Manual või CVT poris ja lumes
Manual või CVT poris ja lumes
Tervitused.
Saan aru, et manualkastiga ja cvt korral on ka erinevad neliveo süsteemid. Kas kellelgi on isiklikud kogemused, et kumb poris/lumes paremini ronib, kas manual kast +visko keskdiffer piiratud libisemisega või lineatronic +aktiivse momendijaotusega awd?
Saan aru, et manualkastiga ja cvt korral on ka erinevad neliveo süsteemid. Kas kellelgi on isiklikud kogemused, et kumb poris/lumes paremini ronib, kas manual kast +visko keskdiffer piiratud libisemisega või lineatronic +aktiivse momendijaotusega awd?
Re: Manual või CVT poris ja lumes
Üldiselt kui cvt, siis koos x-mode'ga. Selles süsteemis olen meeldivalt üllatunud.
Kahjuks rohkemat/paremat võrdlust ei oska tuua.
Kahjuks rohkemat/paremat võrdlust ei oska tuua.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI
Re: Manual või CVT poris ja lumes
Kui elementaarsed oskused ja kogemused puuduvad siis võtaks cvt+xmode. Edasi on juba maitseasi. Kes harjunud 5MT ja aeglustiga lahjema mootoriga, see lepib antud kooslusega ka xmode võrdluses tõenäoliselt.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Manual või CVT poris ja lumes
Harjunud jah manuaaliga siiamaani tavaautodega aga kuna mitmes kohas visko kohta halvustavalt kirjutatud, siis otsustasin nüüd 4veolist otsides enne üle küsida, et ega ma midagi olulist just halbadel teeoludel sellega ei kaota.vaska kirjutas:Kes harjunud 5MT ja aeglustiga lahjema mootoriga, see lepib antud kooslusega ka xmode võrdluses tõenäoliselt.
Re: Manual või CVT poris ja lumes
Seda halvustamist ära kuula, see käib enamasti masinate kohta, milledel on visco lihtsalt kardaani ja tagadifri vahel, ilma keskdifrita. Subarul on ikkagi keskdiffer koos lsd'ga, offroadis minuarust vägagi pädev.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Re: Manual või CVT poris ja lumes
Niikaua kui tee on tasane aga libe, pole ilmselt väga vahet, võibolla MT on 50:50 momendijaotuse tõttu pisut parem.
Aga offroadi puhul pole pinnas tavaliselt tasane ja kinni jäämine on MT-ga suht lihtne. Kui elektroonikat pole, mis üksikuid rattaid eraldi pidurdaks, siis võib kinni istudes panna käigu sisse, lasta siduri lahti ja jalutada juhikohalt minema ning imetleda, kuidas üks esimene ja üks tagumine ratas ilusti ringe teevad
CVT + X-mode on sellises olukorras kindlasti tegijam (ise sõitnud pole aga vähemalt youtube videodest on selline mulje jäänud). Kõigil CVT-del vist pole X-mode'i?
Aga offroadi puhul pole pinnas tavaliselt tasane ja kinni jäämine on MT-ga suht lihtne. Kui elektroonikat pole, mis üksikuid rattaid eraldi pidurdaks, siis võib kinni istudes panna käigu sisse, lasta siduri lahti ja jalutada juhikohalt minema ning imetleda, kuidas üks esimene ja üks tagumine ratas ilusti ringe teevad
CVT + X-mode on sellises olukorras kindlasti tegijam (ise sõitnud pole aga vähemalt youtube videodest on selline mulje jäänud). Kõigil CVT-del vist pole X-mode'i?
Re: Manual või CVT poris ja lumes
Kes kuskil mülkas ukerdanud on, see teab, et kui korra seisma jätad lompi siis tasub traktorit otsima minna. Kui end mülkas mugavalt ei tunne manuaaliga siis tasub igasuguste abidega aparaat võtta. Lukke ei ole eraldi sisselülitamiseks ja aeglusti on pisikese jõumomendi lisamiseks.
Eks see maitseasi ole, mul on personaalselt allergia tekkinud elektrooniliste abiliste vastu, kes vähegi segasemates oludes hoopis sigatsema kipuvad. Võibolla kunagi on algoritmid täiuslikumad, aga viimane kogemus ühe saksa päritolu liivakastimaasturiga jättis Männikul üsna kehva mulje nendest "abilistest". Keset mülgast leida, et "kuule, ratas libiseb läbi, võtan õige jõu üldse maha" - not my cup of tea.
Eks see maitseasi ole, mul on personaalselt allergia tekkinud elektrooniliste abiliste vastu, kes vähegi segasemates oludes hoopis sigatsema kipuvad. Võibolla kunagi on algoritmid täiuslikumad, aga viimane kogemus ühe saksa päritolu liivakastimaasturiga jättis Männikul üsna kehva mulje nendest "abilistest". Keset mülgast leida, et "kuule, ratas libiseb läbi, võtan õige jõu üldse maha" - not my cup of tea.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Manual või CVT poris ja lumes
Kas see, et mülkas ei tohi seisma jääda, vaid peab lapatsit andma, kehtib nii manuaali kui cvt kohta? See tundub kuidagi imelik. Kuskil oli kirjas, et kui visco üle kuumeneb, siis piiratakse just mootori võimsust. Minu loogika ütleb siis vastupidi, et peaks laskma maha jahtuda, mitte lapatsit anda ja siis uuesti proovima.vaska kirjutas:Kes kuskil mülkas ukerdanud on, see teab, et kui korra seisma jätad lompi siis tasub traktorit otsima minna.
Vaatan kõrgemaid isendeid, XV-d ja Foresteri.vaska kirjutas: Kui end mülkas mugavalt ei tunne manuaaliga siis tasub igasuguste abidega aparaat võtta. Lukke ei ole eraldi sisselülitamiseks ja aeglusti on pisikese jõumomendi lisamiseks.
