1. leht 4-st

cvt käigukast

Postitatud: K, 13 Apr 2016 12:42:02 +0300
Postitas legacycvt
Tere

Mure siis selline, et 2010 aasta 2.5 Legacy CVT käigukast andis otsad 140 000 km peal ja nagu ma aru olen saanud, siis seda parandama keegi ei hakka? Äkki on foorumi liikmetel ideid, kuidas edasi minna siit, kuskohast abi otsida?

Re: cvt käigukast

Postitatud: K, 13 Apr 2016 14:50:27 +0300
Postitas romm84
Uuri sealt, äkki tegelevad ka CVT-ga: http://www.recro.eu/ee/ . Tavaliste automaatkastidega saavad küll väga hästi hakkama+ garantii.

Re: cvt käigukast

Postitatud: N, 14 Apr 2016 15:54:59 +0300
Postitas legacycvt
Kahjuks lätlased aidata ei saa, vastasid kiiresti ja selle poolest jäi neist küll väga positiivne mulje (y)

Re: cvt käigukast

Postitatud: N, 14 Apr 2016 19:29:40 +0300
Postitas merchant
Elektroonika ütles üles? Või mingi hüdraulikaosa, mis peaks ülekannet muutma?
Muidu seal ju ainult 2 koonilist seibi ja kett :)

Re: cvt käigukast

Postitatud: N, 14 Apr 2016 21:55:08 +0300
Postitas Xanath
Nende algsete CVT-de tüüpviga ongi, et annavad otsad. Praegu veel täpsemalt ei tea, kuidas uute mudelite omad kestavad, eks aeg näitab. Esinduses mitmeid, mis pärast garantiiaega laiali lennanud.
Eks üks viga on juba see, et inimestel ise on ka ükskõik käigukastiõli vahetusest. Sellest saab üldjuhul kõik alguse. Tehase poolt pole ka otseselt ette nähtud, kui just pole ekstreemsed tingimused, siis on 45t km pealt (mis tähendab meie kliimat tegelikult ja see on ka auto käsiraamatus kuskil kirjas), aga otseselt tehas seda ei nõua siiski, niisiis seda keegi sulle ise ütlema üldjuhul ei hakka, aga kui oskad, suudad ka esinduse vastutulekut kaubelda ja soodsamalt uue kasti saada. Kuigi need hinnad on parajad kirved selle puhul siiski. :idea:

Vahetasin ise ühel OB-l, millel 90t polnud vahetatud, oli see õli juba üsna niru väljanägemisega.
Siis vahetasin ka ühel Legacyl, millel oli 150t täis, see oli ikka väga halba värvi. Pärast vahetust ütles omanik ka kohe, et kõvasti parem kohe, on erinevust tunda jne.

Re: cvt käigukast

Postitatud: N, 14 Apr 2016 23:02:01 +0300
Postitas Xanath
Esimene asi on see, et õli vananeb seal pidevalt töötades. Viskoossus muutub, kaob vastav õlikoostis mistõttu solenoidid ei saa enam õiget infot kätte, kast ei suuda toimetada korralikult, sest õlil pole ette nähtud omadusi enam. See omakorda siis teeb kasti uimasemaks, käiguvahetus pole nii sujuv, ei suuda see õli kastis enam õigeid rõhke ega temperatuure hoida. Ja siis enamus üldjuhul lõppevadki nii, et selle tõttu see rihm või kett, kumbiganes vastavalt mudelil seal sees on, läheb puruks. Muidugi selle sama roiskunud õli tõttu võivad solenoidklapid ka p*sse minna...

Re: cvt käigukast

Postitatud: N, 14 Apr 2016 23:27:39 +0300
Postitas merchant
Mis "käike" see CVT teil vahetab? Kasutate kogu aeg manuaalreziimis ja labadega või? :roll:
Ma ei ole veel automaadi peal olles kordagi mingit "käiguvahetust" täheldanud (2,5 bens '13). Põhimõtteliselt on see kast ju ketiga variaator.

