Päevasõidutuled ja LED
- BlackRabbit
- Guru
- Postitusi: 1254
- Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300
Päevasõidutuled ja LED
Siia teemasse võiks koondada kõik päevasõidutulesid puudutavad küsimused, pildid, videod ja arvamused.
Uus liiklusseadus:
"§ 40. Tulede kasutamise üldnõuded
1. Valge ajal võib lähitulede asemel kasutada päevatulesid. Päevatuled võivad põleda ilma ääre- ja numbrituledeta."
2. Võib kasutada E-märgistusega LED-tulesid, mille klaasil on märge RL.
3. "Kood 207. Päevatule laternad
Nõuded: 1) M ja N kategooria sõidukile võib E-reegli nr 48 kohaselt paigaldada kaks E-reegli nr 87 kohast päevatule laternat. Päevatule laterna valgusava ülaserv ei tohi asetseda kõrgemal kui 1500 mm ja alaserv madalamal kui 250 mm maapinnast. Laterna valgusava välisserv ei tohi olla kere välisgabariidist kaugemal kui 400 mm ja laternate valgusavade siseservade vahe ei tohi olla väiksem kui 600 mm (400 mm sõidukite korral, mille laius ei ületa 1300 mm). Haagisele on päevasõidutulede asetamine keelatud;
[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]
- päevatule laternad võivad olla ühitatud teiste tulede laternatega;
- ühe päevatule valgustugevus peab olema vähemalt 400 cd ja ei tohi ületada 1200 cd. Valgusava pinna suurus peab olema vähemalt 25 cm2 ja ei tohi ületada 200 cm2; "
Ennetades küsimust kas esimesi udutulesid võib kasutada päevasõidutuledena?
JAH! Alates 01.07.2011 tohib.
§ 42. Udutulede kasutamine
1) Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal koos esituledega udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral.
2) Eesmisi udutulesid võib kasutada ka käesoleva seaduse § 40 lõikes 1 nimetatud juhul lähitulede asemel.
3) Tagumisi udutulesid võib kasutada sõidu ajal ainult asulavälisel teel udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral või kui sõidutuulest ülestõstetud lumi, tolm või pori halvendab oluliselt tulede nähtavust tahapoole.
(https://www.riigiteataja.ee/akt/13335732)
_________________________________________________________________________________________________________________
Eestis pakutavatest toodetest saab ülevaate näiteks siit:
http://www.autostuudio.ee/tooted.html?p ... ory_id=212
Philipsi tuled on autode küljes viimasel ajal samuti päris levinud:
http://www.lighting.philips.com/in_en/c ... ng&lang=en
ja siis midagi teistsugust: http://www.youtube.com/watch?v=_RCLni2C ... re=related
Uus liiklusseadus:
"§ 40. Tulede kasutamise üldnõuded
1. Valge ajal võib lähitulede asemel kasutada päevatulesid. Päevatuled võivad põleda ilma ääre- ja numbrituledeta."
2. Võib kasutada E-märgistusega LED-tulesid, mille klaasil on märge RL.
3. "Kood 207. Päevatule laternad
Nõuded: 1) M ja N kategooria sõidukile võib E-reegli nr 48 kohaselt paigaldada kaks E-reegli nr 87 kohast päevatule laternat. Päevatule laterna valgusava ülaserv ei tohi asetseda kõrgemal kui 1500 mm ja alaserv madalamal kui 250 mm maapinnast. Laterna valgusava välisserv ei tohi olla kere välisgabariidist kaugemal kui 400 mm ja laternate valgusavade siseservade vahe ei tohi olla väiksem kui 600 mm (400 mm sõidukite korral, mille laius ei ületa 1300 mm). Haagisele on päevasõidutulede asetamine keelatud;
[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]
- päevatule laternad võivad olla ühitatud teiste tulede laternatega;
- ühe päevatule valgustugevus peab olema vähemalt 400 cd ja ei tohi ületada 1200 cd. Valgusava pinna suurus peab olema vähemalt 25 cm2 ja ei tohi ületada 200 cm2; "
Ennetades küsimust kas esimesi udutulesid võib kasutada päevasõidutuledena?
