Impreza 99 teine käik... Jälle

Mootorid, hoorattad, sidurid, käigukastid, diferentsiaalid, dif.lukud ja palju muud huvitavat.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
awd555
Postitusi: 26
Liitunud: T, 12 Apr 2011 20:37:43 +0300

Impreza 99 teine käik... Jälle

#1 Postitus Postitas awd555 » E, 09 Veebr 2015 14:04:52 +0300

Tere, kast sai ühte korra vahetatud teise kasutatud kasti vastu, ja teine käik on jäärajal jälle puruks suure koormuse tõttu. Kuidas asjatundjad seda asja lahendavad, kas uued originaal või B-osad on piisavalt head ja kestavad kauem, või peab kuidagi seda asja tuunida.

Kast on 5k

Mis töökojal on kogemus antud kasti remontimisega, ja kõige tähtsam, õigete osade üles leidmisega?

Tänan

imprezaH6
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 154
Liitunud: E, 25 Aug 2014 11:00:38 +0300
Asukoht: Tallinn / Kehra

Re: Impreza 99 teine käik... Jälle

#2 Postitus Postitas imprezaH6 » E, 09 Veebr 2015 14:20:42 +0300

Üldiselt 5-ne kast koos tagadifri ja kardaaniga asendatakse 6 käigulise komplektiga, mis on tugevam.
Tallinnas vast saad Nippon Auto-st oma probleemile abi.
Impreza spec B

Kasutaja avatar
Tarvii
Guru
Postitusi: 519
Liitunud: L, 15 Mär 2014 12:03:13 +0300
Asukoht: Lõuna-eesti

Re: Impreza 99 teine käik... Jälle

#3 Postitus Postitas Tarvii » E, 09 Veebr 2015 15:42:15 +0300

mul aasta jooksul kolmas kast hetkel, esimesel oli teise käigu hammasratas, Teisel jooksid kahvlid laiali ja hetkel on 2003a wrx-i kast . 6k kastid maksavad ise juba roppu hinda + vajalikud asjad juurde. Pole küll ise uurinud aga oma lolli peaga olen mõelnud 5k kasti sisu tugevndada lasta lätis.
Flat Out.

awd555
Postitusi: 26
Liitunud: T, 12 Apr 2011 20:37:43 +0300

Re: Impreza 99 teine käik... Jälle

#4 Postitus Postitas awd555 » E, 09 Veebr 2015 17:05:11 +0300

Kas 2000-te kastid on vastupidavam või lihtsalt ei leindud classiku kasti asendamiseks?
Mida see tugevdamine ennast kujutab?

Hetkel uurin remondi hinda, see 6-ne swap on megakallis minuarust. Siis on targem juba masinat maha müüa ja soetada STIt või miskit muud

Kasutaja avatar
Tarvii
Guru
Postitusi: 519
Liitunud: L, 15 Mär 2014 12:03:13 +0300
Asukoht: Lõuna-eesti

Re: Impreza 99 teine käik... Jälle

#5 Postitus Postitas Tarvii » E, 09 Veebr 2015 17:34:00 +0300

awd555 kirjutas:Kas 2000-te kastid on vastupidavam või lihtsalt ei leindud classiku kasti asendamiseks?
Mida see tugevdamine ennast kujutab?

Hetkel uurin remondi hinda, see 6-ne swap on megakallis minuarust. Siis on targem juba masinat maha müüa ja soetada STIt või miskit muud
Ei oska öelda kas tugevamad ja ei hakka hõiskama ka ennem õhtut aga loodan :D
Eeldan et mõned hammasrattad vahetatakse kangema materiali vastu ja korpust tehakse "jäigemaks" , 5kasti viga pidigi olema see et käigukasti korpus pidi läbi "painduma" ja see pidi hammasrattad ära lõhkuma. Tean et ühel rallikrossi GT-l soomes on lätis tuunitud 5-ne kast. Päris subaru spetsialist pole ja tuginen sellele mida kuulnud olen.
Flat Out.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Impreza 99 teine käik... Jälle

#6 Postitus Postitas Duster » E, 09 Veebr 2015 21:16:07 +0300

Erinevad tootjad teevad neile tugevdatud sisusid. Korpuse paindest räägitakse jah, kuid see tuleb mängu ikkagi oluliselt suuremate jõudude juures, kui stock. wrx ja vanade 5'ste vahe on selles, et kesktiffer ehitati ringi, pandi miskit veidi teistpidi vms, erilist vahet neil reaalselt pole. 752 algusega kastid on väidetavalt veidi nõrgemad kui 754, kuid katki lähevad nad sihtotstarbelisel kasutusel kõik. Minumeelest surevad need kastid sellepärast, et võllid on peenikesed ja hammakad väikesed ja kui sinna niigi hapusse seltskonda tuleb juurde veel kergelt kulunud laagrijooks, siis hambumine ei ole enam nii hea ja kast kohe oluliselt nõrgem ehk siis tapab lisaks retsimisele ka läbisõit. 5se kasti pluss on see, et kui selle pidama saab, siis pöörlevat massi on vähem ja üldse kogu setup kergem ja efektiivsem.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

K24
Rallisportlane
Postitusi: 482
Liitunud: P, 24 Juul 2005 19:54:45 +0300

Re: Impreza 99 teine käik... Jälle

#7 Postitus Postitas K24 » E, 09 Veebr 2015 22:30:07 +0300

Viiese tugevaks tegemine on sama kallis kui pruugitud kuuene kast. Teine mõistlik lahendus oleks uus viiene osta, see peaks kestma küll originaal jõu ja väände juures aga on muidugi kallis. Neid kasutatud viieseid jäädki seal all vahetama. Samas eks valuläved ole erinevad ja mõni viitsib kümme korda ka sinna alla kasti vahetama ronida. :)

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Impreza 99 teine käik... Jälle

#8 Postitus Postitas JP » T, 10 Veebr 2015 13:47:17 +0300

Alates 2003MY peaks olema tugevama sisuga WRX 5-ne kast. Kui võimalik, kasuta selle hammakaid.

Edit:
It is important to note that as of March of 2002 (build date) the Subaru 5MT swapped over to RA width gears. If your transmission code is TY754VN2AA you have the narrow gears. If you have transmission code TY754VN2BA you have the wider gears
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

Kasutaja avatar
raks100
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 247
Liitunud: L, 21 Sept 2013 21:53:05 +0300
Asukoht: Aespa(Kohila vald)

Re: Impreza 99 teine käik... Jälle

#9 Postitus Postitas raks100 » T, 17 Veebr 2015 02:12:03 +0300

Aga huvitav mis siis ty755 algusega kast on? Veel tugevam ? :lol: Läks samamoodi laiali ja vägagi kergelt :roll:
Täispikkuses siis kood : ty755vn1ab ja tegu siis Foresteri S turbo 5-se manuaaliga.
Ise ma selle kasti kohta kuskilt infot ei leidnud netist aga uue panin alla sama ja läheb nali edasi kuni nõrkemiseni :lol:
Subaru Outback H6 3.0 2004a. /Ex
Subaru Forester S Turbo 2000a./Ex
Subaru Impreza GT 1995a. /Praegune

Vasta