Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine
- t6nis1234
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 371
- Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
- Asukoht: Harjumaa
Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine
Kuna mitmed erinevad Subarud on minu käe ja teadmiste läbi juhtajule uue seadistuse saanud, siis teen eraldi teema, et uusi huvilisi leida.
Seadistan Subaru originaal juhtajusid. Ligipääs enamustele turbokatele aastast 2001 (Forester XT'd, Impreza WRX'd ja STI'd). Saan muuta paljusid erinevaid mootori tööd mõjutavaid parameetreid- wastegate klapi (turborõhu) juhtimine, rõhu tõstmine, pihustite suurus ja avanemisaeg, pöörete piiraja, õhukululugeja kalibreerimine (vajalik muudetud sisselaskesüsteemi korral), eelsüütenurga ja kütusesegu muutmine jpm. Teatud mudelitele on lisaks võimalik juurde lisada "ralli" funktsioone- stardiabi aka launch control, täisgaasiga käiguvahetus, anti lag, flex fuel (etanooli kasutamine), lülitist seadistuse muutmine, metanooli süsteemi juhtimine, õhukululugeja eemaldamine.
Originaal juhtaju seadistamise eeliseks on, et puudub suur väljaminek aftermarket aju ostmiseks. Peale ei kirjutata kuskil valmis tehtud seadistust, vaid igale autole tehakse vastavalt modifikatsioonidele uus, mis tagab parima võimaliku mootori efektiivsuse ja turvalise toimimise. Suureks plussiks on lisaks asjaolu, et originaal detonatsiooni andur jääb töösse, mistõttu detonatsiooni korral rakendatakse erinevaid mehhanisme, et mootor ka ebasoodsate (kehv kütus, ülekuumenemine jms) asjaolude kokkulangemisel tervena püsiks. Alati jääb võimalus algseadete taastamiseks.
Kuna Subaru mootorid on tehasest üsna rikka segu ning konservatiivse süütega, et mootor ka kehva kvaliteediga kütusega töötaks, siis on võimalik seadistamisega üksjagu mootori võimsust tõsta.
Eelpool loetletud mudelitel saan ka veakoodid välja kirjutada (nt EGR klapi, katalüsaatori või TGV eemaldamise puhul). Kes otseselt mootori võimsuse tõstmisest huvitatud pole, siis saab ka kontrollida, kas mootor töötab probleemivabalt (detonatsiooni olemasolu, kütusesegu, rõhu juhtimine jms).
Valik minu seadistatud Subarutest (kõik Virtualdyno graafikuga on minu seadistaud): http://www.subaruclub.net/foorum/viewto ... =5&t=11379 Kel on huvi, võtke julgesti ühendust.
Tõnis
FB Tuned by Tõnis
566 82 812
Seadistan Subaru originaal juhtajusid. Ligipääs enamustele turbokatele aastast 2001 (Forester XT'd, Impreza WRX'd ja STI'd). Saan muuta paljusid erinevaid mootori tööd mõjutavaid parameetreid- wastegate klapi (turborõhu) juhtimine, rõhu tõstmine, pihustite suurus ja avanemisaeg, pöörete piiraja, õhukululugeja kalibreerimine (vajalik muudetud sisselaskesüsteemi korral), eelsüütenurga ja kütusesegu muutmine jpm. Teatud mudelitele on lisaks võimalik juurde lisada "ralli" funktsioone- stardiabi aka launch control, täisgaasiga käiguvahetus, anti lag, flex fuel (etanooli kasutamine), lülitist seadistuse muutmine, metanooli süsteemi juhtimine, õhukululugeja eemaldamine.
Originaal juhtaju seadistamise eeliseks on, et puudub suur väljaminek aftermarket aju ostmiseks. Peale ei kirjutata kuskil valmis tehtud seadistust, vaid igale autole tehakse vastavalt modifikatsioonidele uus, mis tagab parima võimaliku mootori efektiivsuse ja turvalise toimimise. Suureks plussiks on lisaks asjaolu, et originaal detonatsiooni andur jääb töösse, mistõttu detonatsiooni korral rakendatakse erinevaid mehhanisme, et mootor ka ebasoodsate (kehv kütus, ülekuumenemine jms) asjaolude kokkulangemisel tervena püsiks. Alati jääb võimalus algseadete taastamiseks.