JAH! Alates 01.07.2011 tohib.
§ 42. Udutulede kasutamine
1) Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal koos esituledega udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral.
2) Eesmisi udutulesid võib kasutada ka käesoleva seaduse § 40 lõikes 1 nimetatud juhul lähitulede asemel.
3) Tagumisi udutulesid võib kasutada sõidu ajal ainult asulavälisel teel udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral või kui sõidutuulest ülestõstetud lumi, tolm või pori halvendab oluliselt tulede nähtavust tahapoole.
(https://www.riigiteataja.ee/akt/13335732)
_________________________________________________________________________________________________________________
Eestis pakutavatest toodetest saab ülevaate näiteks siit:
http://www.autostuudio.ee/tooted.html?p ... ory_id=212
Philipsi tuled on autode küljes viimasel ajal samuti päris levinud:
http://www.lighting.philips.com/in_en/c ... ng&lang=en
ja siis midagi teistsugust: http://www.youtube.com/watch?v=_RCLni2C ... re=related
Re: Päevasõidutuled ja LED
Uuele OBK-le pakutakse mingit lisakitti, sarnaselt pildil olevale Foresterile. Seega - kui seadust sõnasõnalt võtta siis võib ise need LED ribad panna stangele - mitte aga klaasi alla nagu R8 stiili viljelevad iseehitajad teinud on?
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
- BlackRabbit
- Guru
- Postitusi: 1254
- Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300
Re: Päevasõidutuled ja LED
Täpselt!vaska kirjutas:Uuele OBK-le pakutakse mingit lisakitti, sarnaselt pildil olevale Foresterile. Seega - kui seadust sõnasõnalt võtta siis võib ise need LED ribad panna stangele - mitte aga klaasi alla nagu R8 stiili viljelevad iseehitajad teinud on?
Originaallaterna valguselmente ei tohi muuta, seega sinna peaks ametlikult ette nähtud pirn käima. USA-s on LEDe Foresteri ülemisse parktule ribasse üksjagu pandud, aga meil see legaalne ei ole. Vähemalt kuni ülevaatuseni.
Tüübikinnituse saanud LED päevatuledega on asi teisiti- need võib julgelt külge kruvida.
Re: Päevasõidutuled ja LED
Kas mõni on oma Legacy'le või Outback'ile midagi aretanud ka, võiks pilte jagada?
- BlackRabbit
- Guru
- Postitusi: 1254
- Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300
Re: Päevasõidutuled ja LED
Uuematele on täiest analoogsed lahendused olemas nagu ülemisel Foresteril. Peaks esinduse kaudu isegi paigaldatama.lumekass kirjutas:Kas mõni on oma Legacy'le või Outback'ile midagi aretanud ka, võiks pilte jagada?
Re: Päevasõidutuled ja LED
Neid DLR kitte on isegi Ebay-st saada. Paigaldamine on osade puhul ka ise võimalik. Tuuningufirmad võtavad ka jutule, garantii vaatest võibolla on siiski parem esindusest "võtmed-kätte" lahendus.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Päevasõidutuled ja LED
See on selge, et neid igalt poolt saada on, minu küsimuse rõhk on pigem sellel, kuidas autod pärast välja näevad. Pornotuuningut näeb tänavapildis iga päev. Kui keegi leiab midagi stiilset ja sobivat eelkõige vanematele autodele u 10+ a, siis oleks hea tulemust näha. Need lambid, mis eraldi ostes on OK väljanäremisega, ei tähenda veel seda, et ka autoga koos head välja näevad.
Re: Päevasõidutuled ja LED
Kas keegi võiks jagada infot, kuidas tehniliselt 2007.a Outbackile päevasõidutuled Mariines külge häkiti?
Kui nupul on 3 asendit, siis päevasõidutulede häkk seisneb selles, et nupp peab olema kogu aeg "II asendis" ning süüte välja keeramisel lülitatakse kogu jõulupuu välja.
