Manuaalkäigukasti õli

Mootorid, hoorattad, sidurid, käigukastid, diferentsiaalid, dif.lukud ja palju muud huvitavat.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
raudmees

Manuaalkäigukasti õli

#1 Postitus Postitas raudmees » R, 10 Sept 2004 23:41:04 +0300

Millist kastiõli on Subarule soovitatav sisse kallata? Kas vastab tõele, et subarule pidi mingi special sort olema.

toomloom
Postitusi: 2
Liitunud: E, 13 Sept 2004 19:14:43 +0300
Asukoht: tallinn

#2 Postitus Postitas toomloom » E, 13 Sept 2004 19:19:45 +0300

kui kasutusjuhend on olemas, siis peaks seal kõik standardid kirjas
olema mille järgi otsida.
toomloom

raudmees

#3 Postitus Postitas raudmees » E, 13 Sept 2004 20:49:18 +0300

aga kahjuks ei ole mul ühtegi manual-i ette näidata. Olen vaid kuulnud, et sinna käib midagi konkreetset, mõeldud vaid subaarile.

VVV

Kastiõli

#4 Postitus Postitas VVV » E, 13 Sept 2004 22:19:19 +0300

Tagadiffrisse on küll soovitav panna, mida esindus soovitab. Konkreetselt müüvad nad Shelli 75W-90 LS, mis olevat spetsiaalselt Subaru jaoks tehtud. Samas kas muu ei sobi kontrollinud pole, vähemalt LS diffri jaoks mõeldud õli peab ta igatahes olema. On olnud juhuseid, kus tagadiffer on rikutud vale õli tõttu. Keskel on ka piiratud libisemisega differ turbomudelil. Ma arvan, et see on võimalik teda saad vastava toote kataloogidest, mis millele sobib. Käigukastis minul ei ole see spets Shelli õli. Kasutajamanuaal annab minul nii käigukasti kui tagadiffrisse kas
80W-90 või 75W-90 ja polnud vist isegi midagi öeldud selle kohta, et ta peaks mingi spetsiaalne LS õli olema. Venemaa netist on saanud lugeda, et peetakse kõige paremaks Subarule MOTUL-i ja Castroli kastiõli. Eriti kiideti MOTULIT. Selleski siis võib teha järelduse, et vähemalt käigukasti sobib ka midagi muud. Aga kindluse mõttes küsi Mariinest järele, aga sealt ei pruugi ühest vastust saada. Nad ütlevad nagunii, et sobib ainult see, mida nemad müüvad. See mida nad tagadiffrisse müüvad on neil lahtiselt ka odavam, kui osta poest analoogset LS diffri-kastiõli.

raudmees

#5 Postitus Postitas raudmees » E, 13 Sept 2004 23:52:52 +0300

Suured tänud info eest :D ..jällegi üks probleem lahendatud.

Külaline

#6 Postitus Postitas Külaline » T, 15 Mär 2005 15:33:36 +0300

Motul´i 75W-90 LS täissünt maksab Carmus Tuning´us 480 kr. liiter.
See peakski see olema, mida väga heaks hinnatakse vist.

Kasutaja avatar
leg200
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 261
Liitunud: L, 11 Sept 2004 01:18:34 +0300
Asukoht: Keila

#7 Postitus Postitas leg200 » T, 15 Mär 2005 16:06:52 +0300

Anonymous kirjutas:Motul´i 75W-90 LS täissünt maksab Carmus Tuning´us 480 kr. liiter.
See peakski see olema, mida väga heaks hinnatakse vist.
Kirjutasin juba siin foorumis ühe teise teema all:
leg200 kirjutas: Kuna endal hetkel sidurivahetus käsil ja sealjuures ka õli tuleks uus panna, siis uurisin seda teemat. Võib kasutada tavalist 75W90 GL-5 õli, ei pea tingimata olema mingi LS eriõli (juhul kui on standard visco). Soome, US, UK erinevate subarufoorumite ja esinduse jutule tuginedes.
Motulit peetakse tõepoolest väga heaks, ostsin omale ka - Motul Gear 300, 190.- kr liiter, www.motul.ee
Praeguseks on see õli juba sees ka ja olen väga rahul. Hetkel ei leia enam üles, aga kusagil väideti et see kallis LS õli (mõeldud tagadifrile) käigukasti hästi ei sobigi, Gear 300 pidi parem olema ja kindlasti ka hinna poolest mõitslikum valik.
Tagadifris on mul tavaline GL-5 mis käigukastigi ette nähtud ja juba aasta on väga hästi toiminud. Pole vaja mingit spetsiaalset Subaru õli või LS õli. Muideks esinduse väitel neil polegi mingit spets Subaru õli, tavalist GL-5 kastuavad.
Subaru Legacy turbo

