Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

Strictly business.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
t6nis1234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 371
Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
Asukoht: Harjumaa

Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#1 Postitus Postitas t6nis1234 » L, 01 Sept 2018 07:33:25 +0300

Kuna mitmed erinevad Subarud on minu käe ja teadmiste läbi juhtajule uue seadistuse saanud, siis teen eraldi teema, et uusi huvilisi leida.

Seadistan Subaru originaal juhtajusid. Ligipääs enamustele turbokatele aastast 2001 (Forester XT'd, Impreza WRX'd ja STI'd). Saan muuta paljusid erinevaid mootori tööd mõjutavaid parameetreid- wastegate klapi (turborõhu) juhtimine, rõhu tõstmine, pihustite suurus ja avanemisaeg, pöörete piiraja, õhukululugeja kalibreerimine (vajalik muudetud sisselaskesüsteemi korral), eelsüütenurga ja kütusesegu muutmine jpm. Teatud mudelitele on lisaks võimalik juurde lisada "ralli" funktsioone- stardiabi aka launch control, täisgaasiga käiguvahetus, anti lag, flex fuel (etanooli kasutamine), lülitist seadistuse muutmine, metanooli süsteemi juhtimine, õhukululugeja eemaldamine.

Originaal juhtaju seadistamise eeliseks on, et puudub suur väljaminek aftermarket aju ostmiseks. Peale ei kirjutata kuskil valmis tehtud seadistust, vaid igale autole tehakse vastavalt modifikatsioonidele uus, mis tagab parima võimaliku mootori efektiivsuse ja turvalise toimimise. Suureks plussiks on lisaks asjaolu, et originaal detonatsiooni andur jääb töösse, mistõttu detonatsiooni korral rakendatakse erinevaid mehhanisme, et mootor ka ebasoodsate (kehv kütus, ülekuumenemine jms) asjaolude kokkulangemisel tervena püsiks. Alati jääb võimalus algseadete taastamiseks.

Kuna Subaru mootorid on tehasest üsna rikka segu ning konservatiivse süütega, et mootor ka kehva kvaliteediga kütusega töötaks, siis on võimalik seadistamisega üksjagu mootori võimsust tõsta.

Eelpool loetletud mudelitel saan ka veakoodid välja kirjutada (nt EGR klapi, katalüsaatori või TGV eemaldamise puhul). Kes otseselt mootori võimsuse tõstmisest huvitatud pole, siis saab ka kontrollida, kas mootor töötab probleemivabalt (detonatsiooni olemasolu, kütusesegu, rõhu juhtimine jms).

Valik minu seadistatud Subarutest (kõik Virtualdyno graafikuga on minu seadistaud): http://www.subaruclub.net/foorum/viewto ... =5&t=11379
Capture.JPG
Capture.JPG (251.49 KiB) Vaadatud 17681 korda
Kel on huvi, võtke julgesti ühendust.

Tõnis
FB Tuned by Tõnis
566 82 812
Viimati muutis t6nis1234, L, 27 Jaan 2024 17:38:54 +0300, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#2 Postitus Postitas Tubaru » L, 01 Sept 2018 12:25:42 +0300

Lasin ka Tõnisel oma masina seadistada ja olen tulemusega väga rahul. Seadistamist teeb mees põhjalikult ja südamega (s.t. ta on ise ka reaalselt huvitatud tegemisest ja tulemusest, mitte ei tee seda rahavajadusest vms.)

Mina soovitan julgelt!
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

rolan48
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 153
Liitunud: T, 08 Mär 2016 15:38:24 +0300

Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#3 Postitus Postitas rolan48 » K, 19 Sept 2018 11:40:03 +0300

Tõnis on minu autot seadistanud juba üle aasta. Olen käinud korduvalt tema juures, sest tänu rahvasprintidele ja nende eripäradele on olnud mu sooviks muuta nii stardiabi, vähendada või siis suurendada võimsust jne. Iga kord olen saanud seda, mida soovisin, tegelikult isegi rohkem, sest Tõnis teab mootori elust rohkem kui mina ja korduvalt on ta esitanud küsimuse: "aga mis sa arvad kui teeks nii?" Loomulikult! :) ja tulemus on olnud alati parem kui oodata oskasin. Olen käinud ka veakoodide probleemiga tema juures ja see on päädinud sellega, et tema juurest ära tulles on olemas täpne varuosa kood, mille järgi katkine osa välja vahetada, ehk siis veakood eemaldatud ja kui uut osa vaja, siis ka kood mille järgi osta saan.
Ühesõnaga tahaks Tõnise kohta öelda ainult positiivset ja julgen soovitada, sest kindlasti saab asju paremaks teha, nagu ta ka ise teemas kirjutab.
PS! Viimase seade, mis ta minu autole peale pani näitas originaal mootori ja turboga rattast 222kw :shock:

EDU TÕNIS!!!!