Mulle isiklikult see lähenemine väga ei meeldi, sest armatuurlaua/näidikuploki eredus on tänu sellele nn öises režiimis. Selleks, et päeval näha raadio/kliima kirjasid, tuleb armatuuri valgustuse eredus põhja keerata ning kui pimedas sõita, siis tuleb jälle rullikut näppida, et eredust maha keerata.
Samuti ei välista see lähenemine kaugtuledega sõitmist päevasel ajal...
Valge inimese lahendus oleks see, et päevasõidutuled (vaikimisi kasutatakse siis lähitulede HID'sid) rakenduvad "0 asendis" (nagu teeb seda näiteks Toyota). Armatuurlaua valgustus on sellisel juhul kah päevases režiimis, kaugtulesid ei ole võimalik selles asendis peale jätta ning pimedal ajal lihtsalt keerata tulede nupp asendisse II. Elu oleks peaaegu ilus. Ainus miinus on selle skeemi juures see, et parkidest vähemaks tulesid keerata ei saa (jahimeeste ebaõnn).
Kas keegi teab, kuidas sellist lahendust Subarul realiseerida?
Ideaalvariant on kasutada päevasõidutuledena HID asemel hoopis udutulede pesas LED'e. Outbackile sobiv pirn oleks ehk selline.
Kahju, et tehasepoolset õiget DRL'i, nagu oli tol ajal USA mudelitel, Eestisse ei toodud.
Kui nupul on 3 asendit, siis päevasõidutulede häkk seisneb selles, et nupp peab olema kogu aeg "II asendis" ning süüte välja keeramisel lülitatakse kogu jõulupuu välja.
Mulle isiklikult see lähenemine väga ei meeldi, sest armatuurlaua/näidikuploki eredus on tänu sellele nn öises režiimis. Selleks, et päeval näha raadio/kliima kirjasid, tuleb armatuuri valgustuse eredus põhja keerata ning kui pimedas sõita, siis tuleb jälle rullikut näppida, et eredust maha keerata.
Samuti ei välista see lähenemine kaugtuledega sõitmist päevasel ajal...
Valge inimese lahendus oleks see, et päevasõidutuled (vaikimisi kasutatakse siis lähitulede HID'sid) rakenduvad "0 asendis" (nagu teeb seda näiteks Toyota). Armatuurlaua valgustus on sellisel juhul kah päevases režiimis, kaugtulesid ei ole võimalik selles asendis peale jätta ning pimedal ajal lihtsalt keerata tulede nupp asendisse II. Elu oleks peaaegu ilus. Ainus miinus on selle skeemi juures see, et parkidest vähemaks tulesid keerata ei saa (jahimeeste ebaõnn).
Kas keegi teab, kuidas sellist lahendust Subarul realiseerida?
Ideaalvariant on kasutada päevasõidutuledena HID asemel hoopis udutulede pesas LED'e. Outbackile sobiv pirn oleks ehk selline.
Kahju, et tehasepoolset õiget DRL'i, nagu oli tol ajal USA mudelitel, Eestisse ei toodud.
- BlackRabbit
- Guru
- Postitusi: 1254
- Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300
Re: Päevasõidutuled ja LED
[quote="raunz525"]Kas keegi võiks jagada infot, kuidas tehniliselt 2007.a Outbackile päevasõidutuled Mariines külge häkiti?
.................
Ideaalvariant on kasutada päevasõidutuledena HID asemel hoopis udutulede pesas LED'e. Outbackile sobiv pirn oleks ehk selline.
Kahju, et tehasepoolset õiget DRL'i, nagu oli tol ajal USA mudelitel, Eestisse ei toodud.
Kõik on muidu tore, aga kuhu sa Outbackile selle ledpirni paneks? Uduka korpusesse see istub kuid päevasõidutuleks see ikka ei klasifitseeru ja on see illegaalne lahendus. E-tähisega päevasõidutuled eraldi oleks muidugi lahendus.
.................
Ideaalvariant on kasutada päevasõidutuledena HID asemel hoopis udutulede pesas LED'e. Outbackile sobiv pirn oleks ehk selline.
Kahju, et tehasepoolset õiget DRL'i, nagu oli tol ajal USA mudelitel, Eestisse ei toodud.
Kõik on muidu tore, aga kuhu sa Outbackile selle ledpirni paneks? Uduka korpusesse see istub kuid päevasõidutuleks see ikka ei klasifitseeru ja on see illegaalne lahendus. E-tähisega päevasõidutuled eraldi oleks muidugi lahendus.
Re: Päevasõidutuled ja LED
Kellegi hõbedane OBK (2004-2006 facelift) evib tavatulede all eraldi LED päevatulesid. Kahel korral kohanud Olümpia hotelli kandis - kahjuks pilti pakkuda pole. Viimistlus on enamvähem, silma ei riivanudki.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Päevasõidutuled ja LED
Miks mitte?Kõik on muidu tore, aga kuhu sa Outbackile selle ledpirni paneks? Uduka korpusesse see istub kuid päevasõidutuleks see ikka ei klasifitseeru ja on see illegaalne lahendus. E-tähisega päevasõidutuled eraldi oleks muidugi lahendus.
Hetkel kehtiv seadusandlus võimaldab kasutada päevatuledena udutulesid. See millist pirni ma udutule sees kasutan, on puhtalt valgusallika tugevuse küsimus. Selle Hasmar Auto kodulehel oleva pirni ainus probleem on see, et valgustugevus on lahja - 325..360lm. Seadus nõuab vähemalt 400 ühikut.
Selle klausli juures ei ole ju ühtegi kitsendust, mis tingimustel ei tohi lähitulede asemel udutulesid kasutada.2) Eesmisi udutulesid võib kasutada ka käesoleva seaduse § 40 lõikes 1 nimetatud juhul lähitulede asemel.
Lugedes määrusest Kood 205. Eesmised udulaternad lõiku, siis udutule tehnilised nõuded on väga tagasihoidlikud. Ainult asukoht ning lubatud on E tähisega eesmisi udulaternaid, mille hajutiklaasil on täht «B». Ei mingit juttu päevatuledest, valgustugevusest ega RL'ist...
Ainus vastuoluline asi on see, et kui liiklusseaduse §40 ütleb, et päevatuled võivad põleda ilma ääre- ja numbrituledeta, siis määrus nõuab, et udutulede kasutamisel peavad ääre- ja numbrituled põlema... brrr...
Kui udutuli on kasutuses päevatulena - kas siis ka peab?
Võtame asja nii. Ma panen udutule laterna sisse törts võimsama LED pirni, mis köhatab välja tagasihoidlikud 544Lm. Seaduse nõue - 400 - täidetud.
Udutule latern koos klaasiga jääb originaal. Udutule asukoht ja valgusava pinna suurus vastavad päevatule nõuetele.
seega, miks ei oleks see lahendus seaduslik?
Nende eraldi müüdavate LED päevatulede komplektide miinuseks on see, et need lihtsalt varastatakse eest ära. Üks õnnetu kurdab oma saatust VW klubi foorumis.
Kui ma vaatasin Philipsi paigalduse juhendit, siis see "click-click" kukub juba ise sealt eest ära, rääkimata veel videviku kaubamaja tegelaste abist...
- BlackRabbit
- Guru
- Postitusi: 1254
- Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300
Re: Päevasõidutuled ja LED
No kui sa väidad, ülevaatuse või politsei onudele (mitte et nad seda väga kontrolliks), et 400Lmi on täidetud ja hoolimata RL tähise puudumisest on udutuli siiski uus päevatuli, siis võid seda kasutada küllraunz525 kirjutas:Miks mitte?Kõik on muidu tore, aga kuhu sa Outbackile selle ledpirni paneks? Uduka korpusesse see istub kuid päevasõidutuleks see ikka ei klasifitseeru ja on see illegaalne lahendus. E-tähisega päevasõidutuled eraldi oleks muidugi lahendus.
