Eesti Subaru Foorum :: subaruclub.NET

Vaata ja loe. Vaheta kogemusi või muljeta niisama.
Tänane kuupäev Reede, 18 Okt 2019 10:28:23 +0000

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Juul 2019 01:15:52 +0000 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 03 Sept 2017 15:44:04 +0000
Postitusi: 10
Sain valmis enda esimese suurema projektiga. Alguse sai mõte sellest, et sõber ehitas enda BMW coupesse subwooferit ja siis läksin talle appi seda ehitama ja vaatan, et tal vana subwoofer seisab nukralt töökojas. Võtsin talt selle 25 euriga ära ja hakkasin plaani pidama.

Mu auto on siis 2007 Legacy 2.5i Universaal.

Kõigepealt oli ainult plaan lisada subwoofer. Ostsin noortehnikust kaabli komplekti ja high/low adapteri ja hakkas töö pihta. Kaabli sain veetud kõrvalistuja jalgade eest põhilisest juhtmeaugust, mis läbi tulemüüi tuleb ja toitekaabel läks ilusti sealt läbi. Pärast seda mööda auto paremat külge kaabel vedada polnud midagi keerulist. Ukseava alumine kummitihend tuleb kergelt ära ja vaip tõuseb ilusti ülesse ja seal all on juhtmete kanal juba olemas.
Maki tagant lõikasin 14pin connectoril läbi esimeste kõlarite juhtmed ja ühendasin vahelüliks high/low converteri juhtmed. Antenni külge (14-nes pin) panin remote juhtme, mis läheb võimu. RCA kaabli jooksutasin käigukangi kõrvalt pikki keskkonsooli ja konsooli lõpust 20cm pikkuse vaibariba alt, mis on keskmise tagumise istuja juures, ja tagumiste istmete vahelt pagasnikusse.

Maanduse panin tagumise parema istme all oleva poldi külge.

Nüüd natuke aega sõitnud mõtlesin, et võiks ülejäänud kõlarid ka üle vaadata ja oh imet, tagumised kõlarid on täitsa kutud omadega. Kruvisin kõlarid küljest ja avastasin, et pistikud on ära roostetanud, sest ukse sees on natuke liiga niiske olnud. See on ainult tagumiste tehase kõlarite viga, kuna esimeste kõlarite ühendused on ukse sisemises osas, kus on vahel kile, mis hoiab niiskust eemal.

Panin tagumiste kõlarite jaoks plaani kokku. Tahan midagi võimsat, nii et tagapingi rahval oleks ka mõnus. Mu valik oli Hertz-Dieci DCX 165.3 Coaxial kõlarid taha ja ette vastavad DSK 165.3 komponendid.

Uurides netis sain teada, et nende uute kõlarite magnetid on suured ja ma peaks kindlasti vaatama üle kas ja kuidas need mul ustesse mahuvad. Tagumised koaksiaalid mahtusid nii, et isegi tagumised klaasid said alla minna, aga tagumiste uste kõlariauk oli natuke väike ja mul oli vaja adapterit, et kõlar tuua uksest kaugemale, et ma ei peaks plekki hakkama lõikama. Esimeste kõlaritega oli natuke keerulisem lugu ja see tuli välja lõpuks kõlarite paigaldamise käigus. Esimestel kõlaritelt ma võtsin lõpuks ära ilusad oranžid kummist ümbrised, et aken saaks alla liikuda ja lisasin ka adapteritele ja ukseplekile vahele paksud seibid, et kõlari magnet ei läheks ukse klaasi vastu. Tweeteritega on ka huvitav lugu. Nimelt subarul on päris hea tehasest tulnud tweeteri hoidja ja OEM tweeter on hämmastaval kombel palju raskem kui uus Hertz-i oma, aga see selleks. Ma sain neid hoidjaid ilusti ära kasutada ja panin uuele hertzi tweeterile sellega kaasas olnud kahepoolse teibi ümber ja toppisin hoidjasse ja hoiab väga ilusti.

Adapterite jaoks ma võtsin ustest kruviaukude mõõdud ja saatsin need sõbrale ja ta tegi mulle CNC masinaga ilusad vineerist tükid valmis. Pärast seda ma lihvisin neid natuke ja lakkisin nad ära ühe kihi laevatekile mõeldud veekindla puidulakiga. Ma loodan, et see töötab. Tagumistel kõlaritel ma jooksutasin uued juhtmed läbi uste, see on üpris kerge, sest kummitihend ukse ja raami vahel tuleb kergelt lahti ja juhe jookseb tihendis libedalt ning B piilarist saab selle kätte ka väikese käetööga. Esimeste kõlaritega on raskem, sealt ma otsutasin mitte uusi kaableid vedada, sest sealne kummitihend on topelt kihiga ja juhe ei taha libised seal sees.