Kuna Subaru mootorid on tehasest üsna rikka segu ning konservatiivse süütega, et mootor ka kehva kvaliteediga kütusega töötaks, siis on võimalik seadistamisega üksjagu mootori võimsust tõsta.
Eelpool loetletud mudelitel saan ka veakoodid välja kirjutada (nt EGR klapi, katalüsaatori või TGV eemaldamise puhul). Kes otseselt mootori võimsuse tõstmisest huvitatud pole, siis saab ka kontrollida, kas mootor töötab probleemivabalt (detonatsiooni olemasolu, kütusesegu, rõhu juhtimine jms).
Valik minu seadistatud Subarutest (kõik Virtualdyno graafikuga on minu seadistaud): http://www.subaruclub.net/foorum/viewto ... =5&t=11379 Kel on huvi, võtke julgesti ühendust.
Tõnis
FB Tuned by Tõnis
566 82 812
Viimati muutis t6nis1234, L, 27 Jaan 2024 17:38:54 +0300, muudetud 2 korda kokku.
Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine
Lasin ka Tõnisel oma masina seadistada ja olen tulemusega väga rahul. Seadistamist teeb mees põhjalikult ja südamega (s.t. ta on ise ka reaalselt huvitatud tegemisest ja tulemusest, mitte ei tee seda rahavajadusest vms.)
Mina soovitan julgelt!
Mina soovitan julgelt!
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI
Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine
Tõnis on minu autot seadistanud juba üle aasta. Olen käinud korduvalt tema juures, sest tänu rahvasprintidele ja nende eripäradele on olnud mu sooviks muuta nii stardiabi, vähendada või siis suurendada võimsust jne. Iga kord olen saanud seda, mida soovisin, tegelikult isegi rohkem, sest Tõnis teab mootori elust rohkem kui mina ja korduvalt on ta esitanud küsimuse: "aga mis sa arvad kui teeks nii?" Loomulikult! ja tulemus on olnud alati parem kui oodata oskasin. Olen käinud ka veakoodide probleemiga tema juures ja see on päädinud sellega, et tema juurest ära tulles on olemas täpne varuosa kood, mille järgi katkine osa välja vahetada, ehk siis veakood eemaldatud ja kui uut osa vaja, siis ka kood mille järgi osta saan.
Ühesõnaga tahaks Tõnise kohta öelda ainult positiivset ja julgen soovitada, sest kindlasti saab asju paremaks teha, nagu ta ka ise teemas kirjutab.
PS! Viimase seade, mis ta minu autole peale pani näitas originaal mootori ja turboga rattast 222kw
EDU TÕNIS!!!!
Ühesõnaga tahaks Tõnise kohta öelda ainult positiivset ja julgen soovitada, sest kindlasti saab asju paremaks teha, nagu ta ka ise teemas kirjutab.
PS! Viimase seade, mis ta minu autole peale pani näitas originaal mootori ja turboga rattast 222kw
EDU TÕNIS!!!!
Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine
Küll ma ei saa lugu tohututest jõunäitajatest rääkida (sest auto juba niigi natuke tehaseseadest võimsam ja juurde ei soovinud omal initsiatiivil), aga võin kinnitada, et teemaks olev härrasmees oli väga abivalmis seade üle vaatamisel ning temaatika arusaadavalt lahti seltamisel minule, kui täielikule võhikule.
Siit ka hindeks 5/5.
Siit ka hindeks 5/5.
- Laskarpoiss
- Subaruaff
- Postitusi: 59
- Liitunud: L, 17 Juun 2017 22:44:03 +0300
Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine
Panen kah siia märgi maha, kuna vaja on eemaldada TGV viga jäädavalt, klapid kaotaud. Ning yhtlasi ka yle vaadata seadistus, kütuse segu jne. Vajadusel sättida. Kui võimalik, siis kas selle kogu kompoti saab teha nii et tulen hommikul Eesti ja õhtul Soome tagasi. Ennem talve tahaks asja yle vaadata veel, kuid kindlat aega ei oska hetkel pakkuda millal saaksin tulla. Okt-Nov.
- Laskarpoiss
- Subaruaff
- Postitusi: 59
- Liitunud: L, 17 Juun 2017 22:44:03 +0300
Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine
Nonii, sai siis kah täna oma auto Tõnisel lasta yle vaadata. Asi paranes märgatavalt. TGV viga kaotatud igaveseks ja täielikult tehtud uus seade autole. olen rahul. Eks ta ise oskab paremini siia kirjutada mis ta seal täpsemalt tegi.
