1. leht 3-st

Tumble generator valve 2 (LH) malfunction (stuck close)

Postitatud: E, 25 Sept 2017 16:30:17 +0300
Postitas Laskarpoiss
Tere, mure 2002 Impreza 2,0wrx mootoriga, mootorituli syttis ja selline viga on sees.Tumble generator valve 2 (LH) malfunction (stuck close).
Mida se täpsemalt tähendab ja mida tegema peab et viga kiirelt korda saada, kuna auto igapäevases kasutuses. Ootan asjalikke soovitusi, kuna endal veel vähe subaru mootoriga kokkupuuteid.

Re: Tumble generator valve 2 (LH) malfunction (stuck close)

Postitatud: E, 25 Sept 2017 19:06:50 +0300
Postitas Tubaru
Sisselaskekollektoris on liblik-klapid, ühe mootor on maha koolenud sul. Võimalik on sul need klapid päris välja võtta ja ajust lasta vastavad veakoodid ära keelata.
Kui sul nüüd üks klappidest kinni-asendis on siis ei soovita eriti pähe anda sellises seisus (ühel mootoripoolel on õhuvarustus kehvem)

Re: Tumble generator valve 2 (LH) malfunction (stuck close)

Postitatud: E, 25 Sept 2017 19:12:47 +0300
Postitas Tubaru
Siin pildil on mul juba klapid välja võetud ja ka üks vahesein eemaldatud + portimine.
Sees on näha augud, mis jäid võlli eemaldamisel sinna. Need välimised tuleb kinni panna (sisemised pole nii olulised) piisab kui ava keermestada väljast poolt ja polt keermeliimiga sisse keerata.

Pilt

Re: Tumble generator valve 2 (LH) malfunction (stuck close)

Postitatud: E, 25 Sept 2017 19:52:33 +0300
Postitas Laskarpoiss
Tubaru kirjutas:Sisselaskekollektoris on liblik-klapid, ühe mootor on maha koolenud sul. Võimalik on sul need klapid päris välja võtta ja ajust lasta vastavad veakoodid ära keelata.
Kui sul nüüd üks klappidest kinni-asendis on siis ei soovita eriti pähe anda sellises seisus (ühel mootoripoolel on õhuvarustus kehvem)

Jah, Nyyd kiskusin juhipoolt selle mootori maha, mootor liigub ilusti, klapid liiguvad ilusti mootoripoolt hammakast liigutades, vahetasin mootorid ringi vasaku ja parema poole omad, kuid viga ei kolinud ringi. kui klapid eemaldada ja augud kinni panna ja juhtmed lahti jätta, kas siis sõita võib? kui ilmselt veakoodid yleval et vooluringis nii klappidel kui mootoritel viga. Kuna ei ole kindel et saan kohe nii kiirelt selle kodeerimise siit. Loodan et kui vaikselt sõidan ja yle 2000rpm ei lase täna koju ja homme tööle et se teda ära ei riku veel. homme hakkaks klappe eemaldama. sõita umbes 60km kokku. siis vaja leida veel keegi kes vead välja progeks. Asun ise helsinkis siin selle peavaluga. Lisaks hakkas algul selline jama veel et kui kiirendada täiega siis hakkab kuskiltmaalt jõnksutama, kuid se vist ongi seotud kõik, veakood tuli alles järgmine päev kui nõkutama hakkas.

Re: Tumble generator valve 2 (LH) malfunction (stuck close)

Postitatud: E, 25 Sept 2017 23:00:37 +0300
Postitas Tubaru
Rahuliku kulgemisega ei tohiks miskit juhtuda, igaksjuhuks hoidu boostimast. Tallinnas saad kodeerimisega abi näiteks NipponAutost.

Re: Tumble generator valve 2 (LH) malfunction (stuck close)

Postitatud: T, 26 Sept 2017 07:07:39 +0300
Postitas Laskarpoiss
Tubaru kirjutas:Rahuliku kulgemisega ei tohiks miskit juhtuda, igaksjuhuks hoidu boostimast. Tallinnas saad kodeerimisega abi näiteks NipponAutost.
Aga kui välja lõigatud ja kodeerimatta, siis võib ikka sõita ve?

Re: Tumble generator valve 2 (LH) malfunction (stuck close)

Postitatud: T, 26 Sept 2017 15:49:17 +0300
Postitas t6nis1234
Ikka võib. Mootorituli jääb ilmselt põlema veakoodi pärast, aga sellega peaks asi piirduma. Safe mode'i nende andurite pärast mootor minuteada ei lähe.

Re: Tumble generator valve 2 (LH) malfunction (stuck close)

Postitatud: T, 26 Sept 2017 20:06:07 +0300
Postitas Laskarpoiss
t6nis1234 kirjutas:Ikka võib. Mootorituli jääb ilmselt põlema veakoodi pärast, aga sellega peaks asi piirduma. Safe mode'i nende andurite pärast mootor minuteada ei lähe.
Tegin ikkagist lihtsama variandi asjast ja eemaldasin lihtsalt ned labad sealt seekord. Auto läks käima ja käib ilusti, eks näha ole mis sõidu ajal teeb. Kuid kohapeal ei saanud mootorituld põlema ka tuuritades.

Re: Tumble generator valve 2 (LH) malfunction (stuck close)

Postitatud: T, 26 Sept 2017 21:53:25 +0300
Postitas Laskarpoiss
Mnjaa, kõik muu ilus kena nyyd, mootorituli ei hakka põlema vigasid sisse ei viska enam. Kuid kiirendades põhjagaasiga ikkagist hakkab nagu hakkima kui turbo korralikult taha tuleb, yle 1,2 rõhku enam ei tule, varem tuli 1,5-1,7 maximum. Nyydseks eemaldatud liblikklapid sisselaskest, mootorid ja andurid küljes ja võll ka sees, vigasid ei näita enam selles osas. Vahetatud kütuse filter, mõned peenemad vaakumi voolikud vahetatud mis olid kahtlased, ülejäänud voolikud vaadatud ja ei leidnud nagu pragusid, kui siis klapikambrikaane tuulutuse torud olid kõvad ja jäigad, kuid se ei tohiks vast mõjuda niimoodi, täpselt nagu ei saaks kütet kätte. Kas pumbas võib viga olla, et ei anna enam niipalju survet kui vaja, pump ilmselt paagis, kas seal ka mingi filter vahel? Kust veel edasi otsida seda viga, rahulikult sõites kõik nagu toimib kenasti muidu. Kui väljalaske kollektoris mingi leke on juhuslikult ennem turbot, kas se paneb ta jõnksutama, lihtsalt selline idee tekkis, kuid ise ei usu eriti, suurem leke rõhule kindlasti mõjuks kuid jõnksutama ilmselt ei paneks. Mõistus hakkab otsa saama vaikselt :(
Igaks juhuks mainin veel et tegemist wrx 2,0 ja vahetatud eelmise omaniku poolt STI turbo ja võimalik et veel nipet näpet, infot pole, kuid ennem käis ja liikus kenasti, laupäeval hakkas se jant pihta.

Re: Tumble generator valve 2 (LH) malfunction (stuck close)

Postitatud: T, 26 Sept 2017 22:33:35 +0300
Postitas Tubaru
1.5-1.7 bar on juba päris kõrge rõhk... millega mõõdetud?
Ja mis viisil rõhku tõstetud on? Kas on manuaalne boost controller, või on ajule seade tehtud?

Re: Tumble generator valve 2 (LH) malfunction (stuck close)

Postitatud: K, 27 Sept 2017 08:20:40 +0300
Postitas Laskarpoiss
Tubaru kirjutas:1.5-1.7 bar on juba päris kõrge rõhk... millega mõõdetud?
Ja mis viisil rõhku tõstetud on? Kas on manuaalne boost controller, või on ajule seade tehtud?
Pole õrna aimugi, kuid ennem toimis ilusti nii umbes 6000km. sti turbo on, selle olen tuvastanud ja blowoff klapp on. muud ei oska ytelda. Mõõdetud LCD Booster kellaga mis on autosse installitud, kahjuks kytuse segu numbreid ei näe kuna se nurk ekraanist on tuksis.

Re: Tumble generator valve 2 (LH) malfunction (stuck close)

Postitatud: K, 27 Sept 2017 19:42:31 +0300
Postitas Laskarpoiss
Sai siis täna uus bensupump ostetud ja seda vahetades selgus et paagis oli WALBRO GSS342 pump. Vahetasin selle siiski originaali vastu, mis ilmselgelt lahjem, kuid kuna juba ostetud sai siis mõtlesin et proovin. Muutus siis see, et syydet sisse keerates ei kuule enam pumba häält, vana pumba hääl oli päris kõvasti kohe salongi kuulda, kuid se hakkimine justkui jäi isegi vähemaks, ehk siis kannatab nagu rohkem gaasi anda, kuid nyyd kahtlustan et ikkagi jääb ka see nõrgaks, homme saaksin yhe pumba mis annab välja 6 Bar survet, kuid hind sellel 210.- Kas tasub proovida, võib se asi selles olla? Samas siis oleks vähemalt taas yks asi välistatud ja korralik pump paagis D:

Re: Tumble generator valve 2 (LH) malfunction (stuck close)

Postitatud: K, 27 Sept 2017 21:23:06 +0300
Postitas raig0
Liiga suur pump ei tee ka hääd. Aju peab üle häälestama, torud/latid välja vahetama.
Korras pump ei tohi siiski väga häält teha.
Vajalik oleks lairiba segukellaga segu üle kontrollida, muidu saad varsti paar kallist tuhatoosi.

Re: Tumble generator valve 2 (LH) malfunction (stuck close)

Postitatud: K, 27 Sept 2017 21:54:14 +0300
Postitas Tubaru
Walbro pumbad ongi üsna lärmakad... pane DW200 sisse ja asi korras, kui tõesti arvad selle viga olevat..

Re: Tumble generator valve 2 (LH) malfunction (stuck close)

Postitatud: N, 28 Sept 2017 07:17:06 +0300
Postitas t6nis1234
Eeldan, et pihustid on ka sti omad, siis jääb wrx originaalpump kindlasti liiga lahjaks. Mina paneks selle walbro tagasi.

Kui 6bari on kütusepumba maksimaalrõhk siis okei, aga muidu ei näita see 6bari mitte midagi, kuna turbokate kütuserõhk peab tõusma vastavalt laaderõhule. Ja seda reguleeritakse kütuserõhuregulaatori, mitte pumbaga.

Kütusepumba vahetus seadistust ei vaja, kuna sellest ei muutu põlemiskambrisse jöudva kütuse kogus (v.a juhul kui pump liiga väike ja ei suuuda piisavalt kütust pumbata, aga siis pole seadistamisega midagi teha ja aitab ainult pumba vahetus või kütuserõhu tõstmine)