Pidurid jäävad peale

Forester'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Pidurid jäävad peale

#1 Postitus Postitas BlackRabbit » E, 10 Sept 2012 13:44:36 +0300

Mitmel tuttava Foresteril on olnud peale piduriketaste ja klotside vahetust probleem, et pidurid jäävad kergelt peale.

Annab see tunda (kuulda) just maanteel kus kettad tuliseks muutuvad ja vilisema hakkavad (võib põhjustada ka vibratsiooni). Vilisevad pidurid ongi üks ohumärk, millepeale tasuks pidurisilndrid üle kontrollida, sest ega esindus koos pidurite vahetusega, puhastust ilmselt ei tee (vähemalt nii hetkel tundub).

Lahendus peaks olema puhastamine ja esinduse pakutav remontkomplekt.

Täpsustused ja pildid on teretulnud!

no1
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 277
Liitunud: R, 10 Okt 2008 12:11:59 +0300

Re: Pidurid jäävad peale

#2 Postitus Postitas no1 » E, 10 Sept 2012 14:01:12 +0300

Üsna tavaline, et vanematel(endal 2004) hakkab kolbide eluiga otsa saama. Isegi linna kiirusel jäi pidur peale. Lahendus olid uued kolivd esimestesse sadulasse esinduse poolt. Kuna olen ise piduritega mitmeid kordi vastu pükse saanud(alguses) ja ennast harinud tegemise käigus(x30+), siis regulaarne hooldus/puhastus peaks käima asja juurde.
Miks uued kettad/klotsid peale jäävad? Sellepärast, et järelturu toodang ei pruugi vastata A-osa mõõtudele- klots või ketas(vähemtõenäoline) on paksem või pole kolb täiesti sisse surutud ja see tekitab liigset hõõrdumist veeremisel, mis tähendab aga asjade ülekuumenemist ja see omakorda muid probleeme + jääb puudu sissesõidust. Samuti peavad puhtad ja määritud olema liugurid. Klotsi pesad puhastatud jnejne.
Miks seda ei tehta? Kuna võtab aega ca. 1h per üks pidur. Aga kui on tehtud, siis oh seda pidurdamist. :)

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Pidurid jäävad peale

#3 Postitus Postitas Duster » E, 10 Sept 2012 18:15:31 +0300

Minu silmis on probleemid sellises järjestuses:
Kelgud kinni, klots pesas liiga tuugalt ning suht viimane asi on kolvid, kolvi simmerid.
Enda masinatel teen ca 2x aastas piduritele kerget värskendust just kelkude määrimisega ning see ongi minu masinatel selline valulävi piir old, sõidavad nad ca 25kkm aastas.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Pidurid jäävad peale

#4 Postitus Postitas vaska » E, 10 Sept 2012 22:48:45 +0300

Pidurisüsteemi osad tahavad puhastamist kindlasti kord aastas. Seda võiks arvestada mitte ainult Foresteridel, vaid kõigil masinatel. Eriti annab see märku talvel kui klotsid on tahmavat sorti või soolasogast ei lasta kord nädalas masinat üles sulada.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Pidurid jäävad peale

#5 Postitus Postitas BlackRabbit » E, 17 Sept 2012 16:06:54 +0300

Jõudsin ma selle teema teha ja avastasin, et enda omal olid ka kelgud kinni. Ilmselt oli juba mõnda aega kergelt peal olevate piduritega sõidetud, sest aasta tagasi vahetatud klotsidest olid tagumised ära kulunud.
Nipponauto korrastas nii minu kui ka sõbra Foresteri tagumised pidurid (mõlemal sama viga)

TeeeTL
Subaruaff
Postitusi: 82
Liitunud: T, 02 Aug 2011 02:16:32 +0300
Asukoht: Tartu/Hiiumaa

Re: Pidurid jäävad peale

#6 Postitus Postitas TeeeTL » P, 12 Mai 2013 14:27:33 +0300

On omad pikad kogemused Subaru (Legacy) piduritega. Ja ka selgitus, mis juhtub ja miks.

Olen 5 aasta jooksul lasknud pidureid korrastada 3 erinevas kohas, sh. ka autospiritis ja nipponis. Mis nad seal tegid, ei mina tea,- räägiti midagi remkomplektist ja puhastusest, - aga abi oli ainult mõneks ajaks.

Nüüd siis koukisin ise kogu kompoti kuni viimse tükini lahti ja asi selge. Välja arvatud piduriosade täpsed nimetused :)
Kirjeldan siis igaksjuhuks neid termineid, mida siin kasutan ja mis mulle endale loogilised on tundunud.
Sadul: keskmine liikuv mehhanism pidurisilindri ja kolviga
Raam: see jäik osa silla/käändmiku küljes, kuhu sadul kinnitub läbi liugurite/juhtpoltide
Juhtpolt/Liugur/juhtsõrm (2tk): väliskeermeta poldid, siledat otsa pidi istuvad raami sees pesades, ja sadul kinnitub teise otsa sisekeermesse väiksemate kinnituspoltidega
Pidurisupport: kogu kompott = sadul+poldid+raam
Silindrit ja kolbi ei pea loodetavasti täpsustama.

