Mootori õli

Mootorid, hoorattad, sidurid, käigukastid, diferentsiaalid, dif.lukud ja palju muud huvitavat.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
GertS
Postitusi: 14
Liitunud: E, 08 Juun 2015 22:58:14 +0300

Re: Mootori õli

#76 Postitus Postitas GertS » R, 17 Mär 2017 21:50:09 +0300

Motuli kohta niipalju, et 300V seeria ei ole enam päris see õli, millega ta kuulsaks sai. Kuni 2013 aastani oli 300V double ester, peale seda muudeti ester core, aga sellega koos muudeti ka retseptuuri ja seda mitte paremuse suunas. Vene õlifoorumis tehakse õlidele õlianalüüsid ning ka spektraalanalüüs, mis üsna täpselt näitab, millest õli koosneb. Näiteks 5w40 300V sisaldab estreid ainult 6-7%, suurem enamus PAO ning isegi väike suts hüdrokrakki mahub sisse. Ei tasu valesti aru saada, kindlasti on tegemist nn. väga hea õliga, aga kas ta oma hinda ja haipi väärt on, see iseasi.

Kasutaja avatar
MySTIc
Postitusi: 18
Liitunud: E, 20 Veebr 2017 20:36:28 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Mootori õli

#77 Postitus Postitas MySTIc » L, 18 Mär 2017 00:34:36 +0300

wiirus77 kirjutas:https://www.youtube.com/watch?v=BzwTlJkOfKY

Neile kes vene keelt jagavad..
Siin tehakse väike hõõrdumistakistuse test erinevate õlidega ja lõpus tuleb välja ka võitja
Minule on nende teemadega ikka korralik müts pähe kootud. Selliste testide tulemusena olen ka oma sti mootorisse selle Bardahl'i õli lisandi sisse kallanud.

Loogika ütleb, et ausa vabaturumajanduse (ja tunnustatud ausa müüja) puhul peegeldab õli leti hind ka õli omahinda. On võimalik toota nii kallimat, kui ka soodsamat õli. On mootoreid, mis eeldavad teatud põhjustel natuke kvaliteetsemat (loe: kallimat) õli ning leidub mootoreid, mille töö eelduseks on see, et mootoris on mis tahes värskem õli.

Pakun, et õli hind (nii nagu ka muude toodete) kujuneb erinevate komponentide sisaldusest. Seega - ilma kodustele katsetele aega raiskamata tegin järelduse, et õli omadusi on võimalik parendada, lisades õlisse lisandi näol natuke kallimaid komponente.

Õlidel on pahatihti see omadus, et nad on enam-vähem universaalsed ja mõeldud erinevatele sihtgruppidele ning erinevates tingimustes kasutamiseks. Erinevate õlide tootjate vahel valitseb tihe konkurents. Seega ei ole võimalik (ja ei ole ka mõtet) toota õli, mis sisaldaks kõike maksimaalselt sest see õli ei püsiks oma hinnaga konkurentsis.
Suurematel turgudel leidub kindlasti tootjaid, kes toodavadki kallimat ja kvaliteetsemat õli (või brändi). Ja need tootjad püsivad ka pinnal tänu sellele, et seal on suur turg, kuhu on võimalik piisavalt madala marginaliga (kogust) müüa.

Muide kunagi jäi Venemaalt silma, et neil on kombeks osta Soomest kanistritega mingi Soome kohaliku tootja 10W60 õli oma subarutele. Põhjendasid, oma skeemi sellega, et Soomes toodetud õli sobib põhjamaisele kliimale + kvaliteet on stabiilsem kui muudel venemaal villitud õlidel. Kohalikul turul pidavat valitsema usaldamatus. Kui osta sama markeeringuga õli erinevates pakendites siis juba kodus tehtavate katsete tulemusena pidavat õli erinema.


Vabandan ette juhul, kui see viide on ka varem siit läbi käinud:

http://forum.honda-club.ee/viewtopic.php?t=16135

Kahtlustan, et nii see Bardahl'i kui ka Baltoli X-1R lisandid on enam-vähem samadel alustel toimivad tooted?


