Tere
Pole siia päris pikalt kirjutanud.
Vahepeal nii mõndagi ära tehtud mis häiris.
Sai lõpuni tehtud siis stabikapukside vahetus. Ees said nad suht peale ostu vahetatud aga tagumiste oli kala.
Nimelt üks polt otsustas vastu hakata ja ei olnud nõus lahti tulema. Ja suure jõuga keerates sai pea keeratud võtmega korralikult siledaks. See rohkem minu enda süü ka, ei pannud võtit korralikult peale ja libises ära ja keeras siledaks.
Lahendus oli see, et stokkerisse sealt sai ostetud korralikult lukustustangid ning need siis korralikult poldi peale kinni ja siis poole pöörde kaupa sain lõpuks kätte selle õnnetu poldi. Ruumi ju taga rattakoopas pole!!!
Eniveis sai ka taga ära vahetatud, sellega korras!
Siis nagu ma kirjutasin, et juhi ukse n.ö piiraja ei tööta ja uks käib edasi tagasi nagu tallesaba.
Proovisin lammareid. Kust tuli vastus, et ei ole kuna antud jupid lähevad nagu soojad saiad ja ühest lammarist tuli eriti hea vabandus miks hetkel juppi ei saa.
Nimelt auto tõstetud üles teiste peal ja see nii taga, et sealt lumi lükkamata ja ei pääse ligi. Öeldi, et noh tule tagasi siis kui lumi sulanud. Soovisin neile kena päeva ja lahkusin end kirudes, et kurat vaja käia ikka sellistes kohtades.
Mõtlesin mis teha.....
Lahendus tuli saidilt
https://partsouq.com/
Lõin VIN koodi sisse ja sealt saab pms tervele autole jupid.
Tellisin siis tutika uksepiiraja. Jupi hind oli ca 15 + saatmine ka teine 15 ja asi oli minu käes 4 päevaga.
FedEx oli veel nii tore, et tõi mulle töö juurde ära. Linnast 40 km. Pole paha ma ütleks (Y)
Õhtul vahetasin ära ja asi töötab nagu uus asi ikka, korralikult. Harjumatu kohe
Kõrvaistuja aken käis nagu tigu üles ja alla.
Uurisin foorumeid. Võimalikud probleemid, et liugurid väsinud ja vaja määrida. Lammutasin ukse paneeli küljest ja tegin seda, ei aidanud.
Siis avastasin, et klaas ülesse liikudes teeb imeliku nõksu. Liigub peaaegu ülesse välja ja siis justkui nõks ettepoole tihendi vahel.
Lasin uuesti alla ja mis ma avastasin oli see, et uksehinge poolne akna kinnitus liugur oli PESAST VÄLJAS?!?!?! Kuidas see juhtunud ja kes see idioot üldse selle nii kokku pani, võib ainult spekuleerida.
Probleem võib olla ka selles, et väidetavalt kui autole omal ajal tehti helisüsteemi ehitus pandi ustesse uued kõlarid millel suuremad magnetid taga. Ja silmaga oli näha kuidas magnet jääb akna kinnitus liugurile ette kui liigub ülesse alla. Ju siis see võis ta pesast välja lükata.
Aga fix oli easy! Lasin siini mis ukse küljes kus liugur liigub lahti, lasin akna ülesse ja panin liuguri ilusti siini sisse tagasi. Viga jääb küll see, et alla lastes kuni magnetini liigub ilusti aga sealt edasi rohkem ei lähe. Lõplikult lahendus oleks tuua kõlar mingisuguse alusega ettepoole ja akna liikumis teelt eest, siis läheks täitsa alla välja. Aga hetkel see kõlbab, sest aken liigub nii nagu peab. Ja tihend ka peab! Üks mure vähem.
Tagurdustuli ei põlenud kui rally käik sisse panna ja kojamees taga ei tööta
Jällegi foorumitest uurides tuli välja, et võimalik probleem on juhtmed mis jooksevad kerelt taha luugi sisse. Ehk siis murduvad mingid juhtmed seal ära ja ongi viga olemas.
Õnneks lahendus lihtsam.
Taga luugilt seest plastik kate maha, ning tagurdustule pirn koos pesaga välja. Vaatepilt mis avanes oli lihtsal ahhetama panev
Jällegi keegi tarkapea?! oli nahka teinud.
