Jõu kadu ülekandes

Mootorid, hoorattad, sidurid, käigukastid, diferentsiaalid, dif.lukud ja palju muud huvitavat.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Jõu kadu ülekandes

#16 Postitus Postitas Tubaru » T, 17 Nov 2015 01:14:00 +0300

Veovõllid?
Siduri majandus?

E:
Rehvid: 25naela = 11,34kg

Vaata veel mõned teisendused üle, vist pole päris täpselt saanud :)
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Jõu kadu ülekandes

#17 Postitus Postitas JP » T, 17 Nov 2015 20:28:42 +0300

Tubaru kirjutas:Veovõllid?
Siduri majandus?

E:
Rehvid: 25naela = 11,34kg

Vaata veel mõned teisendused üle, vist pole päris täpselt saanud :)
Oeh, ikka te ei saa aru, ma arvutasin välja osade INERTSMASSI.

Mida suurema diameetriga asi seda suurem inertsmass. Olete kuulnud väljendit, et 1Kg rattamassi võrdub 2Kg keremassi?
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Jõu kadu ülekandes

#18 Postitus Postitas Tubaru » T, 17 Nov 2015 22:33:21 +0300

Vabanda, öised töötunnid tegid tähelepanuvõimele 1:0 :)
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

K24
Rallisportlane
Postitusi: 482
Liitunud: P, 24 Juul 2005 19:54:45 +0300

Re: Jõu kadu ülekandes

#19 Postitus Postitas K24 » K, 18 Nov 2015 21:15:23 +0300

Kui millalgi rohkem aega tekib, siis panen pikemalt kirja ja vaatan ka su arvutusi.
Seniks aga leidsin ühe hea lihtsa artikli aga peab need ametlikud dokumendid ka läbi lugema.
http://www.superstreetonline.com/how-to ... ower-loss/

Edit: tundub et mehed pole vahepeal maganud ja artikkel juba varem lingitud. :)
Edit2: dyno rullidel kiirenduse vaatamine ei anna mingit asjalikku vastust, kuna sa ei tea millist vastukoormust konkreetses dynos konkreetse tõmbe korral kasutati, seega selle põhjal millegi järeldamine ei näita midagi.
Lugedes seda lingitud artiklit on selge, et ülekandekaod ei ole konstantsed ja temperatuurist, nurkkiirendusest ja tõukejõudu puudutavatest näitajatest põhjustatud kaod on suuremad kui alguses eeldasin, kuid ma endiselt ei usu, et need nüüd päris proportsionaalsed on võimsuse tõusuga (mis sisuliselt ju tähendaks, et ülekandekadude protsent jääks samaks). Aga võibollama eksin. :)

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Jõu kadu ülekandes

#20 Postitus Postitas JP » K, 18 Nov 2015 22:38:28 +0300

K24 kirjutas: Edit2: dyno rullidel kiirenduse vaatamine ei anna mingit asjalikku vastust, kuna sa ei tea millist vastukoormust konkreetses dynos konkreetse tõmbe korral kasutati, seega selle põhjal millegi järeldamine ei näita midagi.
Lugedes seda lingitud artiklit on selge, et ülekandekaod ei ole konstantsed ja temperatuurist, nurkkiirendusest ja tõukejõudu puudutavatest näitajatest põhjustatud kaod on suuremad kui alguses eeldasin, kuid ma endiselt ei usu, et need nüüd päris proportsionaalsed on võimsuse tõusuga (mis sisuliselt ju tähendaks, et ülekandekadude protsent jääks samaks). Aga võibollama eksin. :)
Dyno rullid ei anna tõesti täpset pilti, eeldasin, et 400hp auto puhul kasutatakse sarnaseid koormuseid. Kui konkreetset vastupanu numbrit teada, siis saaks üsna täpselt välja arvutada.

Newton's second law states that the angular acceleration is proportional to the net torque and inversely proportional to the moment of inertia.

Ehk härra Newton jääb sust erinevale arvamusele, aga võimalik, et ta eksib 8)
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

Vasta