Külaline

#8 Postitus Postitas Külaline » T, 15 Mär 2005 17:00:00 +0300

Manuaal nagu ei nõua jah LS õli. Aga seal on ka enamuses tava 2,o-ist juttu. Turbost ainult mõned üksikud lõigud eraldi.
Mulle väitis esindus, et müüvad Shelli 75W-90 LS õli, mida Shell toodab spetsiaalselt ainult Subaru LS tagatiffri jaoks !!!???

Kas see Motul 300 on poolsünt ? Täissünt oli minuarust ainult see kallis.

ollo
Postitusi: 21
Liitunud: R, 25 Veebr 2005 16:56:07 +0300
Asukoht: Tallinn

#9 Postitus Postitas ollo » T, 15 Mär 2005 17:05:15 +0300

Mul pole küll aimugi, mis mu Legacyl kastis/difris sees on (Mariine vahetas, käsk sai antud Õige ja Hea õli panna), aga Redline Shockproof käigukastiõli on ka erinevates Subaru foorumites kiidetud. Seda on 2 erinevat: Heavyweight ja Lightweight, viskoossusnumbreid peast ei mäleta. Saab Eestist ka, TQHQ foorumis kodanik nimega Bluestang tegeleb asjaga, ka mõnedes poodides on Redline müügis.

Kasutaja avatar
leg200
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 261
Liitunud: L, 11 Sept 2004 01:18:34 +0300
Asukoht: Keila

#10 Postitus Postitas leg200 » T, 15 Mär 2005 18:22:16 +0300

Anonymous kirjutas:Kas see Motul 300 on poolsünt ? Täissünt oli minuarust ainult see kallis.
Täissünt ikka:
http://www.motul.ee/index.php?groupid=24
Subaru Legacy turbo

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#11 Postitus Postitas Ar21 » E, 29 Mai 2006 11:55:58 +0300

Niipalju kui mina olen aru saanud nõuavad LS tagadiffrid ikkagi LS õli. See on nii igal automargil.
Käigu/vahekasti läheb ka tavaline GL 5 kvaliteediklassiga 75W-90. See ei pea LS olema.
Selliseid asju võiks ikka silmas pidada. Oli siingi kusagil juttu, et ikka ei toimi see nelivedu nagu peaks jms. Eks sealt need probleemid pihta hakkavad.
Ma tean ka konkreetset juhtu, kus tehti tagadiffrisse värskelt õlivahetus ja mingi peale seda jäärada proovima. Prooviti siis nii, et tagadiffrist saadi lahti - õli sees praktiliselt kees ja oli metallilaaste täis. Differ ise oli loomulikult läbi. Pärast tunnistas ise, et oli sinna jumal teab mis suvalise õli sisse ajanud.

Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#12 Postitus Postitas M-Tech » T, 21 Nov 2006 20:22:32 +0300

My99 Impreza Turbol ei ole ei kastis ega tagadiffris mehhaanilist ketastega plokki.
Mõlemas on Visco ja Visco on ise eraldi korpuse ning õli sees mis ei puutu ei kasti ega diffri endaga üldse kokku.
Seega pole sinna LS tähistusega õli vaja. GL-5 75W-90 on ette nähtud.
LS tähistusega õli käib ainult STI tagadiffrisse millel on ketastega plokk.
Kastis peaks ikkagi ka STI-l Visco olema.

