ka "jooksev" mis töötas täpselt jooksval päeval ja jätkas ennast kui mitme sõidu vahele ei jäänud üle tunni(vist). Suhteliselt harjumuspärane oli see, et A oli kuuläbisõit, B oli paagiläbisõit ja jooksev rääkis lihtsalt kuidas üldine olukord täna oli.
Kellejaoks on see väärtus, kellejaoks mitte aga mulle väga meeldis.
Kusjuures XV'l paistis silma mingisugune sõidu ökonoomsuse graafik. See tundus päris edev aga proovida pole saanud. OB'l võiks ka midagi sellist olla :) Eriti arvestades hinnataseme vahesid jms.
=== Mis meeldib ===
* Helisüsteemi liidesed.
Tõesti kõik variandid on kaetud :)
- USB (toetab nii iphonet kui mälupulka. kõik makilt juhitav. 100% vägev)
- 3.5" sisend
- bluetooth. Nii telefon kui audio. s.h. mõlemalt poolt juhtimisega[makist/iphonest]. 100% viimasepeal)
- loomulikult mp3 toega cd mängija
- kõik roolilt juhitav.
5+
* Reguleeritavad tagumised istmed.
Mõnes mõttes võibolla vähe oluline juhile aga minuarust suur väärtus. Koeravõrk muidugi takistab neid täitsa lebosse laskmast aga ikkagi - ka tagaistmel sõitja on inimene ja väärib mugavust. Pikemal sõidul väga abiks.
* Sile põrand
Kui tagumised istmed kokku klappida siis on tulemuseks täiesti sile põrand. Kes vihmase ilmaga ikka väga telki püsti tahab panna. Kui tahad kasvõi korra aastas linnast kuhugi metsa põgeneda siis sileda põrandaga autos võib nädalavahetuse päästa :)
* 3 hooldust hinna sees.
Täitsa arvestatav lisaväärtus.
* Müra tase.
Täiesti rahuldav. Maanteel CVT kastiga gpsi järgi 90ga sõites on pöördeid ~1900.
* Kõrgus kõrgus kõrgus ja 4 vedu. 20cm maast on ikka midagi muud kui 10 :) on palju põnevaid kohti ka väljaspool maanteed mis nüüd tõmbavad ligi. Varem pole olnud suuremat stressi kui mingid põhja kraapivad teekõrgendused võiveel hullem - ebatasased teed. Kõrgema autoga seda muret pole. Sõida või heinamaal. Lisaks veel 4 vedu ja 100% meie ilmastiku- ja teeoludele vastav auto.
* Esimeste istmete kuju.
Esimeste istmete kuju on väga ergonoomiline tagumisel istmel sõitjate. See väljendub selles, et ka üsna pikal inimesel mahuvad põlved normaalselt ära kuna iste on spetsiaalselt õige kujuga. Pole mujal nii head lõpptulemust kohanud. 5+
* Salongi kujundus
lihtsalt meeldib :) Ilus, moodne. Ei midagi liiga uhket.
* Varustuse komplekt
Mulle meeldib, et erinevalt saksaautost ongi valida vaid tekstiili ja naha vahel.
See on lausa kohutav kui auto hinnale tuleb elementaarsete asjade valikuga teise auto hind otsa mida mitte keegi hiljem enam ei väärtusta. Oma viga, et kallilt ostsid. Sellepärst ongi tore, et seda autot ongi vaid üks. Ja koos kõige väärtuslikuga. Alustades elektrilisest juhiistmest ja lõpetades kahetsoonilise kliimaga. Kõik bluetooth HF, 4 vedu, tagurdamise kaamera... Kõik sees. Tõeliselt mõnus. Kohutav kemplemine muidu koguaeg nende tilulilude ümber :)
=== pikk lugu sai. Võiks veel pikemalt aga jätame midagi ka järgmiseks korraks ===
mõned pildid: