Anomaalia märja ilmaga

Legacy'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
roger
Postitusi: 22
Liitunud: T, 08 Nov 2016 15:34:05 +0300

Anomaalia märja ilmaga

#1 Postitus Postitas roger » T, 10 Okt 2017 15:04:37 +0300

Tere,

Kellegil ideid kust viga otsida.

Nimelt märja ilmaga (väga märja) nagu näiteks täna (10.10.2017) Tallinnas hakkab mootor katkuma. Sõites gaasi vajutades kuni 2000 rpm-i katkub mootor (jõud kadunud, tahhomeetri seiser hüppab), peale 2000+ rpm liigub ilusti ja ei esine katkumist.

Autoks Legacy 2007 2.0 121kw ja ATM.

Ette tänades,

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Anomaalia märja ilmaga

#2 Postitus Postitas vaska » T, 10 Okt 2017 15:38:43 +0300

roger kirjutas:Tere,

Kellegil ideid kust viga otsida.

Nimelt märja ilmaga (väga märja) nagu näiteks täna (10.10.2017) Tallinnas hakkab mootor katkuma. Sõites gaasi vajutades kuni 2000 rpm-i katkub mootor (jõud kadunud, tahhomeetri seiser hüppab), peale 2000+ rpm liigub ilusti ja ei esine katkumist.

Autoks Legacy 2007 2.0 121kw ja ATM.

Ette tänades,
Küünlajuhtmed taovad üle nt? Elektrikala võib vabalt olla.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

TeeeTL
Subaruaff
Postitusi: 82
Liitunud: T, 02 Aug 2011 02:16:32 +0300
Asukoht: Tartu/Hiiumaa

Re: Anomaalia märja ilmaga

#3 Postitus Postitas TeeeTL » T, 10 Okt 2017 17:34:10 +0300

Kas selle aasta 2.0 Legacy'tel küünlapesas istuvate süütepoolidega sisteem ei võinud olla, või oli see Foresteride teema ainult?
Sel juhul saab olla probleem süüteahelas küll ikkagi, aga lahendus või veakoha otsimine sealtkandist on paras ora sealsamuseski.

roger
Postitusi: 22
Liitunud: T, 08 Nov 2016 15:34:05 +0300

Re: Anomaalia märja ilmaga

#4 Postitus Postitas roger » T, 10 Okt 2017 20:55:30 +0300

Ei ole tõesti sellel isendil küünlajuhtmeid vaid süütepoolid. Kui probleem poolides, siis kas see ei peaks tühikäigul ka märku andma? (Pöörete kõikumine vms.).

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Anomaalia märja ilmaga

#5 Postitus Postitas Duster » T, 10 Okt 2017 21:06:16 +0300

Tahomeetri hüppamine viitaks pigem nuka või vända anduri või viimaste juhtmete peale, pöörete signaaliga miskit igatahes pahasti. Poolide ikaldus ei tohiks tahomeetrit mõjutada minu loogika põhjal.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

roger
Postitusi: 22
Liitunud: T, 08 Nov 2016 15:34:05 +0300

Re: Anomaalia märja ilmaga

#6 Postitus Postitas roger » T, 10 Okt 2017 22:02:54 +0300

Aga kas vända või nuka andur mõjutab ka mootori jõuetust, et 2000+ pöörete juurest kaob see probleem?

TeeeTL
Subaruaff
Postitusi: 82
Liitunud: T, 02 Aug 2011 02:16:32 +0300
Asukoht: Tartu/Hiiumaa

Re: Anomaalia märja ilmaga

#7 Postitus Postitas TeeeTL » K, 11 Okt 2017 21:47:25 +0300

Katkumise ilmnemine pööretel 1500...2500 ei tähenda, et tühikäik peaks ka jukerdama.
Tahhomeetri hüppamine jõnksutamisel tundub igati loogiline. Kui tõmbab kinni, siis ""jääb osuti seisma", kui sööstab edasi, hüppab ka seier. Või tähendas see tahhomeetri hüppamine edasi-tagasi tõmblemist?

Kui märja ilma tunnus välja arvata, siis meenutab see jõnksutamine vägisi toda üsna sagedast probleemi, kus foresterid ja legacyd katkuvad alati madalate pööretega kiirendamisel viewtopic.php?f=5&t=13111
Põhjused võivad muidugi olla erinevad. Aga siiani ei ole kohanud foorumites ühtegi konkreetset selgitust kellegi isiklikest kogemustest, kuidas sellest jagu on saadud. Kindlasti on lahendusi, aga ju siis on võidurõõm nii suur, et selgitusteks pole pärast enam aega.
Tahtsin ka alustada vähemalt küünlajuhtmete vahetamisest, aga siis selgus, et neid polegi :) Ja juurdepääs küünalde/poolide asukohale on nii vastik, et on täitsa usutav, et ka küünlaid pole varasemate hoolduste käigus vahetatud, kuigi hooldusraamatusse on kirjutatud :D

Ühte väga eriskummalist katkumise põhjust automaatkasti tõttu lugesin hiljuti Volvoklubist ühe Volvo 965-ga http://foorum.volvoclub.ee/viewtopic.ph ... 5&start=30, kus katkumise põhjuseks oli südamiku suhtes logisev hammasvöö(flexplate). Iial ei või teada, kui jabur võib iga konkreetne juhtum olla :)

TeeeTL
Subaruaff
Postitusi: 82
Liitunud: T, 02 Aug 2011 02:16:32 +0300
Asukoht: Tartu/Hiiumaa

Re: Anomaalia märja ilmaga

#8 Postitus Postitas TeeeTL » N, 12 Okt 2017 21:25:53 +0300

Ühe eriskummalise ja jabura anomaalia võib siia kohe veel lisada. Lähtuvalt tänasest ilmast.

