5. leht 8-st

Re: Mootori õli

Postitatud: E, 22 Veebr 2016 22:38:42 +0300
Postitas renxwr
Motul, Castrol, Liqui moly - Kindlasti sellest valikust peaksid midagi sobivat ikka leidma. Neid õlisid kasutades ei pea oma südant valutama, et ehk sai nüüd mingi jama sisse :)

Re: Mootori õli

Postitatud: N, 09 Juun 2016 09:38:20 +0300
Postitas 88valve

Re: Mootori õli

Postitatud: K, 17 Aug 2016 21:38:58 +0300
Postitas Type RA
Sai siin üks neljapäevak Tartus odavast Mannoli õlist räägitud ja nüüd siis hinnad kah teada.
Saame Teile pakkuda  Mannol õli Racing+ Ester 10W60 hinnaga:
1L      5,11 eurot koos km-ga
4L     18,50 eurot koos km-ga
10L    41,52 eurot koos km-ga
20L    83,05 eurot koos km-ga

Kohapealt öeldi, et seda õli laos ei ole, aga on võimalik tellida Erimell Tartu esindusest. Korra kuus pidi koorem tulema, nii et ei tohiks olla väga probleem õlivahetust planeerida.

Re: Mootori õli

Postitatud: R, 23 Sept 2016 13:22:15 +0300
Postitas 88valve
Type RA kirjutas:Sai siin üks neljapäevak Tartus odavast Mannoli õlist räägitud ja nüüd siis hinnad kah teada.
Saame Teile pakkuda  Mannol õli Racing+ Ester 10W60 hinnaga:
1L      5,11 eurot koos km-ga
4L     18,50 eurot koos km-ga
10L    41,52 eurot koos km-ga
20L    83,05 eurot koos km-ga

Kohapealt öeldi, et seda õli laos ei ole, aga on võimalik tellida Erimell Tartu esindusest. Korra kuus pidi koorem tulema, nii et ei tohiks olla väga probleem õlivahetust planeerida.
Tegin väikse tabeli antud õli tehnilistest andmetest mõne teise õliga

Kood: Vali kõik

Nimetus                Liqui Moly 10w60         Mannol Racing+ Ester 10w60   Motul 300V Chrono 10W-40              Motul 300V Competition 15W-50 
specifications         API CF/SL ACEA A3/B4     API SN/SM/CF ACEA A3/B3/B4   Above existing Motorsport standards   Above existing Motorsport standards. 
Density at 15 °C       0,850 g/cm³              0,850 g/cm³                  -                                     -
Density at 20 °C       -                        -                            0,866 g/cm³                           0.868 g/cm³
Viscosity at 40 °C     168 mm²/s                165 mm²/s                    90,9 mm²/s                            122.9 mm²/s
Viscosity at 100 °C    24,0 mm²/s               22,16 mm²/s                  13,9 mm²/s                            18.1 mm²/s
HTHS at 150°C          >= 3,5 mPas              -                            4.2 mPa.s                             5.3 mPa.s
Viscosity index        174                      161                          156                                   164
Pour point             -36 °C                   -40 °C                       -42 °C                                -39°C
Flash point            246 °C                   226 °C                       230°C                                 238°C
Total base number      8,4 mg KOH/g             10,22 gKOH/kg                8.25 mg KOH/g                         8.25 mg KOH/g 

Re: Mootori õli

Postitatud: R, 23 Sept 2016 15:13:41 +0300
Postitas raig0
Anna andeks, aga Mannolit Motuliga võrrelda.... See on sama, mis näppu m****ga.
Eriti turboka puhul õli pealt kokkuhoidmine 10-12 € on tõesti vajalik? Palju maksab mootori remont?
Mootori pesuks on ikka ok, aga pikemalt mingi odavõliga sõitmine tundub väga kahtlane tegevus. Võibolla ma ise olen liiga möku lihtsalt.

Re: Mootori õli

Postitatud: R, 23 Sept 2016 15:44:39 +0300
Postitas 88valve
raig0 kirjutas:Anna andeks, aga Mannolit Motuliga võrrelda.... See on sama, mis näppu m****ga.
Eriti turboka puhul õli pealt kokkuhoidmine 10-12 € on tõesti vajalik? Palju maksab mootori remont?
Mootori pesuks on ikka ok, aga pikemalt mingi odavõliga sõitmine tundub väga kahtlane tegevus. Võibolla ma ise olen liiga möku lihtsalt.
Saan aru sinust Raigo ja ma ise ka skeptiline. Sellepärast ma ka selle tehnilise info siia tõin, sest siis ei pea teised seda eraldi otsima hakkama. Antud õli hind on naljakalt odav ning soomes pidid autod sellega sõitma ja kiitma.