Igatahes. Tulenevalt eelnevast infost, ja kuna netist rohkemat infot ei leidnud (et mootorid nende kahe lisandi peale kohe laiali lendama hakkavad) siis otsustasin proovida:
Mulle tundus sti 2,5 kahtlaselt on lärmakas ja tegin väikese katse... Doseerisin kahes osas (õli suhtes kokku 8%) selle Bardahl'i lisandi sisse ja sõitsin peale seda umbes 80 km, et see seguneks õliga ja hakkaks "toimima".
Sama päeva lõpuks oli tulemuseks raisatud raha sest ma ei suutnud eristada, et midagi oleks muutunud. Hiljem kasutasin autot veel paar korda, sõites teine sama palju ilma, et oleks mootori helidesse enam süvenenud. Kuid siis kontrollisin autol õli taset (see hakkab vaikselt haiguslikuks muutuma) ja tegin autole avatud kapotiga külmkäivitust - alles siis mõistsin, et mootor käib tõesti natuke vaiksemalt. Kahjuks ei ole selle mootori heli võimalik kasutaja "sulapekk" STI võrrelda, kuid natuke vaiksemalt see siiski käib.

Kui mul oli kindel plaan juba 3000 km pealt õli ära vahetada siis nüüd mõtlesin, et kui õlivarras lubab siis doseerin 1-2000 km enne õli vahetust veel 5-8% juurde. Seega on uus plaan sõita selle õliga kokku 5000 kuni 7000 km. Suveks tahaks nagunii 5w vahetada mõne 10w vastu.

Mulle isiklikult tundub, et nende õli lisandite puhul on rallis turundusega tublisti vaeva nähtud. Ning kuna ilusat juttu on liiga palju ja ühestki kõrvalnähtust ei räägita (ei usu, et neid ei ole) siis iga õli vahetusega lisandit kasutada ei riski. Elu on õpetanud, et äärmused ei ole head.

Seni hoian hinge kinni ja annan kuuma. Kui midagi kahtlast hakkab toimuma siis panen siia kirja. Kui aga kellelgi on mõni negatiivne kogemus siis andke teada ja lasen selle kompoti mootorist esimesel võimalusel välja.
If you don't look back at your car after
you park it, you own the wrong car :twisted:

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Mootori õli

#78 Postitus Postitas Duster » L, 18 Mär 2017 23:37:10 +0300

Harjumaal arukülas on sääne koht nagu kaurit moto, kuhu mõned aastad tagasi bardahli müügiesindaja sisse lendas ja oma tooted umbe hääde hindade ning testpartiidega kaela määris. Ennem seda kasutasid mehed valvoline toodangut. Prooviti siis erinevaid asju ja tulemus oli see, et võistlustehnika hakkas suht poegima, mingit vähe hapumat pilli üritati "ravida" ka tolle õlilisandiga, see viskas suht kohe sellepeale kepsu konkreetselt kotti. Järgmine kokkupuude müügimehega enam entusiastlik ei olnud ning mehed väntasid oma valvolinega edasi. See lugu sai kuuldud inimeselt, kes nendega väga hästi läbi saab, kui suur tõde seal peitub, ma ei tea. Teema puudutab eelkõige mootorrattaid, kuid isiklikult bardahli ja eelkõige igasuguste lisandite vastu olen sisuliselt allergiline :D Saan aru, et valvoline ei ole siin foorumis just soositud bränd ja ei ole ta ka minu isiklik eelistus, kuid et keegi sõnasabast kinni ei hakkaks, siis olgu öeldud, et tsikliõlid on miskit muud kui autoõlid ning kui vahetada õli max 5 töötunni tagant, siis ei pea see õli maailma parim olema.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Mootori õli

#79 Postitus Postitas vaska » E, 20 Mär 2017 13:05:14 +0300

Duster kirjutas:Harjumaal arukülas on sääne koht nagu kaurit moto, kuhu mõned aastad tagasi bardahli müügiesindaja sisse lendas ja oma tooted umbe hääde hindade ning testpartiidega kaela määris. Ennem seda kasutasid mehed valvoline toodangut. Prooviti siis erinevaid asju ja tulemus oli see, et võistlustehnika hakkas suht poegima, mingit vähe hapumat pilli üritati "ravida" ka tolle õlilisandiga, see viskas suht kohe sellepeale kepsu konkreetselt kotti. Järgmine kokkupuude müügimehega enam entusiastlik ei olnud ning mehed väntasid oma valvolinega edasi. See lugu sai kuuldud inimeselt, kes nendega väga hästi läbi saab, kui suur tõde seal peitub, ma ei tea. Teema puudutab eelkõige mootorrattaid, kuid isiklikult bardahli ja eelkõige igasuguste lisandite vastu olen sisuliselt allergiline :D Saan aru, et valvoline ei ole siin foorumis just soositud bränd ja ei ole ta ka minu isiklik eelistus, kuid et keegi sõnasabast kinni ei hakkaks, siis olgu öeldud, et tsikliõlid on miskit muud kui autoõlid ning kui vahetada õli max 5 töötunni tagant, siis ei pea see õli maailma parim olema.
Mariine pani kunagi Valvoline hooldusel. Sõideti küll ja veel.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

