Õlipump ja saaled

Mootorid, hoorattad, sidurid, käigukastid, diferentsiaalid, dif.lukud ja palju muud huvitavat.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
kasparj
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 196
Liitunud: P, 11 Nov 2012 16:57:37 +0300
Kontakt:

Õlipump ja saaled

#1 Postitus Postitas kasparj » P, 06 Dets 2015 13:23:35 +0300

Nagu ma Interneti avarustest targemaks olen saanud, siis üldiselt on 2,0 turbomootorite üheks peamiseks elu lõpetajaks õlipump, mis lakkab töötamast mingiaeg. Ilmselt oleks targem kusagil 200 ja 300 tuhande vahel see uuega igaksjuhuks asendada? Samuti oleks ilmselt tark saaled ära vahetada samal ajal? Nüüd aga ongi küsimus - kui mootor on originaal, siis millist õlipumpa valida? 10mm, 11mm, 12mm? Välismaistes foorumitest leiab igasuguseid vastuseid, aga mida kohalik kogemus ütleb?

Muidugi kui targemad teavad, siis mis OEM õlipumbad maksavad? Millise tootja saalesid eelistada?

Hetkel käib jutt konkreetselt 155kw GT mootorist.
http://www.rallipood.ee
https://www.inspiro.ee - Kodulehed ja veebipoed
https://www.lisatuled.ee - Lai valik lisatulesid

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Õlipump ja saaled

#2 Postitus Postitas Duster » P, 06 Dets 2015 14:25:31 +0300

Nipponis pannakse enamasti 12mm pumpasid, endal on ka 12mm, õlirõhk on meeldivalt kõrge (2000rpm+on 4,5-5 bar vahel, sooja mootoriga hoidis 2,2-2,4 tühikäigul) mingeid muresid pole olnud mitu aastat. Saaledega ilmselt originaalseades masinal eriti vahet pole, kas originaalid või miski popim, levinuimad on vast originaalid ja acl.
P.S kui sa nagunii mootori juppideks kisud, siis leia sti versiooni alumiiniumist kojapoolne kaas, originaal plastik on paha ja pane kruvid keermeliimiga, palju on masinaid, milledel on seal kruvide lahtikruttimist ja lekkimist esinenud. Lisaks lase üle käia kaaned, seda eelkõige klapisääre simmerite ja klapi juhtpukside vahetuse näol. See on minu hinnangul suurim õlisöömis põhjus2l mootoritel (neil ei jää just tihti õlirõngad kinni nagu 2,5 konedel). Kõik pead, mida katsuda on õnnestunud, on kõvastunud klapisääre simmeritega olnud!
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Subie
Postitusi: 43
Liitunud: T, 19 Aug 2014 09:43:35 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Õlipump ja saaled

#3 Postitus Postitas Subie » E, 07 Dets 2015 20:34:13 +0300

Mina sain 12mm õlipumba usa-st tellides, maksis 150euri. Sõber oli sama aeg usa-s ja haaras Eesti tulles pumba kaasa, muidu poleks nii odavalt saanud.

Nipponist saab 12mm-se, kui õieti mäletan 280eur-iga.
Subaru Impreza WRX '04
Subaru WRX STI '14

T.K
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 413
Liitunud: E, 31 Okt 2005 15:45:36 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Õlipump ja saaled

#4 Postitus Postitas T.K » T, 08 Dets 2015 13:18:17 +0300

kui sul tänavasõidu auto ja ei kasuta rajal, või isegi kui kasutad vahel, siis piisab originaal pumbast küll või 10mm. sama ka saalede kohta. acl vist levinuim, king racing või originaalid aga ei pea jällegi race variante panema.

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: Õlipump ja saaled

#5 Postitus Postitas raig0 » K, 09 Dets 2015 10:37:40 +0300

Kuna racing saale on subarule nii odav, siis ma ei näe küll ühtegi mõistlikku põhjust, miks kasutada midagi muud üldse. Variandid on siis ACL või King racing.
Niipalju kui mina olen lugenud ja aru saanud, siis kui sul pole ei AVCS-i ega õlijahutusradikat, siis piisab ka 10-11 mm pumbast küll.
Lihtsalt pole mõtet mingi addinoli 5w-30-ga sõita kui tahad natukenegi vahepeal vajutada.
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

elfa1987
Postitusi: 22
Liitunud: R, 27 Nov 2015 23:06:06 +0300

Re: Õlipump ja saaled

#6 Postitus Postitas elfa1987 » P, 03 Jaan 2016 08:01:12 +0300

minu arust on tal see 5-w30 või eksin
düsgraafia käes vaevlev !


Volvo s80 2.5 tdi
Subaru outback 2.5
Mitsubishi pajero 2.8

Vasta