1. leht 1-st

Subaru diiselmootor

Postitatud: T, 02 Okt 2018 09:41:40 +0300
Postitas Karl
Tere
Kas oskab keegi kommenteerida, kas on vahet Subaru diiselmootori vastupidavuses, sõltuvalt väljalaskeaastast?
Kindlasti olid probleemidega esimesed diislid 2008.a. Tänaseks tean, et samasuguseid probleeme on ka 2009 ja 2010 aastal väljalastud mootoritega.
Kas edasised mootorid on kestvamad? Kas on tehtud mootoritele täiendusi, mis lubavad pikemat läbisõitu ja kahtlusteta kasutust?
Parimat!

Re: Subaru diiselmootor

Postitatud: K, 09 Jaan 2019 09:18:31 +0300
Postitas arbuus30
Ma olen omal käel asja natukene uurinud. Jutt käib siis EE20 mootorist, mida näidati maailmale esmalt 2007. aastal ja millest on tänaseks vähemalt 3 modifikatsiooni: Euro4, Euro5 ja Euro6. Mootor on kasutusel Euroopas ja Austraalias müüdavatel mudelitel.

Aastatel 2008-2010 paigaldati autodele Euro4 variant, mis sai kurikuulsaks oma väntvõlli murdumise probleemiga. Tegemist on tüüpveaga. Väntvõlli murdumine ei ole tegelik probleem, vaid hoopis selle tagajärg, aga see selleks.

Alates 2010. aastast tuli käibele Euro5 mootor, mis pidi parandama väntvõlli murdva vea. Kas ka lõplikult parandas, pole paraku päris selge, sest foorumitest leidub endiselt mõningaid üksikuid kodanikke, kes väidavad, et neil on Euro5 mootor ja murtud väntvõll. Aga igatahes läks asi oluliselt paremaks võrreldes Euro4 mootoriga. Seda kinnitab ka asjaolu, et seda modifikatsiooni kasutati järgmised 5 aastat.

Mudelitest kõik 5. generatsiooni Legacy'd ja Outback'd alates aastast 2010 on Euro5 mootoriga. Paraku leidub 2010. aastast Forester'e, mis on veel Euro4 mootoriga.

Euro6 modifikatsioon on kasutusel alates 2015. aastast. See on juba vägagi märkimisväärsete muudatustega võrreldes Euro4 ja Euro5 mootoriga. Kõik Outback'd ja Forester'd, mis on toodetud alates 2015. aprillist, peaks olema selle modifikatsiooniga. Euro6 mootor on kindlasti vaba väntvõlli murdvast probleemist.

2016. aastal peatati mootori edasine arendus ja 2020. aasta lõpuks tahab Subaru üldse loobuda diiselmootoriga autode tootmisest.

Endal on 2010. aasta Legacy Euro5 mootoriga ja 137000 km läbisõiduga. Seni pole probleeme olnud.

Re: Subaru diiselmootor

Postitatud: K, 09 Jaan 2019 10:48:41 +0300
Postitas Boot
masuudipoksija kohta on palju väga asjalikku informatsiooni sellel lehel: https://subdiesel.wordpress.com/