Forester XT
Re: Forester XT
See turbo jahutamise jutt on tegelikult ajast ja arust, normaalselt liigeldes ei lähe see puhur nii kuumaks, et eraldi passimist peaks alati taluma. See jutt levis ajal, kui insenerid ei viitsinud vesijahutusega turbosid toota. Ise sõidan viimased sajad meetrid võimalikult ökotades ja korjan 10 sec asju kokku ning valma, rajasõidul on muidugi teised lood. Soojenemine on kindlasti oluliselt vajalikum mootori jaoks, kui norida, siis kastiõli soojendamine suvel tundub küll kahtlase väärtusega asi.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Re: Forester XT
Sa jeerum, kus on tulistatud. Aga tänud vastamast. Minu kartused põhinevadki tegel't u. 20-ne aasta tagusel kogemusel, mil ma sõitsin turbo-bensakaga, mida pidi enne üles kütma ja pärast jahutama. Ilgelt tüütu oli. Muideks, targas raamatus pole antud teema kohta ka muud mainitud, kui et sinise tulukese põledes pole mootor piisavalt soe (milleks piisavalt, on jäänud mainimata). Turbo ega selle jahutamise kohta pole sõnagi.
Nüüdseks on üle 2000 km-i veeretud ja peab ütlema, et asjalik putukas on. Säästufriikidele niipalju, et Kuressaarest Tallinnasse sõites, ~94 km/h ja Intelligent reziimis, tuli keskmiseks kuluks 7,0 l/100km. Kogu 2000 km-i keskmine on 9,4 l/100km. Aga kuna mulle satuvad alati autod, mis kogu kütuse ära põletavad, ükskõik kui palju ma seda ka sisse ei kallaks, siis säästlikkus pole minu jaoks ammu enam prioriteet.
Nüüdseks on üle 2000 km-i veeretud ja peab ütlema, et asjalik putukas on. Säästufriikidele niipalju, et Kuressaarest Tallinnasse sõites, ~94 km/h ja Intelligent reziimis, tuli keskmiseks kuluks 7,0 l/100km. Kogu 2000 km-i keskmine on 9,4 l/100km. Aga kuna mulle satuvad alati autod, mis kogu kütuse ära põletavad, ükskõik kui palju ma seda ka sisse ei kallaks, siis säästlikkus pole minu jaoks ammu enam prioriteet.
Forester XT 8CVT MY14
Re: Forester XT
Tänapäevased autod ei lähe autod tühikäigul üldse soojaks enam. Talvel -15-st külmema ilmaga tasub ilmselt lasta ca 3-5 min tiksuda, soojema ilmaga 30 sek piisav ja vaikselt sõitma. Vaikne sõit on siis selline, et käiku tuleks vahetada ca 50% piiraja pööretest. Uuemad japside automaadid peaksidki nii toimetama. Sellega peaks olema tagatud piisav õli voolukiirus (õlirõhk on niikuinii külmal õli suurem).lamp55 kirjutas:soojendus ja jahutus oleneb sellest mis ölid sees ja mis temp. öues. Omast käest vöin öelda, et praeguste ilmadega hommikune soojendamine vötab umbes 1,5suitsu aega ehk siis jämedalt 6-7min ja siis vaikselt liikuma et kastis ka kenasti asjad soojaks, ehk et umbes 5-6km rahulikku söitu enne kui kiiremaid liigutuse tegema hakata. Turbo jahutusega on selline lugu et kui niisama ringi kärutad siis 10-15sek (pakid autos asjad tasku ja minek) a kui paarutad siis mingi 30sek ja rohkem vöib lasta rahus tiksuda.
Pärast maanteel raske haagise vedamist või muidu korralikku lapatsi andmist tasuks siiski minutike lasta tiksuda. See mootorisse sisse kinni põlenud õli kindlasti pikaajalist kasutamist soovides ei ole siiski kõige mõistlikum. Sama moodi ka turbobensiinil 15 000 km välbaga hooldused.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.
Re: Forester XT
5,5 tuhat läbi ja kõik tundub hea. Väljaarvatud üks asi. Nimelt see tatt, millesse nad ilmselt kogu veermiku, koos kasti ja mootoriga, enne tehasest välja saatmist kastavad, haiseb (või siis kõrbeb) pisut siiani. Hais on selline, nagu oleks karterituulutus tuppa ühendatud. Tegin Mariines sellekohase märkuse, kuid nad, pisut kohmetudes, väitsid, et seda on luristatud ka sellistesse kohtadesse, kust polegi võimalik kõike maha pesta. Tea, kas enesekaitse või tõsi.
Autol on all Konesko karteri-, kasti- ja difrikaitse, konks taga ja ega sinna palju muud lisavarustust ei pakutagi, kahjuks. Tore oleks ju iga natukese aja tagant midagi uut juurde kruvida.
Säästufriikidest vandenõuteoreetikutele veel, et Subaru poolt reklaamitavad kütusekulutamised peavad peaaegu paika. Linna keskmine 11,5 ning maanteel 7,0. Ja ma olen üsna raske jalaga.
Autol on all Konesko karteri-, kasti- ja difrikaitse, konks taga ja ega sinna palju muud lisavarustust ei pakutagi, kahjuks. Tore oleks ju iga natukese aja tagant midagi uut juurde kruvida.
Säästufriikidest vandenõuteoreetikutele veel, et Subaru poolt reklaamitavad kütusekulutamised peavad peaaegu paika. Linna keskmine 11,5 ning maanteel 7,0. Ja ma olen üsna raske jalaga.
Forester XT 8CVT MY14
Re: Forester XT
Diisel Legacy haises ka täpselt selle hetkeni, kuni sai kuiva ilmaga vähe pikemalt kruusateid mööda sõidetud.
Kui iga natukese aja tagant midagi auto juures soov näppida, siis on uus Subaru väga halb valik. Sellega saab enamasti ainult korralistes hooldustes käia.
Aga tundub, et Subaru on lõpuks oma kütusejanuga ka ühele poole saanud. Positiivne, et pigem on kulu väiksem kui lubatakse (erinevalt sakslastest...)
Kui iga natukese aja tagant midagi auto juures soov näppida, siis on uus Subaru väga halb valik. Sellega saab enamasti ainult korralistes hooldustes käia.
Aga tundub, et Subaru on lõpuks oma kütusejanuga ka ühele poole saanud. Positiivne, et pigem on kulu väiksem kui lubatakse (erinevalt sakslastest...)
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.
Re: Forester XT
Tere.
Kui tüli ei tee kirjuta paar rida, kuidas see XT ennast ülal on pidanud, kas ainult kallad ja tallad või oled pidanud teeninduse uksi ka kulutama?
Tänud,
Tanel
Kui tüli ei tee kirjuta paar rida, kuidas see XT ennast ülal on pidanud, kas ainult kallad ja tallad või oled pidanud teeninduse uksi ka kulutama?
Tänud,
Tanel