mootoririke ilma CHECK ENGINE tuleta

Mootorid, hoorattad, sidurid, käigukastid, diferentsiaalid, dif.lukud ja palju muud huvitavat.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
mehine2
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 231
Liitunud: P, 03 Aug 2014 14:03:27 +0300

mootoririke ilma CHECK ENGINE tuleta

#1 Postitus Postitas mehine2 » K, 25 Mär 2015 21:49:49 +0300

Tere

Küsimus targematele: Kui tõenäolne on mootori rike (et mootoril midagi viga on) ilma, et "CHECK ENGINE" enne seda tööle hakkab. Või millistel juhtutel see võiks esineda. Küsin huvi pärast, kuna "usun", et CHECK ENGINE hoiatab kõigi vigade eest mootoris (või süttib vähimagi probleemi korral).
09 Impreza GH7 LPG
04 Mazda RX-8 HP
ex 08 Forester SG5 LPG
ex 02 Legacy BH5

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: mootoririke ilma CHECK ENGINE tuleta

#2 Postitus Postitas Tiit » K, 25 Mär 2015 22:11:38 +0300

Täitsa vabalt võib saale ringi käia ja tuli ei sütti.

See tuli on ikkagi tagajärg suuremale jamale ja ennekõike kui ajust midagi logiseb. Näiteks kui mõni andur saadab valet infot, aga aju piire ikkagi ei ületa, siis ei põle mingit tuld. Mis sest et heitgaasid vms on täiesti paigast.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: mootoririke ilma CHECK ENGINE tuleta

#3 Postitus Postitas Duster » K, 25 Mär 2015 22:13:02 +0300

Kõigepealt tasuks mainida, mis auto täpsemalt.

Check engine tuli ei anna absoluudselt mitte mingit garantiid, mida vanem masin, seda "lollim" aju ja seda väiksem kaitse. Paljud vead, mis andurite ja mootoriga üleüldiselt on, eksisteerivad küll ajus, kuid ei pane check engine tuld põlema. Check engine tuli töötab pigem "roheliste" meeleheaks ehk siis põleb enamasti just nende vigade peale, mis co paigast ajavad, kuid need, mis ei aja või on tegelikult isegi ohtlikumad, ei tee seda. Näiteid: Lambda andurid, mõnel masinal 2tk, tagumine vaatab ainult katalüsaatori tööd, paneb mootoritule põlema, samas käigukastis vabakäigu andur, mis mootori tööd mõjutab päris oluliselt (klassik sti näiteks kaotab dünos antud anduri hälbega 30kw), ei pane tuld põlema. Neid näiteid on veel. Lisaks on anduritel miinimum ja maksimum parameetrid, näiteks mootori temperatuuri andur. Ta näeb kusagil -50 kuni +150c, andur võib kutu olla ja öelda, et temp on 90c asemel 20c, kõik on niiöelda loogiline ja võimalik ning veakoodi ei näidata, kuigi tegelikult on andur peetis ja ajab mootoril segud ja käivitused paigast. Selliseid andureid on veel- õhulugeja, kiiruseandur käigukasti küljes jne. Lisaks ei monitoorita absoluudselt näiteks õli temperatuuri ega ka rõhku, antud probleemide korral pole kasu ka õlirõhu märgutulest, sest enamik masinaid on selleks hetkeks, kus õlirõhk nii maha vajub, et tuli süttib, juba liiga hilja.
Loodan, et said vastuse.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

cobra
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 104
Liitunud: E, 18 Nov 2013 01:39:36 +0300

Re: mootoririke ilma CHECK ENGINE tuleta

#4 Postitus Postitas cobra » K, 25 Mär 2015 23:08:12 +0300

minu küsimus oleks kohe, kas subaru normaalset õlirõhu andurit ei müü? Miks üldse toppida seda andurit külge, kui ta kunagi põlema ei lähe? No mul oli ammu saale laiali, õlirõhk kellaga miski 0.2bar ja ikka tuli kustus ära :D

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: mootoririke ilma CHECK ENGINE tuleta

#5 Postitus Postitas Duster » K, 25 Mär 2015 23:21:47 +0300

See tuli ja ka karmima anduriga oleks täiesti kasutu, ega sa seda saalet tühikäigul laiali ei lasknud, pööretega tõuseb õlirõhk nagunii ülespoole kui tühikäigul ja tuli oleks ka 1 barise anduriga kustus...
Abi oleks 2 asjast, aju poolne õlitaseme ja õlirõhu kontroll, kuid mitte kellegi huvides peale auto omaniku, pole see, et asjad igavesti töötaks :D
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: mootoririke ilma CHECK ENGINE tuleta

