4veoskeem
Üks otsehambumusega spets "rallikast" maksab peaaegu sama palju, kui kogu auto kokku ~400 000 kr. Nii on see vähemalt Mitsu EVO-dele. Eestis pole veel keegi neid spets otsehambumusega kaste Subarutele - EVo-dele ostnud. Päris kindel pole võibolla mõnel üksikul on. Näiteks nendel uutel tehase N rühma Imprezadel või MÖldri endisel tehase Mitsu EVO-l.
-
- Postitusi: 2
- Liitunud: R, 07 Apr 2006 14:25:32 +0300
- Asukoht: Tallinn
Re: 4veoskeem
Ahhoi, tegemist küll vana teemaga, aga siiski:
olles nüüd ka mõnda-aega arbuusimees, omades automaat BD-legacy't(2.2,´95a.), ja sõites meie praegust talve mööda, pean olema vastu nendele meestele, kes ütlevad, et subaru automaatkastid on "libaveolised"! Omasin vahetult enne legacy't Audi90Quattrot(2.3,´90a.) ja vot see oli liba vedu, terve see F-king Quattro on üks suur libavedu(fail-wheel-drive) väljaarvatud vana ja ainus Quattro, millel mehaanilised lukud, keskel ja tagasillas.
Et milles pettumus/üllatus?
Audiga tõstsin üles esiratta, panin käigu sisse ja sidurit lastes- ei midagi, ratas käib ringi õhus ja auto ei liigu kuhugi. Et siis tavaline esivedu ju...tagaotsa üles tõstmisel aitab silla lukk, kuid see pole töötav nelivedu, kui Torsen ei suuda jõudu sillale kanda, kus vaja/pidamine. Uuemad regullivad veojõudu igast el.tilu-liludega. Aga see pole see...
Subaru ajasin tungi peale, tõstsin igaks juhuks terve esi otsa üles ja meie "libavedu" ehk "vedama peavad tagarattad" lükkasid auto tungipealt maha. Ja et oleks olnud mingi viivitus, et esi ratas teeb tiiru või pool, ei midagi...esirattad liikusid, sama sagedusega(mitte kiiremini) kui tagarattad...tunne nagu...oleks kogu aeg 2vedavat silda, mitte mingi lülituv "huinaa", või kui isegi on, siis toimib see ideaalselt ja las nii olla. See töötab.
Teine võrdlus moment, tänav: audiga sõites peab olema ettevaatlik ja kõvasti vehkima rooli taga, et saada kurvid läbi, muidu kipub otse minema(loe:jubealajuhtitav), kui külje ette sai oli fun, aga tegmist oli palju. Tagantjärgi: ohtlik isegi...
Subaruga on kuidagi lihtsam, ei ütle et parim, kuid auto nagu teab, mis ta tegema peab. Alajuhitavust tuleb ka ette, kuid see on lihtsalt muudetav ülejuhitavaks, gaasi nii palju, et käik alla vahetub(automaadist jutt), ja siis hakkab tagaots hullama ja liug tuleb mõnus ja kontrollitav(rool-pedaalid ainult, ei ole vaja lisaharjutusi).
PS: mõlemal autol 100kw.
Ma ei tea kuidas Teile tundub aga mulle meeldib see, mis subaru teeb ja mis need rattad seal all teevad, hästi loogiliselt käitub.
Pika jutu kokkuvõte: Subaru automaadid võivad olla "libaveolised" subarute seltskonnas, kuid kui seltskonnas on teisi marke, siis on iga Subaru 4Veoline.
Piiiss
olles nüüd ka mõnda-aega arbuusimees, omades automaat BD-legacy't(2.2,´95a.), ja sõites meie praegust talve mööda, pean olema vastu nendele meestele, kes ütlevad, et subaru automaatkastid on "libaveolised"! Omasin vahetult enne legacy't Audi90Quattrot(2.3,´90a.) ja vot see oli liba vedu, terve see F-king Quattro on üks suur libavedu(fail-wheel-drive) väljaarvatud vana ja ainus Quattro, millel mehaanilised lukud, keskel ja tagasillas.
Et milles pettumus/üllatus?
Audiga tõstsin üles esiratta, panin käigu sisse ja sidurit lastes- ei midagi, ratas käib ringi õhus ja auto ei liigu kuhugi. Et siis tavaline esivedu ju...tagaotsa üles tõstmisel aitab silla lukk, kuid see pole töötav nelivedu, kui Torsen ei suuda jõudu sillale kanda, kus vaja/pidamine. Uuemad regullivad veojõudu igast el.tilu-liludega. Aga see pole see...
