2005 H6 3.0 jahutus

Mootorid, hoorattad, sidurid, käigukastid, diferentsiaalid, dif.lukud ja palju muud huvitavat.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

2005 H6 3.0 jahutus

#1 Postitus Postitas Tubaru » K, 09 Nov 2016 21:29:45 +0300

Mure siis selline, et kui masinale "pähe anda" (loe: 15min audrus ringrada või umbes sama kaua lumes hullamist) siis lööb jahutusvedeliku ülevoolupaaki ja mootori temp tõuseb üle normi.
Läbisõit ca 183t km.
Tavalise, rahuliku sõiduga on kõik korras, jahutusvedelikku ei tarbi, ei aja seda ülevoolupaaki ja ka temp on korras.
Pole ka mingeid ilmselgeid lekkeid tuvastanud. (küll aga olen teinekord sooja mootoriga tundnud õues tosooli lõhna)
Metallist jahutusvedeliku torud on roostes aga samas pole ka neid märjana näinud. (uued olemas)
Radika kork on vahetatud (mitte-originaali vastu, uus originaal on tellitud).
Sõber hoidis kohapeal pöördeid 4krpm juures pikalt, ülevoolupaagist mulle ei tulnud.
Käisin täna jahutusvedeliku testi tegemas, kus vaadati miskise keemiaga, kas heitgaasid on radikasse jõudnud. Test nurjus, kuna oli tosooli testerisse läinud.
Summutist ei ole ka tosooli magusat lõhna tunda.

Kas vigane kaanetihend tundub hetkel reaalne olukord, või pabistan ilma-asjata?
Milles veel võiks asi olla?

Üritan kalkuleerida, kas on mõtet lihtsalt need metallist torud ära vahetada (ei ole ka just kõige väiksem/lihtsam töö) või kiskuda juba kogu mootor maha ja lahti, ning uued kaanetihendid panna.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: 2005 H6 3.0 jahutus

#2 Postitus Postitas Duster » K, 09 Nov 2016 22:08:41 +0300

Ei usu eriti, et kaanetihend saab kuidagi nn poolkõvalt läbi olla, et pikalt pähe saades nagu on läbi ja muulajal mitte. Ilmselt on igal masinal rajapeal veidi kõrgem töötemperatuur, kui liikluses, mu impreza on ka ca 110C vs muidu mingi 85, see tekitabki rõhu ja kui torud ning muud ühendused on niigi kahtlased, siis võibki igast asju juhtuda. Veepump ikka jaksab korralikult lüüa? Veel jääb muidugi variant, et peas/des on mingi mikromõra ja tekitab pikal pähe saamiselt pahandusi, kuid seda olen pigem diiselkärakatel näinud (mitte subaru).
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: 2005 H6 3.0 jahutus

#3 Postitus Postitas Tubaru » K, 09 Nov 2016 22:22:28 +0300

Kuidas veepumba korrasolekut mõõta/hinnata?
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: 2005 H6 3.0 jahutus

#4 Postitus Postitas Duster » N, 10 Nov 2016 02:11:53 +0300

Ega ei teagi, ilmselt väga keeruline kui mitte võimatu enamiku jaoks. Osta uus mingi popp pump, vaheta ära ja kiida meilegi kui hää sai :D
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: 2005 H6 3.0 jahutus

#5 Postitus Postitas Tarmo » N, 10 Nov 2016 11:18:33 +0300

Pakun ka - termostaat ei avane täielikult?
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: 2005 H6 3.0 jahutus

#6 Postitus Postitas Tubaru » N, 10 Nov 2016 15:14:03 +0300

Selge, seda kõike ma lootsingi kuulda. Tellisin termostaadi ära. Nüüd vaja oodata, millal kohale jõuab ja aega saab, et vahetada.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kasutaja avatar
tarvo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 110
Liitunud: E, 16 Juun 2014 21:33:27 +0300
Asukoht: Keila

Re: 2005 H6 3.0 jahutus

#7 Postitus Postitas tarvo » N, 10 Nov 2016 19:07:01 +0300

Loodame, et kaaned pole. Käisin selle tee eelmine aasta läbi. Polnud rahakotile kerge ;)
Edu !