T6nis
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 156
Liitunud: K, 30 Mai 2007 22:57:01 +0300

Re: Mootori õli

#80 Postitus Postitas T6nis » K, 10 Mai 2017 00:35:12 +0300

Kui autol panna suurem õlipump 12mm kas kasutada ikka 10w60 või vaadata midagi vedelamat?

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: Mootori õli

#81 Postitus Postitas raig0 » K, 10 Mai 2017 13:11:17 +0300

Mis mootorile sa selle 12 mm pumba paned? Õliradikas on? Hoiad pööret pidevalt 7-8 tuhandel pöördel?
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

renxwr
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 123
Liitunud: T, 15 Okt 2013 16:44:17 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Mootori õli

#82 Postitus Postitas renxwr » N, 11 Mai 2017 00:26:57 +0300

Võid aastaringselt kasutada Motul 300v 15w50 õli muretsemata, et oleksid halva valiku teinud.

Kasutaja avatar
aNdy1
Postitusi: 49
Liitunud: N, 05 Veebr 2015 16:13:32 +0300
Asukoht: IDA

Re: Mootori õli

#83 Postitus Postitas aNdy1 » N, 11 Mai 2017 13:27:08 +0300

Endal siis aastaringselt Motul X-Clean FE 8100, 5W30. Iga 10k vahetan õli ja juurde ei vala.Ei söö kah seda.
Kanistri hind 5L-50eu.
Subaru Forester 2.0 (engine EJ20)
2010
Color Black
Gearbox automatic
Fuel petrol
ODO 130k

kris123
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 129
Liitunud: L, 30 Jaan 2016 13:50:08 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Mootori õli

#84 Postitus Postitas kris123 » L, 27 Mai 2017 15:26:23 +0300

Ahoi

Nimelt hakkan varsti varsti enda pillil õlivahetust tegema, mul seal sees Motul 300V 5w40.

Kristofer
Viimati muutis kris123, N, 25 Jaan 2018 14:40:40 +0300, muudetud 1 kord kokku.
seljakott08WRX

Kasutaja avatar
Toivoku
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 482
Liitunud: L, 27 Veebr 2010 21:41:35 +0300

Re: Mootori õli

#85 Postitus Postitas Toivoku » L, 27 Mai 2017 17:31:02 +0300

KEs sul atoys või motoralis on? :D
Varuosad ja pisemad remonttööd 58344541 või toigiputka@gmail.com

kris123
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 129
Liitunud: L, 30 Jaan 2016 13:50:08 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Mootori õli

#86 Postitus Postitas kris123 » L, 27 Mai 2017 17:47:43 +0300

Toivoku kirjutas:KEs sul atoys või motoralis on? :D
:mrgreen:
Viimati muutis kris123, N, 25 Jaan 2018 14:40:58 +0300, muudetud 1 kord kokku.
seljakott08WRX

GertS
Postitusi: 14
Liitunud: E, 08 Juun 2015 22:58:14 +0300

Re: Mootori õli

#87 Postitus Postitas GertS » L, 27 Mai 2017 20:43:50 +0300

Mina olen õlisi tellinud rrs-direct.com-st, koos saatmisega tuli 4 plänkut 300v 5w40 ca. tükihinnaga 27 euri. Eestis saab ka Poola laost saadetuna sama ka 25 kopikatega, aga rrs on Prantsuse firma, kes saadab kodumaist kaupa välja, jääb kahtlane Poola vahele :D .

huviline7
Guru
Postitusi: 543
Liitunud: R, 09 Sept 2005 20:39:08 +0300

Re: Mootori õli

#88 Postitus Postitas huviline7 » P, 05 Aug 2018 21:48:31 +0300

Poolaka hõõrdetest erinevatele ülidele, erinevatel temperatuuridel jms.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Samuti SinuToru's tal oma leht.
Ütleme nii, et täitsa omalaadne variant, kuidas läheneda.
nelivedu auto ilu

