2. leht 3-st

Re: Legacy 2013 TD - Tarmo

Postitatud: E, 04 Aug 2014 12:36:07 +0300
Postitas Tarmo
Tiit kirjutas:Kuidas salong ka +30-st kuumema ilmaga jahtub?
Normaalselt. Ma üldiselt ei kasuta seda "full auto" režiimi. Palavaga sõitu alustades ikka 4 akent lahti nii üheks minutiks, siis aknad kinni - kui eriti palav on siis siseõhuringiga näkku-jalgadele paar minutit. Seejärel välisõhu peale. Ainult näkku puhumine ei ole just parim - tekivad sellised külmad kohad, ei jahuta salongi ühtlaselt. Mul on puhumine kogu aeg nägu+jalad asendis.

Ja 15000km sai ka vahepeal täis, auto käis Autospiritis hoolduses ja enne kui lastega loomaaiale tiiru peale jõudsime teha, oli juba valmis. Ja hooldus oli 100% tasuta, nagu lubatud.

Re: Legacy 2013 TD - Tarmo

Postitatud: E, 04 Aug 2014 18:55:04 +0300
Postitas Tiit
Oh mu lolli pead. Ühe prügimäe juurest mööda sõites sai siseõhu peale pandud ja pärast seda välise peale tagasi. Pärast seda lüket enam ise siseõhu peale automaatselt ei lähe ja tuba jahedaks ei teinud. Igatahes kasutan ise ka sama jalad-nägu režiimi. Full-auto töötab nagu ka, aga vahepeal laseb liiga kuumaks ja siis teeb jälle liiga külmaks.

Mul on natuke rohkem sõitnud hetkeks. Kuu-pooleteise pärast tulev hooldus enam tasuta ei ole

Re: Legacy 2013 TD - Tarmo

Postitatud: T, 05 Aug 2014 11:23:26 +0300
Postitas Tarmo
Tiit kirjutas:Pärast seda lüket enam ise siseõhu peale automaatselt ei lähe ja tuba jahedaks ei teinud.
Aga kui paned "auto" peale tagasi (ehk see "full auto" reziim) - kas siis ei taastanud automaatset sise-välisõhu valimist? Full auto reziimis paneb kliimaseade alguses (ehk salong kuum) ise siseringi peale ja pärastpoole lülitab automaatselt välisõhu peale tagasi. Ja manuaalreziimis sise/välis vahetamine nupust võtab mõned sekundid aega.

Re: Legacy 2013 TD - Tarmo

Postitatud: N, 26 Veebr 2015 11:58:05 +0300
Postitas Tarmo
Pildimälestus läinud talvest. Auto on sõitnud 25 minutit (50/50 maantee/linn). Enne käivitamist oli plokisoojendus ca' 2h järel. Õues -16°C. Mootori temp on selle ajaga ühe kriipsuvahe tõusnud. Salong oli muidugi juba plussis.
Pilt

Muid uudiseid ei ole, auto käis hiljuti 30000km hoolduses, kõik toimib nii nagu peab. Peale tavatoimingute keerati hoolduses õuetemperatuuri näitajat 2 kraadi allapoole, muidu näitas õues alati 2 kraadi võrra kõrgemat temperatuuri.
EDIT: Teeninduse väitel seda, et kiirusenäitaja seier valetab +7km/h ja püsikiiruse hoidja +5km/h, ei saa paremaks reguleerida. Kui kiirusehoidja peal on 62km/h, siis reaalne kiirus on 57km/h. ???

