Õline tosool TEEMA LUKKU

Mootorid, hoorattad, sidurid, käigukastid, diferentsiaalid, dif.lukud ja palju muud huvitavat.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Suletud
Sõnum
Autor
kris123
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 129
Liitunud: L, 30 Jaan 2016 13:50:08 +0300
Asukoht: Tallinn

Õline tosool TEEMA LUKKU

#1 Postitus Postitas kris123 » N, 28 Juul 2016 14:59:10 +0300

Ahoi subarulased

Kirjutan nimelt sõbra palvel, sest ta ise pole siin kasutaja ja arvab, et läbi minu kontakteerudes saab rohkem tarkust ja abi.

Nimelt tal kahe ja poole liitrine arbuus ning avastas päevad tagasi, et tosool on õline.
Arutasime koos, et plokikaane tihend või kaas ise kutu.
Mis variandid veel võiks olla, et mis viga või mis seda põhjustab?
Ja mida tuleks edasi teha ja kuidas jaole saada ja kui kalliks remont võib minna?

Aidake palun, teie kui õlisemate näppudega mehed.

Jääme abile lootma
Viimati muutis kris123, T, 30 Aug 2016 19:42:17 +0300, muudetud 1 kord kokku.
seljakott08WRX

renxwr
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 123
Liitunud: T, 15 Okt 2013 16:44:17 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Õline tosool

#2 Postitus Postitas renxwr » N, 28 Juul 2016 17:07:11 +0300

Ju kaanetihend seal ära on .. Tuleb maha võtta ja siis selgub täpsemalt. Eeldan et remont minimaalselt 800-1k eur, kui tekib üllatusi, siis siit saab ainult edasi minna.

kris123
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 129
Liitunud: L, 30 Jaan 2016 13:50:08 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Õline tosool

#3 Postitus Postitas kris123 » N, 28 Juul 2016 17:11:26 +0300

renxwr kirjutas:Ju kaanetihend seal ära on .. Tuleb maha võtta ja siis selgub täpsemalt. Eeldan et remont minimaalselt 800-1k eur, kui tekib üllatusi, siis siit saab ainult edasi minna.
Arvad, et ikka tihendis asi. Aga eks selgub jah kui maha võtta, enne ei tea, võib ainult oletada.
Kui suur on tõenäosus, et kui ära pesta nii mootor ja radikas ja panna uus tosool ja uus õli ja filter, et sama jama tagasi ei tule?
Ning sõitma peab kindlasti minimaalselt ja vaikselt, mitte paarutama.
seljakott08WRX

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Õline tosool

#4 Postitus Postitas Tubaru » N, 28 Juul 2016 17:47:47 +0300

Kui mahlad segamini on, siis ärgu rohkem küll sõitku, see kindlustaks ainult kallimat remonti.
Mootor maha,
Saalte/kolvirõngaste/kolbide/silindrite/peade kontroll
Vajalikud asjad ära vahetada/korda teha (ise soovitaks juba võimaluse korral ka sepiskolvid panna), uus rihma- ja tihendite komplekt, kokku laduda ja voila! (Ongi arve juba 2+k :mrgreen: )
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

kris123
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 129
Liitunud: L, 30 Jaan 2016 13:50:08 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Õline tosool

#5 Postitus Postitas kris123 » N, 28 Juul 2016 17:52:25 +0300

Tubaru kirjutas:Kui mahlad segamini on, siis ärgu rohkem küll sõitku, see kindlustaks ainult kallimat remonti.
Mootor maha,
Saalte/kolvirõngaste/kolbide/silindrite/peade kontroll
Vajalikud asjad ära vahetada/korda teha (ise soovitaks juba võimaluse korral ka sepiskolvid panna), uus rihma- ja tihendite komplekt, kokku laduda ja voila! (Ongi arve juba 2+k :mrgreen: )
Selge, nüüd sotid selged.
Ütlen sõbrale edasi, kindlasti rõõmus ta selle uudise üle pole, aga õnneks tal veel üks saksa diisel millega saab liikuda.
Nüüd peab sõber hakkama remondi pleissi otsima.
Aga tänud abi eest, kui midagi kellelgi veel pähe torkab, siis võite märku anda.
seljakott08WRX