Ega ennem mingit täpset infot ei tea, kui keegi on sellega pikemalt sõitnud ning siis kas on moto laiali või mitte, et uurida, mis seal toimus :D

Re: Mootori õli

Postitatud: R, 23 Sept 2016 16:01:57 +0300
Postitas renxwr
Olen kasutanud seda Mannolit paadimootori läbipesuks, kankust valades see nö nire ei olnud teps mitte puhas, pidevalt käisid mingid tumedamad tükid või asjad läbi.

Südamerahu ka ometi maksab midagi, seega kasutan ka ise vaid motuli õlisid, lisaks mootori/difftite ning kasti õlile olen ka piduri ja roolivõimu õli motuli pannud.

Hinna näiteks võin tuua motul 300v 15w50, kui rallipood.ee on selle hind 40eur 2l kanku, siis raunexist allahindlust küsides sain selle kanku sealt 23eur eest ..

Re: Mootori õli

Postitatud: K, 28 Sept 2016 20:35:45 +0300
Postitas Duster
Tuttav on külapeldikutesse mannolit valanud juba aastaid, kõik on katki läinud, aga igalt poolt mujalt, kui mootorist :D Paiskõlitusega murutraktorisse väga hea, volkarid kiidavad ka, subarule ei näitaks seda kankut lähemalt kui 5m :D

Re: Mootori õli

Postitatud: N, 27 Okt 2016 00:19:35 +0300
Postitas sulapekk

Re: Mootori õli

Postitatud: N, 27 Okt 2016 20:01:42 +0300
Postitas enpysty
Ma just uurin seda filtriteemat, originaal vs. muu tootja omad. Ma olen aru saanud, et subaru kõrgema õlisurve tõttu peaks see filtri bypass klapp avanema 1,5 või 2 bari juures? Vaadates erinevate tootjate õlifiltreid subarule (mina konkreetselt vaatan siis 121kw outbackile) ei leia peaaegu üldse sellist, mis oleks üle 1 bari. Kuskilt ühe boschi oma leidsin, mis oli 1,5bar. Ma usun, et päris paljud autod sõidavad mitteoriginaalidega ringi, aga näe ikka sõidavad. Mulle pole veel kuskilt silma jäänud, et kui madal peab temperatuur olema, et õli (nt. 5w40)enam läbi filtri ei lähe ja lükkab selle 1barise filtri klapi lahti ja kui kiiresti ta jälle läbi käima hakkab. Huvitav oleks teada, kui palju see reaalselt autole kahju teeb pikemas perspektiivis. Kui kellelgi on teadmisi, mida jagada, siis ootan huviga. Vb olen millestki hoopis valesti aru saanud?

Re: Mootori õli

Postitatud: R, 28 Okt 2016 00:07:14 +0300
Postitas Duster
Ei usu, et valesti aru said, ilmselt ei ole mootori elueale see niikaua eriti pärssiv, kuni lastakse pillil rahulikult potsuda ennem starti, -20nega kohe painutama hakates jääks originaalile vast pisike eelis, mõistuslik olend nii nagunii ei tee. Ise olen enamasti eelistanud siiski originaalfiltrit, ega japsi insener seda niisama sellisena teinud, kas tegu on lihtsalt mõrapeade kompenseerimiseks või on asjal ka tõsisemaid tagamaid, ei tea.

Re: Mootori õli

Postitatud: P, 30 Okt 2016 22:48:54 +0300
Postitas enpysty
Niipalju kui netiavarustest infot kokku kraapinud olen (arvamusi ja teadjaid on seinast seina :) ), tundub et on mõistlikum jah originaali kasutada. Üks asi on külmkäivitus, teisalt tuleb mängu juba see, et kui rohkem talda anda ja pöörded suured- mida talvel ikka juhtub- siis hakkab see 1barine klapp ikkagi liiga palju läbi andma.

Re: Mootori õli

Postitatud: K, 21 Dets 2016 11:14:19 +0300
Postitas mario1987
Tere!

Kas boxer diislile on Castrol Edge Titanium FST 5W30 ideaalvalik ?

Re: Mootori õli

Postitatud: R, 13 Jaan 2017 11:20:21 +0300
Postitas Spitfire
Komistasin sellise värske video peale: https://www.youtube.com/watch?v=6VLMfUz ... e=youtu.be

Re: Mootori õli

Postitatud: L, 14 Jaan 2017 23:41:00 +0300
Postitas wiirus77
https://www.youtube.com/watch?v=BzwTlJkOfKY

Neile kes vene keelt jagavad..
Siin tehakse väike hõõrdumistakistuse test erinevate õlidega ja lõpus tuleb välja ka võitja