2.5 169kw Wrx mootori head ja vead?

Mootorid, hoorattad, sidurid, käigukastid, diferentsiaalid, dif.lukud ja palju muud huvitavat.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
TammMihkel
Postitusi: 5
Liitunud: T, 04 Juun 2013 19:28:15 +0300

2.5 169kw Wrx mootori head ja vead?

#1 Postitus Postitas TammMihkel » K, 05 Juun 2013 21:33:29 +0300

On plaanis soetada kuskil 2007a.WRX. Varem pole Subarut omanud ja uuriks siis natuke targematelt. Olen siin foorumis ka uus ja kui sarnane teema juba on kuskil siis ei ole vaja oma pahameelt väljaelada. Tänades!

Kasutaja avatar
Equ
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 410
Liitunud: E, 13 Aug 2007 16:41:29 +0300
Kontakt:

Re: 2.5 169kw Wrx mootori head ja vead?

#2 Postitus Postitas Equ » T, 11 Juun 2013 00:21:44 +0300

Foorumi otsingust leiad 2.0L ja 2.5L mootorite teemal juttu küll.
Läbi neliveo tähtede poole!
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: 2.5 169kw Wrx mootori head ja vead?

#3 Postitus Postitas BlackRabbit » T, 11 Juun 2013 14:33:59 +0300

Lühidalt öeldes on nii, et kui sa WRXi vaatad (mootoritüüp peaks olema EJ255), siis probleeme ei ole (juhul kui selle surveastet pole oluliselt muudetud) ja tegu on päris hea võimsuse ja ökonoomsuse suhtega mootoriga (Kunagi sai Subaru selle eest isegi aasta mootori auhinna)

See kolbide teema on rohkem STi probleem millel on EJ257 peal!

EJ255 on peal Legacy GT/Outback XT/Forester XT ja WRX-l. Mootorite peamine erinevus on kolbides, kaantes ja surveastmes.

TammMihkel
Postitusi: 5
Liitunud: T, 04 Juun 2013 19:28:15 +0300

Re: 2.5 169kw Wrx mootori head ja vead?

#4 Postitus Postitas TammMihkel » P, 16 Juun 2013 03:09:38 +0300

Sellest otsingust küll suurt abi ei olnud või olen ma saamatu. Aga ehk oskab keegi üleüldse sarnase aastakäigu wrx´i probleemsetest kohtadest rääkida või soovitusi anda. Ja ehk ka mõnd konkreetset isendit soovitada(üldiselt 2003-2007wrx)?

TammMihkel
Postitusi: 5
Liitunud: T, 04 Juun 2013 19:28:15 +0300

Re: 2.5 169kw Wrx mootori head ja vead?

#5 Postitus Postitas TammMihkel » P, 16 Juun 2013 14:08:43 +0300

BlackRabbit kirjutas:Lühidalt öeldes on nii, et kui sa WRXi vaatad (mootoritüüp peaks olema EJ255), siis probleeme ei ole (juhul kui selle surveastet pole oluliselt muudetud) ja tegu on päris hea võimsuse ja ökonoomsuse suhtega mootoriga (Kunagi sai Subaru selle eest isegi aasta mootori auhinna)

See kolbide teema on rohkem STi probleem millel on EJ257 peal!

EJ255 on peal Legacy GT/Outback XT/Forester XT ja WRX-l. Mootorite peamine erinevus on kolbides, kaantes ja surveastmes.
Kas ma saan seda mootori tüüpi kuidagi VIN-koodi järgi netist ka uurida?(Palju rumalaid küsimusi, kuid mis teha.) :(

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: 2.5 169kw Wrx mootori head ja vead?

#6 Postitus Postitas Tubaru » P, 16 Juun 2013 14:37:30 +0300

http://www.carrol.ru/_pages/subaru/index.php
Toksi siia VIN sisse ja saad päris ea ülevaate asjast
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

TammMihkel
Postitusi: 5
Liitunud: T, 04 Juun 2013 19:28:15 +0300

Re: 2.5 169kw Wrx mootori head ja vead?

#7 Postitus Postitas TammMihkel » P, 16 Juun 2013 14:46:19 +0300

Tänud, vähemasti ühele küsimusele sain vastuse;)

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: 2.5 169kw Wrx mootori head ja vead?

#8 Postitus Postitas Tubaru » P, 16 Juun 2013 15:39:31 +0300

Üldiselt nende mootoritega suuri hädasid pole.
Tuleb lihtsalt korralikult õli vahetada ja selle taset jooksvalt jälgida.
Õli soovitaks vahetada ikkagi iga 7k km tagant, mitte nagu raamatus kirjas, et 15k km.
Hooldusvälpade vahel kuni liitrine õlikulu on norm. (Kui on palju üle selle, siis hakkaks kahtlustama turbo õlilekkeid või kolvirõngaste vahesid. See viimane nii levinud mure 169kw (EJ255) mootoritega pole).

Originaalsidurist võib lahti saada 30k km või siis 150k km. Kauakestnud siduri vahetaks profülaktika mõttes ära.
Normaalse sõidu juures (mitte nagu vanaisa ega ka mitte nagu rullnokk) on enam-vähem eluiga ikkagi 90k km.

Rihmavahetus tuleks teostada 105k km tagant (parem karta, kui kahetseda, sest kui rihm peaks saba andma on remont jubekallis). 105 hooldus on ka üks kalleimaid - 700-800€ (esinduses)

Meie kliimas üks levinumaid murekohti on õhupump (Secondary Air Pump), mille laager niiskuse käes roostetama võib hakata ja tekkinud suurem koormus võib selle elektrimootori mähise sisse põletada. Selle pumba eesmärk on külmkäivituse ajal lisaõhku juurde pumbata, et katalüsaator kiiremini "tööle hakkaks" (täname "rohelisi"). Kui mähis veel korras, siis on remont odav (pääseb ainult laagrite vahetamisega) aga kui mähist ka enam taastada ei anna siis uus pump maksab esindusest ca 1000€.

Muid "muresid" ei oska küll välja tuua.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

TammMihkel
Postitusi: 5
Liitunud: T, 04 Juun 2013 19:28:15 +0300

Re: 2.5 169kw Wrx mootori head ja vead?

#9 Postitus Postitas TammMihkel » P, 16 Juun 2013 15:54:48 +0300

Tänan info eest. Aga ma lähen natuke täpsemaks. Läbisõit siis sellel masinal, mida ma hetkel vaatan on ls 180k.

Kasutaja avatar
mart050
Guru
Postitusi: 528
Liitunud: E, 27 Okt 2008 15:07:59 +0300

Re: 2.5 169kw Wrx mootori head ja vead?

#10 Postitus Postitas mart050 » P, 16 Juun 2013 18:33:45 +0300

Sellise läbisõiduga tahavad juba ka mõlemad lambdad ja katalüsaator vahetust saada, juhul kui pole vahetatud.
19' Outback Summit
16' Forester XT
12' Legacy UA 2.5
06' Forester XT 5MT
01' Outback H6
01' Legacy 2.5 Limited

Vasta