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Õline tosool

#6 Postitus Postitas BlackRabbit » N, 28 Juul 2016 17:57:14 +0300

Tubaru kirjutas:Kui mahlad segamini on, siis ärgu rohkem küll sõitku, see kindlustaks ainult kallimat remonti.
Mootor maha,
Saalte/kolvirõngaste/kolbide/silindrite/peade kontroll
Vajalikud asjad ära vahetada/korda teha (ise soovitaks juba võimaluse korral ka sepiskolvid panna), uus rihma- ja tihendite komplekt, kokku laduda ja voila! (Ongi arve juba 2+k :mrgreen: )
Võin seda oma sõbra näitel kinnitada. Igasugune edasisõitmine selliste ohumärkidega viib vaid suuremate remondiarveteni.
Muuseas tema mootori remondi organiseeris Mariine ja seda vägagi mõistlike hindadega (võrdlesime erinevaid pakkujaid)

kris123
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 129
Liitunud: L, 30 Jaan 2016 13:50:08 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Õline tosool

#7 Postitus Postitas kris123 » N, 28 Juul 2016 19:40:23 +0300

BlackRabbit kirjutas:
Tubaru kirjutas:Kui mahlad segamini on, siis ärgu rohkem küll sõitku, see kindlustaks ainult kallimat remonti.
Mootor maha,
Saalte/kolvirõngaste/kolbide/silindrite/peade kontroll
Vajalikud asjad ära vahetada/korda teha (ise soovitaks juba võimaluse korral ka sepiskolvid panna), uus rihma- ja tihendite komplekt, kokku laduda ja voila! (Ongi arve juba 2+k :mrgreen: )
Võin seda oma sõbra näitel kinnitada. Igasugune edasisõitmine selliste ohumärkidega viib vaid suuremate remondiarveteni.
Muuseas tema mootori remondi organiseeris Mariine ja seda vägagi mõistlike hindadega (võrdlesime erinevaid pakkujaid)
Üllatav, et Mariine mõistlikku hinda pakkus.
Eks peab temagi nüüd hakkama pakkumisi võtma.
seljakott08WRX

nelivedu
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 258
Liitunud: L, 11 Sept 2004 06:18:47 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Õline tosool

#8 Postitus Postitas nelivedu » N, 28 Juul 2016 23:17:52 +0300

Õlijahuti võib ka lekkida.

kris123
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 129
Liitunud: L, 30 Jaan 2016 13:50:08 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Õline tosool

#9 Postitus Postitas kris123 » N, 28 Juul 2016 23:38:36 +0300

nelivedu kirjutas:Õlijahuti võib ka lekkida.
Kusjuures hea tähelepanek, just lugesin vahejahutuse kohta ka teisest foorumist.
Ütleme nüüd ausalt, et kui on asi vahejahutuses, siis oleks sõbral asi lihtsam.
Kuid no paha ei teeks klapikaane tihendi kontroll ja sealt edasi silindrid ja pead.
Aga oletame, et asi on vahejahutuses, kas siis võib sõita maks 100 km, et auto remonti saada?
Ja kas asi võib ka olla turbo võllitihendis?
seljakott08WRX

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Õline tosool

#10 Postitus Postitas Duster » L, 30 Juul 2016 21:46:50 +0300

Kui õli on tosoolis, aga vastupidi ei ole, siis 100km viisakust kannataks vast ära, kuid risk on siiski. Kuna õlirõhk on kõrgem kui tosoolisurve, siis purunenud õlijahuti (ära ütle vahejahuti, viimane on intecooler ning ei suuda kuidagi mahlasid segi ajada) võib seda tekitada, kunagi keegi käis kivis ja oli mõra sees, siis tal oli sama teema. Turbot väga ei usuks, enamasti nad lekivad siiski õli ainult ning õlikulu muutub suht metsikuks, tosoolini enamasti selle murega ei jõuta ja lastakse pigem saaled kotti õlipuudujäägiga. Kõige tõenäolisem on siiski kaanetihendid, kui tosooliahelas ajab mulli ka, siis on suht kindlalt kaaned.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

kris123
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 129
Liitunud: L, 30 Jaan 2016 13:50:08 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Õline tosool

