Outback jõnksutab

Mootorid, hoorattad, sidurid, käigukastid, diferentsiaalid, dif.lukud ja palju muud huvitavat.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
kevtal
Subaruaff
Postitusi: 53
Liitunud: N, 07 Aug 2014 12:15:08 +0300
Asukoht: Viljandi

Re: Outback jõnksutab

#16 Postitus Postitas kevtal » T, 21 Apr 2015 18:56:08 +0300

Boot kirjutas:
Kas mõni selle ajastu (2004-...) 2.5 121kw Outback/Legacy omanik võiks proovida sellist asja - koha peal seistes sooja mootoriga (temp näidik täpselt keskel) käik väljas ja siis gaasiga pöörded korraks 3000 peale ja gaas lahti... et kas pöörete vähenedes käib ca 1500rpm peal autost/mootorist kehaga tunnetatav jõnks läbi või mitte? Minu omal käib ja väidetavalt Nipponi tüübid proovisid kahte sarnast masinat, mis mõlemad tegid sama ja seetõttu järeldavad, et selline käitumine täiesti normaalne. Mul on natuke raske sellist juttu uskuda...
Huvipärast proovisin, küll on mul 2.0 121kw mootor, aga jõnksu läbi ei käi.

imprezaH6
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 154
Liitunud: E, 25 Aug 2014 11:00:38 +0300
Asukoht: Tallinn / Kehra

Re: Outback jõnksutab

#17 Postitus Postitas imprezaH6 » T, 21 Apr 2015 19:10:12 +0300

Minu 85kW 2.0 96 impreza mootor käitus sarnaselt. Vabakäigul vaikselt gaasi lisades või vähendades 1 hetk käis mootorist jõnks läbi kuskil 1500 rpm juures. Uurisin ka, et mis jama on, niipalju õnnestus leida, et ECU muutis süüdet järsult varasemaks/hilisemaks jõnksatuse ajal. Aga miks ta seda tegi ei tea. Kõik andurid ja juhtmestik jms oli korras, veakoode polnud. Samuti sai andurite signaale jms mõõdetud ja mitte midagi halba ei märganud. Tundus nagu miski ECU tarkvara häda, aga ma ei viitsinud sealt ECU mälust neid süüte jms tabeleid otsida ja uurida.
Impreza spec B

Beta58A
Postitusi: 2
Liitunud: K, 09 Mär 2016 00:26:23 +0300

Re: Outback jõnksutab

#18 Postitus Postitas Beta58A » E, 16 Apr 2018 08:33:19 +0300

Kisun vana teema lahti.

OBK 2005 2,5MT - kirjeldatud probleem sama nagu autoril. Pärast korralist hooldust hakkas kiirendamise ajal pooma. Pööretelt järsult gaasi lahti lastes kukub nii madalale, et sureb peaaegu välja. P0131 kood vahest põleb, vahest mitte. Tavaliselt süttib pikema otsa korral (üle 50km).
Eesmine lambda vahetatud umbes aasta tagasi (25 000km) originaali vastu.

Tartu Mariines pikalt ei mõeldud, öeldi, et lambda on läbi ja kõik. Endale tundub natuke ebareaalne.

On kolme aasta jooksul kellelgi midagi sarnast ette tulnud? Värskeid mõtteid kevade puhul?

Kasutaja avatar
Kollane
Postitusi: 22
Liitunud: E, 08 Sept 2014 13:29:26 +0300

Re: Outback jõnksutab

#19 Postitus Postitas Kollane » R, 11 Mai 2018 11:41:58 +0300

Tasuks proovida gaasiklapp ära puhastada.
3D projekteerimine. Joonised & lõikefailid.

Spitfire
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 126
Liitunud: N, 31 Okt 2013 14:37:59 +0300

Re: Outback jõnksutab

#20 Postitus Postitas Spitfire » R, 11 Mai 2018 12:23:33 +0300

Lambdad vahetasin ka endal mitu aastat tagasi ära, aga paar korda samamoodi jukerdanud, nagu oleks jälle andurid läbi. Õnneks siiani mingi bensiini jamad olnud, Circle K 98 pole vist ikka tasemel, iga kord mujalt peale võtnud ja siis mõne päevaga kaob ära see poomine. Nüüd proovin Alexela 98 sõita.

Beta58A
Postitusi: 2
Liitunud: K, 09 Mär 2016 00:26:23 +0300

Re: Outback jõnksutab

#21 Postitus Postitas Beta58A » R, 13 Juul 2018 20:41:45 +0300

Teema jätkuks: vahetati ära õhuhulga lugeja. Ei läinud paremaks. Lõpuks vahetati ikkagi ära ka lambda(paigaldatud oli originaalosa ja läbisõit ca 20k). Läks paremaks. Kiirendades enam ei poo ja mootorituli ei põle.
Mootori pöörete kukkumine on samas ikka veel teema. Sümptomid täpselt samad nagu postituse algatajal. Praegu muidugi vähe sõidetud ka. Äkki tahab aju veel õppida. To be continued...

Vasta