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: Mootori õli

#89 Postitus Postitas raig0 » T, 23 Okt 2018 11:47:33 +0300

Sai vahepeal haritud end veelgi õlide koha pealt.
Graham Bell ütleb oma raamatus,et võite selle hõõrdetesti omale sisse soolata. See näitab ainult seda,kui õlirõhk ära kaob,siis kuna ta õlituseta kinni tõmbab.
Toob välja parameetrid,mida jälgida:
*Viskoossus indeks (Palju muutub viskoossus temperatuuri tõusuga)
*HTHS
*Tsingi sisaldus (määrib nukkvõlle ja saalesid,kuid liigne kogus tapab o2 anduri ja katid)
*Fosfori sisaldus

Tema soovitab kasutada Mobil 1 FS 0w-40 ja 0w-50 õli.(Kasutatakse nascaris,porsche cupis,WRC jne)
Mobil 1-l on ka olemas vahva üldtabel,kus on tsingi ja fosfori sisaldus kirjas :
https://mobiloil.com/~/media/amer/us/pv ... 6eoFZAKQ7g

Vaadeldes nüüd 0w40 FS-i on seal fosforit 1000 PPM-i ja tsinki 1100 PPM-i.
0w-50 fosvorit 1750 ja tsinki 1850

Vaatasin üle Motuli 300V seeria motospordi õlide andmed,seal olid mõlemad näitajad 2000 juures.(Enam ei suuda allikat leida)

Võrdleme nüüd mõnede levinumate õlide parameetreid:
L-M Race Tech GT1 10W-60
Viscosity at 40 °C 168 mm²/s
Viscosity at 100 °C 24,0 mm²/s
Viscosity index 174

Motul 300V Competition 15W-50
Viscosity at 40°C 128.1 mm²/s
Viscosity at 100°C 17.8 mm²/s
Viscosity index 154

Mobil 1 Racing 0W-30 |||||| 0W-50
Viscosity at 40 °C 63 ||| 100
Viscosity at 100 °C 11,5 ||| 17,2
Viscosity index 178 ||| ||| 189

Mobil 1 FS 0W-40 (https://lubes.mobil.com/UK-English-LCW/ ... cIMsOlG2dE#)
Viscosity at 40 °C 70,8
Viscosity at 100 °C 12,9
Viscosity index 186

Motul 8100 X-max 0W-40 (https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... uT8V8mJF-c)
Viscosity at 40°C 76.2 mm²/s
Viscosity at 100°C 13.5 mm²/s
Viscosity Index 184

Mul oli mootoris see Liqui moly 10w60, õlirõhu kell näitas seda,et pidi sõitma 30 min umbes,et see õli üldse voolama hakkas.
Asi on ka veel selles,et kui mootoris on tehase lõtkud 0,003...0,0045 mm, siis see õli ei mahu sinna külmalt väga vahele üldse.
Ja kui õli on liiga paks,siis ta ringleb läbi reduktsiooni klapi uuele ringile pumba ette tagasi. Aga vaja oleks,et õli ringleks läbi saalede mootoris,neid jahutades jne.
Vahetasin hiljuti L-M 10w60 total quartz 9000 vastu. Mootor töötab külmalt palju vaiksemalt ja edasi liigub tunduvalt paremini.
Muideks on paksul õlil sisetakistus suurem ja seega kaotad mootori effektiivuses.

Ennem suuremat (reissing)õlipaanikat mõõtke õlirõhud ära: Tühikäigul võiks olla miinimum 1,2 bari, 5000 pöördel 5,5 bari. Kui on üle selle,siis 10 ja 12 mm pumba puhul käib õli läbi reduktsiooni klapi.
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

Kasutaja avatar
t6nis1234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 371
Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
Asukoht: Harjumaa

Re: Mootori õli

#90 Postitus Postitas t6nis1234 » T, 23 Okt 2018 13:44:09 +0300

Lisaks tabel, mis rõhkudel see reduktsiooniklapp avaneb:
SubaruOilPumps_zpsbxycyjug.jpg
SubaruOilPumps_zpsbxycyjug.jpg (60.61 KiB) Vaadatud 16687 korda
10mm pump 5,8bar
11mm pump 5,3bar
12mm pump 5,8bar

Vasta