Subaru ajasin tungi peale, tõstsin igaks juhuks terve esi otsa üles ja meie "libavedu" ehk "vedama peavad tagarattad" lükkasid auto tungipealt maha. Ja et oleks olnud mingi viivitus, et esi ratas teeb tiiru või pool, ei midagi...esirattad liikusid, sama sagedusega(mitte kiiremini) kui tagarattad...tunne nagu...oleks kogu aeg 2vedavat silda, mitte mingi lülituv "huinaa", või kui isegi on, siis toimib see ideaalselt ja las nii olla. See töötab.
Teine võrdlus moment, tänav: audiga sõites peab olema ettevaatlik ja kõvasti vehkima rooli taga, et saada kurvid läbi, muidu kipub otse minema(loe:jubealajuhtitav), kui külje ette sai oli fun, aga tegmist oli palju. Tagantjärgi: ohtlik isegi...
Subaruga on kuidagi lihtsam, ei ütle et parim, kuid auto nagu teab, mis ta tegema peab. Alajuhitavust tuleb ka ette, kuid see on lihtsalt muudetav ülejuhitavaks, gaasi nii palju, et käik alla vahetub(automaadist jutt), ja siis hakkab tagaots hullama ja liug tuleb mõnus ja kontrollitav(rool-pedaalid ainult, ei ole vaja lisaharjutusi).
PS: mõlemal autol 100kw.
Ma ei tea kuidas Teile tundub aga mulle meeldib see, mis subaru teeb ja mis need rattad seal all teevad, hästi loogiliselt käitub.
Pika jutu kokkuvõte: Subaru automaadid võivad olla "libaveolised" subarute seltskonnas, kuid kui seltskonnas on teisi marke, siis on iga Subaru 4Veoline.
Piiiss
Outback '14
Legacy ´11 (naisrahva käsutuses)
Outback ´05 (ex)
Legacy ´95 (ex)
FreeSSM
Legacy ´11 (naisrahva käsutuses)
Outback ´05 (ex)
Legacy ´95 (ex)
FreeSSM
Re: 4veoskeem
Eelmisest postitusest on juba ca aasta möödas, aga pole viga
Audi müüb Quattro nime all nii libaveolisi kui ka õigeid neliveolisi masinaid. Esimestel kasutatakse Haldex'it (või midagi taolist), teised on Torsen keskdifriga.
Kui nüüd ainult Torsenist rääkida, siis see lukustub küll automaatselt, aga ta vajab selleks siiski mõlema telje peal kasvõi mingisugustki pidamist. Kui esirattad ripuvad õhus, siis on nende pidamine täiesti null ning Torsen ei lukustu, s.t. tagarattad seisavad paigal ja auto kohalt ei liigu. Analoogselt võivad ka esirattad paigal seista, kui tagumised üles tõsta.
Näide: Audi A4 rullikutel http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mS ... re=related
Teises näites on A8 rullikutel hädas: http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE
Teises videos olev BMW (oma libaveolise xDrive'iga) pääseb rullikutelt minema samal põhjusel, mis libaveoline 4EAT kastiga Subarugi - mõlemad sillad on läbi siduripaki sel hetkel jäigalt ühendatud. 5EAT kastiga Subaru omab keskdifrit, aga erinevalt puhtalt mehaanilisest Torsen keskdifriga Audist lukustatakse seda elektrooniliselt, s.t. mõlemad sillad veavad ka siis, kui ühel pidamist üldse pole.
Mis puudutab Audi alajuhitavust, siis see on auto raskest esiosast põhjustatud. Subarul on kaalujaotus ühtlasem (kuulub symmetrical AWD kontseptsiooni juurde).
Audi müüb Quattro nime all nii libaveolisi kui ka õigeid neliveolisi masinaid. Esimestel kasutatakse Haldex'it (või midagi taolist), teised on Torsen keskdifriga.
Kui nüüd ainult Torsenist rääkida, siis see lukustub küll automaatselt, aga ta vajab selleks siiski mõlema telje peal kasvõi mingisugustki pidamist. Kui esirattad ripuvad õhus, siis on nende pidamine täiesti null ning Torsen ei lukustu, s.t. tagarattad seisavad paigal ja auto kohalt ei liigu. Analoogselt võivad ka esirattad paigal seista, kui tagumised üles tõsta.
Näide: Audi A4 rullikutel http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mS ... re=related
Teises näites on A8 rullikutel hädas: http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE
Teises videos olev BMW (oma libaveolise xDrive'iga) pääseb rullikutelt minema samal põhjusel, mis libaveoline 4EAT kastiga Subarugi - mõlemad sillad on läbi siduripaki sel hetkel jäigalt ühendatud. 5EAT kastiga Subaru omab keskdifrit, aga erinevalt puhtalt mehaanilisest Torsen keskdifriga Audist lukustatakse seda elektrooniliselt, s.t. mõlemad sillad veavad ka siis, kui ühel pidamist üldse pole.
Mis puudutab Audi alajuhitavust, siis see on auto raskest esiosast põhjustatud. Subarul on kaalujaotus ühtlasem (kuulub symmetrical AWD kontseptsiooni juurde).
Re: 4veoskeem
suba100
Su jutt pole päris "õiglane"
Täpsuse huvides olgu öeldud, et A3 kasutab Haldexit ja hetkel on kasutuses juba 4-jas generatsioon, mis erineb märgatavalt nt. esimesest.
Torseneid on ka juba päris palju erinevaid, lisaks on ka uuematele võimalik tellida aktiivset tagumist difrit.
Lisaks on ka BMW-del erinevad skeemid, mina tean vähemalt 3 erinevat. Need mis olid enne 2001, 2001-2004 aastat ja alates 2003 uuest X3-est, nn.X-drive.
Esimesel oli kui ma ei eksi 38:62 tagarataste kasuks, kesk ja taga visko
2001-2004 oli sama kuid ilma viscota, piduritega reguleeriti (ilgelt sitalt juhitav auto)
X-drive 50:50 (alates X3 2003, X5 2004, 3-ne 2005)
X-drive on hästi juhitav, jääl on täitsa reaalne STI-si lüpsta, kuid väidetavalt pidi üle 130km/h käituma nagu tagavedu.
Su jutt pole päris "õiglane"
Täpsuse huvides olgu öeldud, et A3 kasutab Haldexit ja hetkel on kasutuses juba 4-jas generatsioon, mis erineb märgatavalt nt. esimesest.
Torseneid on ka juba päris palju erinevaid, lisaks on ka uuematele võimalik tellida aktiivset tagumist difrit.
Lisaks on ka BMW-del erinevad skeemid, mina tean vähemalt 3 erinevat. Need mis olid enne 2001, 2001-2004 aastat ja alates 2003 uuest X3-est, nn.X-drive.
Esimesel oli kui ma ei eksi 38:62 tagarataste kasuks, kesk ja taga visko
2001-2004 oli sama kuid ilma viscota, piduritega reguleeriti (ilgelt sitalt juhitav auto)
X-drive 50:50 (alates X3 2003, X5 2004, 3-ne 2005)
X-drive on hästi juhitav, jääl on täitsa reaalne STI-si lüpsta, kuid väidetavalt pidi üle 130km/h käituma nagu tagavedu.
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition
Re: 4veoskeem
Kas see polnud mitte ainult S/RS Audidele mõeldud? Võin eksida, aga mul on meeles nagu tavalised A seeria Quattro'd olevat tavalise lahtise tagumise difriga.Torseneid on ka juba päris palju erinevaid, lisaks on ka uuematele võimalik tellida aktiivset tagumist difrit.
Jah, sorry, ma mainisin ainult viimase põlvkonna xDrive'i.Lisaks on ka BMW-del erinevad skeemid, mina tean vähemalt 3 erinevat. Need mis olid enne 2001, 2001-2004 aastat ja alates 2003 uuest X3-est, nn.X-drive.
Esimesel oli kui ma ei eksi 38:62 tagarataste kasuks, kesk ja taga visko
2001-2004 oli sama kuid ilma viscota, piduritega reguleeriti (ilgelt sitalt juhitav auto)
X-drive 50:50 (alates X3 2003, X5 2004, 3-ne 2005)
X-drive on hästi juhitav, jääl on täitsa reaalne STI-si lüpsta, kuid väidetavalt pidi üle 130km/h käituma nagu tagavedu.
Selle juhitavus olevat tõesti Audi omast parem, vähemalt Auto Review autoajakirjanike arvates, kes mõlemat masinat rajal katsetasid: http://www.autoreview.ru/archive/2005/24/test/
STI vs xDrive võrdlust pole kohanud, aga arvestades, et xDrive on ees ja taga lahtise difriga, on seda raske uskuda.
Re: 4veoskeem
truesuba100 kirjutas: Kas see polnud mitte ainult S/RS Audidele mõeldud? Võin eksida, aga mul on meeles nagu tavalised A seeria Quattro'd olevat tavalise lahtise tagumise difriga.
X-drive pidavat pöörama maru hästi, ise pole libedaga proovinud. Enam ei mäleta, kuid eestis oli mingi rahvavõistlus, kus üks (vist) 335ix supse loputas,ei viitsi otsida hetkel.Jah, sorry, ma mainisin ainult viimase põlvkonna xDrive'i.
Selle juhitavus olevat tõesti Audi omast parem, vähemalt Auto Review autoajakirjanike arvates, kes mõlemat masinat rajal katsetasid: http://www.autoreview.ru/archive/2005/24/test/
STI vs xDrive võrdlust pole kohanud, aga arvestades, et xDrive on ees ja taga lahtise difriga, on seda raske uskuda.
Väike video, kust on näha, et hoolimata lahtistest difritest käivad kõik 4 ringi
http://il.youtube.com/watch?v=rgfIazisd ... re=related
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition