Kuidas lihtsalt turborõhku tõsta ?

Mootorid, hoorattad, sidurid, käigukastid, diferentsiaalid, dif.lukud ja palju muud huvitavat.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
kaarel23
Postitusi: 18
Liitunud: P, 18 Jaan 2015 20:37:37 +0300

Kuidas lihtsalt turborõhku tõsta ?

#1 Postitus Postitas kaarel23 » K, 25 Mär 2015 19:00:33 +0300

Autoks siis 155kw impreza .hetkel näitab Boosti kell ainult 0.7 rõhku

Kasutaja avatar
Donhoolio
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 424
Liitunud: L, 26 Dets 2009 11:20:34 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Kuidas lihtsalt turborõhku tõsta ?

#2 Postitus Postitas Donhoolio » K, 25 Mär 2015 21:11:14 +0300

Boost controller ?
eX 02'WRX Performance by http://ag-performance.ee/
08 XT
MY15 WRX STI

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Kuidas lihtsalt turborõhku tõsta ?

#3 Postitus Postitas Duster » K, 25 Mär 2015 22:01:07 +0300

Originaal peaks aju järgi olema 0,88max. Seda 3000-5400 pöördeni, piiraja ligidal peaks hoidma 0,69. Kui sul kõik on originaalis, siis kõigepealt puhasta ära turborõhu solenoid, pese läbi düüsikene ja ennekõike veendu, et boostikell ei pane vigast ja et lekkeid ei ole. Kõige adekvaatsem ja ka hinnalt mõistlik oleks osta vahetatavate vedrudega boost actuator, originaal on 0,5 bar. Pane näiteks 0,7, siis ei tohiks veel fuelcuti probleeme olla, kuid boost tõuseb ca 0,2 bari, mis on veel turvaline. Vol 2 on osta näiteks 1 barine ja muu sodi üldse eemaldada. Manual ja ka elektroonilisi boost controllereid mina ei soovita, sest need võtavad ajult võimaluse boosti kontrollida ja probleemide korral on see ohtlik variant, sama kehtiks ka 1 barise actuatoriga. Viimane variant on düüsi suurusega mängida, kuid see vajab katsetamist ja kannatust, nagu ka manual boost controller.
Miks mina ei poolda manual kontrollerit, mis on tegelikult soodsaim ja lihtsaim, on lihtne põhjus- erinevate õhutemperatuuridega on erinev rõhk, erinevate käikude ja pööretega tegib jube kõikumine (ala 5 põrandasse tuleb fuelcut ja 1 käik saavutab suht väikese boosti jne). Ehk siis ebastabiilne ja ebatäpne ning vajab pidevat kruttimist ja mängimist, kuumade ilmadega on boosti liiga vähe, külmadega liiga palju jne. Seda kõikumist ja mässamist kallite elektrooniliste kontrolleritega ja boost actuatori muutmisega ei ole või on, aga on väiksemas ulatuses ja ehk veel ei tekita probleeme...
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

kaarel23
Postitusi: 18
Liitunud: P, 18 Jaan 2015 20:37:37 +0300

Re: Kuidas lihtsalt turborõhku tõsta ?

#4 Postitus Postitas kaarel23 » N, 26 Mär 2015 19:24:44 +0300

mismoodi see solenoidide ja düüsi puhastamine välja näeb ? või kuidas kontrollida võimalike lekkeid ?

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Kuidas lihtsalt turborõhku tõsta ?

