Outback jõnksutab

Mootorid, hoorattad, sidurid, käigukastid, diferentsiaalid, dif.lukud ja palju muud huvitavat.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Boot
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 242
Liitunud: N, 04 Juun 2009 09:09:29 +0300

Outback jõnksutab

#1 Postitus Postitas Boot » N, 05 Mär 2015 18:39:37 +0300

2004 Outback, 2.5 MT
Gaasi andmisel/lahtilaskmisel käib jõnks läbi.
Ehk siis situatsioon selline: 60km/h, 4. käik, 2k pööret, gaas õrnalt peal (ühesõnaga püsiva kiirusega sõit). Kui nüüd jalg gaasilt ära võtta, siis käib läbi auto tuntav jõnks. Sama juhtub siis, kui jälle õrnalt gaasi vajutada. Kui püsiva kiirusega sõidu pealt (st õrnalt gaasi andes) gaas põhja tallata, siis jõnksu ei ole tunda.
Samuti tundub, et põhjagaasiga kiirendades ei ole kiirendus ühtlane vaid esinevad "lohud" kiirenduses (mitte küll väga suured, võimalik, et ma kujutan seda ette).

On netidoktoritel ideid?
Lisaks veel, et alla 10kkm tagasi on vahetatud ära sidur ja hooratas ühemassilise vastu (kuigi see probleem minu mäletamist mööda ei tekkinud sellega samal ajal), suvel puhastati Nipponis tühikäigumootorit aga see aitas max paariks nädalaks kui sedagi, tühikäigu pöörded kukuvad sidurit lahutades ja gaasi mitte andes ikka korraks ~400rpm peale pooleks sekundiks ja siis ronib normaalse 800 peale tagasi... kas võiks sellega seotud olla?
Viimati muutis Boot, N, 05 Mär 2015 23:10:54 +0300, muudetud 1 kord kokku.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Outback jõnksutab

#2 Postitus Postitas Duster » N, 05 Mär 2015 22:10:35 +0300

Sellist asja on üliraske defekteerida, ma millegipärast arvan, et see gaas peale ja gaas maha jõnks tuleb kusagilt veermikust pigem, panustaks vananenud mootoripatjadele, võimalik ka veovõlliotste kulumine (pigem sisemised). Too kogelemine ja pöörete kõikumine võib küll tühikäigumootoriga seotud olla. Kontrollida tasuks veel mootori temp andurit (ei pea viga näitama, näitab lihtsalt valesti veidi), puhastada võiks õhulugejat jne, see list on enamvähem lõputu kuni kesiste massiühendusteni välja.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Boot
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 242
Liitunud: N, 04 Juun 2009 09:09:29 +0300

Re: Outback jõnksutab

#3 Postitus Postitas Boot » N, 05 Mär 2015 23:10:40 +0300

Ahjaa, meenus, et viimase 2 kuu jooksul on visanud 2 korda mootoritulukese ka põlema. Mõlemal juhul 1. käiguga piirajasse lastes aga see viga on mõne süüte sisse-välja tsükliga iseenesest ära kadunud. Koodiks oli P0031 või P0131, mis viitavad mõlemad lambdale. Kas siis lambda puhastamine võiks tulemusi anda?

Mootori- ja kastipatju vahetati aastake tagasi Nipponis, loodetavasti need võib välistada. Ilmselt peab siis laskma neil veovõllid üle kontrollida, tänud.

Spitfire
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 126
Liitunud: N, 31 Okt 2013 14:37:59 +0300

Re: Outback jõnksutab

#4 Postitus Postitas Spitfire » R, 06 Mär 2015 09:19:38 +0300

Mul oli samad sümptomid, kui lambda läbi olid. Kui veakood ka seda näitab, ei tohiks väga kahtlust olla. Lambdad pole eluaegsed asjad, olen aru saanud, et subaru lambda elueaks loetakse ca 100k km. Teist lambdat pole sinul mõtet vahetada, nii vanal autol peaks see ainult katti kontrollima.

Mawrec
Subaruaff
Postitusi: 59
Liitunud: E, 15 Apr 2013 21:47:44 +0300

Re: Outback jõnksutab

#5 Postitus Postitas Mawrec » R, 06 Mär 2015 09:26:30 +0300

Gaasiklapi seisukord tasub ka üle vaadata. Mul olid kunagi sarnased sümptomid, veakoodid viitasid tühikäigumootorile, kuid lõpuks tuli välja, et hoopis gaasiklapp oli vales asendis (ilmselt mingite "voodoo"-remondimeeste poole varasemalt "parandatud").