Hetkel kehtiv seadusandlus võimaldab kasutada päevatuledena udutulesid. See millist pirni ma udutule sees kasutan, on puhtalt valgusallika tugevuse küsimus. Selle Hasmar Auto kodulehel oleva pirni ainus probleem on see, et valgustugevus on lahja - 325..360lm. Seadus nõuab vähemalt 400 ühikut.
Selle klausli juures ei ole ju ühtegi kitsendust, mis tingimustel ei tohi lähitulede asemel udutulesid kasutada.2) Eesmisi udutulesid võib kasutada ka käesoleva seaduse § 40 lõikes 1 nimetatud juhul lähitulede asemel.
Lugedes määrusest Kood 205. Eesmised udulaternad lõiku, siis udutule tehnilised nõuded on väga tagasihoidlikud. Ainult asukoht ning lubatud on E tähisega eesmisi udulaternaid, mille hajutiklaasil on täht «B». Ei mingit juttu päevatuledest, valgustugevusest ega RL'ist...
Ainus vastuoluline asi on see, et kui liiklusseaduse §40 ütleb, et päevatuled võivad põleda ilma ääre- ja numbrituledeta, siis määrus nõuab, et udutulede kasutamisel peavad ääre- ja numbrituled põlema... brrr...
Kui udutuli on kasutuses päevatulena - kas siis ka peab?
Võtame asja nii. Ma panen udutule laterna sisse törts võimsama LED pirni, mis köhatab välja tagasihoidlikud 544Lm. Seaduse nõue - 400 - täidetud.
Udutule latern koos klaasiga jääb originaal. Udutule asukoht ja valgusava pinna suurus vastavad päevatule nõuetele.
seega, miks ei oleks see lahendus seaduslik?
Nende eraldi müüdavate LED päevatulede komplektide miinuseks on see, et need lihtsalt varastatakse eest ära. Üks õnnetu kurdab oma saatust VW klubi foorumis.
Kui ma vaatasin Philipsi paigalduse juhendit, siis see "click-click" kukub juba ise sealt eest ära, rääkimata veel videviku kaubamaja tegelaste abist...
Nagu sa ka üleval mainisid, siis uus liiklusseaduse §40 ütleb, et päevatuled võivad põleda ilma ääre- ja numbrituledeta, siis määrus nõuab, et udutulede kasutamisel peavad ääre- ja numbrituled põlema
PS. Kui selle teema algatasin, siis pakuti Foresteri originaaludukate asemele ka E- tähistusega päevasõidu lede. Originaaludukad tuli välja vahetada ja kahe hind oli ühe originaal ududtule hind. (Javesti pakkumine)
Nokkisin uuest liiklusseadusest antud teemal mõned punktid välja:
"§ 40. Tulede kasutamise üldnõuded
(2) Valge ajal võib lähitulede asemel kasutada päevatulesid. Päevatuled võivad põleda ilma ääre- ja numbrituledeta."
2. jah
3. Võib kasutada E-märgistusega LED-tulesid, mille klaasil on märge RL.
4. "Kood 207. Päevatule laternad
----ühe päevatule valgustugevus peab olema vähemalt 400 cd ja ei tohi ületada 1200 cd. Valgusava pinna suurus peab olema vähemalt 25 cm2 ja ei tohi ületada 200 cm2; "
Re: Päevasõidutuled ja LED
Olen isegi uurinud LED päevasõidutulesid.
Ostsin oma auto Belgiast, ning salongis oli kohe olemas ka LED tulede kit. Tulemus oleks selline.
Hinnapakkumist küsides sain vastuseks, et koos paigaldusega 500€.
Võtsin selle endale plaani, aga veel ei ole peale pannud.
Ostsin oma auto Belgiast, ning salongis oli kohe olemas ka LED tulede kit. Tulemus oleks selline.
Hinnapakkumist küsides sain vastuseks, et koos paigaldusega 500€.
Võtsin selle endale plaani, aga veel ei ole peale pannud.