- t6nis1234
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 371
- Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
- Asukoht: Harjumaa
Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine
Paari sõnaga Kaido aka Laskarpoisi 2002 WRX'i seadistamisest. Autole on paigaldatud STI turbo ja pihustid ning varasemalt tehtud seadistus, mis üldpildis oli täiesti okei. Kaido sooviks oli, et turborõhk võiks varem järgi tulla, seade peaks olema piisavalt turvaline, et jäärajal piigiga laiali ei läheks. Lisaks siis ka TGV veakoodide väljakirjutamine, et mootoritulest lahti saada (TGV klapid on juba varasemalt eemaldatud).
Algselt oli mootori võimsus rattast 188kW ja 322Nm (5400rpm).
Pärast seadistamist 183kW ja 338Nm (3900rpm). (-5kW ja +16Nm)
Kiirendus 80-130 km/h paranes 0.2 sekundit.
Sinised jooned näitavad võimsust ja kollased väänet (jämedam uus seade ning peenem vana). Kuigi maksimaalse võimsuse osas toimus väike langus, siis rõhk tuleb oluliselt varem ülesse (1bar 500rpm varem), mis on sõidetavuse kohapealt suurema tähtsusega. Lisaks langetasin turvalisuse huvides kõrgetel pööretel turborõhku, kuna WRX'i cooleri efektiivsus pole tõenäoliselt piisavalt kõrge, et STI turbo poolt toodetavat õhukogust maha jahutada.
Algselt oli mootori võimsus rattast 188kW ja 322Nm (5400rpm).
Pärast seadistamist 183kW ja 338Nm (3900rpm). (-5kW ja +16Nm)
Kiirendus 80-130 km/h paranes 0.2 sekundit.
Sinised jooned näitavad võimsust ja kollased väänet (jämedam uus seade ning peenem vana). Kuigi maksimaalse võimsuse osas toimus väike langus, siis rõhk tuleb oluliselt varem ülesse (1bar 500rpm varem), mis on sõidetavuse kohapealt suurema tähtsusega. Lisaks langetasin turvalisuse huvides kõrgetel pööretel turborõhku, kuna WRX'i cooleri efektiivsus pole tõenäoliselt piisavalt kõrge, et STI turbo poolt toodetavat õhukogust maha jahutada.
Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine
Minu poolt ka positiivne tagasiside Tõnise tööle. Toimub selline avatud arutelu ja soovitab, kui endal ei ole seisukohta/teadmisi mingis osas. Ja alati rõhutab turvalise seade aspekti, mis mootori remondi hinda arvestades on väga hea. Eks iga Subaru omanik sooviks, et võimsust oleks 1000hp ja turborõhku 2,0 BAR-i ja rohkem Aga tuleb alati arvestada reaalse setiga ja mootori raua osaga ja siin toob Tõnis alati reaalsusesse tagasi.
Peale progemist töötab mootor väga sujuvalt ja kergelt. Soovitud lisafunktsioonid said ka ilusti progetud ja töötavad hästi. Programmi headust/kvaliteeti näitab seegi, et varem ülevaatusel oli alati natukene müramist, et heitgaasid normi sisse mahuks. Pidi ca 2-3 minutit hoidma gaasi ca 5000 p/min, et katid soojeneks ja siis mahtusid heitgaasid lubatud piiridesse. Tõnise seadega oli praktiliselt kohe gaasi andes näidud rohelised.
Soovitan.
Peale progemist töötab mootor väga sujuvalt ja kergelt. Soovitud lisafunktsioonid said ka ilusti progetud ja töötavad hästi. Programmi headust/kvaliteeti näitab seegi, et varem ülevaatusel oli alati natukene müramist, et heitgaasid normi sisse mahuks. Pidi ca 2-3 minutit hoidma gaasi ca 5000 p/min, et katid soojeneks ja siis mahtusid heitgaasid lubatud piiridesse. Tõnise seadega oli praktiliselt kohe gaasi andes näidud rohelised.
Soovitan.
Impreza STI, 2002
- t6nis1234
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 371
- Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
- Asukoht: Harjumaa
Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine
Sai nädal tagasi üks 2003a stock turbo Forester ka seadistatud.
Algne stock seade 109kW rattast ja 214Nm mootorist (tehase numbrid 130kW ja 240Nm, mis 20% veermiku vea korral teeks 108kW rattast).
Pärast seadistamist 118kW rattast ja 253Nm mootorist (+9kW ja +39Nm).