Misasi on kelk või kelgud, mida te siin kasutate ja mida ka mujal kohtab, on minu jaoks täiesti arusaamatu ja ebaloogiline nimetus, lisaks on erinevates kirjutistes internetis nimetatud kelguks absoluutselt kõiki supporti osi, nii liikuvaid kui liikumatuid :P
Teine segadust tekitav asjaolu on supporti ja sadula samastamine, mida kohtab samuti igal pool.
Tõenäoliselt on ka erinevaid konstruktsioone ja lisadetaile erinevatrel automarkidel, mis omakorda segadust tekitab

Subaru (ja ilmselt mitte ainult subaru) supportite põhiprobleemid on:
1)kolvi ümber olev voldiktihend laseb igasugu pläga vahele ja kolvi pinnale tekib kolvist paksem roostekiht, mille tõttu kolb ei liigu enam tagasi ja ei vabasta sisemist klotsi ketta küljest. Kolvi puhastamine roostest ei aita, - kuna kolb on roostekihi all konarlikuks oksüdeerunud, siis hakkab kolvi ja tihendi vahelt õli lekkima.
2)supporti juhtpoltide määre kaob või kuivab ära (ka korras tihendi puhul). Tulemusena ei liigu poldid pesasse tagasi kui pidurisurve lakkab, ja välimine klots jääb peale. Kui sinna juhtpoldi vahele veel niiskust lisandub, võib tulemuseks olla täiesti kinnikiilunud süsteem.

Mõlemat protsessi soodustab pidurite pealejäämisest tekkiv soojenemine. St. kui jama on pihta hakanud, siis ta ainult süveneb.
Teine soodustav tegur on vähene sõitmine/vähene pidurdamine. Klotside kuludes väljuvad kolb ja juhtpoldid silindritest/pesadest, ning püsivad pikalt ühes asendis ja ilmastikule rohkem valla.

Igatahes, kuna põhjusi jamade tekkeks on mitu, siis on ka lahendusi mitu.
1)Kõige olulisem on, nagu siin eespool juba mainitud - regulaarne profülaktiline juhtpoltide puhastus ja uuesti määrimine - vähemalt kord aastas. Samal ajal tuleks ka kolbi ümbritsev voldiktihend ja selle all olev kolvi pealispind üle vaadata.
Ühe ratta kohta võtab see aega umbes pool tundi, lahti võtta tuleb ainult sadula poldid.
Mis mögin sinna poltide ja kolvitihendi vahele kõige õigem oleks ja kust seda saada - kahjuks ei oska nimetust öelda. Ise olen kasutanud remkomplektidega kaasa pandud löga, kord oranž, kord läbipaistev. Kindlasti ei sobi Mo2S ehk "must määre", see kivistub üsna kiiresti.

2)klotse vahetadada sagedamini, isegi liiga sageli. Et kolb ja juhtpoldid ei väljuks pesast, tihendid deformeeruks vähem ja paljastaks end vähem ilmastikule.

3)Kui kolb on juba konarlikuks roostetanud, siis on ta hukas ja puhastamine ei aita ning tuleb välja vahetada. Silindriga ei juhtu üldjuhul midagi. Kolbide vahetus - isegi kui neid on sadulas 2tk., on koos tihendikomplektiga umbes kolm korda odavam kui kogu sadula vahetamine. Ebameeldivat tööd on võrreldes sadulavahetusega rohkem ainult silindriümbruse puhastamise jagu.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Pidurid jäävad peale

#7 Postitus Postitas Duster » E, 13 Mai 2013 00:14:24 +0300

Juhtpolt/Liugur/juhtsõrm- Need ongi maakeeli kelgud ja ainult need, mitte mingeid muid osi ei ole adekvaatne kutsuda kelkudeks.
Õige määre Juhtpolt/Liugur/juhtsõrm/kelkudele ning ka kolvile ja selle tolmukattele ning pidavale rõngale on õige määre nimega piduri vaseliin, üks parimaid, mida saada on, on ainult würthis müüdav vastavanimeline valge plögin suures pigistatavas tuubis. Teiste määretega on olnud igasuguseid probleeme- kuivavad ära, murendavad kummidetaile, jäätuvad kinni või lihtsalt vajavad pidurid tihedamat määrismist, kui oleks loogiline.
Tihedama klotside vahetusega ei saavuta mitte midagi, milleks? Isegi kui friktsioonkate on täielikult eemaldunud metallraamidelt ning pidurit vajutada, pole seal enamikul masinatel piisavalt suurt vahet, et kolb tuleks pesast välja või lõpeks kelkude liikumisulatus. Pidurite hooldamise käigus oleks tark ka kolb mõned korrad lõpuni sisse ning peaaegu terve ta käigu ulatuses välja pressida, et kolvile ladestunud kuivanud määre, oksiidid jne lükataks seal maha. Õigeaegset piduriõli vahetust ei tohiks ammugi unustada, sest ka see võib ära tappa pidurikolvid.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
mart050
Guru
Postitusi: 528
Liitunud: E, 27 Okt 2008 15:07:59 +0300

