2006 OB tagumised piduritorud

Hooldusvälbad, -tarvikud ning -kohad. Samuti igasugune oskusteave ja info soodsate pakkumiste kohta.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
MarekS
Postitusi: 8
Liitunud: R, 20 Dets 2019 10:41:17 +0300

2006 OB tagumised piduritorud

#1 Postitus Postitas MarekS » K, 07 Apr 2021 15:56:33 +0300

Tere,

Parempoolne tagumine piduritoru siis otsustas paagi (külje )pealt läbi laskma hakata. Võtsin tagumise istme välja ja rebisin selle torude läbiviigu kummi maha ja sealt paistis torude kandur, mis täiesti roostes ja torude otsikud samuti sealt roostes ja üks lekib. Nüüd siis uuringi, et kas oleks ise tehtav (osad räägivad paagi maha võtmisest, teised mitte). Või on kellelgi mingit suunavat materjali / infot kus kohas saab mõistliku hinnaga teha (Mariine pani kohe tuima 200.- kellale, ühe toru vahetamise eest, teine koht ütles 100.- mõlema poole eest, kuid alles kuu lõpus saaks teha). Kindel plaan on mõlemad ära vahetada. Toru saab ootetööna lasta teha, kuid on vaja toru kinnitusnipli mõõtu.
Seega küsimused targematele:
1. Kas on tehtav ise?
2. Kus saaks Tallinnas / lähiümbruses mõistliku hinnaga lasta teha (võimalusel hind / kontakt juurde)
3.Kas on kellelgi joonist vmt abistavat infomaterjali, kus toru otsikud jmt ka märgitud v tootekood?

Tänud!

MargusR
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 201
Liitunud: L, 03 Juun 2017 22:22:52 +0300
Asukoht: Rakvere

Re: 2006 OB tagumised piduritorud

#2 Postitus Postitas MargusR » K, 07 Apr 2021 19:54:01 +0300

Täiesti isetehtav kui on olemas vasktoru ja otsad ja toru tegemise komplekt.
Tallinnas ma uuriks Pidurimeister oü st.(ise samast regioonist pole,aga lõi esimesena pähe)
Opposedforces.com lehelt saad originaalkoodi kui inglise keel võõras pole ja kui huvi originaali vastu,siis saada päring info@allparts.ee koos vin koodiga(hinnad tihti esindusest 30-40% allpool,kogemus mitmekordne)Toon näitena Foresteri keskdiffri-Mariine 912 vs.Allparts 520.Mõlemad orig toodang
Forester 2,0 110Kw SH
Manuaalkast
Bensiin
Värvus:Must
2009

TeeeTL
Subaruaff
Postitusi: 82
Liitunud: T, 02 Aug 2011 02:16:32 +0300
Asukoht: Tartu/Hiiumaa

Re: 2006 OB tagumised piduritorud

#3 Postitus Postitas TeeeTL » L, 01 Jaan 2022 11:49:37 +0300

See tagumiste piduritorude teema tundub olevat üks õnnetumaid ikaldusi Subarutel ja sellest on siin foorumis üllatavalt vähe juttu. Kuigi jah, välja lööb see häda alles 15+ vanustel masinatel. Aga siis ka eriti vastikult.

Esiteks on torude liitekoht eest taha minevatel torudel väga roostealdis.
Pilt
Ja kui see liitmik 26534AA000+toruotsad on juba pekkis, peaks vahetama kõik 4 toru kapoti alt alates, läbi salongi ja taha ratasteni välja

Teiseks see paagi mahavõtmise teema. Kui parempoolse tagumise toru vahetab veel kuidagi ilma paaki liigutamata, siis vasakpoolset küll mitte.
Ja kui juba piduritorud on läbiroostetanud ja/või totaalselt kinniroostetanud, siis on ka paagikinnitused ja torud samamoodi, ning kogu see töö kujuneb selliseks, mida ei taha teha ise, ega töökoda ka mitte.

Kasutaja avatar
eimoR
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 314
Liitunud: K, 15 Apr 2009 17:42:57 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: 2006 OB tagumised piduritorud

#4 Postitus Postitas eimoR » K, 09 Veebr 2022 17:08:34 +0300

Saab pidurid tööle ilma paaki maha võtmata. Vanad torud on pudedad, need rebid lihtsalt ära, ettevaatlikult tegelt. Uued torud sätid ümber paagi ilusti, suht vanade kohtade juurde saab panna tegelikult. Sinna kust võib vastu hakata käima, paned midagi vahele. Vooliku jupp pikuti lõhe sisse ja ümber toru jne.
Kellel huvi, võib ka paagi maha võtta.
Ma omal tegin torude asendamise. Ei olnud hull töö. Otsad TULEB teha KORRALIKUD! Eks ise saad pärast tunda, kui hea sai.
Outback '14
Legacy ´11 (naisrahva käsutuses)
Outback ´05 (ex)
Legacy ´95 (ex)

FreeSSM

rodzu
Subaruaff
Postitusi: 99
Liitunud: T, 26 Nov 2019 19:52:24 +0300
Kontakt:

Re: 2006 OB tagumised piduritorud

#5 Postitus Postitas rodzu » K, 09 Veebr 2022 19:56:19 +0300

ma tegin oma foresteril samamoodi asendasin torud ei võtnud paaki maha vaid jah paagi kõrvalt vedasin nii et vastu käima ei hakka
ja sellest juba rohkem kui aasta möödas ja toimib ilusti
Subaru forester 2.5 turbo
Chevy van 5.7 smallblock

http://www.s-tuning.ee
http://www.rodzu-ranzo.ee
http://www.kardaan.ee

TeeeTL
Subaruaff
Postitusi: 82
Liitunud: T, 02 Aug 2011 02:16:32 +0300
Asukoht: Tartu/Hiiumaa

Re: 2006 OB tagumised piduritorud

#6 Postitus Postitas TeeeTL » P, 13 Veebr 2022 15:00:59 +0300

Saab muidugi ise teha ja ei ole tõesti keerulist midagi.
Foresteri parempoolne toru on võimalik täielikult samasse asendisse paigutada paagi kõrvalt, nagu vana oli.
Vasakpoolse, pikema toru saab pärast paagi küljelt möödumist viia uue trajektooriga silla tagant, vaja on teha mõned uued kinnitused.
Mina võtsin torude pikkuseks paremale 95cm ja vasakule 222cm. Kõik otsad valtsisin siis, kui torud juba paigas olid. See hõlbustas natuke ka salongi sissetulevate otste läbitoppimist kummitihendist.

Vasktoruga on asi väga lihtne, selle paigaldamist saab alustada auto all sirge toruga ja kohapeal õiged looked sisse painutada, sealhulgas ka salongi sissetoppimise osa. Vask on enamvähem sama plastiliselt painutatav nagu nöör :)
Terastoru puhul ilmselt nii libedalt ei läheks. Vähemalt osaliselt peaks painutused enne ära tegema ja siis valmis toru kuidagi auto alla ja seal igale poole vahele libistama. Aga selleks, et painutused õigesti ette teha, oleks kõigepealt ikkagi vaja teha vasktorust näidis :)

Salongisisene liides
https://photos.app.goo.gl/kXxDGJ6wnLUghMt77
Põhja all parem toru
https://photos.app.goo.gl/c6d3QFCQ6FT3dtCTA
Vasak toru
https://photos.app.goo.gl/cCwXvdgaWRp6RT6t5
https://photos.app.goo.gl/3wgDqAYV2JQ1DwRcA

Et piduritoru otsad peavad olema korralikud, sellega saab ainult 150% nõustuda.
Aga mis tähendab korralik ja mittekorralik, see vajab natuke selgitamist ja natuke kogemuste omandamist. Ja ka seda, kas satud õige tööriista otsa või ei.

Mina põrkasin selle pihta, et piduritoru otsa valtsid tulid küll visuaalselt ilusad, aga mitte päris õiges mõõdus. Valtsitud otsa siseava oli liiga väike ja otsalaiendi "muna" (double flare) oli pikisuunas liiga suur/pikk.
Selle tulemusel ei suutnud piduritoru keeratav otsik seda muna korralikult ja sirgelt suruda liitmiku või pidurivooliku koonusliitesse.
Päris mitu liitmikku ja vooliku keeret rikkusin ära. Toruotstest rääkimata, - aga neid oli lihtne uuesti teha. Kahjuks tulid otsad ikka jälle sama paksud.
Võrreldes tehases valtsitud otstega oli erinevus igatahes märgatav.
Kahjuks ei teinud pilti tööde ajal, aga kui veel mõne toruotsa valtsin, siis lisan.

Olukorda aitas lõpuks lahendada see, kui võtsin keeratava otsiku just sellise, kus keere ulatus päris otsani välja. Sellega läks liite koostamine palju sirgemalt ja lihtsamalt.
Ehk siis parem on selline:
Pilt
Ja mitte selline:
Pilt

Igatahes jäid kõik liited kohe pidama ja ei olnud vaja midagi ümber teha.

Vasta