Mis puutub Mariines müüdavasse Shelli, siis see ei ole IMO üldse LS õli.
See Subaru approval oli ka mälu järgi ainult 90a. alguste mudelite kohta.
Ja hoolduse osas ei teatud LS-ist GT mudeli puhul midagi ja nemad pidavat ainult seda sama Shelli igale poole valama.
Subaru Impreza GT MY99
M-Tuning.ee - Autohooldus ja Performance lahendused
info(ät)m-tuning.ee | 57 44 55 66 | Tallinn

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#13 Postitus Postitas Ar21 » K, 22 Nov 2006 10:18:09 +0300

Minule andsid nad selle piiratud libisemisega tagadiffri jaoks mõeldud Shelli õli n.ö. täismarkeeringu ja selleks oli 75W-90 LS (limited slip). Mariine väitis ka seda, et seda õli teeb Shell spetsiaalselt Subaru jaoks
(umbes nagu vihje sellele, et polegi nagu kusagilt mujalt ja midagi muud võtta). Seda nad väitsid küsimuse peale kas näiteks mõni Castroli õli sinna ei läheks. Castrolil on näiteks BMW piiratud libisemisega tagadiffrite jaoks LS õli.

Selliste asjade üle pole vaja väga imestada, sest sealt on mulle ka n.ö. risti ettelöödes väidetud, et minu autol pole üldse sellist osa, mida ma neilt küsin. Pärast seda näitasin näpuga vastava detaili skeemi pealt arvutist, mida vaja oli ja see oli isegi laos olemas. Kusjuures töötaja ametinimetus, kes seda väitis on varuosa müüa - KONSULTANT.

Legacy 200 -l on küll käigukast ja vahekast ühes korpuses ja ühe õliga. Ja sinna annavad ka kõik kataloogid ilma LS-ita õli. Ja täpselt samasugune süsteem on ka alates 93 a. Impreza GT-l. Samuti on neil tagadiffer praktiliselt sama. Ka hilisematel on vähemalt tagadiffri korpus täpselt sama, iseasi, mis seal sees on. Võibolla hilisematel on mingid erinevused.
Seda võib ka mõnest (näiteks Addinolil ja Valvolinel on) "õlidoktori" netikataloogist vaadata, mis millele ettenähtud on. Samas ei pruugi need ka tep-mis täpsed olla, eriti haruldasemate autode puhul.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#14 Postitus Postitas Ar21 » T, 10 Juun 2008 13:15:40 +0300

Panin nii käigukasti, kui tagadiffrisse 2,0T-l Valvoline SunPower 75W-90 sisse. Valvoline kataloog nii annab. Kusjuures LS tagadiffrisse annab ka mingit LS õli Valvolinelt, aga lubab ka GL-5 kvaliteediklassi ilma LS markeeringuta õli panna. Ju siis olulist vahet pole.

Kasutaja avatar
Hardy-hard
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 357
Liitunud: E, 06 Mär 2006 19:29:38 +0300
Asukoht: Tartu nüüd

Re: Manuaalkäigukasti õli

#15 Postitus Postitas Hardy-hard » L, 24 Okt 2009 13:33:29 +0300

Tervist...
Sain nüüd endal ka kasti tagasi kokku ja kallan täna õli sisse... Minu suureks imestuseks räägite te siin nagu koosneks käigukast kahest osast, kus üks on see kus asuvad käigud ja nagu vahekast oleks sellest käigukastist eraldarud, selleks et vahekastis saaks teist tüüpi õli kasutada... Olles kasti ise lahti kakkunud, avastasin küll e minu vabalthingaval on viscosiduriga keskdiffer ja muidugi on kambrid oma vahel ühenduses. Lisaks kui drive pinion shafti lahti kakkusin avastasin et tavapäraste nõellaagrite asemel kasutatakse ka selliseid varjante, kus põhiliselt õli viskoossuse peal töötamine. (õlitus siis umbes nagu saaltel väntvõllil)
Siit ka siis minu küsimus, kas ma panen ikka LS õli käigukasti... või võib ka ilma LS-ita panna... Kui ma õlispetsilt küsima läksin, siis pakkus ta oma raamatute järgi ilma LS-ita 75W 90.
Legacy 2.2 GX

Vasta