#11 Postitus Postitas kris123 » L, 30 Juul 2016 22:56:12 +0300

Duster kirjutas:Kui õli on tosoolis, aga vastupidi ei ole, siis 100km viisakust kannataks vast ära, kuid risk on siiski. Kuna õlirõhk on kõrgem kui tosoolisurve, siis purunenud õlijahuti (ära ütle vahejahuti, viimane on intecooler ning ei suuda kuidagi mahlasid segi ajada) võib seda tekitada, kunagi keegi käis kivis ja oli mõra sees, siis tal oli sama teema. Turbot väga ei usuks, enamasti nad lekivad siiski õli ainult ning õlikulu muutub suht metsikuks, tosoolini enamasti selle murega ei jõuta ja lastakse pigem saaled kotti õlipuudujäägiga. Kõige tõenäolisem on siiski kaanetihendid, kui tosooliahelas ajab mulli ka, siis on suht kindlalt kaaned.
Srri et sassi ajasin vahejahuti ja õlijahuti.
Tosooli ei kao, õli ka ei kao ning jahutusradikas asi muat mitte selline valkjas.
Ehk siis kas võib arvata, et probleem on minimaalne?
Sõber juba midagi uuris ja saab järk nädal pilli anda üle ning hakatakse uurima.
Aga tänud abi eest.
Vaatan, et siin foorumis on targad mehed koos ning jagavad biiti.
seljakott08WRX

Kasutaja avatar
sulapekk
Guru
Postitusi: 1078
Liitunud: K, 17 Mai 2006 16:08:48 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Õline tosool

#12 Postitus Postitas sulapekk » N, 18 Aug 2016 15:21:18 +0300

Ma pakun sellise variandi ka välja nagu mul juhtus. Esindus otsustas üks hetk kogu aeg kasutusel olnud rohelise "tavalise" jahutusvedeliku hoolduse käigus vahetada mingi sinaka Subaru Longlife Coolant vedeliku vastu. Paarituhande kilomeetri pärast nägi see täpselt selline välja, nagu oleks õli sisse pääsenud. Uuriti ja puuriti ja lõpuks pesti süsteem läbi ja pandi roheline vedelik tagasi ning roheliseks ta jäigi.

Ehk siis äkki sõber käis hoolduses mingi aeg tagasi ja seal valati mingit manti juurde, mis eelmisega reageeris?
MY09 STi

kris123
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 129
Liitunud: L, 30 Jaan 2016 13:50:08 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Õline tosool

#13 Postitus Postitas kris123 » N, 18 Aug 2016 15:58:17 +0300

sulapekk kirjutas:Ma pakun sellise variandi ka välja nagu mul juhtus. Esindus otsustas üks hetk kogu aeg kasutusel olnud rohelise "tavalise" jahutusvedeliku hoolduse käigus vahetada mingi sinaka Subaru Longlife Coolant vedeliku vastu. Paarituhande kilomeetri pärast nägi see täpselt selline välja, nagu oleks õli sisse pääsenud. Uuriti ja puuriti ja lõpuks pesti süsteem läbi ja pandi roheline vedelik tagasi ning roheliseks ta jäigi.

Ehk siis äkki sõber käis hoolduses mingi aeg tagasi ja seal valati mingit manti juurde, mis eelmisega reageeris?
Okei.
Tänud abi eest.
Sõbral sai asi lahendatud.
Lõpuks tuli välja, et ei olnudki õli jahutusvedeliku sees.
Lihtsalt mingi asi reageeris tosooliga ja asi läks nii paisupaagis kui ka jahutusradikas väga sogaseks ja mustaks.
Lasi välja kõik jahutusvedeliku pea 8 liitrit ja uus roheline sisse ja õlist polnud muide seal haisuga ega täppigi.
Niiet, selle sai nagu kõik ja hetkeks case closed.
seljakott08WRX

kris123
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 129
Liitunud: L, 30 Jaan 2016 13:50:08 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Õline tosool TEEMA LUKKU

#14 Postitus Postitas kris123 » P, 18 Mär 2018 14:08:47 +0300

lukku
seljakott08WRX

Suletud