käivitub täiesti tavaliselt, ei erine muudest diislitest mida igapäevaselt kolleegide ja pereliikmete autodena näen/kuulen (Nissan, Citroen, VW, Ford). Päris pakasega lasen paar korda eelsüüteküünlaid soojaks enne kui starterit lasen - ei tea mis sest tolku, kuid siuke vanakooli harjumus. Nüüd küsimuse peale meenus, et jah, 2008 on seni tehase eelsüüte küünaldega vastu pidanud, aga 2011 aasta omal vahetati eelmisel sügistalvel eelsüüteküünlad kõik ära. Sümptomid enne vahetust - käivitus küll poolest pöördest, kuid esimeste pakastega mootor puterdas käivitamise järel mõned sekundid 3 silindriga valge tossupilvekese saatel enne kui neljas korralikult kaasa tuli. Aga esindus ei pidanud pikka aru, tellis esimese kaebuse peale garantiivahetuseks uued küünlad ja nädalaga oli teema unustatud. Loo moraal - enne garantii lõppu tasuks asi üle vaadata, siis järgmised 100tuh mureta.im2good4u kirjutas:Huvi pärast küsin kuidas autod käivitunud on(käivitub nö poolest pöördest või vajab ketramist?).
OB 2011 diisel / OB 2015 diisel
Re: OB 2011 diisel
Re: OB 2011 diisel
Siis pean ikkagi enda Legacyga tegelema hakkama sest poolest pöördest ei lähe see mitte mingi trikiga käima
Re: OB 2011 diisel
Ettevaatust eelsüüteküünaldega. Kaua vahetamata olnuna ei saa vanu enam kätte.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.
Re: OB 2011 diisel
Panen siia ühe soovituse veel, vahetage kõik korraga.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Re: OB 2011 diisel
Kahe käega nõus korraga vahetamise soovitusega. Piduriklotside, ketaste, kojameeste, rehvide jms kola osas on see enamusel reegliks. Kuid kuna ma eelistan autosõitu selle remontimisele/hooldamisele, siis olen "kõik/mõlemad" korraga reeglit rakendanud ka esilaterna pirnidele, tagatule pirnidele, stabikapuksidele ja kontidele ning muule kulumaterjalile. Kindlasti on küsijaid et mis mõtet on iseenda raha eest vahetada välja töökorras jupp, kuid kogemus kinnitab et paaris või grupis töötavate kulujuppide eluiga on reeglina sarnane. Pisikesest lisakulust palju jaburam on iseenda aega raisata mingite ussiemmi kaudu vahetatavate paaris-juppide kordamööda väljavahetamiseks teeninduse vahet jõlkumisele.Duster kirjutas:Panen siia ühe soovituse veel, vahetage kõik korraga.
Re: OB 2011 diisel
aasta jälle möödas, aga midagi uut polegi kosta. Odokal 110tuhat, endiselt tankimised ja hooldused, ei muud. Autol vanust juba 3,5 aastat - ootan huviga külmade tulekut, sest kõigi eelduste ja põgusa elukogemuse järgi peaks aku sel talvel (loe: oma 4.talvel) otsad andma...
Re: OB 2011 diisel
Peaks jah, aga mu 2006 aasta diisel corollal on siiani originaal peal ja ei julge vahetada ka, äkki saan sitema
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Re: OB 2011 diisel
Suht huvitav anomaalia, et üldjuhul autoga kaasa tulevad akud peavad väga hästi, mõni isegi 10 aastat. Samas ostad poest paberite ja Nime järgi vinge aku ning paari aasta pärast puuks.
- Tarmo
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 192
- Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
- Asukoht: Tallinn-Tabasalu
- Kontakt:
Re: OB 2011 diisel
Just, samad sõnad. 2013 aastal sai minu Golf TDI 10-aastaseks ja müüki läks originaalakuga. Pere teine auto sõitis 2002-2010 originaalakuga, teine aku (ei mäleta marki, äkki Hankook Caltsium, igatahes 2 aastat garantiid) kestis täpselt 3 aastat. Üks hommik oli lihtsalt tühi, üks akuplaat lühises. Arvatavasti sade, mis ulatus plaadini.eero60 kirjutas:Suht huvitav anomaalia, et üldjuhul autoga kaasa tulevad akud peavad väga hästi, mõni isegi 10 aastat. Samas ostad poest paberite ja Nime järgi vinge aku ning paari aasta pärast puuks.
Legacy TD 2013
Focus RS 2018
Focus RS 2018
Re: OB 2011 diisel
akukogemus millele viitasin oli 2008 OB diisli aku, mis kooles 4. talvel. Võibolla sõltub miskit ka kasutusharujumustest, nt käivituste arvust, eelsoojendusega käivituste arvust, sellest kas käivitusel ainult starter või on ka pooltuled sellal säramas, jms pudipadibaarutaja kirjutas:aasta jälle möödas, aga midagi uut polegi kosta. Odokal 110tuhat, endiselt tankimised ja hooldused, ei muud. Autol vanust juba 3,5 aastat - ootan huviga külmade tulekut, sest kõigi eelduste ja põgusa elukogemuse järgi peaks aku sel talvel (loe: oma 4.talvel) otsad andma...