Boot
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 242
Liitunud: N, 04 Juun 2009 09:09:29 +0300

Re: Outback jõnksutab

#6 Postitus Postitas Boot » R, 06 Mär 2015 11:57:38 +0300

Spitfire kirjutas:Mul oli samad sümptomid, kui lambda läbi olid. Kui veakood ka seda näitab, ei tohiks väga kahtlust olla. Lambdad pole eluaegsed asjad, olen aru saanud, et subaru lambda elueaks loetakse ca 100k km. Teist lambdat pole sinul mõtet vahetada, nii vanal autol peaks see ainult katti kontrollima.
Teist lambdat on mul tegelikult juba 2x vahetatud. ca 40k km tagasi Mariines ja siis ca 10k km pärast seda veel Autospiritis garantiikorras uuesti.
Mis siis teha, kui pole mõtet vahetada? Sõita jõnksutava autoga edasi? :D

Spitfire
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 126
Liitunud: N, 31 Okt 2013 14:37:59 +0300

Re: Outback jõnksutab

#7 Postitus Postitas Spitfire » R, 06 Mär 2015 14:43:00 +0300

Asi selles, et teine lambda ei tohiks nii vanal autol mingit jõnksutamist põhjustada, esimene lambda koostab küttesegu.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Outback jõnksutab

#8 Postitus Postitas vaska » R, 06 Mär 2015 14:59:35 +0300

Tee aju reset ära kui võimalik. Mõnikord on piinlikult tundlik teema see gaasiklapi teema. Ehk auto soojaks - aju reset - kohe sõitu. Peale paarisadat kilomeetrit võiks kontrollmoment olla.
Peale akult juhtme maha võtmist oli mul mõned korrad sellist piinliku jõnksutamist: korra oli esindus unustanud sisselaske silikooni kinni hoidva klambri kinni kruvida, teine kord ei olnud gaasiklapp 0 asendisse suutnud aju resettimisel jääda ja kolmas kord oli lihtsalt kehv kuufaas.

Kui aga kolks mehaaniline (ehk käigukangist on tunda, et mingi tõmblemine) siis vaata kasti/mootori padjad üle. Kasti padjad olen kunagi vahetama pidanud.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Boot
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 242
Liitunud: N, 04 Juun 2009 09:09:29 +0300

Re: Outback jõnksutab

#9 Postitus Postitas Boot » N, 02 Apr 2015 19:32:01 +0300

Nii, auto käis eile Nipponis remondis.
Vahetati küünlad ja bensufilter, puhastati gaasiklappi ja õhulugejat.
Tundub, et auto minek läks pisut reipamaks (aga võibolla ma lihtsalt kujutan ette) AGA probleemid on endiselt alles :(
Ehk siis tühikäigu ümber jõnks ja samuti kipub gaasi maha lastes pöördeid liiga alla laskma, tegin ka ühe video kohapeal seistes aga loomulikult siis ta väga ei viitsinud streikida (kuigi minut varem maja ette seisma jäädes oli juba selline tunne, et peaaegu sureb välja).
https://www.youtube.com/watch?v=zPSPLcHGTtE
Esimene kord siis jääb mootor tühikäigule nii nagu peaks aga teisel katsel kukuvad pöörded liiga madalale, siis korrigeerib auto pöördeid 1000 kanti ja pärast seda on lõpuks tühikäik enamvähem stabiilne.
Lisaks panin veel tähele sellist asja, et kui koha peal seistes pöörded üles lasta ning gaas lahti lasta, siis umbes sel hetkel, kui seier kukub 1500rpm-ist allapoole käib mootorist jõnks läbi nagu jätaks mõni pütt vahele.

Kas selline käitumine võib olla tingitud vigasest esimesest lambdast? Või on veel potentsiaalseid kahtlusaluseid?

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Outback jõnksutab

#10 Postitus Postitas vaska » N, 02 Apr 2015 19:54:51 +0300

Boot kirjutas:Esimene kord siis jääb mootor tühikäigule nii nagu peaks aga teisel katsel kukuvad pöörded liiga madalale, siis korrigeerib auto pöördeid 1000 kanti ja pärast seda on lõpuks tühikäik enamvähem stabiilne.
Lisaks panin veel tähele sellist asja, et kui koha peal seistes pöörded üles lasta ning gaas lahti lasta, siis umbes sel hetkel, kui seier kukub 1500rpm-ist allapoole käib mootorist jõnks läbi nagu jätaks mõni pütt vahele.

Kas selline käitumine võib olla tingitud vigasest esimesest lambdast? Või on veel potentsiaalseid kahtlusaluseid?
Aju sai reseti? Kui jah siis aitab sõitmine - ca 100-200km möödudes, uue värske kütuse peale saades, õpib aju uued nipid selgeks kui muu osa korras.
Mul on sarnane masendushetk peaaegu iga jumala kord kui vaja miskil eesmärgil aku juhe maha vaja võtta :(
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Boot
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 242
Liitunud: N, 04 Juun 2009 09:09:29 +0300

Re: Outback jõnksutab

#11 Postitus Postitas Boot » N, 02 Apr 2015 20:05:44 +0300

Kas aju resetiks piisab ainult aku juhtmete maha kiskumisest?
Ma nende käest spetsiaalselt ei küsinud aga kell oli küll peale auto kättesaamist vale ehk siis aku juhtmed on maha kistud.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Outback jõnksutab

