2010. aasta diisel OB mootor jõnksutab

Mootorid, hoorattad, sidurid, käigukastid, diferentsiaalid, dif.lukud ja palju muud huvitavat.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
foreback
Postitusi: 10
Liitunud: R, 30 Okt 2015 10:06:23 +0300

2010. aasta diisel OB mootor jõnksutab

#1 Postitus Postitas foreback » P, 31 Juul 2016 21:56:03 +0300

Tere!

Minu 2010. aasta diislit tarvitava OB-ga on viimasel ajal tekkinud kummaline mure. Nimelt näiliselt juhuslikel hetkedel mootor jõnksutab hetke (kestab see maksimaalselt vast sekundi või paar, aga vahel ka alla sekundi). Umbes selline tunne, nagu vanaaegne masin ei saanud kütust kätte. Esimest korda tegi sellist asja kevadel maanteel kulgedes, cruse oli peal. Tahomeeter kõikus korraks, öko näidik samaaegselt samuti käis korraks all ääres ja seejärel jätkas nagu poleks midagi olnud. Aga tunne oli, nagu u pool sekundit oleks mootor "seisnud". Nüüd on sellist asja korduvalt veel juhtunud ja viimasel ajal kipub olema ~kord/100km kohta. On juhtunud ka nii, et cruse pole peal. Samamoodi, nagu hetkeks ei saaks kütust kätte. Ka väiksemaid jõnksutamisi on hakanud viimase paari nädala jooksul tegema, peamiselt gaasi maha lastes ja linnas, kuid mitte nii äkiliselt, kui algselt maanteel oli, kus tundus, nagu mootor hetkeks seiskuks. Samuti on tekkinud viimase ~kuu jooksul selline asi, et suvalisel hetkel maanteel kulgedes tõuseb jooksev kütusekulu kõrgeks ja püsib seal 5...10 minutit, seejärel mootor korra õrnalt või vähem õrnalt jõnksutab ja küttekulu näit kukub alla (normi) tagasi. Selle kõrgemal seismise ajal kusjuures see küttekulu indikaator seier kõigub vahepeal väga äkiliselt.

Miks ma nii kaua oodanud olen? Ei osanud nagu kohe Mariinesse tormata, kui pole suurt lootust, et just seal asi korduks (varem oli seda ~kord 1000km kohta). Ühtki veatuld ei põle. Õli on mootoris normi piires. Kompuutrijärgne kütusekulu paistis täna 5,4l/100km ja arvutuslik oli eelmisel nädalal kontrollides 5,7 (peamiselt maanteel sõidan), nii et ses osas ka justkui mingit reaalset muutust ei paista. Isegi viimasel ajal, kui rohkem on neid küttekulu näidu anomaaliaid (näitab siledal tasasel maanteel 8...9l/100km) ja jõnksutamisi olnud, pole reaalne kütusekulu väga muutunud, st paagitäiega olen umbes sama kaugele jõudnud.

Mida edasi? Mariinesse diagnostikasse? Kuskil mõni andur saba andnud ja peksab vahepeal segast, ajades mootori lolliks? Või ongi võiumalus, et nt mingi filter on umbes ja ei saa kütust kätte? On kellelgi kogemusi või nõuandeid?

Ahjaa, auto läbisõit on umbes 162k km, pole ka justkui palju. Hooldatud on Mariines ja nipet-näpet on Agito Performance'is ka tehtud. Mootor on stock seades.

heits
Postitusi: 34
Liitunud: N, 17 Okt 2013 20:12:48 +0300

Re: 2010. aasta diisel OB mootor jõnksutab

#2 Postitus Postitas heits » E, 01 Aug 2016 11:55:27 +0300

Ootan huviga vastuseid ja mõtteid. Minu XV teeb sarnaseid trikke. Kütusefilter vahetatud, muutusi pole. Subarust öeldi, et kui ühtki veatuld ei põle siis pole suurt mõtet ka diagnostikat teha (Tartu esindus)

Terroritorium
Postitusi: 22
Liitunud: K, 28 Nov 2012 19:29:30 +0300

Re: 2010. aasta diisel OB mootor jõnksutab

#3 Postitus Postitas Terroritorium » E, 01 Aug 2016 20:58:26 +0300

Kas jõnksutamise ajal ka musta suitsu tagant tuleb? Äkki kusagil mingi väike õhuleke, mistõttu küttesegu enam õige ei ole?

nelivedu
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 258
Liitunud: L, 11 Sept 2004 06:18:47 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: 2010. aasta diisel OB mootor jõnksutab

#4 Postitus Postitas nelivedu » E, 01 Aug 2016 23:40:06 +0300

Sisselaske rõhuandur puhastada(asub AC pumba taga) ja turbo geomeetria liikumine üle kontrollida (hoob liigub?), hea oleks teada ka kas kõige uuem soft ECMis.

foreback
Postitusi: 10
Liitunud: R, 30 Okt 2015 10:06:23 +0300

Re: 2010. aasta diisel OB mootor jõnksutab

#5 Postitus Postitas foreback » N, 04 Aug 2016 18:05:32 +0300

Ilmselt on kõige uuem soft ECM-is, kuivõrd aasta lõpus Mariines käies öeldi, et olla mootori soft ka uuendatud.