Re: Legacy 2013 TD - Tarmo

Postitatud: T, 13 Sept 2016 10:21:42 +0300
Postitas Tarmo
Eelmisel nädalal tehti 60000 km hooldus. Esimene tasuline siis. Arve pisut üle 400€. Lisaks tavatöödele (kõik filtrid, kõik õlid) vahetati veel numbrimärgi tule pirn. Lisaks vahetatakse garantiikorras veel juhiistme nimmetoe mootor - see lõpetas kevadel töötegemise. Aga sellega ei olnud veel kõik korras. Oktoobris lõppeb garantii ja palusin 2 asja uurida:
- sidur rapsib hommikul külma autoga manööverdades;
- 2000rpm juures on külmal mootoril vasakul pool mingi ulgmine.
Siduriteema saab lahenduse, kaksmass hooratas läheb vahetusse (garantii korras), kuid 60 tuhhi sõitnud sidur enam garantii alla ei käi. OK, kui nii, siis nii. Kui asi juba lahti võetakse on mõistlik uus sidur ka panna. Kuigi minu sõidustiili juures on see arvatavasti vähe kulunud.
Külma mootori ulgumine on raskem probleem, aga lubati uurida. Minule tundub, et tegemist oleks nagu väsinud rullikuga-laagriga, mis 2000rpm juures resonantsi läheb. Mootori soojenedes kaob ulgumine ära. Aga neid rullikuid on seal ees palju. Loodan, et saab korda.

Muidu ei ole auto juures 3 aasta jooksul midagi teha olnud, vala kütust sisse ja sõita. Tahmafiltri tuld pole mina selle aja jooksul näinud. Kütusekulu on 3 aasta keskimine 5,75L/100 km. Õli pole hooldusvälpade vahel vaja juurde valada.

Re: Legacy 2013 TD - Tarmo

Postitatud: N, 02 Veebr 2017 17:03:28 +0300
Postitas Tarmo
Eelmise postituse juurde - siduri rapsimise teema osutus keerulisemaks, kui arvasin. Esmalt kadus viga ise ja ei ole senimaani (läbisõit 70500km) tagasi tulnud. Aga hooratast garantiikorras ei vahetatud. Rootsist oli tulnud käsk, et garantiikorras ei vahetata enne, kui vigane hooratas on Rootsis ja nemad vaatavad-ütlevad, kas viga on seal või mitte. Igatahes ei lasknud ma oma kuludega asju lahti võtta ja nagu mainisin, ei ole rapsimise-viga tagasi tulnud.

Aga täna otsin uued xenon pirnid (Osram Xenarc Classic 4200K) ja homme lähevad vahetusse. Üle 3 aasta kasutamist ja minu arvates on tulede valgusjõud märgatavalt vähenenud.

Re: Legacy 2013 TD - Tarmo

Postitatud: N, 16 Veebr 2017 12:50:42 +0300
Postitas BlackOnBlack
Äkki hoopis reflektorid/luubid ära tuhmunud?

Re: Legacy 2013 TD - Tarmo

Postitatud: N, 16 Veebr 2017 13:37:30 +0300
Postitas Tarmo
BlackOnBlack kirjutas:Äkki hoopis reflektorid/luubid ära tuhmunud?
Lähituledes on luubid. Pirnide vahetus ei aidanud suurt midagi, ainult parempoolne tuli näitab nüüd minu arvates liiga palju paremale. Ennem koondus kahe tule valgusvihk mingil kaugusel kokku, nüüd on nagu 2 paralleelset vihku. Tuleklaas (st. plastmass) on >3 aastaga ka tuhmimaks läinud (liiv ja sodi) aga sissepoole on nagu mingi piimjas kiht tekkinud. Eks see kõik mängib oma osa seal. Ei ole ma neid kuivalt nühkinud ja musta lapiga hõõrunud. Alati rohke vee ja puhta paberi-kaltsuga või harjaga.
Kurtsin teeninduses, et pirnide vahetus ei aidanud. Praegu uuritakse, kas vahetatakse tuled hoopis uute vastu (st kogu krempel uus).

EDIT: Kuna pirnide vahetus ei aidanud midagi, siis on vanad pirnid täiesti OK - kes tahab võib endale saada järeletulemise hinnaga. Pirnid töötanud siis ca' 3 aastat ja 70000km (ca' 1750 tundi?), tüüp D2S ja KOITO toodang.

