Tagumise kojamehe mootori taastamine

Juhtmed, traadid, transistorid ja muu peenmehhaanika.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
mehine2
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 231
Liitunud: P, 03 Aug 2014 14:03:27 +0300

Tagumise kojamehe mootori taastamine

#1 Postitus Postitas mehine2 » L, 28 Mär 2015 21:05:49 +0300

Nii auto on 2002 Legacy bh ja tagumine kojamees ei tööta (arvatavasti kärsanud mootor)
Sai siis täna lahti võetud ja klemme (harjasid?) painutatud rootorile lähemale ja kojamees jälle töötab.
Mitte küll nii ergsalt kui esimesed kuid parem kui mitte midagi. Samuti ei usu, et see oleks pikaajaline lahendus, kuid huvitav oli ikka.
Manused
Tuleb eemaldada see kate lapiku kruvikeerajaga alustades alt.
Tuleb eemaldada see kate lapiku kruvikeerajaga alustades alt.
Foto0589.jpg (122.47 KiB) Vaadatud 11128 korda
käes
käes
Foto0588.jpg (117.54 KiB) Vaadatud 11128 korda
10mm padruniga kojamees lahti
10mm padruniga kojamees lahti
Foto0587.jpg (146.87 KiB) Vaadatud 11129 korda
09 Impreza GH7 LPG
04 Mazda RX-8 HP
ex 08 Forester SG5 LPG
ex 02 Legacy BH5

mehine2
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 231
Liitunud: P, 03 Aug 2014 14:03:27 +0300

Re: Tagumise kojamehe mootori taastamine

#2 Postitus Postitas mehine2 » L, 28 Mär 2015 21:14:01 +0300

Edasi
Manused
eemalda plastik
eemalda plastik
Foto0585.jpg (109.35 KiB) Vaadatud 11128 korda
Suur mutter (äkki 24mm) kasutasin torutange
Suur mutter (äkki 24mm) kasutasin torutange
Foto0584.jpg (119.25 KiB) Vaadatud 11128 korda
Eemalda plekk
Eemalda plekk
Foto0582.jpg (112.85 KiB) Vaadatud 11128 korda
09 Impreza GH7 LPG
04 Mazda RX-8 HP
ex 08 Forester SG5 LPG
ex 02 Legacy BH5

mehine2
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 231
Liitunud: P, 03 Aug 2014 14:03:27 +0300

Re: Tagumise kojamehe mootori taastamine

#3 Postitus Postitas mehine2 » L, 28 Mär 2015 21:19:06 +0300

Edasi
Manused
Nüüd tuleb polster eemaldada
Nüüd tuleb polster eemaldada
Foto0581.jpg (103.98 KiB) Vaadatud 11126 korda
peale polstri eemaldamist
peale polstri eemaldamist
Foto0580.jpg (113.71 KiB) Vaadatud 11126 korda
Kollane konnektor lahti, punased kinnitused välja, sinised 10mm poldid välja. Noolega august saab mehhanismi kätte
Kollane konnektor lahti, punased kinnitused välja, sinised 10mm poldid välja. Noolega august saab mehhanismi kätte
Foto0579.jpg (113.45 KiB) Vaadatud 11126 korda
09 Impreza GH7 LPG
04 Mazda RX-8 HP
ex 08 Forester SG5 LPG
ex 02 Legacy BH5

mehine2
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 231
Liitunud: P, 03 Aug 2014 14:03:27 +0300

Re: Tagumise kojamehe mootori taastamine

#4 Postitus Postitas mehine2 » L, 28 Mär 2015 21:22:57 +0300

VÄGA OLULINE: mehhanismi lahtivõttes vaata, et suur valge hammasratas välja ei kukuks.

Mul kukkus ja all on sellest ka pilte. see on seotud elektroonikada, mis kontrollib kojamehe asendit. Kui õigesti tagasi ei pane EI HAKKA tööle

MINU PILDIL ON TA VALESTI.
Manused
Foto0577.jpg
Foto0577.jpg (135.3 KiB) Vaadatud 11126 korda
eemalda tagumine plaat (6xRistpea)
eemalda tagumine plaat (6xRistpea)
Foto0578.jpg (128.13 KiB) Vaadatud 11126 korda
Tagumine plaat eemaldatud
Tagumine plaat eemaldatud
Foto0576.jpg (125.37 KiB) Vaadatud 11126 korda
09 Impreza GH7 LPG
04 Mazda RX-8 HP
ex 08 Forester SG5 LPG
ex 02 Legacy BH5