#12 Postitus Postitas Duster » R, 03 Apr 2015 15:16:36 +0300

Piisab küll. Ja vigane esimene lambda võib seda ka teha.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Boot
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 242
Liitunud: N, 04 Juun 2009 09:09:29 +0300

Re: Outback jõnksutab

#13 Postitus Postitas Boot » R, 03 Apr 2015 19:03:27 +0300

Aga mis võib põhjustada lambda-anduri tihedat tuksiminekut?
Esimest korda vahetasin lambdat ca 160k peal (mõned kuud peale auto ostu). Mariines pandi originaaljupp ja sellega sain sõita ca 10 000 km, siis läks uuesti ja Autospiritis vahetati see garantiikorras ära. Nüüd 35 000km/4a hiljem on jälle ilmselt tuksis. Kuigi hetkel on selline ebamäärane olukord, et 3 kuu jooksul on täpselt 3 korda mootoritulukest põlema visanud (kood oli P0031 või P0131). Iga kord on see juhtunud peale mootori pöördesse laskmist (5-6000) ja peale 3-4 restarti ära kadunud. Samas pöördesse lasen ma mootorit ikka oluliselt tihemini kui kord kuus ja enamikel kordadel see mootori tulukest põlema ei löö :D

On kellelgi mõnda pädevat mootorispetsi soovitada? Kas lambda puhastamisel oleks mõtet?

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Outback jõnksutab

#14 Postitus Postitas Duster » L, 04 Apr 2015 11:17:12 +0300

Võib põhjustada: kehv kütus, lühikesed otsad, kuna andur on ennem katalüsaatorit, siis võib olla ka katalüsaator või summuti üleüldiselt veidi umbes. Jääb veel variant, et kütuserõhk on paigast või siis pihustid ei toimi enam ideaalselt. (lambda vigu loobitakse ka siis, kui aju ei saa kütuse kompenseeringutega hakkama, näiteks andur väidab, et segu on liiga lahja, kütust ei tule korrektselt peale ja aju küll timmib pihustite kaudu juurde, kuid viimastel pole miskit jagada, mingi aja proovib ja kui ei saa hakkama, siis visatakse lambda viga ette, viimane on p0131 koodiga loogiline) Kuna viga visatakse väidetavalt peale pöördesse laskmist, siis ma isiklikult mõõdaks kütuserõhku, prooviks teist kütust (nii tanklaketti, kui ka teist kangust). Veakoodiga võib veel seotud olla vaakumilekked ning õhulugeja hälbed.

Need andurid on väga "püssid" andurid st nende nägemisväli on ülisuur ja seega andur keerukam ja kallim ning ka vähem vastupidav. Mul ei ole absoluudselt mitte mingit usku anduri puhastamisse...Kilometraazilt on nad sul tõesti vähe kestnud, kuid ajaliselt nagu väga hull ei tundu. Pädevat diagnostikat peale Nipponi ei julge soovitada ja diagnostika puhul peab üldse mõistma pea täielikult, kuidas ja mida ja miks aju mida teeb ja siis tegemata jätab. Viimane info on vabalthingavate kohta väga vähe liikuv. (Mina ei pea diagnostikaks veakoodide lugemist ja kustutamist, see on aju enda poolt tehtud diagnostika, mis ei ole alati 100% pädev, sest liiga palju muutujaid on võrrandis ja üks viga võib põhjustada teise vea jne).
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Boot
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 242
Liitunud: N, 04 Juun 2009 09:09:29 +0300

Re: Outback jõnksutab

#15 Postitus Postitas Boot » T, 21 Apr 2015 18:28:38 +0300

Nii, 2 korda nüüd Nipponis käidud selle murega (või noh, pigem juba 3) ja nende arvamus on, et lambda viga viskas täiesti läbi küünalde pärast. Tundub loogiline, kuna viimased 2 kuud pole enam mootoritulukest põlema visanud.... aga jõnksutamise probleemid on endiselt.
Ma olen juba väsinud neile seletamast, et suht tihti kukuvad tühikäigupöörded alla normi, Margus muudkui ajab oma joru edasi, et "mina küll siin mingit probleemi ei näe, ma ise käisin sõitmas ja proovisin mitusada korda". Üldine suhtumine on pehmelt öeldes kesine.

Kas mõni selle ajastu (2004-...) 2.5 121kw Outback/Legacy omanik võiks proovida sellist asja - koha peal seistes sooja mootoriga (temp näidik täpselt keskel) käik väljas ja siis gaasiga pöörded korraks 3000 peale ja gaas lahti... et kas pöörete vähenedes käib ca 1500rpm peal autost/mootorist kehaga tunnetatav jõnks läbi või mitte? Minu omal käib ja väidetavalt Nipponi tüübid proovisid kahte sarnast masinat, mis mõlemad tegid sama ja seetõttu järeldavad, et selline käitumine täiesti normaalne. Mul on natuke raske sellist juttu uskuda...

Vasta