Re: cvt käigukast

Postitatud: N, 14 Apr 2016 23:44:55 +0300
Postitas Xanath
No tal ongi n.ö "tehiskäigud", et justkui oleksid käigud, tegelt ei ole. Selleks, et kõik see normaalselt toimida saaks ongi vaja korralikku õli. Kui see kast ei saa korralikult toimetada, õli halb, solenoidid hakkavad valesti lugema, siis hakkabki lõpuks lõhkuma ketti.
(Mõndadel CVT-del ei ole üldse mingit "käiguvahetust" tunda, samas mõndadel on meelega jäetud teatud astmed, et justkui oleks mingi käiguvahetus, et oleks veidi rohkem sportlikumat tunnetust või isikupära, aga eks see ole maitse asi kuidas kellelegi meedib)

Eelnevalt: Neid ei pidavat taastatama just sellepärast, et ongi see üks konkreetne võll-ketiga süsteem. Pidi suht spetsiifiline asi olema, kas siis kallis või mõttetu remontida. Ja vast pole paljudel vastavaid töövahendeid (Niipalju siis minu info kohaselt)

Just selletõttu ma ka kõigile oma tuttavatele ja meil käivatel inimestel kellel juhtub olevat CVT, käin selle õlivahetusega pinda ja teen märkusi, seda ainult nende endi pärast. Pigem karta, kui kahetseda. Ennetada on alati odavam, kui pärast suurt remonti teha või üldse uut asja osta.

Jõudis praegu kohale, et vist reostan siin teemat. Ma väga vabandan...

Re: cvt käigukast

Postitatud: R, 15 Apr 2016 08:56:27 +0300
Postitas raig0
Ja nagu alati: Kokkuhoid õli pealt on tuleviku arvelt elamine.

Re: cvt käigukast

Postitatud: R, 15 Apr 2016 10:03:52 +0300
Postitas Tarmo
raig0 kirjutas:Ja nagu alati: Kokkuhoid õli pealt on tuleviku arvelt elamine.
Selles teemas offtopic aga kas manuaalkastil (6-käiguline) on ka mingi õlivahetusvälp?

Re: cvt käigukast

Postitatud: R, 15 Apr 2016 12:23:49 +0300
Postitas legacycvt
Korras.

Re: cvt käigukast

Postitatud: L, 14 Mai 2016 13:41:00 +0300
Postitas raul1985
Mis selleks lahenduseks siis oli?, ise maadlen sama murega ,labisoit 120000.

Re: cvt käigukast

Postitatud: K, 01 Juun 2016 15:05:51 +0300
Postitas mrali
Teemaalgataja probleemi lahenduse vastus ka huvitab.

Hõbenoolest niipalju, et võtsin seoses enda OB (2011, 88 tuhat ja veidi peale kellal, aasta alguses ostsin) mõne vahelesineva anomaaliaga (vt alt) eile kontakti ning vastus, mis laekus - seni pole nad ühelgi Subarul CVT õli vahetanud, hinda ka ei oska pakkuda, kuna nende tarnija sortimendis puuduvad vastav filter ja tihend.
Mariines oli õlivahetuse+filtri hinna suurusklass ca 450 euri. Kas siinsetel liikmetel on kogemusi ka muude teenusepakkujate ja nende hinnaklassidega (eriti Tallinnas ja lähiümbruses). Tahaks enda omal profülaktikana vahetada, sest on olnud harva (kuuajaliste vahedega) mõnel korral anomaaliaid, et ees vasakul 100+ ja enam kiirustel ees vasakul lööb hääle sisse, justkui käiks midagi vastu. Seda sai Mariines näitamas käidud ja proovisõidul häält polnud ka viidatud kiirustel. Spekuleeriti käigukasti seostega, aga miskit ei leitud..

Siitkohalt veel teine küsimus - kas BR Outbacki CVT ja esidiffer on ühes korpuses ja kas on teada, kuidas võimalike esidifri vigade puhul toimitakse - kogu komplekti vahetus?

Re: cvt käigukast

Postitatud: K, 01 Juun 2016 15:38:36 +0300
Postitas mart050
Nippon Auto Tallinnas omab kogemust ja ka vahetab, hinda küsi otse.

Re: cvt käigukast

Postitatud: E, 13 Juun 2016 19:27:23 +0300
Postitas mrali
Lasin täna endal cvt õli vahetada, läks veidi üle 280 euri (liitri õli sai ka mootorisse juurde).

Nipponis üks nende juhte (ilmselt Margus?!) mainis veel, et tema soovitus oleks lähtuda cvt puhul vanadest sillaõlide vahetusgraafikust ehk ca 40000 km. Uue cvt hind olla suurusjärgus 7000 eurot.