#5 Postitus Postitas Duster » N, 26 Mär 2015 22:43:53 +0300

Kõige lihtsam on vastata, et googelda. Raske seletada, boost solenoid on kaassõitja poolse amordi püstaku küljes. Pese läbi brake või carb cleaneriga. Voolikud, mis sinna lähevad tuleks üle kontrollida ja kui on plastmassiks muutunud, siis uute vast välja vahetada. Kusagil on kolmik, enne seda on voolikus nagu paise või mumm, seal ongi düüs. Kui voolikud ära vahetad, pead düüsi tagasi panema. Loodan, et oli abi.
Lekete kontrolli lihtsaim variant on voolikuühenduste peale töötava mootoriga lasta eelmainitud kemikaale, kui pöörded tõusevad, siis seal ongi leke. Kui ei tõuse, siis ei leki. On ka pädevamaid variante, kuid neid tööriistu ja vahendeid just igas garaazis ei leidu.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
Grimmspeed
Postitusi: 20
Liitunud: N, 07 Nov 2013 01:42:51 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Kuidas lihtsalt turborõhku tõsta ?

#6 Postitus Postitas Grimmspeed » T, 14 Apr 2015 00:33:19 +0300

Kui manuaalse boost controlleriga rõhku tõsta ja muid tabeleid ROMis mitte muuta, võib eelsüütenurk natuke kriitiliseks muutuda.
Pildil on bugeye WRXi süüte baastabel. Kui vaadata parempoolset tulpa (koormus 2,14 g/rev), siis sealt võetakse tehaseseades süütenurga baasväärtus enam-vähem keskpööretel, kui rõhk ja koormus on maksimaalsed.
Kui nüüd mingi meetodiga (näiteks manuaalne boost controller) rõhku tõsta, siis minnakse keskpööretel tabeli piiridest välja, kuid eelsüütenurk võetakse ikkagi viimasest tulbast ja süüde jääb mõnevõrra varaseks, mis suurendab detonatsiooniohtu.
Subarutel on küll üsna hästi töötav detonatsiooni vastane süsteem, mis süüdet hilisemaks keerab, kuid see töötab ainult teatud koormuseni ja 5000-6000 pöörde juures lülitatakse välja.
Ohutuma ja lõppkokkuvõttes paremini töötava lahenduse saaks juhtajust ülelaaderõhku tõstes ja muid tabeleid korrigeerides (näiteks süütetabelit).
Lihtsalt informatsiooniks, äkki kedagi huvitav Subaru juhtaju hingeelu :)
WRX süüde.jpg
WRX süüde.jpg (101.65 KiB) Vaadatud 12760 korda
Subaru juhtajude seadistamine

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Kuidas lihtsalt turborõhku tõsta ?

#7 Postitus Postitas Tubaru » T, 14 Apr 2015 02:41:07 +0300

19 kraadi süütenurk 7krpm juures on veel üsna suure "varuga" (eeldades, et kütus on kvaliteetne jne), mul on 7krpm juures süüde 15 kraadi ja rõhk 1.3bar (tõsi küll, kehva kütusega kippus natuke detoneerima)
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kasutaja avatar
Grimmspeed
Postitusi: 20
Liitunud: N, 07 Nov 2013 01:42:51 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Kuidas lihtsalt turborõhku tõsta ?

#8 Postitus Postitas Grimmspeed » T, 14 Apr 2015 09:47:57 +0300

Pildil olev süütetabel on nö. baastabel. Erinevatel tingimustel baastabeli numbritele liidetakse juurde ja ka võetakse maha.
Kui on võimalik logida süüteparameetreid, siis vaata ignition base timingu väärtust ja võrdle seda iginition total timingu (lõplik) väärtusega. Hiljuti seadistatud STI väärtused täisgaasil: 6000 p/min base 11,3 ja total 16,5 kraadi.
Spoolimise alas on erinevus base ja total vahel isegi suurem. Ehk siis tegelikult on süüde "agressiivsem", kui baastabelist paistab.
Kas 7000 juures kuulsid kõrvaga detot või oli logist näha, et juhtplokk tõmbas ise maha süüdet?
Subaru juhtajude seadistamine

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Kuidas lihtsalt turborõhku tõsta ?