Kuid uue aku hinda ja eluiga arvestades polegi sel kõigel suurt tähtsust. Alati on mõistlik aku uue vastu vahetada kohe kui vana esimesi põduruse märke ilmutab, sest järgmisel külmal hommikul käivitusabi ootamise asemel lõbusalt sõõrikuid joonistada on lihtsalt nii palju toredam
Re: OB 2011 diisel
Tadaa, ongi olemas! Eile õhtul peale mõnepäevast seismist oli starter esmakordselt kuidagi laisavõitu, kuid auto siiski käivitus. Endale truuks jäädes otsustasin, et nüüd on vaja aku ära vahetada. Täna hommikul käisin mõõdulindiga kapoti all, et näha mis mõõtu aku sinna max ära mahub - tulemuseks: pikkus278-laius175-kõrgus190, klemmid +-. Valisin arvutist sobiva poe kus oli vajalik Varta E12 olemas - ilusad 74Ah mahtu ning 680käivitusvoolu. Hops autosse ja käivi..., käiv.... käh, köh... ... ja siis sulnis vaikus. Vaatamata siin eelpool targutamisele olingi ise samas jamas, st vanast akust jäi puudu just täpselt see 1 käivituse jagu...
Siit moraal millele olen 2x omal nahal kinnitust saanud - vaheta subarudiisli aku ära enne 4. talve käredaid pakaseid. Seiklejad võivad pakased ka ära oodata, eks mõni arema verega (=värskema akuga) naabrimees ikka hädast välja aitab .
Õnneks oli mul proua auto kodus ja sain valitud poest aku ära tuua. Arvestades aku 89.-Eurist hinda (saab ka odavamalt) ja et vahetuseks kulub sama palju aega kui hambapesuks - järgmine kord vahetan profülaktika mõttes aku ära enne 4.talve ja viin vana aku möödaminnes Kuusakoskisse - seal antakse vana aku loovutamisel veel ca 8Euri.
Siit moraal millele olen 2x omal nahal kinnitust saanud - vaheta subarudiisli aku ära enne 4. talve käredaid pakaseid. Seiklejad võivad pakased ka ära oodata, eks mõni arema verega (=värskema akuga) naabrimees ikka hädast välja aitab .
Õnneks oli mul proua auto kodus ja sain valitud poest aku ära tuua. Arvestades aku 89.-Eurist hinda (saab ka odavamalt) ja et vahetuseks kulub sama palju aega kui hambapesuks - järgmine kord vahetan profülaktika mõttes aku ära enne 4.talve ja viin vana aku möödaminnes Kuusakoskisse - seal antakse vana aku loovutamisel veel ca 8Euri.
Re: OB 2011 diisel
Arvasin ka ,et aku hakkab saba andma ja juba valisin netist akut,kui vanem kolleeg küsis ,kas vedeliku olen kontrollinud,ega polnud küll.
Läksin siis kapoti alla uurima vedeliku seisu ja oligi nii,et valasin tiba üle liitri aku purkidesse juurde ja tegin päevase laadimise ja nüüd ok. Ja see toimus nov. esimeste külmadega aga peale seda pole probleeme olnud siiani.Kusjuures teen suhteliselt lühikesi otsi,pikemat sõitmist korraga kui 40km pole olnud tükk aega.Ja autoks ka 2011a OB diisel originaal panasonicu akuga.
Läksin siis kapoti alla uurima vedeliku seisu ja oligi nii,et valasin tiba üle liitri aku purkidesse juurde ja tegin päevase laadimise ja nüüd ok. Ja see toimus nov. esimeste külmadega aga peale seda pole probleeme olnud siiani.Kusjuures teen suhteliselt lühikesi otsi,pikemat sõitmist korraga kui 40km pole olnud tükk aega.Ja autoks ka 2011a OB diisel originaal panasonicu akuga.
Re: OB 2011 diisel
Hea mõte Erki! Anna teada kui palju elupäevi puhta vee abil akule õnnestus anda. Nüüd meenutades on originaalis tõesti akul korgid peal ja võinuks testvett lisada. Pidasin miskipärast iseenesestmõistetavaks, et tänapäeva akud on hooldusvabad, st kinnised ja ilma reanimatsioonivõimaluseta.
Re: OB 2011 diisel
Vee all pidasingi silmas destileeritut vett mida müüakse bensukates,(arvasin ,et saadakse aru mis vett kasutatakse).
Re: OB 2011 diisel
Räägime samast asjast - nimetasin puhast vett sest ega dest veest palju puhtamat H2O'd ristiinimesteni ei jõuagi. Peace!
Viimati muutis baarutaja, K, 01 Apr 2015 14:47:30 +0300, muudetud 1 kord kokku.