Mootori õli

Mootorid, hoorattad, sidurid, käigukastid, diferentsiaalid, dif.lukud ja palju muud huvitavat.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
88valve
Rallisportlane
Postitusi: 1474
Liitunud: R, 25 Mai 2007 14:09:22 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Mootori õli

#31 Postitus Postitas 88valve » R, 03 Okt 2014 10:44:55 +0300

Thnx, olin seda juba kord lugenud, kuid lugesin seekord ka mõistusega :D

Type RA
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 254
Liitunud: P, 09 Dets 2007 23:06:43 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Mootori õli

#32 Postitus Postitas Type RA » R, 03 Okt 2014 13:42:16 +0300

Sellest kõigest tulenevalt eeldasingi, et Eestis oleks hea aastaringselt kasutada mõnda 5W60 õli. Kuna aga selline õli ei ole meil just väga levinud, siis jäävadki üle Castroli ja LM 10W60 õlid, mis -30 kraadiga ei ole just kõige vedelamad...

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Mootori õli

#33 Postitus Postitas Duster » R, 03 Okt 2014 14:54:13 +0300

Mis siin ikka näkku lüüa, jutt ju igati adekvaatne. Enamasti talitlen ise sama poindiga, ehk külma parameetrid tehasest ettenähtud ja kuumale üks sorts otsa, tehas näeb mu mõlemale autole ette 5w30, subaru sõidab motul 300v 5w40'ga aastaringselt ning diiselmonokas saab enamvähem suvalist 5w30 maitsta, sest see pill ei ole triljonit sõitnud ning kuuma saab tegelikult vähe, nagu enamus ökokulgureid tööle ja tagasi lohisemisel.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

huviline7
Guru
Postitusi: 543
Liitunud: R, 09 Sept 2005 20:39:08 +0300

Re: Mootori õli

#34 Postitus Postitas huviline7 » R, 03 Okt 2014 15:36:08 +0300

Eesti oludes võiks ju siis kangematele masinatele kaks õlivahetust teha, suvine ja talvine?
elik 10W60 ja 5w50 vms
WRXil aga oli aastaringi 10w60 sees ja täheldanud suuri hälbeid/probleeme, samas esindus pani 5w30 alguses
nelivedu auto ilu

Kasutaja avatar
timotelli
Postitusi: 29
Liitunud: R, 29 Aug 2014 11:43:09 +0300

Re: Mootori õli

#35 Postitus Postitas timotelli » L, 11 Okt 2014 01:51:09 +0300

Üldiselt oleks soovitatav h6 3.0 boxerile 10w60 talveks sisse?

no1
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 277
Liitunud: R, 10 Okt 2008 12:11:59 +0300

Re: Mootori õli

#36 Postitus Postitas no1 » P, 12 Okt 2014 08:23:47 +0300

timotelli kirjutas:Üldiselt oleks soovitatav h6 3.0 boxerile 10w60 talveks sisse?
Ei

wiirus77
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 404
Liitunud: K, 25 Nov 2009 17:00:03 +0300

Re: Mootori õli

#37 Postitus Postitas wiirus77 » P, 12 Okt 2014 09:58:41 +0300

timotelli kirjutas:Üldiselt oleks soovitatav h6 3.0 boxerile 10w60 talveks sisse?
Mul oli ainult 5w30 ja töötas nagu kellavärk.

Kasutaja avatar
timotelli
Postitusi: 29
Liitunud: R, 29 Aug 2014 11:43:09 +0300

Re: Mootori õli

#38 Postitus Postitas timotelli » P, 12 Okt 2014 13:13:53 +0300

wiirus77 kirjutas:
timotelli kirjutas:Üldiselt oleks soovitatav h6 3.0 boxerile 10w60 talveks sisse?
Mul oli ainult 5w30 ja töötas nagu kellavärk.
Kindlasti töötas :wink: Aga mul kellal 155 000 ja ma pole kindel mis eelmine omanik kasutas. Kuid arvan, et parim lahendus on 5w40, sest ma olen üldiselt raske jalaga.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Mootori õli

#39 Postitus Postitas Duster » P, 12 Okt 2014 20:47:38 +0300

See on juba õigem mõttekäik, ise paneks ka sama.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

huviline7
Guru
Postitusi: 543
Liitunud: R, 09 Sept 2005 20:39:08 +0300

Re: Mootori õli

#40 Postitus Postitas huviline7 » K, 05 Nov 2014 18:49:31 +0300

õlide_viskoossusest.jpg
õlide_viskoossusest.jpg (52.92 KiB) Vaadatud 19505 korda
eks igaüks valib nüüd ise, pilti kah
nelivedu auto ilu

Kasutaja avatar
88valve
Rallisportlane
Postitusi: 1474
Liitunud: R, 25 Mai 2007 14:09:22 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Mootori õli

#41 Postitus Postitas 88valve » K, 05 Nov 2014 19:11:34 +0300

huviline7 kirjutas:
õlide_viskoossusest.jpg
eks igaüks valib nüüd ise, pilti kah
Kahju, et ei ole kirjas, mis temperatuuril antud pilt on tehtud.