Nimelt isane pistik oli ära kaotatud/murtud/lõhtud ning juhtmed lihtsalt lükatud pirni pesasse ja siis see pidi kuidagi kontakti andma aga mida ta tegelt ei teinud. Lisaks oli ohtralt teipi kasutatud kinnitamiseks
Keegi on ikka leiutanud seda autot tehes
Lahendus lihtne. Sebisin isase pistiku, juhtmed korralikult sisse sinna ja siis klõps pistik kokku ja asi töötab!!!
Lähiaja jooksul ostan ka uuekojamehe mootori taha kuna praegune täitsa kutu, vool sisse tuleb aga edasi on 0.
Lisaks puhastasin akna tihendeid suruõhuga, mustust ja pisikesi kive ja pori tuli korralikult. Aga nüüd aknad liiguvad ilma krigisemata.
Juhiistme soojendus ei töödanud. Võtsin istme seest välja ning avastasin, et üks pisitik mis ühendab omavahel istme ja seljatoe soojendus elementi oli lahti. Lahti tulnud selliselt, et juhe rippus kergelt ja igakord iste liikudes ette jäi istme siini taha kinni. Panin kokku aga tööle ei hakanud. Kahtlustan, et selle edasi tagasi liikumisega igakord on ilmselt tõmmanud seest istmelt kusagilt midagi ühendusest lahti. Käisin ka kõik muud ühendused üle aga ikka ei tööta. Vaatab mis sellega saab, hetkel pole prioriteet, kuna nõuab pikemat nokitsemist ja sooja garaazi, mida hetkel pole.
Dashi kompu näidiku lammutasin küljest lahti ja võtsin laiali ning tinutasin probleemsed kohad üle. 2 nädalat töötas ilma probleemideta nüüd aegajalt viskab ikka villast. Tahab vist mingite takistite vahetust juhtplaadi peal... Sebin vajalikud asjad ja siis teeb sellegi ära.
Kojamehed ees endiselt loksuvad ja tahavad saada värskendust teatud plastik detailide näol. Hetkel kiiret pole ja uurin maad kust neid saaks. Ei näe vajadust osta uut mehhanismi.
Enne lund sai käidud natuke maastikul temaga ja tulemuseks see, et stange nurgast lahti ja põhjakaitse jäi rippuma.
Fix oli lihtne. Tellisin uued tüüblid ning vahetasin need välja mis purunesid. Nüüdseks stange ilusti kinni ja põhjakaitse tagasi mootori alla oma koha leidnud. Lisaks vahetasin stange sees välja ka muud tüüblid mis tundusid poolpidused. Lõpuks jäi 20 tk tellitud tüüblidest alles ca 10 tk. Seega nüüd asi hea ja viisakas ja korralikult kinni. Sama tööd tehes vahetasin ka udutule pirnid, kuna üks neist otsustas mõned nädalad ennem seda läbi põleda.
Selle kuu teemaks siis lõpuks esimesed õõtsapuksid ja taha uued vedrud, tagumik ikka väga maas võrreldes ninaga ja vaadates teisi selliseid Legacy`si.
Vaikselt nokitsen edasi ja tundub, et hakkab saama ree peale tagasi.Vaja veel teha tagumised õõtsapuksid ja kauge tulevik aga ehk suvel oleks keretööd. Peale seda on täitsa vinks vonks!!!
Sai siin ka suurema lumega käidud jäärajal kus vajus mõned tunnid ennem seda kui peale läksin üks Subaru läbi jää
Ütleme nii, et 4wd oli väga FUN FUN FUN!!! Esimene auto mis sellise veoga siis võttis natuke aega harjumine, et kuidas käitub aga kui see juba käes siis talla ja keera rooli ning naeratus kõrvuni
Olen temaga rahul, küttekulu küll muidugi ikka sinna 9.5 - 10 l/100km aga noh mis nuriseda. Jalg ka raske ning vedu ka vastav!
Kuna seda soola meie teedel ikka jagatakse siis nädalas korra käin survega pesemas. Ca nädal tagasi käisin AUTOFRESH OÜ`s ning lasin teha korraliku välispesu ning lisaks lasin ka esituled ära poleerida.
Tulede klaas kordades selgem ja kriimuvaba ning tuled valgustavad nüüd päris hästi, sisse võiks veel panna vähe paremad pirnid siis oleks väga timm!!!