Eesti Subaru Foorum :: subaruclub.NET

Vaata ja loe. Vaheta kogemusi või muljeta niisama.
Tänane kuupäev Kolmapäev, 20 Mär 2019 06:52:00 +0000

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Laupäev, 01 Sept 2018 07:33:25 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 07 Sept 2010 15:07:50 +0000
Postitusi: 336
Asukoht: Harjumaa
Kuna mitmed erinevad Subarud on minu käe ja teadmiste läbi juhtajule uue seadistuse saanud, siis teen eraldi teema, et uusi huvilisi leida.

Seadistan Subaru originaal juhtajusid. Ligipääs enamustele turbokatele aastast 2001 (Forester XT'd, Impreza WRX'd ja STI'd). Saan muuta paljusid erinevaid mootori tööd mõjutavaid parameetreid- wastegate klapi (turborõhu) juhtimine, rõhu tõstmine, pihustite suurus ja avanemisaeg, pöörete piiraja, õhukululugeja kalibreerimine (vajalik muudetud sisselaskesüsteemi korral), eelsüütenurga ja kütusesegu muutmine jpm. Teatud mudelitele on lisaks võimalik juurde lisada "ralli" funktsioone- stardiabi aka launch control, täisgaasiga käiguvahetus, anti lag, flex fuel (etanooli kasutamine), lülitist seadistuse muutmine, metanooli süsteemi juhtimine, õhukululugeja eemaldamine.

Originaal juhtaju seadistamise eeliseks on, et puudub suur väljaminek aftermarket aju ostmiseks. Peale ei kirjutata kuskil valmis tehtud seadistust, vaid igale autole tehakse vastavalt modifikatsioonidele uus, mis tagab parima võimaliku mootori efektiivsuse ja turvalise toimimise. Suureks plussiks on lisaks asjaolu, et originaal detonatsiooni andur jääb töösse, mistõttu detonatsiooni korral rakendatakse erinevaid mehhanisme, et mootor ka ebasoodsate (kehv kütus, ülekuumenemine jms) asjaolude kokkulangemisel tervena püsiks. Alati jääb võimalus algseadete taastamiseks.

Kuna Subaru mootorid on tehasest üsna rikka segu ning konservatiivse süütega, et mootor ka kehva kvaliteediga kütusega töötaks, siis on võimalik seadistamisega üksjagu mootori võimsust tõsta. Praktika on näidanud, et turborõhu tõstmise ning segu ja süütenurga muutmisega on võimalik saada vähemalt 50Kw jõu- ning 75Nm väändelisa, teatud mudelite puhul märgatavalt rohkem.

Eelpool loetletud mudelitel saan ka veakoodid välja kirjutada (nt EGR klapi, katalüsaatori või TGV eemaldamise puhul). Kes otseselt mootori võimsuse tõstmisest huvitatud pole, siis saab ka kontrollida, kas mootor töötab probleemivabalt (detonatsiooni olemasolu, kütusesegu, rõhu juhtimine jms).

Valik minu seadistatud Subarutest (kõik Virtualdyno graafikuga on minu seadistaud): http://www.subaruclub.net/foorum/viewtopic.php?f=5&t=11379
Manus:
Capture.JPG
Capture.JPG [ 251.49 KB | Vaadatud 2090 korda ]

Kel on huvi, võtke julgesti ühendust.

Tõnis
t6nis.org@gmailcom
566 82 812


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Laupäev, 01 Sept 2018 12:25:42 +0000 
Eemal
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 06 Juun 2011 17:18:43 +0000
Postitusi: 3414
Asukoht: Pärnu
Lasin ka Tõnisel oma masina seadistada ja olen tulemusega väga rahul. Seadistamist teeb mees põhjalikult ja südamega (s.t. ta on ise ka reaalselt huvitatud tegemisest ja tulemusest, mitte ei tee seda rahavajadusest vms.)

Mina soovitan julgelt!

_________________
"Aerodynamics are for people who can't build engines." —Enzo Ferrari
2007/XT->2008/2.0D->2007/XT->2005/H6 mt->2006/OBK 2.5at+04FSTI


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Sept 2018 11:40:03 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja

Liitunud: Teisipäev, 08 Mär 2016 15:38:24 +0000
Postitusi: 153
Tõnis on minu autot seadistanud juba üle aasta. Olen käinud korduvalt tema juures, sest tänu rahvasprintidele ja nende eripäradele on olnud mu sooviks muuta nii stardiabi, vähendada või siis suurendada võimsust jne. Iga kord olen saanud seda, mida soovisin, tegelikult isegi rohkem, sest Tõnis teab mootori elust rohkem kui mina ja korduvalt on ta esitanud küsimuse: "aga mis sa arvad kui teeks nii?" Loomulikult! :) ja tulemus on olnud alati parem kui oodata oskasin. Olen käinud ka veakoodide probleemiga tema juures ja see on päädinud sellega, et tema juurest ära tulles on olemas täpne varuosa kood, mille järgi katkine osa välja vahetada, ehk siis veakood eemaldatud ja kui uut osa vaja, siis ka kood mille järgi osta saan.
Ühesõnaga tahaks Tõnise kohta öelda ainult positiivset ja julgen soovitada, sest kindlasti saab asju paremaks teha, nagu ta ka ise teemas kirjutab.
PS! Viimase seade, mis ta minu autole peale pani näitas originaal mootori ja turboga rattast 222kw :shock:

EDU TÕNIS!!!!


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Sept 2018 22:09:57 +0000 
Eemal
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 24 Aug 2012 20:04:14 +0000
Postitusi: 915
Asukoht: Tallinn
Küll ma ei saa lugu tohututest jõunäitajatest rääkida (sest auto juba niigi natuke tehaseseadest võimsam ja juurde ei soovinud omal initsiatiivil), aga võin kinnitada, et teemaks olev härrasmees oli väga abivalmis seade üle vaatamisel ning temaatika arusaadavalt lahti seltamisel minule, kui täielikule võhikule.
Siit ka hindeks 5/5.

_________________
http://differ.ee/ -> reklaam: https://www.youtube.com/watch?v=9xHj-RxF2v8
--------------------------------------------------------
Ainult autod: https://www.youtube.com/c/JJsAutomotive


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 26 Sept 2018 22:34:48 +0000 
Eemal
Subaruaff
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 17 Juun 2017 22:44:03 +0000
Postitusi: 55
Panen kah siia märgi maha, kuna vaja on eemaldada TGV viga jäädavalt, klapid kaotaud. Ning yhtlasi ka yle vaadata seadistus, kütuse segu jne. Vajadusel sättida. Kui võimalik, siis kas selle kogu kompoti saab teha nii et tulen hommikul Eesti ja õhtul Soome tagasi. Ennem talve tahaks asja yle vaadata veel, kuid kindlat aega ei oska hetkel pakkuda millal saaksin tulla. Okt-Nov.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Laupäev, 29 Dets 2018 19:40:36 +0000 
Eemal
Subaruaff
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 17 Juun 2017 22:44:03 +0000
Postitusi: 55
Nonii, sai siis kah täna oma auto Tõnisel lasta yle vaadata. Asi paranes märgatavalt. TGV viga kaotatud igaveseks ja täielikult tehtud uus seade autole. olen rahul. Eks ta ise oskab paremini siia kirjutada mis ta seal täpsemalt tegi.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 31 Dets 2018 12:30:19 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 07 Sept 2010 15:07:50 +0000
Postitusi: 336
Asukoht: Harjumaa
Paari sõnaga Kaido aka Laskarpoisi 2002 WRX'i seadistamisest. Autole on paigaldatud STI turbo ja pihustid ning varasemalt tehtud seadistus, mis üldpildis oli täiesti okei. Kaido sooviks oli, et turborõhk võiks varem järgi tulla, seade peaks olema piisavalt turvaline, et jäärajal piigiga laiali ei läheks. Lisaks siis ka TGV veakoodide väljakirjutamine, et mootoritulest lahti saada (TGV klapid on juba varasemalt eemaldatud).

Algselt oli mootori võimsus rattast 188kW ja 322Nm (5400rpm).
Pärast seadistamist 183kW ja 338Nm (3900rpm). (-5kW ja +16Nm)
Kiirendus 80-130 km/h paranes 0.2 sekundit.