Re: Pidurid jäävad peale

#8 Postitus Postitas mart050 » E, 13 Mai 2013 09:13:57 +0300

Mul on kogu see piduri tsirkus läbi tehtud ja ka ravitud üldiselt(uued kolvid, tihendid, klotsid, vedelik ja suportite puhastamine roostest liivapritsiga)
Ainuke probleem, mis on jäänud on vasaku suporti kerge kolin teravamates aukudes. Kolises enne remonti ja koliseb ka pärast, kuigi kõvasti vähem.
Tikud said määret täis aga ilmselt on liiga kulunud ja kolisevad ikka ning sellest tingituna vaja vahetada?
On mul õigus või oskab keegi seda vähe paremini lahti seletada lollile?
19' Outback Summit
16' Forester XT
12' Legacy UA 2.5
06' Forester XT 5MT
01' Outback H6
01' Legacy 2.5 Limited

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Pidurid jäävad peale

#9 Postitus Postitas Tubaru » E, 13 Mai 2013 09:37:59 +0300

Mul on ka see kadalipp ees.. aukudes kolistab mõnuga, isegi käega supporti loksutades on login sees.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

AllanA
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 128
Liitunud: L, 25 Dets 2010 12:28:02 +0300

Re: Pidurid jäävad peale

#10 Postitus Postitas AllanA » E, 13 Mai 2013 10:08:16 +0300

Mul ka liugurid kolisevad ees, panime määret täis, kuid ilmselt varsti jälle. Üks liugur maksab Outbackile vähemalt 6.4€ , seega x4 + töö :)
A.
Audi A3 Ambition DSG '13; VW Golf Highline DSG ´11

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Pidurid jäävad peale

#11 Postitus Postitas Duster » E, 13 Mai 2013 14:58:12 +0300

Minul on ka suportid täielikult üle tehtud, kuid ikkagi kolisevad, liugurid kulunud ei ole. Kõige naljakam asi on see, et süüdistasin siin pikka aega roolilatti, kuid tegelikult loksuvad hoopis piduriklotsid suunal mitte üles alla vaid just ketta ja kolbide või teiselpool siis sadula kahvade vahel. Nimelt läheb suport sõites hämmastavalt laiali ja klotsid kolisevad vahel, võin neid liugureid määrima jäädagi, kuid tulu ei old. Lõpuks vihastasin ja liimisin jalgratta lohvist lõigatud kummi ning liimisin kereliimiga klotside metallplaatide taha, tulemus on täielik vaikus. Sellest eeldan ainult 1 asja- vedruplekid, mis hoiavad klotse suportiraami küljes on oma elu jooksul liialt kuuma saanud ja toestavad küll klotse piisavalt üles alla liikuval suunal, kuid küljetuge enam ei ole soenedes ja ketta ja suporti vahel kolisevad kuidas iganes soovivad. tellisin mariinest uued plekid (10 euri tk, 2x ühel suportil) ja eks siis annan teada kui vaikus majas. Seda velolohvitrikki ei soovita, kuna kumm eemaldab sealt liiga palju vibratsiooni ära ja suport ei lähe enam nii laiali kui võiks, tulemuseks on õrnalt peal olevad pidurid ning kehvem tunnetus ka, tegin seda ainult testi eesmärgil ja vea leidmiseks, sest roolilatt on 450+ euri ja kvaliteet on kaheldav :D
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
mart050
Guru
Postitusi: 528
Liitunud: E, 27 Okt 2008 15:07:59 +0300

Re: Pidurid jäävad peale

#12 Postitus Postitas mart050 » E, 13 Mai 2013 15:05:54 +0300

Tundub, et laialt levinud probleem :D
Ma süüdistasin ka latti algul. Klotsi plekid olid küll tihked ja hoidsid nii kinni, et klots ei tahtnud isegi väga sinna vahele mahtuda.
Ehk siis võiks proovida liugurite vahetust, paha see ei tee ilmselt.
19' Outback Summit
16' Forester XT
12' Legacy UA 2.5
06' Forester XT 5MT
01' Outback H6
01' Legacy 2.5 Limited

swrt
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 366
Liitunud: N, 24 Nov 2005 14:36:22 +0300

Re: Pidurid jäävad peale

#13 Postitus Postitas swrt » R, 05 Mai 2017 22:07:30 +0300

Plaanis homme pidurid ära hooldada ja uuriks mis see õige määre oleks siis liugpoltidele ja mis poest seda võiks leida. Fixus pakub Ate Plastilube liuguritele, netist jälle loed siis ei soovitata?

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Pidurid jäävad peale

#14 Postitus Postitas Tubaru » L, 06 Mai 2017 09:02:22 +0300

Würthil oli miski hea
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

KungLao
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 398
Liitunud: N, 20 Juul 2006 19:33:54 +0300

Re: Pidurid jäävad peale

#15 Postitus Postitas KungLao » L, 06 Mai 2017 10:53:51 +0300

Vasepast on hea, kannatab kuumust. Midagi sellist nagu lingil.
https://www.ladu24.ee/kemikaalid/v%C3%A ... pasta-250g

Vasta