VDC on olemas kõikidel varustusastmetel nii manual kui cvt korral. Kui ma kirjeldusest õigesti aru sain, siis see peaks põhimõtteliselt ühte ratast sillas pidurdama kui liiga kiirelt ringi käib. Aga X-mode on Foresteril ainult cvt korral kangematel varustustasemetel.
Mis juhtudel see VDC hätta jääb ja oleks vaja lisaks X-mode?
Re: Manual või CVT poris ja lumes
Praktika näitab, et momentumit peab hoidma, ja seda saab teha lapatsit andes.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI
Re: Manual või CVT poris ja lumes
Newton ja tema neetud seadused!Tubaru kirjutas:Praktika näitab, et momentumit peab hoidma, ja seda saab teha lapatsit andes.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Manual või CVT poris ja lumes
Kõik need süsteemid on ju mingis mõttes väändetundlikud ja seisma jäämine on alati suurem risk, kui stabiilse mõistliku piitsaga minna. Visco temperatuuriandurist kuulen esimest korda, kõrgetel oli vähemasti vanasti ainult tagadiferentsiaali temp andur, mis pani kellades märgutule põlema, kuid ajusse pole minuandmetel üldse ühendatud...
Visco töötabki ju kuumenemise pealt, liiga kuumaks lastes võib kinni kõrbeda, offroadis vist isegi hea asi Ma pakuks, et ennem kuumeneb üle too uus ja uhke variaatorkast, kui manualil visco. Oluliselt olulisem valik, kui kast, on mootor. Mootor peab olema allotsas vastikult jõuline, et ei peaks sidurit või "sidurit" liigselt piinama, et oleks võimalik startida madalamate pööretega ja kui liikuma hakkab, siis korralikult peale tallata, kui seda teha nullist, siis sinna enamasti jääd. Diisel+manuaal ei kõlba, sest ülekanded on pikad ja ennem 1700rpm on jõudlus kehvem, kui ükskõikmillisel pensukal samadel pööretel, sama lugu teravusega. P.S vaadake männikul mauramise videoid, siinsed klubilised käisid, kõige õnnetumad olid liivas tegelikult uuemad automaadid, pidurdasid oma olematu jõu veel maha ka elektriliselt ja said mägede otsa heal juhul mitmenda katsega, robustne tehnika oli krõpsti üleval.
Visco töötabki ju kuumenemise pealt, liiga kuumaks lastes võib kinni kõrbeda, offroadis vist isegi hea asi Ma pakuks, et ennem kuumeneb üle too uus ja uhke variaatorkast, kui manualil visco. Oluliselt olulisem valik, kui kast, on mootor. Mootor peab olema allotsas vastikult jõuline, et ei peaks sidurit või "sidurit" liigselt piinama, et oleks võimalik startida madalamate pööretega ja kui liikuma hakkab, siis korralikult peale tallata, kui seda teha nullist, siis sinna enamasti jääd. Diisel+manuaal ei kõlba, sest ülekanded on pikad ja ennem 1700rpm on jõudlus kehvem, kui ükskõikmillisel pensukal samadel pööretel, sama lugu teravusega. P.S vaadake männikul mauramise videoid, siinsed klubilised käisid, kõige õnnetumad olid liivas tegelikult uuemad automaadid, pidurdasid oma olematu jõu veel maha ka elektriliselt ja said mägede otsa heal juhul mitmenda katsega, robustne tehnika oli krõpsti üleval.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Re: Manual või CVT poris ja lumes
See temperatuurikaitse võis mulle valesti meelde jääda, võibolla oli millegi muuga seotud.
Aga kus lingist neid videosid näha saaks?
Aga kus lingist neid videosid näha saaks?
Re: Manual või CVT poris ja lumes
Ülekuumenemise temp hoiatustuluke ja vastav kleeps juhi ukse seespool oli juba 91 aasta tomatikastil. Seega ei ole tegemist kindlasti mingi uue leiutisega.jaton kirjutas:See temperatuurikaitse võis mulle valesti meelde jääda, võibolla oli millegi muuga seotud.
Iseasi kas tulukese taga ka mingi reaalne relee on, mis sõidumugavust piirama hakkab.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Manual või CVT poris ja lumes
10-ndal minutil on näha kus üks ratas käib ringi ja x-mod on võimetu. Huvitav kuidas oleks manual+visko siin käitunud
https://www.youtube.com/watch?v=lvnGhg7VTjo
https://www.youtube.com/watch?v=lvnGhg7VTjo
Re: Manual või CVT poris ja lumes
Antud videos paistab tõesti asi nutune. Aga reaalsuses isiklikud kogemused olid sellised:
Auto ülesmäge järsul kallakul (mulla-kruusa hunnik), kaks ratast laus-jää peal, kaks kruusal. Paigalt võtt oli x-mode'iga täiesti probleemivaba, ilma x-mode'ita ei oleks sealt kindlasti üles saanud.
Manuaal pakub jäärajal rohkem fun'i. Kui see ei oleks oluline, võtaks cvt+x mode.
Siin videos jällegi saab väga hästi hakkama (eriti lõpus, kus valge xt "mäge võtab")
Auto ülesmäge järsul kallakul (mulla-kruusa hunnik), kaks ratast laus-jää peal, kaks kruusal. Paigalt võtt oli x-mode'iga täiesti probleemivaba, ilma x-mode'ita ei oleks sealt kindlasti üles saanud.
Manuaal pakub jäärajal rohkem fun'i. Kui see ei oleks oluline, võtaks cvt+x mode.
Siin videos jällegi saab väga hästi hakkama (eriti lõpus, kus valge xt "mäge võtab")
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI