visco vs suretrac

Mootorid, hoorattad, sidurid, käigukastid, diferentsiaalid, dif.lukud ja palju muud huvitavat.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
erki333
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 132
Liitunud: E, 06 Aug 2012 09:27:53 +0300

visco vs suretrac

#1 Postitus Postitas erki333 » E, 15 Veebr 2016 00:29:22 +0300

Oskab keegi komenteerida nende eeliseid puudusi?
Küsimus selles, et kumba tagasilda panna, mõlemad on olemas.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: visco vs suretrac

#2 Postitus Postitas Duster » E, 15 Veebr 2016 18:36:42 +0300

Kindlasti on suretrack parema lukustumisega, viscod kipuvad olema liiga aeglased, väikese eelpinguga ning küpsevad ära suht kiirelt, keskele ta sobib, kuid tagasilda paneks mina midagi muud. Samas oleneb, kus sõidad, kruusal ja libedal on võimalik, et visco on isegi parem, suretrack pigem asfaldil või esisillas.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

erki333
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 132
Liitunud: E, 06 Aug 2012 09:27:53 +0300

Re: visco vs suretrac

#3 Postitus Postitas erki333 » K, 17 Veebr 2016 11:08:51 +0300

auto sõidab asfaldil, kruusal, jääl. sellest suretraci tööpõhimõttest täpselt aru ei saagi, kas ta käiguga pidurdamisel ka lukku läheb. või ainult kiirendades?

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: visco vs suretrac

#4 Postitus Postitas Duster » K, 17 Veebr 2016 14:11:48 +0300

Ma pole ka täpselt aru saanud, kusagil torseni ja plaatluku vahepeal vist asetseb. Minu arust lukustab ta käigupiduriga ka, torque sensing ta on, vahet pole ju mis suunal rattaid kisutakse. Kõige õigem ja lihtsam tee on vast ikka plaatluku peale minek, sul näpud otsas, saad eelpingutused jms omale meelepäraseks sättida.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: visco vs suretrac

#5 Postitus Postitas Tarmo » K, 17 Veebr 2016 15:14:34 +0300

Duster kirjutas:Ma pole ka täpselt aru saanud, kusagil torseni ja plaatluku vahepeal vist asetseb.
Eatoni Suretrac on minu arvates tüüpiline plaatlukk või ketastega lukk, kuidas keegi nimetab.
Eaton Suretrac
Torseneid on mitut tüüpi, siin on veidi infot:
Torsen info
Quaife on jälle omamoodi, aga käitumiselt tänavale ja rajapäevale parim:
Quaife ATB
Kui keegi mäletab, siis nn. Karksi-Nuia difrilukud olid ka Quaife tüüpi.

Minul on kogemusi ringrajalt nii Torsen T1, Karksi plokiga, ketasplokiga ja lõpuks ka Quaifega. Esimesed kaks ringrajal väga kaua vastu ei pidanud.
Torsen T1 laialilendamise põhjus on mehaanilises löögis, mis lukustumisel tekib. Ehk kurvis "ratas õhus" käib difris klakk-klakk-klakk ja ega väga kaua see vastu ei pea. Rallis (kruusal) pole nii suurt probleemi, sest pidamine on kehvem.
Karksi plokk läks laiali arvatavasti tootmisvea tõttu (läbikarastatud detail, kuid vaja oli ainult pindkarastust) kuid samamoodi lahkus ta peale ühte spinni ja üks-ratas-murul-teine-asfaldil starti.
Ketasplokki (nn. Togliatti originaal) ringrajal katki ei saanud, mina lõpetasin ja auto läks müüki. Tahtis ainult spets õli (LS) saada. Tavaelus on sellega raske, kuna manööverdamine (parklad jms) on üsna vaevaline. Ringraja-autole parim valik.
Quiafe oli minu tänavasõidu Golf TDI difris, mis ka vahel ringrajal käis. No problem. Kogemuslikult ütleks, et parim valik tänavale-rajapäevale.
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

erki333
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 132
Liitunud: E, 06 Aug 2012 09:27:53 +0300

Re: visco vs suretrac

#6 Postitus Postitas erki333 » K, 17 Veebr 2016 15:25:49 +0300

subaru suretrac ei ole ketastega vaid klotsidega
Manused
suretrac.jpg
suretrac.jpg (24.95 KiB) Vaadatud 7372 korda

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: visco vs suretrac

#7 Postitus Postitas Tarmo » K, 17 Veebr 2016 15:48:30 +0300

erki333 kirjutas:subaru suretrac ei ole ketastega vaid klotsidega
Seda ma vaatasin ka, ei ole Eatoni oma, vaid AP toodang?
Siin on miskine suurem inglisekeelne ülevaade Subaru difrilukkudest:
A spotters guide to Subaru differentials

Kirjelduse järgi on AP Suretrac "torque biasing" ehk momenti ümberjagav. Seega peaks tänavale sobima. Offroadiks ei sobi. Kui üks ratas õhus on, siis on ka teisel rattal moment 0 (matemaatikast on teada, et 0-ga jagamine ei õnnestu ja 0 korrutamisel pole mõtet).
Muide, eelpool mainitud Karksi-Nuia plokk nägi välja nagu ülaloleval lingil toodud Modena 4EAT differ. Ehk üks Torseni alamliikidest. Quiafe on põhimõtteliselt ka samasugune.
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

erki333
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 132
Liitunud: E, 06 Aug 2012 09:27:53 +0300

Re: visco vs suretrac

#8 Postitus Postitas erki333 » K, 17 Veebr 2016 17:01:05 +0300

Eks proovib ära, kuidas ta sõidab, olen erinevatel võistlusmasinatel peaaegu kõiki erinevaid diffreid proovinud, saab suretraci kogemuse ka. Ideaalis võiks muidugi taga ketas olla ja ees torsen.

Vasta