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#4 Postitus Postitas JoonasJJ » K, 19 Sept 2018 22:09:57 +0300

Küll ma ei saa lugu tohututest jõunäitajatest rääkida (sest auto juba niigi natuke tehaseseadest võimsam ja juurde ei soovinud omal initsiatiivil), aga võin kinnitada, et teemaks olev härrasmees oli väga abivalmis seade üle vaatamisel ning temaatika arusaadavalt lahti seltamisel minule, kui täielikule võhikule.
Siit ka hindeks 5/5.

Kasutaja avatar
Laskarpoiss
Subaruaff
Postitusi: 59
Liitunud: L, 17 Juun 2017 22:44:03 +0300

Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#5 Postitus Postitas Laskarpoiss » K, 26 Sept 2018 22:34:48 +0300

Panen kah siia märgi maha, kuna vaja on eemaldada TGV viga jäädavalt, klapid kaotaud. Ning yhtlasi ka yle vaadata seadistus, kütuse segu jne. Vajadusel sättida. Kui võimalik, siis kas selle kogu kompoti saab teha nii et tulen hommikul Eesti ja õhtul Soome tagasi. Ennem talve tahaks asja yle vaadata veel, kuid kindlat aega ei oska hetkel pakkuda millal saaksin tulla. Okt-Nov.

Kasutaja avatar
Laskarpoiss
Subaruaff
Postitusi: 59
Liitunud: L, 17 Juun 2017 22:44:03 +0300

Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#6 Postitus Postitas Laskarpoiss » L, 29 Dets 2018 19:40:36 +0300

Nonii, sai siis kah täna oma auto Tõnisel lasta yle vaadata. Asi paranes märgatavalt. TGV viga kaotatud igaveseks ja täielikult tehtud uus seade autole. olen rahul. Eks ta ise oskab paremini siia kirjutada mis ta seal täpsemalt tegi.

Kasutaja avatar
t6nis1234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 371
Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
Asukoht: Harjumaa

Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#7 Postitus Postitas t6nis1234 » E, 31 Dets 2018 12:30:19 +0300

Paari sõnaga Kaido aka Laskarpoisi 2002 WRX'i seadistamisest. Autole on paigaldatud STI turbo ja pihustid ning varasemalt tehtud seadistus, mis üldpildis oli täiesti okei. Kaido sooviks oli, et turborõhk võiks varem järgi tulla, seade peaks olema piisavalt turvaline, et jäärajal piigiga laiali ei läheks. Lisaks siis ka TGV veakoodide väljakirjutamine, et mootoritulest lahti saada (TGV klapid on juba varasemalt eemaldatud).

Algselt oli mootori võimsus rattast 188kW ja 322Nm (5400rpm).
Pärast seadistamist 183kW ja 338Nm (3900rpm). (-5kW ja +16Nm)
Kiirendus 80-130 km/h paranes 0.2 sekundit.

Sinised jooned näitavad võimsust ja kollased väänet (jämedam uus seade ning peenem vana).
Dyno enne vs pärast_väike.JPG
Dyno enne vs pärast_väike.JPG (56.91 KiB) Vaadatud 16668 korda
Kuigi maksimaalse võimsuse osas toimus väike langus, siis rõhk tuleb oluliselt varem ülesse (1bar 500rpm varem), mis on sõidetavuse kohapealt suurema tähtsusega. Lisaks langetasin turvalisuse huvides kõrgetel pööretel turborõhku, kuna WRX'i cooleri efektiivsus pole tõenäoliselt piisavalt kõrge, et STI turbo poolt toodetavat õhukogust maha jahutada.

Subsik SW
Postitusi: 38
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:20:33 +0300
Kontakt:

Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#8 Postitus Postitas Subsik SW » N, 10 Jaan 2019 15:14:04 +0300

Minu poolt ka positiivne tagasiside Tõnise tööle. Toimub selline avatud arutelu ja soovitab, kui endal ei ole seisukohta/teadmisi mingis osas. Ja alati rõhutab turvalise seade aspekti, mis mootori remondi hinda arvestades on väga hea. Eks iga Subaru omanik sooviks, et võimsust oleks 1000hp ja turborõhku 2,0 BAR-i ja rohkem :) Aga tuleb alati arvestada reaalse setiga ja mootori raua osaga ja siin toob Tõnis alati reaalsusesse tagasi.
Peale progemist töötab mootor väga sujuvalt ja kergelt. Soovitud lisafunktsioonid said ka ilusti progetud ja töötavad hästi. Programmi headust/kvaliteeti näitab seegi, et varem ülevaatusel oli alati natukene müramist, et heitgaasid normi sisse mahuks. Pidi ca 2-3 minutit hoidma gaasi ca 5000 p/min, et katid soojeneks ja siis mahtusid heitgaasid lubatud piiridesse. Tõnise seadega oli praktiliselt kohe gaasi andes näidud rohelised.