Re: Legacy 2013 TD - Tarmo

Postitatud: R, 24 Veebr 2017 13:34:26 +0300
Postitas Tarmo
Tuled vahetatud ja auto ees jälle valgust küllaga. Tahaks ainult probleemist ka aru saada. Tulede klaasid ei olnud niivõrd "kulunud", et ainult sellest valgusjõud kaoks. Kui tulele väljastpoolt (ehk luupi) sisse vaadata, on pilt ka hoopis teine. Seega pidi peamine põhjus kuskil luubis või luubi taga olema. Pirnivahetus ei aidanud, see jääb ka välja. Kas luup (klaasist tükk?) saab väsida?

Re: Legacy 2013 TD - Tarmo

Postitatud: R, 24 Veebr 2017 15:55:59 +0300
Postitas Xanath
Nendel luupidel seisnebki tehasepraak. Seest tahmavad ja põlevad ära. Uue koodiga tuledel tehti midagi seal seest veidi ümber, enam ei tohiks massiivset probleemi olla. Kuigi see pisike tahmumine on igal luubil täiesti normaalne aja jooksul.

Re: Legacy 2013 TD - Tarmo

Postitatud: N, 07 Dets 2017 11:29:10 +0300
Postitas Tarmo
Eile oli 90000 hooldus. Peale ette nähtud asjade vahetamise-kontrollimise pandi veel uued tagumised pidurklotsid ja uus aku. Akutest näitas, et "replace", kuigi mina senimaani probleeme ei ole tähele pannud. Aku eluiga 4 aastat (ja 2 kuud) tundub natuke lühike aga mis siis ikka, enne talve on uus aku ikkagi hea. Kojamehed said ka uued. Kokku ca' 600€.
Vahepeal oli foorumis juttu käigukasti õlide vahetusest. Vaatasin, minu MT kastil on 60000km hoolduses õli vahetatud ja 120000km hoolduses tuleb järgmine. Ja see on tehase poolt ette nähtud.

Re: Legacy 2013 TD - Tarmo

Postitatud: R, 08 Dets 2017 19:37:55 +0300
Postitas MargusR
4 aastat ja peale on ikka tubli tulemus ju!Enamik järelturu akusid kestabki kolm-neli aastat.Selle vastu,mis tehasest kaasa tuleb nad ei saa.Mul Toyotal oli 9 aastat originaal peal! :D

Re: Legacy 2013 TD - Tarmo

Postitatud: R, 08 Dets 2017 20:44:25 +0300
Postitas merchant
Minarust ongi jutt tehaseakust. Siin sama seis: 4a ja 5 kuud ning jääk 50%

Re: Legacy 2013 TD - Tarmo

Postitatud: R, 08 Dets 2017 22:18:30 +0300
Postitas Sandor
Autotootja poolt peale pandud "Exide" akut ja Automaailmas müüdavat Exide akut ei saa omavahel võrrelda. Tehasest pealepandud aku peab nui neljaks sõiduki garantiiaja üle elama, mõnel juhul kuni 7 aastat. Järelturul müüakse neid akusi mis autotootja omadest välja praagitakse.

Näide elust enesest: 2008a VW Touareg AGM akuga - OEM aku kestis 4a, järgmine samaväärsete näitajatega kõige vingem Exide kestis napilt üle 2a ja järgmine samade näitajatega Bosch samuti napilt alla 2 aasta.

Eks väga palju on ka kinni autos endas - kero, multimeedia jne, kuid tehase aku peab mitte väga hoolsa omaniku käeall paremini vastu.

Re: Legacy 2013 TD - Tarmo

Postitatud: L, 09 Dets 2017 00:04:00 +0300
Postitas Toivoku
Minu rekordon bemari originaal aku 8aastat :D siis hakkas näitama väsimuse värke kui hirmus tümps autosse läks(800wRMS)
aga noh keskmine tavapärase aku ja tavapärase kasutuse juures peaks kestma 3-4a, räägime siis norm firma akust mitte redrabbit ja mis meil siin kõik veel.