OB 2011 diisel / OB 2015 diisel

Kasutajate autode tutvustused. Võimalik liigutada postitus klubiliikmete autode alla

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
baarutaja
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 153
Liitunud: R, 04 Veebr 2005 02:23:10 +0300

OB 2011 diisel / OB 2015 diisel

#1 Postitus Postitas baarutaja » T, 26 Nov 2013 18:12:57 +0300

Tere klubilised
Subaruga teen igapäevasõite juba 2000 aastast alates, hetkel "käsil" viies eksemplar, kõik uuena oma kasutusse võetud. Esimene oli Legacy universaal, ülejäänud OB'd vastavalt 2003, 2005, 2008 ja 2011 aastast, viimased 2 diislid.
Endalegi juba veidra margitruuduse põhjus väga lihtne - subaru pole mind hätta jätnud, seega puudub vajadus margile truudust murda. Pigem vastupidi - kogemusi sõpradega jagades olen päris hää mitu kodanikku subaru-usku pööranud. Esindustel on kummalgi omad kiiksud, kuid kui ise tead mida tahad, siis suudab iga müügiesindus mõistliku aja jooksul lahenduse anda.
Baarutaja

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: OB 2011 diisel

#2 Postitus Postitas JP » K, 27 Nov 2013 12:12:52 +0300

Äkki viskad siia mõne sõnaga 2008 vs 2011 mudeli võrdluse.

Kuidas mootorid on ennast üleval pidanud? Palju km nendega oled maha sõitnud? Kütusekulu? Talved?
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: OB 2011 diisel

#3 Postitus Postitas Tarmo » K, 27 Nov 2013 13:51:43 +0300

Kuidas mootori soojaks minemisega on?
Küsin sellepärast, et uuriks enne esindusse minemist teiste käest ka. Minul: 9 minutit peale auto käivitamist on esimesi märke mingist soojenemisest (näidik veel ei liiguta aga kliima hakkab veidi kiiremini "sooja" sisse puhuma). Ja hommikul oli plokisoojendus >1h taga. Praeguste +/-0°C ilmadega.
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

Kasutaja avatar
baarutaja
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 153
Liitunud: R, 04 Veebr 2005 02:23:10 +0300

Re: OB 2011 diisel

#4 Postitus Postitas baarutaja » K, 27 Nov 2013 14:33:54 +0300

Hea meelega pajatan, õigemini kopitsen, kõpitsen ja pasteerin siiagi eri aegadel eri kanalitesse kribatud pajatusi oma Subarukogemustest:
Mu esimesed 3 subarut olid kõik 2,5 manuaal bensukad - väga asised igailmasõidukid. Kõik 3 sõitsin 120-130 tuh km'ni ja kulu piirdus hoolduse-rehvide-kütuse ja üksikute garantiijärgsete stabikapuksidega, pluss kasko omavastutused kui ise midagi ära "sättisin". Kokkuvõttes ausad masinad, suht mõistliku kütusekulu/võimekuse suhtega - hellalt pereisana kulgedes püsis kütusekulu alla 7 liitri (täispaagimeetod, linn ja lähiümbrus läbisegi), rõõmsalt lumises linnas hullateski ei saanud ühegi paagitäie keskmist üle 14 liitri.
Nüüd põllumajandustehnika juurde tulles - minu 2008 OB diisel on veerenud juba 170tuhkm (sellest viimased 40 hea sõbra teenistuses) ja ise sõidan hetkel 2011 OB'ga millel odo tänaseks 81000tuh. Mootoritega ei ole veel kordagi ühtegi jama olnud. Garantiis vahetati vist kokku 3x rattalaagrit ees, 2 ringi eesmisi stabikapukse ja 1 paar eesmisi stabika konte. KÕIK. Peale garantiid sai 2008 a diislil sidur otsa - 145tuhkm juures - minu arust väga hea tulemus. Tänaseks on vanemal veel üles ütelnud tagumine kojamees, mis ilmselt vajaks lahtivõtmist ja liikuma aitamist ja tubli määrdekuhilaga tagasi kokku kruvimist. Uuem 2011 a OB on mille ostsin esindusest demoautona 10000km läbisõiduga, on seni sõitnud hooldusest hooldusesse. Ainsaks garantiitööks on olnud roolinuppude ühendusjuhtme/lindi vahetus - aga seda on tehtud mehemoodi - eile läks peale juba 4.vahetuse lint - kardan et saan garantii lõpuhoolduses veel ka 5. lindi :-). Kuid mootorid - töötavad nagu kulda ja õli pole ka kunagi lisada vaja olnud - tase püsib alati kuni korralise hoolduseni normi piires. Foorumi mulina peale olen hakanud aegajalt isegi varrast vaatama - tase oleks justkui vardasse õigele kõrgusele raiutud! Demoautot ostes kartsin siduri pärast - ei ole aga seni ühtki märki siduri hädadest. Ptüiptüi...
Proovin leida ka "võrdleva analüüsi" 2008 vs 2011 OB diisli teemadel, mille kunagi kuhugi kribasin, postitan siia järgmisena kui asja üles leian.

Kasutaja avatar
baarutaja
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 153
Liitunud: R, 04 Veebr 2005 02:23:10 +0300

Re: OB 2011 diisel

#5 Postitus Postitas baarutaja » K, 27 Nov 2013 14:42:40 +0300

Endalegi üllatuseks olen olnud sorava sulejooksuga, järgnevas 2 lugemist - 1 on 2008 OB diisli "lõpparuanne" ja sellele kohe järgi vastse 2011 OB diisli kasutaja esimene emotsioon/võrdlus:
123tuh km selja taga, liising lõpusirgel, kuidagi armsaks on see diisel OB saanud. Kokkuvõtteks:
- tänaseks on ka kalleim hooldus 120tuhkm taas selja taga - hinnaks tuli Mariines ca 400Euri. Siin tulebki ilmsiks ketiga ja hammasrihmaga mootorite erinevus - ketiga mootoril polegi üüratult kalleid hooldusi!
- vahetusse on selle läbisõiduga läinud garantii ajal tasuta 2 ringi stabikapuks ja konte (korra ca 40tuhkm juures ja teine ring vahetult garantii lõpus), 2 esimest rattalaagrit ja ... ega rohkem polegi midagi!
- raha eest vahetatud kuluosadena piduriklotsid 2x - esimene ring 80tuhkm juures ja teine ring koos 120tuh hooldusega. 120tuh hoolduse käigus vahetati ka tagumiste õõtsade puksid, aga see suht odav lõbu.
- kütusekulu näidik viskab end ise nulli iga 10000km järel, aga need keskmised näidud on alati jäänud 5,8 ja 6,2 liitri vahele, seega eeldatav reaalne kulu kogu kasutusaja keskmisena max 6,5 liitri kanti.
- asun uut autot valima, aga valik on väga niru - küsimus vaid selles, kas uue OB diisli suudab mulle parematel tingimustel pakkuda Mariine või Autospirit.

ning esmamulje järgmiseks autoks ostetud 2011 OB diisli esimese kasutuskuu järel:
2011 aasta OB TD nüüd 1 kuu kasutuses olnud - võrreldes 2008 aasta OB TDga on nii häid kui halbu üllatusi:
- plusspoolelt - palju vaiksem, sees ruumi enam, tagaistmete kalde reguleerimise võlusid sain ka korra Riia-Tallinn otsal uinudes nautida, tõesti on mugav. Kallakult startimise abi/pidur on tore küll, arusaamatuks jääb vaid see, miks seda on vaja eraldi nupust iga kord sisse lülitada ning miks ta peale mõnesekundilist ooteaega täiesti iseseisvalt lõtvub (st kallakul starti oodanud auto hakkab lihtsalt tagasi vajuma)
- miinuspoolelt - istmete kuju ja materjal on katastroofilised - istmepadi lühem, külgtugi olematu ja kangas haarab lennult kogu maailma saasta enda külge - huvitav kas saaks vanalt autolt esiistmeid uuele ümer tõsta :). Kütusekulu uuel veidi suurem - ilmselt on see "keskkonnasõbralikkuse" vili - kübemefilter nõuab oma osa. Kaugtulede halogeenid ei saa kuidagi eelmise OB ksenoonidele vastu.
- harjumist vajavad veel käsipiduri asendamine seisupiduri nupuga ning aknaraamid. Tervik siiski positiivne, kui vaid keegi suudaks mu 100kg keret lepitada nende neetud istmetega ...