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: 2005 H6 3.0 jahutus

#8 Postitus Postitas Tubaru » N, 10 Nov 2016 20:33:30 +0300

Kas kaaned käisid lihvis ka sul? Kui, siis kui palju maha võeti?
Kuulujuttude järgi olevat seal tolerantsid väga väiksed...
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kasutaja avatar
tarvo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 110
Liitunud: E, 16 Juun 2014 21:33:27 +0300
Asukoht: Keila

Re: 2005 H6 3.0 jahutus

#9 Postitus Postitas tarvo » R, 11 Nov 2016 08:42:51 +0300

Hei.

Ja kaaned käisid lihvis ka, aga ma ei tea palju maha võeti. Mul oli raskusi õigete tihendite leidmisega :/ Aga lõpuks ebay aitas :)

imprezaH6
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 154
Liitunud: E, 25 Aug 2014 11:00:38 +0300
Asukoht: Tallinn / Kehra

Re: 2005 H6 3.0 jahutus

#10 Postitus Postitas imprezaH6 » K, 16 Nov 2016 18:57:14 +0300

Need roostes torud vaheta kindlasti ära!
Võimalik, et õlifiltri juures olev jahuti võib ka mingites tingimustes lekkida.
Veepumpa ennast on suht vastik vahetada. Ketikaitse maha ka pingutid ära jne. Mootorisees(põhja all) on veepumba juures ava, siis võid uurida kui tosooli hais on, et kas sealt on lekkinud. Kui jaa, siis pumbatihend lekkib.

78C termostaati võid ka proovida.

Samas ega jahutusvedelikke pole segi aetud? Muidu võib mingi klimp kuskil radikas olla vms... või siis miskit umbes.
Kas radika ribid on ikka puhtad ja ventilaatorid töötavad?
Impreza spec B

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: 2005 H6 3.0 jahutus

#11 Postitus Postitas Tubaru » N, 17 Nov 2016 01:07:58 +0300

Ootan siin veel viimaseid juppe üle maailma kokku voolamast, siis läheb töösse. Termostaat (originaal, 82c), torud, radikakork jms.

Ei ole vedelikke segi aetud ja radikas ise on puhas, vendid töötavad ilusti.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kasutaja avatar
tarvo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 110
Liitunud: E, 16 Juun 2014 21:33:27 +0300
Asukoht: Keila

Re: 2005 H6 3.0 jahutus

#12 Postitus Postitas tarvo » R, 18 Nov 2016 00:00:43 +0300

Mis siis prognoos on ?

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: 2005 H6 3.0 jahutus

#13 Postitus Postitas Tubaru » R, 18 Nov 2016 03:07:57 +0300

Vara öelda, ootan veel termostaati, siis läheb korraga kõik vahetusse.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: 2005 H6 3.0 jahutus

#14 Postitus Postitas Tubaru » R, 02 Dets 2016 12:15:33 +0300

Täna läks masin suuremasse hooldusesse, ehk saab ka jahutuse murest jagu.
Viimasel nädalal v nii olen täheldanud jahutusvedeliku haisu, kui mootor on soojenenud ja parkimiskohal on ka miskine väike loigumoodi asi all. Niiet panustaks ikkagi mingile lekkele, mida varem pole lihtsalt suutnud tuvastada.
Eks selgub.. ja kui veel ei selgu, siis järgmine asi vahetab radika ära.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: 2005 H6 3.0 jahutus

#15 Postitus Postitas Tubaru » R, 02 Dets 2016 17:55:59 +0300

Pilt

Pilt

Ma usun ja loodan, et viga oli selles. Uued torud küljes, eks paistab, kas sai hea. Termostaat läks ka uus originaal. Mootori (Castrol Magnatech 5w40) ja käigukasti (Motul Gear300 75w90) õlid samuti uued (Läbisõit 184t km).
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Suletud