Leidsin ka venekeelse kommentaari antud pildile, kuid tempi ikka pole kirjas:

Что означают цифры обозначения вязкости масла на этикетке?

После аббревиатуры SAE мы видим несколько чисел, разделенных буквой W и тире, например 5W-30 (для всесезонного масла, которое, как правило и используют все автолюбители). Не вдаваясь в физику и сложную терминологию (это есть ниже), расшифровать эту надпись можно так:

5W – это низкотемпературная вязкость, которая означает, что холодный запуск двигателя возможен при температуре не ниже -35°С (т.е. от цифры перед W нужно отнять 40). Это та минимальная температура этого автомасла, при которой масляный насос двигателя сможет прокачать масло по системе, не допустив при этом сухого трения внутренних деталей. На работу прогретого двигателя этот параметр никак не влияет.

Если отнять от этой же цифры 35 (в данном случае – это -30°С), то мы получим минимальную температуру «проворачиваемости» двигателя. Очевидно, что с понижением температуры масло становится гуще и стартеру все сложнее становится провернуть мотор при холодном запуске. Но это усредненный параметр, реальная картина очень сильно зависит от самого двигателя, а потому очень важно при выборе вязкости не отступать от рекомендаций производителя Вашего авто.

Все, больше первая цифра перед W ровным счетом ничего не означает, и на работу прогретого двигателя ровным счетом никак не влияет. Так что если Вы живете в регионе, где температура воздуха зимой редко опускается ниже -20°С – Вам по этому параметру подойдет практически любое масло из продающихся на рынке. Другой вопрос, в каком состоянии Ваши стартер и аккумулятор, если они уже слегка подуставшие, им безусловно легче будет завести мотор при -20°С на масле 0W-30, чем если это будет 15W-40.

Гораздо интереснее второе число в обозначении – высокотемпературная вязкость (в данном случае это 30). Его нельзя так просто, как первое, перевести на понятный автолюбителю язык, ибо это сборный показатель, указывающий на минимальную и максимальную вязкость масла при рабочих температурах 100-150°С. Чем больше это число, тем выше вязкость моторного масла при высоких температурах. Хорошо это, или плохо именно для Вашего мотора – знает только производитель автомобиля.

Kasutaja avatar
aivo28
Guru
Postitusi: 1076
Liitunud: N, 28 Juul 2011 15:06:24 +0300
Asukoht: Harju/Tln

Re: Mootori õli

#42 Postitus Postitas aivo28 » N, 06 Nov 2014 16:25:57 +0300

Mobilil on ju 5W50 ka olemas, kui tagumine number ikka kindlasti suur peab olema. Talveks paras.
Varuosad, Motul/Castrol õlid.

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Mootori õli

#43 Postitus Postitas JP » R, 07 Nov 2014 01:15:57 +0300

huviline7 kirjutas:
õlide_viskoossusest.jpg
eks igaüks valib nüüd ise, pilti kah
Äkki suudad leida, mis temperatuuril see pilt tehtud on? Muidu on sellel ainult meelelahutuslik väärtus.
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

huviline7
Guru
Postitusi: 543
Liitunud: R, 09 Sept 2005 20:39:08 +0300

Re: Mootori õli

#44 Postitus Postitas huviline7 » R, 07 Nov 2014 12:32:46 +0300

püüan leida, aga ega väga plaju infi juures ei olnud, keegi kusagilt ilmselt pihta pand pildi:)
Kui miskit saan teada, panen fotole juurde

Samas, kui teste tehakse, siis temp.on ikka konstant seal, eeldan vähemalt ning antud foto illustreerib kenasti erinevat viskoossust,
elik - üldhariv pilt ikkagi.
nelivedu auto ilu

Kasutaja avatar
88valve
Rallisportlane
Postitusi: 1474
Liitunud: R, 25 Mai 2007 14:09:22 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Mootori õli

#45 Postitus Postitas 88valve » R, 07 Nov 2014 12:57:41 +0300

http://vk.com/avtotemasarov ja http://vk.com/avtozvuk_achinsk, http://vk.com/avtotema52 - loeb välja, et tegemist on -35 C
http://vk.com/club61228386 ja http://vk.com/kvadromanual - väidavad, et -30 C

Siis võiks arvestatavaks külma kraadiks võtta -30 C

Vasta