Kasutaja avatar
baarutaja
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 153
Liitunud: R, 04 Veebr 2005 02:23:10 +0300

Re: OB 2011 diisel

#6 Postitus Postitas baarutaja » K, 27 Nov 2013 14:58:56 +0300

Saabuvale talvele vastu minnes ka paar pajatust talverõõmudest, peamiselt 2008 OB diisli kogemusest:
November 2008 - Tali tuli juhhei! Esimesed talvepäevad diisel OB'ga seljataga - naeratus venis kõrvust kaugemalegi :-))) Lumises liikluses on diisli sitkus väga mugav. Jääraja jaoks jääb vast diisli hea momendiga pööretevahemik kitsaks, aga las sport jääb ikka sportlike autode pärusmaaks. Igapäevasõitudeks kasutades on diisel OB minu hinnangul selgelt parem kui seda oli eelmistel talvedel kasutatud OB2,5manuaal. Et seda lund ikka jätkuks...
Jaanuar 2009 - Talitulitalituli! Lõpuks ometi ka väike üllatus - miinus20 kraadiga maanteesõit tõi ilmsiks ka boxerdiisli 1.varjukülje - linnas kenasti üles soojenenud jahutusvedeliku temperatuur hakkas maanteekiiruseni jõudes langema ja varbad külmetama! Tagasi linnatsüklis jälle kõik OK. Huvitav kas on tootjal asja vastu rohtu või tuleb ise radika ette sobiva kujuga lainepapi tahvel poetada ... /takkajärgi saan kinnitada, et kui esindusest selle alajahtumise kohta uurisin, siis nad tõdesid et diisli esimese versiooniga on ka Norrast esimeste külmadega ohtralt sarnast ruigamist kuulda olnud, kuid lahendust tehasel esimese talve saabudes ei olnduki - soovitati säästuka kassade juurest meelepärane lainepapp sebida ja radika ette paigutada/
Detsember 2010, läbisõit 105000km - Sel talvel pakast pole olnud, seega ka soojenemisega kõik OK, katse-eksitusega on selgunud ka seik, et aeglaselt soojenemine on probleem vaid linnas "säästes". Kui külma autoga startida maanteele (paari külavahelist 0-60 kiirendust + trassile jõudes hoogsalt nullist sajani), siis hakkab kuni -10C ilmaga auto mõne minutiga sooja puhuma, linnasõiduga peab seda õnne aga ootama 7-8 minutit, paigal soojendades võid aga ootama jäädagi... Minu omale paigaldatud defa 220v eelsoojenduse kasutamisel lüheneb linnas ooteaeg käivitusest esimese soojani ca 3-4 minutile.

Kasutaja avatar
baarutaja
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 153
Liitunud: R, 04 Veebr 2005 02:23:10 +0300

Re: OB 2011 diisel

#7 Postitus Postitas baarutaja » K, 27 Nov 2013 15:08:08 +0300

kas keegi teab kedagi kes teaks kedagi kes pole kuulnud Subaru diisli siduriprobleemidest. Mul on sellele lihtne lahendus, mille panin kirja peale 3 aastast OB2008 dislaga 100000 km läbimist Jaanuaris 2011:
Sidur - tean seda ilget haisu ning seda kui kergesti seda tekitada saab. Tean ka seda kuidas sõita ilma selle haisuta. Kuna diislil on võimu igapäevakasutuse jaoks piisavalt, siis kasutan sidurit mootori-käigukasti lahutamiseks ja liitmiseks, mitte veojõu reguleerimiseks ning seetõttu olen seni kulgenud haisuvabalt tehasesiduriga. Vasaku jala puhkamiseks on siduripedaalist vasakul spetsiaalne jalatugi !
/tagantjärgi tarkusena - selle konkreetse OB disla sidur andis otsad 145000km läbisõidu järel - hakkas ühtlasel maanteesõidul kergelt läbi libisema. Vahetusse läks kogu pott (ketas, korv, hooratas). Originaalosade ja tööga koos kergendas see omaniku rahakotti 600 Euri võrra (töö tehti Võrus, sest vana sidur andis saba just seal ja kogemuste ning jupitellimisvõimekusega töökoda oli käepärast).

