Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

Kasutajate autode tutvustused. Võimalik liigutada postitus klubiliikmete autode alla

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kivikas
Postitusi: 29
Liitunud: E, 10 Dets 2018 23:26:37 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#31 Postitus Postitas Kivikas » N, 17 Jaan 2019 17:53:52 +0300

Ülevaatuseks kiirelt üle täristatud summuti lekib ilmselt taas keevise kõrvalt. Juba tegemise ajal tundus see kilplase tööna, aga kuna VAG grupi pütte, mida tööjuures leidub, ühtegi sobivat tähele silma ei jäänud, siis proovisin vana lappida. Pole varem väga keevitanud. Saatsin keevitajast sõbrale pildi keevitusaparaadist, et näed, selline aparaat on mul siin ja panin massi külge juba. Aga, et mis edasi? :D Mõned näpunäited ja lisandunud keevise avad hiljem hakkasin midagi sinna "s*ttuma". Eks nüüd selle "***" koha kõrvalt on taas plekk läbi. Lisan hiljem pilte ka kui aega selleks leian.

Pikk jutt, aga millist pütti sinna nüüd siis paigaldada - õigemini, kust seda otsida? OE pütt on pihlakapüssi laadse otsaga, et äkki jätkaks ikkagi selle ca 60+mm otsaga pütiga. Aga mul pole õrna aimugi, kust neid leida.

Minu auto tagumisele pütile on huvitav featuur lisatud, mida ma pole eladeski ühelgi autol näinud. Nimelt kummitrippide kinnitused on otsast keermestatud mutritega kinnitamiseks. No, et ikka "ralli" vastu peaks?

Et ma ei eelda, et lugejad oskaksid ennustada, mis mul seal paigaldatud on, aga juhatage mind subaru varuosade poole. :)
EDIT: Eelistatult Tartus!

Kasutaja avatar
Toivoku
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 482
Liitunud: L, 27 Veebr 2010 21:41:35 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#32 Postitus Postitas Toivoku » N, 17 Jaan 2019 23:09:23 +0300

Roland, ma võin ju sulle simonsi universaalsed pütid myya ,nagu mu enda auto all on :) või tule tallinna teeme otsastlõpuni uue värgi alla :)
Varuosad ja pisemad remonttööd 58344541 või toigiputka@gmail.com

Kivikas
Postitusi: 29
Liitunud: E, 10 Dets 2018 23:26:37 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#33 Postitus Postitas Kivikas » R, 18 Jaan 2019 19:13:30 +0300

Soh.

Nu enne pole aega kui üks mu korraldatav üritus läbi saab. https://youtu.be/WrFhqp9IgxE
Aga võiks selle võib-olla plaani võtta küll. Ehitaks midagi, mis parajasti müdiseb, aga ei oleks nii palju lärmav kui praegune.

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#34 Postitus Postitas Tubaru » R, 18 Jaan 2019 20:46:05 +0300

See on väärt üritus. Kahjuks jäin regamisega päeva-paar hiljaks :( kohad täis...
Oleks forester sti mäkke saatnud hää meelega... oh well, what ya gonna do :cry:

Pilt
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kasutaja avatar
Toivoku
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 482
Liitunud: L, 27 Veebr 2010 21:41:35 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#35 Postitus Postitas Toivoku » L, 19 Jaan 2019 23:38:38 +0300

Kivikas kirjutas:Soh.

Nu enne pole aega kui üks mu korraldatav üritus läbi saab. https://youtu.be/WrFhqp9IgxE
Aga võiks selle võib-olla plaani võtta küll. Ehitaks midagi, mis parajasti müdiseb, aga ei oleks nii palju lärmav kui praegune.
no meil suht samad mootorid, teeks sulle sarnase lahenduse nagu mul :) täiesti legaalne ja toimiv asi :)
Varuosad ja pisemad remonttööd 58344541 või toigiputka@gmail.com

Kivikas
Postitusi: 29
Liitunud: E, 10 Dets 2018 23:26:37 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#36 Postitus Postitas Kivikas » P, 20 Jaan 2019 01:45:25 +0300

Tubaru. Usu, minagi imestasin. Kartsin veel, et ei saa kriitilist massigi kokku, rääkimata veel ilmast.

Toivo. Kõlab hästi. Aga jah. Peale Uphilli vaatame seda asja.

Kivikas
Postitusi: 29
Liitunud: E, 10 Dets 2018 23:26:37 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#37 Postitus Postitas Kivikas » E, 04 Mär 2019 18:05:10 +0300

Soh, see UpHill Snow Drag sai mööda. Kõik läks nii hästi, et olime ajakavast maru palju ees ja eks mõistetavalt oli ka pahaseid inimesi, kes finaalideks kohale end sättisid. Aga no mis ma ikka teen, kui ajakavasse arvatud õhk tehniliste viperuste jaoks osutus ebavajalikuks, et mitte öelda üleliigseks. Krt pole mul ühtegi üritust olnud, mis nii hästi sujunud oleks.

Aga. Nüüd peab siis mõtlema, mis selle subsikuga saab. Eile tuli lõunas lund jälle ja sai küljetatud nii nagu homset ei oleks. Oli mõnus. Kas Tartumail ka keegi summuti ehitust mõistliku hinnaga foorumlasele pakub? Toivo juurde ma vist niipea ei jõua, kuigi no mine tea. Mõtlen sellelegi variandile.

Kivikas
Postitusi: 29
Liitunud: E, 10 Dets 2018 23:26:37 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#38 Postitus Postitas Kivikas » T, 09 Apr 2019 16:13:47 +0300

Hetkel jääb Subaru uut talve ootama. Seega jäävad summuti tööd ka sügisesse. Suveauto tõin peidust välja ja valmistun selle sõiduks ettevalmistustega. Korra käisid ka müügi mõtted peast läbi, aga vaatab järgmise talve eel seda asja.

Kivikas
Postitusi: 29
Liitunud: E, 10 Dets 2018 23:26:37 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#39 Postitus Postitas Kivikas » K, 15 Mai 2019 11:20:29 +0300

Põhimõtteliselt võib sellele autole teha pakkumisi oma hinnanägemusest. Vigadest võiks välja tuua, et see summutisüsteem tuleks korralikuks teha ehk tagasummuti püti võiks vahetada mingi toote vastu, mis ei lõugaks niimoodi. Kui see aga ei häiri, siis ÜV läbis puhtalt sellegagi - seda jagub järgmise talveni. Kindlustuse teeb uus omanik. Taga uued kettad ja klotsid kogu ring (Textar), õli vahetatud talvel, kes soovib, vahetab uuesti. RV pump lekib torude tihendite vahelt. Kuna mul suvel seda autot kasutusse ei olnud vaja võtta, siis jäi tegemata. Tuled ja viled töötavad. Hinnasoov üle 1k €. Vahetusi ei soovi. Kere heas seisukorras rooste mõttes. Kriime ja kraapse leiab. Auto asub Tartus. pakkumisi võib teha rkivitare@gmail.com. Meilitsi saan hetkeolukorrast pilte saata.

Kivikas
Postitusi: 29
Liitunud: E, 10 Dets 2018 23:26:37 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#40 Postitus Postitas Kivikas » E, 14 Okt 2019 23:46:47 +0300

Uus talvehooaeg läheneb ja sõidan veel selle hooaja ära. Edasi mõtleb järgmise talve eel, mis temast saab. Eeldasin, et pean vaid kütust lisama ja võtit keerama peale kindlustuskaitse eest maksmist, aga auto otsustas teisiti. Kõigepealt tegi radiaator loobuka. Oli teine üsna vana ka ja ülesannet asus täitma uus NRF radikas. Vast kestab.

Eelmise hooaja lõpus just kevade poole ning niiskemate ilmadega ilmnes mootoritöös puterdamisi. Need said justkui korraks ravitud uute BOSCH süütejuhtmetega. Külmade ja kuiva ilmaga probleeme polnud. Aga päriselt veast lahti, tundub, et ei saanudki. Järgmiseks saavad küünlad vahetatud. Ühega alustasin, aga saju tõttu ei tahtnud väljas liguneda ning jätsin selle katki.
Vana küünal tundus kena ja pruunikas olevat (NGK BKR6E vist). Asemele keerasin kiirelt leitud Beru analoogi - kõlbab? Kas probleem võib endiselt lahendamata olla, tänu Subaru "wasted spark" süsteemile? Küünla ümber oli ka õli, kuid esialgu arvan, et see oli lekkinud rv pumbast pärit. Nüüd sain pumba pidama - ajas kaane vahelt välja, aga varem ei taibanud muidugi küünalde avadesse kiigata.

Veakoode pole lugenud (saab Tartus keegi aidata?), mõnel üksikul korral olen check engine tuld näinud, kuid põlema pole see jäänud. Praegu on olud järgmised: nii soojalt kui külmalt puterdab (niisked ilmad ka praegu). Misfire - vahetult enne vahelejätmist kostab 1 ja/või 3 silindri juurest klõpsatusi (pigem 1 silku juurest) ja koheselt peale seda mootor korraks lonkab. Ja lonkab iga kord peale klõpsatust. Üsna irregulaarne on selle klõpsatuse järgse lonkamise esinemine. Sõitu alustades puterdab, mingis pööretevahemikus ja vaikse gaasi lisamisega saab kõigi 4 silindriga sõita. Pihusteid ei kahtlusta, sest pistikuid eemaldades muutub mootori töö veel raskemaks. Interneedusest päris sama olukorra kirjeldust pole veel leidnud.

Mis võib veel selle taga olla?

H.rihma ajastus - hamba võrra üle visanud - see ei selgita samas kuiva ilmaga korrektselt töötamist? Kütusefilter? Silindrite rõhud mõõta? Süütepool? Väntvõlli otsaratas minekul?

H.rihma komplekt on olemas, see on pagan teab kuna vahetatud. Võtsin ka uue LUK sidurikomplekti ligi, kuigi vaid survelaager teeb häält. Aga kui juba lahti on, siis vahetab kogu krempli välja. Hooldustarvikud peaksid ka homsega kõik kohale jõudma ehk siis kütuse, õli ja õhufilter, õli on olemas ja kallan taas Castroli 10w60 sisse. Eelmisel talvehooajal õigustas end väga hästi, õlirõhk on siiani korras (kell salongis). Ahsoo, soonrihm sai ka radika vahetuse kõrvale uus (Contitech) paigaldatud. Läbisõitu vist 6-7k km ei tulnudki täis, küll aga sai jääradadel autot sihtotstarbeliselt kasutatud.

antennipea
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 128
Liitunud: L, 07 Aug 2010 17:04:38 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#41 Postitus Postitas antennipea » T, 15 Okt 2019 01:02:14 +0300

Veakoode saab ise ka lugeda ilma välise abita https://www.youtube.com/watch?v=zgrifWm3G6k

Kivikas
Postitusi: 29
Liitunud: E, 10 Dets 2018 23:26:37 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#42 Postitus Postitas Kivikas » T, 15 Okt 2019 17:34:44 +0300

Superluks, tänud antennipea.

Kaks koodi olid mälus. 32 ja 35 ehk lambda ja emissions canister purge valve.

Viimane võis tulla sellest, et kui seda klõpsu tegevat häält otsisin, ühendasin selle pistikust lahti ja käivitasin prooviks. Peab aku klemmid maha võtma ja mõneks ajaks niisama jätma, pidavat koodid ära kustuma.
Kuid kas need saavad misfire põhjustada? Lambda veel, aga see klapp? Rohkem vast käivitusega seotud?

antennipea
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 128
Liitunud: L, 07 Aug 2010 17:04:38 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#43 Postitus Postitas antennipea » K, 16 Okt 2019 00:01:05 +0300

See canister purge valve ehk paagi tuulutuse klapp võib klõpsu teha küll aga mootori tööd ei tohiks mõjutada kui just leket pole klapist või selle torust. Prooviks võid panna pimedeks selle vooliku mis klapist sisselaske kollektorisse läheb. Lambdaandur võib põhjstada nõksutamist (olen kogenud sama ajastu jaapanlasel). Subarutel minu teada veel nõrgaks kohaks detonatsiooni andur, ei pruugi mingit veakoodi olla aga lihtsalt pole jõudu või nõksutab vms. Mu enda 1997 imprezal oli selline häda et tõmbas hinge korraks kinni 1500-2000 vahel kui järsemini gaasi vajutada ja proobleem oli detoanduris aga veakoode mälus polnud. Tallinnas saaksin oma auto pealt prooviks anda mis iganes andureid kui vaja, mul kõik andureid vist topelt. Sai viga otsides enamus asju prooviks vahetatud kuna doonorauto oli endal olemas.

antennipea
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 128
Liitunud: L, 07 Aug 2010 17:04:38 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#44 Postitus Postitas antennipea » K, 16 Okt 2019 00:02:49 +0300

Siin on kirjeldatud kuidas veakoode kustutada.
http://www.daytonagblimited.co.uk/conte ... ault-codes

Kivikas
Postitusi: 29
Liitunud: E, 10 Dets 2018 23:26:37 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#45 Postitus Postitas Kivikas » K, 16 Okt 2019 14:51:34 +0300

Räägitakse jah, et sellele võib ka takisti vahele panna. Lambda suhtes pole endal sellist kogemust olnud, et see mõnel vanemal autol puterdamist tekitaks. Aga eks ära tuleb niikuinii vahetada. Proovin enne veakoodid kustutada ja uuesti lugeda. Kui siis ka alles on need koodid, siis vahetab lambda ja otsin mõne anduri sinna uue.

Vasta