Soovitan.
Impreza STI, 2002

Kasutaja avatar
t6nis1234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 371
Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
Asukoht: Harjumaa

Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#9 Postitus Postitas t6nis1234 » E, 21 Jaan 2019 21:21:28 +0300

Sai nädal tagasi üks 2003a stock turbo Forester ka seadistatud.
Algne stock seade 109kW rattast ja 214Nm mootorist (tehase numbrid 130kW ja 240Nm, mis 20% veermiku vea korral teeks 108kW rattast).
Pärast seadistamist 118kW rattast ja 253Nm mootorist (+9kW ja +39Nm).
Kiirendus 80-130 paranes 0.44 sekundit.

Düno graafik enne (peenikesed jooned) vs pärast:
Manused
Dyno enne vs pärast +9kW +39Nm väike.JPG
Dyno enne vs pärast +9kW +39Nm väike.JPG (67.39 KiB) Vaadatud 16363 korda

Kasutaja avatar
t6nis1234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 371
Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
Asukoht: Harjumaa

Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#10 Postitus Postitas t6nis1234 » E, 18 Veebr 2019 14:23:39 +0300

Sai seadesse aetud üks rahvaralli stock 2007 EDM WRX.
Düno näitas tavapäratult (loe: ebareaalselt) kõrgeid numbreid, sest tehasest tulnuna peaks olema 169kW, aga enne vs pärast vahe on siiski selgesti eristatav.
Stock seadega näitas roaddüno 183kW ja 374Nm
Pärast seadistamist 195kW (+12kW) ja 458Nm (+84Nm). Kiirendus 80-130km/h paranes 0,4sek.
Lisaks on uue seadistusega maks vääne ca 700rpm madalamatel pööretel.
Dyno enne vs pärast väike.JPG
Dyno enne vs pärast väike.JPG (62.67 KiB) Vaadatud 15972 korda
Viimati muutis t6nis1234, K, 20 Veebr 2019 14:15:06 +0300, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#11 Postitus Postitas raig0 » E, 18 Veebr 2019 14:53:50 +0300

Td04L turboga? Palju rõhku sai,et selline jõud tuli?
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

Kasutaja avatar
t6nis1234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 371
Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
Asukoht: Harjumaa

Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#12 Postitus Postitas t6nis1234 » E, 18 Veebr 2019 16:05:36 +0300

Nagu üleval kirjutasin, siis ka stock seadega näitas ebareaalseid numbreid ning neile ei tasu otseselt tähelepanu pöörata. Küll aga on enne vs pärast vahe usutav. Rõhu tõstsime 1.1barini.
raig0 kirjutas:Td04L turboga? Palju rõhku sai,et selline jõud tuli?

Kasutaja avatar
t6nis1234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 371
Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
Asukoht: Harjumaa

Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#13 Postitus Postitas t6nis1234 » P, 31 Mär 2019 10:44:38 +0300

2003 USA turu WRX + 3" väljalaskesüsteem + võrdse pikkusega väljalaskekollektor
Graafik enne vs pärast (+8kW ja 46Nm, 80-130km/h kiirendus paranes 0.8 sek).
Dyno enne vs pärast_väike.jpg
Dyno enne vs pärast_väike.jpg (96.36 KiB) Vaadatud 15498 korda
Lisaks graafik sellest, mida võrde pikkusega kollektor ning vaba väljalase turborõhuga teeb, kui rõhu juhtimine on seadistamata:
Algne rõhugraafik.JPG
Algne rõhugraafik.JPG (69.97 KiB) Vaadatud 15498 korda

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#14 Postitus Postitas Duster » E, 08 Apr 2019 20:36:51 +0300

Kas aju boostiga enam rohkem üldse errorisse saab minna?:D Tundub, nagu ta lülitaks lihtsalt solenoidi sisse/välja, sest tabelid on juba liiga mööda?
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

K24
Rallisportlane
Postitusi: 482
Liitunud: P, 24 Juul 2005 19:54:45 +0300

Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine

#15 Postitus Postitas K24 » N, 18 Apr 2019 11:39:23 +0300

Tõnise poolt seadistatud siis üks WRX, mis tagumikutunde jãrgi sai väga hea. Lisaks sai õhupumbast lahti ja enam alarmi ei tule. WRX oli PPP paketiga, mis tähendab et ajule ligi ei saa. Tõnis logis PPP ajuga erinevaid parameetreid, tegi seade, laadis seade uude originaal kontrollerisse ja siis täiustas seda. Eesmärk oli saada PPPga sarnane võimsus pãrast aju vahetust, reaalsuses sai isegi parem, räãkimata sellest, et graafiku alumine osa sai mãrgataval parem. Tõnis loodetavasti riputab enne ja pãrast virtoaaldyno graafikud. Need graafikud muidugi absoluutnumbrites võivad olla nii ja naa aga referentsina ja omavahel võrdlemiseks annavad hea ülevaate.

Vasta