Sai vahepeal haritud end veelgi õlide koha pealt.
Graham Bell ütleb oma raamatus,et võite selle hõõrdetesti omale sisse soolata. See näitab ainult seda,kui õlirõhk ära kaob,siis kuna ta õlituseta kinni tõmbab.
Toob välja parameetrid,mida jälgida:
*Viskoossus indeks (Palju muutub viskoossus temperatuuri tõusuga)
*HTHS
*Tsingi sisaldus (määrib nukkvõlle ja saalesid,kuid liigne kogus tapab o2 anduri ja katid)
*Fosfori sisaldus
Tema soovitab kasutada Mobil 1 FS 0w-40 ja 0w-50 õli.(Kasutatakse nascaris,porsche cupis,WRC jne)
Mobil 1-l on ka olemas vahva üldtabel,kus on tsingi ja fosfori sisaldus kirjas :
https://mobiloil.com/~/media/amer/us/pv ... 6eoFZAKQ7g
Vaadeldes nüüd 0w40 FS-i on seal fosforit 1000 PPM-i ja tsinki 1100 PPM-i.
0w-50 fosvorit 1750 ja tsinki 1850
Vaatasin üle Motuli 300V seeria motospordi õlide andmed,seal olid mõlemad näitajad 2000 juures.(Enam ei suuda allikat leida)
Võrdleme nüüd mõnede levinumate õlide parameetreid:
L-M Race Tech GT1 10W-60
Viscosity at 40 °C 168 mm²/s
Viscosity at 100 °C 24,0 mm²/s
Viscosity index 174
Motul 300V Competition 15W-50
Viscosity at 40°C 128.1 mm²/s
Viscosity at 100°C 17.8 mm²/s
Viscosity index 154
Mobil 1 Racing 0W-30 |||||| 0W-50
Viscosity at 40 °C 63 ||| 100
Viscosity at 100 °C 11,5 ||| 17,2
Viscosity index 178
||| ||| 189
Mobil 1 FS 0W-40 (
https://lubes.mobil.com/UK-English-LCW/ ... cIMsOlG2dE#)
Viscosity at 40 °C 70,8
Viscosity at 100 °C 12,9
Viscosity index 186
Motul 8100 X-max 0W-40 (
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... uT8V8mJF-c)
Viscosity at 40°C 76.2 mm²/s
Viscosity at 100°C 13.5 mm²/s
Viscosity Index 184
Mul oli mootoris see Liqui moly 10w60, õlirõhu kell näitas seda,et pidi sõitma 30 min umbes,et see õli üldse voolama hakkas.
Asi on ka veel selles,et kui mootoris on tehase lõtkud 0,003...0,0045 mm, siis see õli ei mahu sinna külmalt väga vahele üldse.
Ja kui õli on liiga paks,siis ta ringleb läbi reduktsiooni klapi uuele ringile pumba ette tagasi. Aga vaja oleks,et õli ringleks läbi saalede mootoris,neid jahutades jne.
Vahetasin hiljuti L-M 10w60 total quartz 9000 vastu. Mootor töötab külmalt palju vaiksemalt ja edasi liigub tunduvalt paremini.
Muideks on paksul õlil sisetakistus suurem ja seega kaotad mootori effektiivuses.
Ennem suuremat (reissing)õlipaanikat mõõtke õlirõhud ära: Tühikäigul võiks olla miinimum 1,2 bari, 5000 pöördel 5,5 bari. Kui on üle selle,siis 10 ja 12 mm pumba puhul käib õli läbi reduktsiooni klapi.