#6 Postitus Postitas Tiit » N, 26 Mär 2015 07:59:04 +0300

+ kui on vähe rohkem sõitnud mootor, siis õlirõhu andur on nii kõva paakunud õlikihi all, et tundlikusest ei saa enam juttugi olla.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

Kasutaja avatar
Buzzet
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 242
Liitunud: T, 11 Dets 2012 11:07:11 +0300
Asukoht: Saaremaa

Re: mootoririke ilma CHECK ENGINE tuleta

#7 Postitus Postitas Buzzet » N, 26 Mär 2015 08:23:00 +0300

Selleks paigaldataksegi piiripeal olevatele mootoritele vajalikud lisakellad. Mõni jõrss topib neid niisama ka kõik piilarid täis :D i
Tervitades Jürgen

Kasutaja avatar
Donhoolio
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 424
Liitunud: L, 26 Dets 2009 11:20:34 +0300
Asukoht: Tartu

Re: mootoririke ilma CHECK ENGINE tuleta

#8 Postitus Postitas Donhoolio » N, 26 Mär 2015 10:00:32 +0300

Duster kirjutas:Kõigepealt tasuks mainida, mis auto täpsemalt.

Check engine tuli ei anna absoluudselt mitte mingit garantiid, mida vanem masin, seda "lollim" aju ja seda väiksem kaitse. Paljud vead, mis andurite ja mootoriga üleüldiselt on, eksisteerivad küll ajus, kuid ei pane check engine tuld põlema. Check engine tuli töötab pigem "roheliste" meeleheaks ehk siis põleb enamasti just nende vigade peale, mis co paigast ajavad, kuid need, mis ei aja või on tegelikult isegi ohtlikumad, ei tee seda. Näiteid: Lambda andurid, mõnel masinal 2tk, tagumine vaatab ainult katalüsaatori tööd, paneb mootoritule põlema, samas käigukastis vabakäigu andur, mis mootori tööd mõjutab päris oluliselt (klassik sti näiteks kaotab dünos antud anduri hälbega 30kw), ei pane tuld põlema. Neid näiteid on veel. Lisaks on anduritel miinimum ja maksimum parameetrid, näiteks mootori temperatuuri andur. Ta näeb kusagil -50 kuni +150c, andur võib kutu olla ja öelda, et temp on 90c asemel 20c, kõik on niiöelda loogiline ja võimalik ning veakoodi ei näidata, kuigi tegelikult on andur peetis ja ajab mootoril segud ja käivitused paigast. Selliseid andureid on veel- õhulugeja, kiiruseandur käigukasti küljes jne. Lisaks ei monitoorita absoluudselt näiteks õli temperatuuri ega ka rõhku, antud probleemide korral pole kasu ka õlirõhu märgutulest, sest enamik masinaid on selleks hetkeks, kus õlirõhk nii maha vajub, et tuli süttib, juba liiga hilja.
Loodan, et said vastuse.
Mul põleb just täpselt tagumise lambda pärast. Vahest kustub ja vahest põleb.
eX 02'WRX Performance by http://ag-performance.ee/
08 XT
MY15 WRX STI

mehine2
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 231
Liitunud: P, 03 Aug 2014 14:03:27 +0300

Re: mootoririke ilma CHECK ENGINE tuleta

#9 Postitus Postitas mehine2 » N, 26 Mär 2015 11:00:27 +0300

Tänud informatiivsete vastuste eest.

Ei hakanud autot mainima, kuna ei muretse oma auto pärast vaid lihtsalt on huvi asjast aru saada.
Ehk on ka teistele kasu.
09 Impreza GH7 LPG
04 Mazda RX-8 HP
ex 08 Forester SG5 LPG
ex 02 Legacy BH5

olkapolka
Postitusi: 16
Liitunud: N, 04 Veebr 2010 12:13:00 +0300

Re: mootoririke ilma CHECK ENGINE tuleta

#10 Postitus Postitas olkapolka » R, 27 Mär 2015 08:37:49 +0300

Ostsin aastaid tagasi ühe BMW. Lasin enne ostueelse kontrolli teha esinduses ja puha. Kontrolli käigus avastati surnud salongivalgustuse pirn, vigane eelsoojendi ja mingit pudi-padi veel. Ostsin auto ära ja te ei kujuta ette, kuidas ma teda omatud aasta jooksul remontida sain. Plokikaas kõver, 4 ja 5 silindri vahel mõra, mootori plokil ca 6cm pikkune mõra. Ja ainus armatuurile ilmuv teade oli jahutusvedeliku vähesus. Sellised mehhaanilised vead tuvastab ainult oma silm.
Sain ostu näol ka korraliku koolituse :) .

Vasta