Kiirendus 80-130 paranes 0.44 sekundit.
Düno graafik enne (peenikesed jooned) vs pärast:
Algne stock seade 109kW rattast ja 214Nm mootorist (tehase numbrid 130kW ja 240Nm, mis 20% veermiku vea korral teeks 108kW rattast).
Pärast seadistamist 118kW rattast ja 253Nm mootorist (+9kW ja +39Nm).
Kiirendus 80-130 paranes 0.44 sekundit.
Düno graafik enne (peenikesed jooned) vs pärast:
- Manused
-
- Dyno enne vs pärast +9kW +39Nm väike.JPG (67.39 KiB) Vaadatud 16705 korda
- t6nis1234
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 371
- Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
- Asukoht: Harjumaa
Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine
Sai seadesse aetud üks rahvaralli stock 2007 EDM WRX.
Düno näitas tavapäratult (loe: ebareaalselt) kõrgeid numbreid, sest tehasest tulnuna peaks olema 169kW, aga enne vs pärast vahe on siiski selgesti eristatav.
Stock seadega näitas roaddüno 183kW ja 374Nm
Pärast seadistamist 195kW (+12kW) ja 458Nm (+84Nm). Kiirendus 80-130km/h paranes 0,4sek.
Lisaks on uue seadistusega maks vääne ca 700rpm madalamatel pööretel.
Düno näitas tavapäratult (loe: ebareaalselt) kõrgeid numbreid, sest tehasest tulnuna peaks olema 169kW, aga enne vs pärast vahe on siiski selgesti eristatav.
Stock seadega näitas roaddüno 183kW ja 374Nm
Pärast seadistamist 195kW (+12kW) ja 458Nm (+84Nm). Kiirendus 80-130km/h paranes 0,4sek.
Lisaks on uue seadistusega maks vääne ca 700rpm madalamatel pööretel.
Viimati muutis t6nis1234, K, 20 Veebr 2019 14:15:06 +0300, muudetud 1 kord kokku.
Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine
Td04L turboga? Palju rõhku sai,et selline jõud tuli?
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B
- t6nis1234
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 371
- Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
- Asukoht: Harjumaa
Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine
Nagu üleval kirjutasin, siis ka stock seadega näitas ebareaalseid numbreid ning neile ei tasu otseselt tähelepanu pöörata. Küll aga on enne vs pärast vahe usutav. Rõhu tõstsime 1.1barini.
raig0 kirjutas:Td04L turboga? Palju rõhku sai,et selline jõud tuli?
- t6nis1234
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 371
- Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
- Asukoht: Harjumaa
Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine
2003 USA turu WRX + 3" väljalaskesüsteem + võrdse pikkusega väljalaskekollektor
Graafik enne vs pärast (+8kW ja 46Nm, 80-130km/h kiirendus paranes 0.8 sek). Lisaks graafik sellest, mida võrde pikkusega kollektor ning vaba väljalase turborõhuga teeb, kui rõhu juhtimine on seadistamata:
Graafik enne vs pärast (+8kW ja 46Nm, 80-130km/h kiirendus paranes 0.8 sek). Lisaks graafik sellest, mida võrde pikkusega kollektor ning vaba väljalase turborõhuga teeb, kui rõhu juhtimine on seadistamata:
Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine
Kas aju boostiga enam rohkem üldse errorisse saab minna?:D Tundub, nagu ta lülitaks lihtsalt solenoidi sisse/välja, sest tabelid on juba liiga mööda?
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Re: Teenus: Turbo Subarute juhtajude seadistamine
Tõnise poolt seadistatud siis üks WRX, mis tagumikutunde jãrgi sai väga hea. Lisaks sai õhupumbast lahti ja enam alarmi ei tule. WRX oli PPP paketiga, mis tähendab et ajule ligi ei saa. Tõnis logis PPP ajuga erinevaid parameetreid, tegi seade, laadis seade uude originaal kontrollerisse ja siis täiustas seda. Eesmärk oli saada PPPga sarnane võimsus pãrast aju vahetust, reaalsuses sai isegi parem, räãkimata sellest, et graafiku alumine osa sai mãrgataval parem. Tõnis loodetavasti riputab enne ja pãrast virtoaaldyno graafikud. Need graafikud muidugi absoluutnumbrites võivad olla nii ja naa aga referentsina ja omavahel võrdlemiseks annavad hea ülevaate.