Ustesse lisasin veel STP pigi ja vahtu. Pigi lõikamine on kõige selle asja juures üks päris nauditav tegevus, nagu plastiliin.

Tagumiste kõlarite kaablid jooksutasin tagumiste istemeteni mööda ukse ääri ja siis sealt alt taha pagasnikkuse, esimesed kõlarite juhtmed võtsin maki tagant ja viisinmööda keskkonsooli ja vaiba alt taha.

Kuna mul on OEM raadio, siis ma kasutasin speaker wire-id, mis on high inputi-d ja tulevad otse maki tagant. Sellepärast pidin ostma high inputiga võimu - Hertz HCP-4.

Viimaseks juhtmeks jooksutasin siis uue paksema toitekaabli. Mähkisin selle teibiga vana toitekaabli otsa ja tõmbasin läbi tulemüüri ja jookseb paremast auto äärest nagu vanagi. Lõpus tegin sellise huvitava triki, et lõikasin juhet ümbritseva kaitsva kihi umbes 15-20cm pikkuses ära ja harutasin vase puntrad sealt kaheks otsaks. Suurema panin uuele 760W võimule ja väiksema peenema subwooferi 200W võimule, kuna subwooferini see ei ulatunud siis võtsin vana toitekaabli lõpu ja jootsin kokku uue toitekaabli väiksema lahtiharutatud osa ja vana toitekaabli ja tegin seda natukene pikemaks, et mugavalt subwooferile toidet viia. Lõpuks panin peale termorüüsi ja mähkisin isoleeriga ka üle.

Pildid protsessist on google albumis, mida saavad kõik vaadata, eks ise saate jutu piltidega kokku panna. Kui on küsimusi siis palun :D


LINK ALBUMILE:AutoAlbum


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Juul 2019 09:15:45 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja

Liitunud: Teisipäev, 19 Sept 2017 11:28:37 +0000
Postitusi: 119
Väga kena. Subwoofri lahendusena tegi üks mees siin Gen2-le sellise lahenduse

https://www.subaruoutback.org/forums/99 ... oofer.html

Ehk ka tulevikus mõte kellelegi :)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Aug 2019 09:25:59 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja

Liitunud: Pühapäev, 13 Sept 2015 20:47:27 +0000
Postitusi: 162
Tegin gen1 kunagi ka need tagumesed koopa laekad 10 ste jaoks kastideks. vooderdasin pigimatika mõlemad sisud ja kõlerile tegin plaadi mis kinnitus otse tehase paneelile ja kõlarid olid vaakum magnetiga ja mahtusid ideaalselt. Kaduma läks pakaasi mõlemas küljest ainult 2 sm. Võimendi koht on aga kõrvalistuja istme all ja siis saab ka varu ratta kätte ja asju seal all hoida ja vajadusel võimu nuppe kruttida. Kasutasin clarioni võimendit millel 2x 30 a kaitse ja 10 sed supparid philipsi toodang kuna teisi sellise magnetiga kõlareid ei leidnud. Tava suppari magnet oleks jäänud auto kerest max 2 sm ja mingi aeg poleks magnetit enam olnud. Uste kõlariteks kasutasin perless kõlareid mis on taanis toodetud ja mis on rändand mul ühest autost teise.Hea heli saamiseks tuleb teha uks pigimattiga üle ja vedada uued juhtmed. Kogu ettevõtmisele kulus nädal nokitsemist ja voilaa. Väljast suurt midagi kuulda polnud aga noh autos sees oli ikka kuulates muusikat suu kõrvuni ja imestuseks kuulsid mõnda tuttavat laulu kuulates uusi noote mida tava kõlar kunagi välja ei mänginud.Makiks kasutasin täiesti tavalist pioneeri millel oli pult ja kleepisin ta kahepoolse teibiga käetoe juurde et oleks mugav sõiduajal kruttida. Salongi peegel vajas pisut abistamist kuna tahtis paigast nihkuda muusikat kuulates.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Pühapäev, 18 Aug 2019 10:00:33 +0000 
Eemal
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0000
Postitusi: 1309
Asukoht: Võrumaa
Ma olen varem paigaldanud kõige odavamad kõlarid noor tehnikust Gas, Beat64 koaksiaalkõlarid. Võrreldes orginaalidaga,teevad väga head heli. Hetkel on mul käesoleval autol esimesed veel vahetamata.

_________________
XT 4WD Turbo Pilt Legacy outback MY98 | Legacy GT Spec B Aerosport


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
phpbb.ee
AutoFutur