Sinised jooned näitavad võimsust ja kollased väänet (jämedam uus seade ning peenem vana).
Manus:
Dyno enne vs pärast_väike.JPG
Dyno enne vs pärast_väike.JPG [ 56.91 KB | Vaadatud 1073 korda ]

Kuigi maksimaalse võimsuse osas toimus väike langus, siis rõhk tuleb oluliselt varem ülesse (1bar 500rpm varem), mis on sõidetavuse kohapealt suurema tähtsusega. Lisaks langetasin turvalisuse huvides kõrgetel pööretel turborõhku, kuna WRX'i cooleri efektiivsus pole tõenäoliselt piisavalt kõrge, et STI turbo poolt toodetavat õhukogust maha jahutada.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Jaan 2019 15:14:04 +0000 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 25 Mär 2008 22:20:33 +0000
Postitusi: 34
Minu poolt ka positiivne tagasiside Tõnise tööle. Toimub selline avatud arutelu ja soovitab, kui endal ei ole seisukohta/teadmisi mingis osas. Ja alati rõhutab turvalise seade aspekti, mis mootori remondi hinda arvestades on väga hea. Eks iga Subaru omanik sooviks, et võimsust oleks 1000hp ja turborõhku 2,0 BAR-i ja rohkem :) Aga tuleb alati arvestada reaalse setiga ja mootori raua osaga ja siin toob Tõnis alati reaalsusesse tagasi.
Peale progemist töötab mootor väga sujuvalt ja kergelt. Soovitud lisafunktsioonid said ka ilusti progetud ja töötavad hästi. Programmi headust/kvaliteeti näitab seegi, et varem ülevaatusel oli alati natukene müramist, et heitgaasid normi sisse mahuks. Pidi ca 2-3 minutit hoidma gaasi ca 5000 p/min, et katid soojeneks ja siis mahtusid heitgaasid lubatud piiridesse. Tõnise seadega oli praktiliselt kohe gaasi andes näidud rohelised.

Soovitan.

_________________
Impreza STI, 2002


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Jaan 2019 21:21:28 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 07 Sept 2010 15:07:50 +0000
Postitusi: 336
Asukoht: Harjumaa
Sai nädal tagasi üks 2003a stock turbo Forester ka seadistatud.
Algne stock seade 109kW rattast ja 214Nm mootorist (tehase numbrid 130kW ja 240Nm, mis 20% veermiku vea korral teeks 108kW rattast).
Pärast seadistamist 118kW rattast ja 253Nm mootorist (+9kW ja +39Nm).
Kiirendus 80-130 paranes 0.44 sekundit.

Düno graafik enne (peenikesed jooned) vs pärast:


Manused:
Dyno enne vs pärast +9kW +39Nm väike.JPG
Dyno enne vs pärast +9kW +39Nm väike.JPG [ 67.39 KB | Vaadatud 768 korda ]
Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Veebr 2019 14:23:39 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 07 Sept 2010 15:07:50 +0000
Postitusi: 336
Asukoht: Harjumaa
Sai seadesse aetud üks rahvaralli stock 2007 EDM WRX.
Düno näitas tavapäratult (loe: ebareaalselt) kõrgeid numbreid, sest tehasest tulnuna peaks olema 169kW, aga enne vs pärast vahe on siiski selgesti eristatav.
Stock seadega näitas roaddüno 183kW ja 374Nm
Pärast seadistamist 195kW (+12kW) ja 458Nm (+84Nm). Kiirendus 80-130km/h paranes 0,4sek.
Lisaks on uue seadistusega maks vääne ca 700rpm madalamatel pööretel.
Manus:
Dyno enne vs pärast väike.JPG
Dyno enne vs pärast väike.JPG [ 62.67 KB | Vaadatud 377 korda ]


Viimati muutis t6nis1234, Kolmapäev, 20 Veebr 2019 14:15:06 +0000, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Veebr 2019 14:53:50 +0000 
Eemal
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0000
Postitusi: 1272
Asukoht: Võrumaa
Td04L turboga? Palju rõhku sai,et selline jõud tuli?

_________________
XT 4WD Turbo Pilt Legacy outback MY98 | Legacy GT Spec B Aerosport


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Veebr 2019 16:05:36 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 07 Sept 2010 15:07:50 +0000
Postitusi: 336
Asukoht: Harjumaa
Nagu üleval kirjutasin, siis ka stock seadega näitas ebareaalseid numbreid ning neile ei tasu otseselt tähelepanu pöörata. Küll aga on enne vs pärast vahe usutav. Rõhu tõstsime 1.1barini.
raig0 kirjutas:
Td04L turboga? Palju rõhku sai,et selline jõud tuli?


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
phpbb.ee
AutoFutur