Vaatan need soovitused üle, musta osas ei oska öelda muud, kui et peeglist pole musta paistnud (ju siis päikest ei varja, isegi kui sutsu on visanud).

Auto on nädala algusest seisnud, kuna olin ise komandeeringus, ehk jõuan nüüd tegelema hakata. Annan teada, kui miskit abi sain!

Kasutaja avatar
Earl234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 169
Liitunud: L, 19 Mai 2012 21:34:42 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: 2010. aasta diisel OB mootor jõnksutab

#6 Postitus Postitas Earl234 » L, 06 Aug 2016 15:46:50 +0300

foreback kirjutas:...suvalisel hetkel maanteel kulgedes tõuseb jooksev kütusekulu kõrgeks ja püsib seal 5...10 minutit...
Kas dpf filtri puhastustsükli ajal põleb OB-l armatuuris mingi märgutuli ka? Forekal näiteks ei põle (ja ma olen selle üle päris kuri). Sümptomid nagu viitaks ju tahmapõletusele.
ex: Forester 2012 diisel

foreback
Postitusi: 10
Liitunud: R, 30 Okt 2015 10:06:23 +0300

Re: 2010. aasta diisel OB mootor jõnksutab

#7 Postitus Postitas foreback » P, 25 Sept 2016 11:34:35 +0300

Vahepeal oli elu nii kiire, et ei leidnud mahti siia kirjutada. Septembri alguses (mälu järgi 9. kuupäeval) käis mu OB lõpuks Tartu Mariines hoolduses ja nüüd on rahu majas. Puhastati turbo geomeetria juhtvarrast ja õhulugejat. Tehti proovisõidud, otsiti mootori ajust salvestunud vigu - ei midagi. Sest ajast saati sõidabki jälle nagu siidi. Ju siis see õhulugeja (või turbo) sinna pahandusse ikka segatud oli.

Statoilist tankimise kohta olen siit ka mõnda lugenud. Vahelduseks viin raha mõnda aega Olerexi, kuigi samas ei usu, et sest miles lisandist nüüd midagi nii suurt oleneb. Aga mine sa tea.

Kummalisena jäi Mariinest kõrva soovitus kõrgemate pööretega sõitmiseks. Mu auto sõidab igapäevaselt ca 2x35km otsa mnt nr 2 peal, 6. käiguga ja püsikiiruse hoidja peal enamuse ajast. Spidomeetri järgi 95 km/h juures on pöörded seal 1700 tuuris vist. Kuidagi üllatav tundus, et kui muresid on, siis võiks 5. käiguga sõita. Kust otsast see diisel enam öko on, kui ma pean sõitma kõrgemate pööretega, et asi töötaks? Siiani õnneks pole muret olnud, tahmafiltri tuld pole aastase omamise jooksul kordagi näinud ja pikemaid sõite on ka keskmiselt kord nädalas, ju siis pole veel põhjust muretsemiseks. Lisan veel, et aastane läbisõit on olnud 28000 km tuuris.

Lugedes OB teemade alt Euro 6 diisli saagasid on vaat et hea meel, et omal veel Euro 5 kapoti all tuksub.

Lõppeks kiidan Tartu Mariinet ja hooldustiimi pealikut Indrek Jõgit, kelle abivalmiduse ja hea suhtlemise tõttu läheb mu OB ka edaspidi oma muredega just nimelt sinna.

Kasutaja avatar
Earl234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 169
Liitunud: L, 19 Mai 2012 21:34:42 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: 2010. aasta diisel OB mootor jõnksutab

#8 Postitus Postitas Earl234 » P, 25 Sept 2016 16:16:48 +0300

foreback kirjutas:...Kummalisena jäi Mariinest kõrva soovitus kõrgemate pööretega sõitmiseks. Mu auto sõidab igapäevaselt ca 2x35km otsa mnt nr 2 peal, 6. käiguga ja püsikiiruse hoidja peal enamuse ajast. Spidomeetri järgi 95 km/h juures on pöörded seal 1700 tuuris vist. Kuidagi üllatav tundus, et kui muresid on, siis võiks 5. käiguga sõita. Kust otsast see diisel enam öko on, kui ma pean sõitma kõrgemate pööretega, et asi töötaks?...
Tegin oma 2012 diiselForekaga väikese katse: kiirusel umbes 95km/h ühtlase kiirusega sõites käikudega 4-5-6 ei näinud mingit kütusekulu vahet - võibolla 0,2l siia-sinna. 95km/h sõidan ise raudselt 5.-ga, linnas 3.-ga, 4. panen sisse alles kiiruselt 70, pöördeid hoian kogu aeg üle 2000, seni mitte mingeid probleeme tahmandusega.
Julgelt sõida kõrgemate pööretega, 1700 p/min on vähe, pikemal otsal. Subaru diisel tahab pöördeid.
ex: Forester 2012 diisel

Karl
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 322
Liitunud: P, 20 Mär 2005 15:33:30 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: 2010. aasta diisel OB mootor jõnksutab

#9 Postitus Postitas Karl » P, 11 Mär 2018 11:27:13 +0300

Tahmapõletus teeb sellist asja. Nii see käibki. Poordeid peaks hoidma mitte alla 2000. Alla 2000 ei toimu korrektset põletust. Samas see tähendabki maanteel 5 käiguga sõitmist.

Vasta