Kasutaja avatar
baarutaja
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 153
Liitunud: R, 04 Veebr 2005 02:23:10 +0300

Re: OB 2011 diisel

#8 Postitus Postitas baarutaja » K, 27 Nov 2013 16:24:34 +0300

Tarmo kirjutas:Kuidas mootori soojaks minemisega on?
Küsin sellepärast, et uuriks enne esindusse minemist teiste käest ka. Minul: 9 minutit peale auto käivitamist on esimesi märke mingist soojenemisest (näidik veel ei liiguta aga kliima hakkab veidi kiiremini "sooja" sisse puhuma). Ja hommikul oli plokisoojendus >1h taga. Praeguste +/-0°C ilmadega.
Eelnevates kommides on juba lugemist mu kogemusest plokisoojendusega, kuid ka minu kogemus kinnitab, et säästlikult kulgedes tuleb sooja päris pikalt oodata - Järve Amservi juurest külmalt startides hakkab esimesi sooja ilminguid tekkima kusagil Jannseni kandis ja "külma mootori" sinituluke kustub pahatihti alles Laagri ülesõidu juures. St 5km kulgemist kuni esimese soojani ja ligi 10km kulgemist kuni auto andurid end ülessoojenenuks tunnistavad. Uljamate sõidumaneeridega saab sooja juba paari kilomeetri järel ja Jannseni kanti jõudes on "sinituluke" ammu unustatud.
2011 OB diisel läheb soojaks kiiremini kui 2008 oma, kuid energia jäävuse seadust pole endiselt murtud - kui mootor põletab kütust efektiivselt (st on säästlik) ja suudab järjest enam kütuse põlemisel vabanevast energiast auto liigutamiseks kasutada, siis lihtsalt ei jäägi üle piisavalt soojust mida jahutusvedelikuga "tuppa tuua" saaks. Lahenduseks on ... üllaülla - põletada rohkem kütust!
Mugavust hindav (ja veits varakam) inimene ostab diiselautole peale eelsoojendi, mis enne sõidu algust tubli portsu kütust soojuse saamiseks ära põletab (või voolumõõtjat keerutab). Lihtne maapoiss nagu mina, kes täiendava kütuse põletamiseks eraldi masinat osta ei raatsi, põletab kütust auto baasvarustuses oleva parempoolse pedaali jõulisema kasutusega. Loomulikult on auto tervise huvides mõistlik külmkäivituse järel enne "pedaalimist" pisutki rahulikult kulgeda ja kõigi liiklejate huvides alati teeolusid ja piirkiirusi austada :-)
Viimati muutis baarutaja, R, 29 Nov 2013 10:38:04 +0300, muudetud 1 kord kokku.

veikosib
Postitusi: 6
Liitunud: K, 02 Okt 2013 13:13:25 +0300

Re: OB 2011 diisel

#9 Postitus Postitas veikosib » K, 27 Nov 2013 17:09:06 +0300

tore lugemine ja väga asjalik inff.
Nähtava vahetusmustri jätkamisel ilmselt läheb auto järgmine aasta jälle vahetusse - kas see juhtub kohe aasta algul või siis kui lumi on läind? 8)

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: OB 2011 diisel

#10 Postitus Postitas Tarmo » K, 27 Nov 2013 17:13:30 +0300

Tänud vastuse eest. Mulle tundub näiteks imelik, et hommikul on peale >1h eelsoojendust (Defa 220V) suure jahutusradika (jäme)lõdvik soe, ikka korralikult soe. Minu arust ei tohiks voolikutevaheline element "suurt" ringi soojendada - termostaat peaks ju kinni olema ja nö. väike ring soojenema. Mootoriplokki katsudes oli rohkem soojem parempoolne osa - element asub siis paremal poolel aga kiirelt vaadates ma ei leidnud seda üles.
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: OB 2011 diisel

#11 Postitus Postitas Duster » N, 28 Nov 2013 00:05:11 +0300

Tõesti asjalik lugemine, kus härra varem oli, piisavalt juba subarut omanud ju :D Need diislid on meil suht väheselt eksponeeritud siin foorumis.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
Earl234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 169
Liitunud: L, 19 Mai 2012 21:34:42 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: OB 2011 diisel

#12 Postitus Postitas Earl234 » N, 28 Nov 2013 00:11:04 +0300

Minu diiselforekal on Eberspaecheri diisel-eelsoojendi ning isegi kõige kõvemate külmadega eelmisel talvel ei pidanud see üle 45min kütma, et normaalne mootori töötemperatuur - või pisut alla selle - saavutada. Salongiventilaator sel ajal ei tööta (= aknaid ei sulata), mul soojendi seda praegu ei juhi. Praeguste nulliringis kraadidega kütan 15min ja käivitades sooja juba puhub, osuti on ehk pisut-pisut nullist tõusnud või tõuseb pärast 500m läbimist.
Ja soojendi peaks olema tõesti nii reguleeritud, et termostaat "suurt ringi" ei avakski. Vähemalt minu omal on nii.

Kasutaja avatar
baarutaja
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 153
Liitunud: R, 04 Veebr 2005 02:23:10 +0300

Re: OB 2011 diisel

#13 Postitus Postitas baarutaja » R, 29 Nov 2013 10:34:14 +0300

veikosib kirjutas:tore lugemine ja väga asjalik inff.
Nähtava vahetusmustri jätkamisel ilmselt läheb auto järgmine aasta jälle vahetusse - kas see juhtub kohe aasta algul või siis kui lumi on läind? 8)
:-) aritmeetikaga on kõik OK, kalendri järgi peaks 2014 vahetama, agaaaa - plaanin ära oodata uue kere. Kuna vastupidavuses pole mingit kahtlust, siis 2015 mudelini peaks välja vedama küll. Aga never say never! Kui keegi ikka rahapakiga uimaseks lööb - ükspuha kas tänast autot ulmehinnaga tahab osta või enne mudelivahetust salongis raju lõpumüüki tehakse, siis ...

im2good4u
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 142
Liitunud: R, 12 Veebr 2010 18:05:09 +0300

Re: OB 2011 diisel

#14 Postitus Postitas im2good4u » T, 03 Dets 2013 16:32:51 +0300

Huvi pärast küsin kuidas autod käivitunud on(käivitub nö poolest pöördest või vajab ketramist?).

Kasutaja avatar
baarutaja
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 153
Liitunud: R, 04 Veebr 2005 02:23:10 +0300

Re: OB 2011 diisel

#15 Postitus Postitas baarutaja » K, 04 Dets 2013 01:40:01 +0300

im2good4u kirjutas:Huvi pärast küsin kuidas autod käivitunud on(käivitub nö poolest pöördest või vajab ketramist?).
käivitub täiesti tavaliselt, ei erine muudest diislitest mida igapäevaselt kolleegide ja pereliikmete autodena näen/kuulen (Nissan, Citroen, VW, Ford). Päris pakasega lasen paar korda eelsüüteküünlaid soojaks enne kui starterit lasen - ei tea mis sest tolku, kuid siuke vanakooli harjumus. Nüüd küsimuse peale meenus, et jah, 2008 on seni tehase eelsüüte küünaldega vastu pidanud, aga 2011 aasta omal vahetati eelmisel sügistalvel eelsüüteküünlad kõik ära. Sümptomid enne vahetust - käivitus küll poolest pöördest, kuid esimeste pakastega mootor puterdas käivitamise järel mõned sekundid 3 silindriga valge tossupilvekese saatel enne kui neljas korralikult kaasa tuli. Aga esindus ei pidanud pikka aru, tellis esimese kaebuse peale garantiivahetuseks uued küünlad ja nädalaga oli teema unustatud. Loo moraal - enne garantii lõppu tasuks asi üle vaadata, siis järgmised 100tuh mureta.

Vasta