#9 Postitus Postitas Tubaru » T, 14 Apr 2015 12:19:35 +0300

Ok..
Mul oli see logist näha, et korrektsioonid olid kohati kuni 3.5 kraadi ning pepudünoga sai ka aru, et "jõnksutab" vms. Ja kuna süüde maha tõmmati, siis ei käinud ka endist viisi edasi.
Vahetasin tankla Alexela vastu ja kõik tiptop (Enne proovisin täiesti umbusus mingit oktaanarvu tõstja kütuselisandit, mis minu siiraks üllatuseks võttis ka deto ära).
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kasutaja avatar
Grimmspeed
Postitusi: 20
Liitunud: N, 07 Nov 2013 01:42:51 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Kuidas lihtsalt turborõhku tõsta ?

#10 Postitus Postitas Grimmspeed » T, 14 Apr 2015 23:45:49 +0300

Sa oled siis Feedback Knock Correctioni ja Fine Learning Knock Correctioni pööretevahemikku tõstnud, kui 7000 juures maha tõmbas? Tehaseseades lülitatakse need süsteemid vastavalt 6200 ja 6300 pöörde juures välja. Ilmselt siis on muu mootorimüra piisavalt suur, et andur võib valesignaali anda. Tegemist Foresteriga?
Mis turboga tegu, kui tohib küsida, et 7000 p/min 1,3 bar annab?
Subaru juhtajude seadistamine

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Kuidas lihtsalt turborõhku tõsta ?

#11 Postitus Postitas Tubaru » K, 15 Apr 2015 00:09:01 +0300

Kahjuks ei oska seadistusest täpsemalt kaasa rääkida, seade tegi Soomes Saku Jauhiainen, Ecutek softiga.
Turbo on ForcedPerformance Green (mingi Garretti (gt30?) hübriid).
Forester 2,5 xt jah.

E: detot tuvastas ta ikka madalamatel pööretel (mälu järgi al. ca 3.5krpm)
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Kuidas lihtsalt turborõhku tõsta ?

#12 Postitus Postitas JP » R, 17 Apr 2015 12:24:51 +0300

Grimmspeed kirjutas: Ohutuma ja lõppkokkuvõttes paremini töötava lahenduse saaks juhtajust ülelaaderõhku tõstes ja muid tabeleid korrigeerides (näiteks süütetabelit).
Lihtsalt informatsiooniks, äkki kedagi huvitav Subaru juhtaju hingeelu :)

Ja kuidas sa seda 155kw mootoriga teed?
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

T.K
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 413
Liitunud: E, 31 Okt 2005 15:45:36 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Kuidas lihtsalt turborõhku tõsta ?

#13 Postitus Postitas T.K » R, 17 Apr 2015 13:52:02 +0300

seda tahaks isegi teada.

Kasutaja avatar
raks100
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 247
Liitunud: L, 21 Sept 2013 21:53:05 +0300
Asukoht: Aespa(Kohila vald)

Re: Kuidas lihtsalt turborõhku tõsta ?

#14 Postitus Postitas raks100 » E, 27 Apr 2015 22:47:20 +0300

Ning 125kw foresteri aju on veel selline kena aju millega väga pole midagi teha... ! :evil: Küll olen uurinud et S Turbo ja GT Foresteri Romid on olemas vms aga üritasin enda auto ROM-i maha laadida siis ei õnnestunud ! :x
Subaru Outback H6 3.0 2004a. /Ex
Subaru Forester S Turbo 2000a./Ex
Subaru Impreza GT 1995a. /Praegune

Kasutaja avatar
Grimmspeed
Postitusi: 20
Liitunud: N, 07 Nov 2013 01:42:51 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Kuidas lihtsalt turborõhku tõsta ?

#15 Postitus Postitas Grimmspeed » K, 29 Apr 2015 13:39:43 +0300

Ja kuidas sa seda 155kw mootoriga teed?
Mina kahjuks 155 kW Impreza juhtajule ligi ei pääse, aga eks võimalusi ikka on, näiteks "chipi" vahetamine või täisprogrammeeritav juhtaju.
Eelnev jutt oli pigem mõeldud selgitamiseks, mis juhtub muude parameetritega, kui rõhku tõsta.
Subaru juhtajude seadistamine

Vasta