Täna, läbinisti vihmasel ja väga märjal päeval (12.10.2017) Tallinnas, puudus muidu üsna läkastussõbralikul 2.0 SG Foresteril katkumise sündroom täielikult. Proovisin korduvalt kõigi käikudega kiirendada pööretelt 1500-2500, ja mootor vedas igast asendist nurisemata ning raputamata. Isegi 30km/h pealt neljanda käiguga gaasi põhja vajutades liikus sujuvalt ja üsnagi erksalt edasi.
Viva la vihm! :)

roger
Postitusi: 22
Liitunud: T, 08 Nov 2016 15:34:05 +0300

Re: Anomaalia märja ilmaga

#9 Postitus Postitas roger » R, 13 Okt 2017 08:19:19 +0300

Täielik anomaalia.

Sõidan siis hetkel edasi nagu asjalood on. Kui läkastama/katkuma hakkab, siis sõidan lihtsalt kõrgemate pööretega :)

Kuna tulemas on varsti varsti rihmavahetus aeg, siis koos rihmaga lasen vahetada küünlad ära ja lasen natukene mehaanikul nuputada/otsida kus viga võiks olla (kui muidugi endal meeles see on).

Tulles selle katkumise juurde, siis tuli mul endal ka meelde, et olen seda katkumist tähendanud tühja paagiga (veerand ja alla paagiga).

Tänud info eest!

Roger

TeeeTL
Subaruaff
Postitusi: 82
Liitunud: T, 02 Aug 2011 02:16:32 +0300
Asukoht: Tartu/Hiiumaa

Re: Anomaalia märja ilmaga

#10 Postitus Postitas TeeeTL » R, 13 Okt 2017 11:25:35 +0300

Jah, kütusefiltri vahetus on ka üks selline suhteliselt lihtne asi, mida võib katse-eksitusena proovida igasugu katkumisilmingute puhul.

roger
Postitusi: 22
Liitunud: T, 08 Nov 2016 15:34:05 +0300

Re: Anomaalia märja ilmaga

#11 Postitus Postitas roger » R, 13 Okt 2017 11:55:30 +0300

Kas mitte sellel isendil kütusefilter paagi sees peidus pole.

Kasutaja avatar
Toivoku
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 482
Liitunud: L, 27 Veebr 2010 21:41:35 +0300

Re: Anomaalia märja ilmaga

#12 Postitus Postitas Toivoku » R, 13 Okt 2017 13:06:27 +0300

keegi sellepeale ei tule,et süütepoolid võivad peetis ja pragulised olla? :D
Varuosad ja pisemad remonttööd 58344541 või toigiputka@gmail.com

roger
Postitusi: 22
Liitunud: T, 08 Nov 2016 15:34:05 +0300

Re: Anomaalia märja ilmaga

#13 Postitus Postitas roger » R, 13 Okt 2017 13:14:57 +0300

See seletaks tõesti ära märja ilmaga tekkinud anomaaliat. Aga ei seletaks ära, et tänase ilmaga ei ole seda viga.

Kasutaja avatar
Toivoku
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 482
Liitunud: L, 27 Veebr 2010 21:41:35 +0300

Re: Anomaalia märja ilmaga

#14 Postitus Postitas Toivoku » R, 13 Okt 2017 21:09:29 +0300

roger kirjutas:See seletaks tõesti ära märja ilmaga tekkinud anomaaliat. Aga ei seletaks ära, et tänase ilmaga ei ole seda viga.
süüteüpoolidega ong ivead siis kui jumal juhatab, sama nagu vanematel jagajatega autodel küünlajuhtmetega. Vahel on vahel ei ole.
Varuosad ja pisemad remonttööd 58344541 või toigiputka@gmail.com

roger
Postitusi: 22
Liitunud: T, 08 Nov 2016 15:34:05 +0300

Re: Anomaalia märja ilmaga

#15 Postitus Postitas roger » E, 19 Veebr 2018 10:13:09 +0300

Tervist kodanikud,

Natukene aeg edasi liikunud ja selle aja jooksul on toimunud muutused.

Koos mootoririhma vahetusega (detsembri lõpus) lasin ka ära vahetada küünlad (vanad olid oma eluea ära elanud). See anomaalia oleks nagu nüüd ära kadunud, aga samas nagu mingites olukordades ikka vähe tõrguks (eriti siis kui kütusepaagis on vähe kütust).

Kas nüüd suurem viga kadus ära tänud küünalte vahetusele või süütepoolide liigutamisele või kõikide koosmõjul, seda ei saagi teada. Hetkel saab täitsa sõita ja see väga vähene katkumine ei häiri.

Naudiks nüüd talve :)

Vasta