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Tagumise kojamehe mootori taastamine

#5 Postitus Postitas Tubaru » L, 28 Mär 2015 21:34:21 +0300

Enda oma puhastades suutsin ka algul valesti tagasi panna - hakkas vist valetpidi tööle, kui õigesti mäletan.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

mehine2
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 231
Liitunud: P, 03 Aug 2014 14:03:27 +0300

Re: Tagumise kojamehe mootori taastamine

#6 Postitus Postitas mehine2 » L, 28 Mär 2015 21:41:07 +0300

See hall hoob peab olema võimalikult "välja sirutatud", et ainult viimased hambad puutuvad kokku halli hammasrattaga.

Nüüd tuleb mootor eemaldada (2xRistpea) ja vaadata viimast pilti. Vahepealsed on sellest, mis ei tohiks juhtuda.
Manused
valge hammasratas tagurpidi
valge hammasratas tagurpidi
Foto0575.jpg (127.89 KiB) Vaadatud 11125 korda
Klemmid valge hammasratta all
Klemmid valge hammasratta all
Foto0574.jpg (126.93 KiB) Vaadatud 11125 korda
Punasega klemmid tuleb suruda keskemale
Punasega klemmid tuleb suruda keskemale
Foto0573.jpg (125.91 KiB) Vaadatud 11125 korda
09 Impreza GH7 LPG
04 Mazda RX-8 HP
ex 08 Forester SG5 LPG
ex 02 Legacy BH5

mehine2
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 231
Liitunud: P, 03 Aug 2014 14:03:27 +0300

Re: Tagumise kojamehe mootori taastamine

#7 Postitus Postitas mehine2 » L, 28 Mär 2015 21:46:01 +0300

Kui nüüd klemmid keskemale surutud paned kogu krempli kokku.
Enne polstri ja kojamehe paigaldamist peaks kontrollima töökorda.
Selleks ühenda mehhanism konnektoriga ja lülita kojamees sisse.
Esimesed paar korda võib jukerdada aga pärast (kui valge hammasratas on oma kohal ilusti) peaks käima ilusti edasi tagasi.

Kui oled veendunud, et käib 4-5 tsüklit nii nagu peaks paneb lõpuni kokku.
09 Impreza GH7 LPG
04 Mazda RX-8 HP
ex 08 Forester SG5 LPG
ex 02 Legacy BH5

Kasutaja avatar
HUNT113
Guru
Postitusi: 914
Liitunud: R, 21 Jaan 2005 11:42:05 +0300
Asukoht: Tallinn-Mägi Eesti

Re: Tagumise kojamehe mootori taastamine

#8 Postitus Postitas HUNT113 » P, 29 Mär 2015 11:21:10 +0300

Põhiline tegevus jäi Sul mainimata. Võll tuleb korralikult puhtaks nühkida ja auk tavotti täis toppida, siis paar aastat muretu.
ex vanad 2,5 liitrit
2008 2,5 XT

Kasutaja avatar
Junga
Subaruaff
Postitusi: 69
Liitunud: N, 17 Okt 2013 12:54:01 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Tagumise kojamehe mootori taastamine

#9 Postitus Postitas Junga » P, 29 Mär 2015 11:59:15 +0300

HUNT113 kirjutas:Põhiline tegevus jäi Sul mainimata. Võll tuleb korralikult puhtaks nühkida ja auk tavotti täis toppida, siis paar aastat muretu.

Just, põhi probleem ongi just võllis, ja nendes klemmides, mis lähevad vastu seda suurt valget hammasratast. (need kolm klemmi)

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Tagumise kojamehe mootori taastamine

#10 Postitus Postitas Duster » P, 29 Mär 2015 17:39:42 +0300

Ma tegin ka mingi aeg tagasi sama projekti, läks veits nihu- kojamehel ei ole enam seisma jäädes 0 positsiooni ehk siis väntab täpselt niikaua, kuni lülitist peale keeratud. Kunagi töötas ta nii, et välja lülitades jooksis 0 positsioonini välja, nüüd jääb suvalises kohas seisma. Õnneks on mul sellest suva :D
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
Junga
Subaruaff
Postitusi: 69
Liitunud: N, 17 Okt 2013 12:54:01 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Tagumise kojamehe mootori taastamine

#11 Postitus Postitas Junga » P, 29 Mär 2015 19:57:35 +0300

Ilmselt üks kolmest klemmist ei Anna ühendust, või on ära murdunud, sis ta ei saagi positsioonist aru.

Vasta