Ülevaatus +4wd

Hooldusvälbad, -tarvikud ning -kohad. Samuti igasugune oskusteave ja info soodsate pakkumiste kohta.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Galancer
Subaruaff
Postitusi: 67
Liitunud: K, 06 Apr 2011 10:16:14 +0300

Re: Ülevaatus +4wd

#46 Postitus Postitas Galancer » T, 04 Okt 2011 16:18:54 +0300

OB 2002 Laki tn mait Millerti pesas-väga mõistliku jutuga mees ja rullikuid ei kasutanud- ühe silla rattad pöörlesid vastassuundades (kui õigesti mäletan: sai seal suve alguses käidud...)
Mingeid probleeme ei esinenud
OB 2002 2.5 AT vehicle nr 2
WRX 2003 Daili Driver, GONE!
Legacy OB 1998 2.5 AT, SOLD!

AllanA
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 128
Liitunud: L, 25 Dets 2010 12:28:02 +0300

Re: Ülevaatus +4wd

#47 Postitus Postitas AllanA » T, 04 Okt 2011 16:41:18 +0300

Ma ise käisin just hiljuti seal - http://www.tehnokonsult.ee/ . Piduristendi tehti 1 ratta kaupa. Esindusest öeldi, et nii on okei.

A.
Audi A3 Ambition DSG '13; VW Golf Highline DSG ´11

UlvarM
Subaruaff
Postitusi: 70
Liitunud: N, 26 Mai 2011 19:38:50 +0300

Re: Ülevaatus +4wd

#48 Postitus Postitas UlvarM » K, 12 Okt 2011 20:11:09 +0300

Kuidas sul ÜV tehti seal, kas pandi kõik rattad rullikutele või sildade kaupa ?
Subaru Outback 3.0 2006 a.
MAK 4 x 12000 kw

AllanA
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 128
Liitunud: L, 25 Dets 2010 12:28:02 +0300

Re: Ülevaatus +4wd

#49 Postitus Postitas AllanA » P, 16 Okt 2011 19:04:45 +0300

Minu meelest sildade kaupa? Ma üldse ei süvenud tehnomehe tegemistesse, oli vaja telefoni otsas rippuda. Võid muidugi ise järgi pärida, aegajalt telefonile vastatakse :)
A.
Audi A3 Ambition DSG '13; VW Golf Highline DSG ´11

herned
Postitusi: 14
Liitunud: R, 29 Nov 2013 23:25:15 +0300

Re: Ülevaatus +4wd

#50 Postitus Postitas herned » E, 28 Apr 2014 19:02:15 +0300

Tere
Mõned aastad möödas teemast.
Kus praegu Tallinnas ülevaatusel käite ja kas seal tehakse õigesti?
Ise olen kuulnud, et see http://www.ylevaatus.ee/node/2 on kaasaegne ülevaatus punkt ja kõik võimalused olemas.
Iseasi kas nad neid kasutavad.

eero60
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 143
Liitunud: N, 14 Okt 2010 21:24:31 +0300

Re: Ülevaatus +4wd

#51 Postitus Postitas eero60 » T, 29 Apr 2014 22:39:15 +0300

Märtsi viimasel päeval käisin http://www.tehnoulevaatus.ee/ , küsisin kohe, kas panete rullid alla, ütles, pole vaja, et neil on vastav programm, et üks ratas korraga mõõdetakse :roll: .

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Ülevaatus +4wd

#52 Postitus Postitas BlackRabbit » K, 30 Apr 2014 09:53:23 +0300

eero60 kirjutas:Märtsi viimasel päeval käisin http://www.tehnoulevaatus.ee/ , küsisin kohe, kas panete rullid alla, ütles, pole vaja, et neil on vastav programm, et üks ratas korraga mõõdetakse :roll: .
Jah mingeid eraldi rulle ei panda enam ammu alla.

Kasutaja avatar
sulapekk
Guru
Postitusi: 1078
Liitunud: K, 17 Mai 2006 16:08:48 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Ülevaatus +4wd

#53 Postitus Postitas sulapekk » T, 13 Mai 2014 15:40:24 +0300

Palun seletage mulle ära, et mis moodi selline programm töötada saab.
MY09 STi

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Ülevaatus +4wd

#54 Postitus Postitas Tubaru » T, 13 Mai 2014 15:49:30 +0300

Ma ka rumal selle kohapealt...
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

huviline7
Guru
Postitusi: 543
Liitunud: R, 09 Sept 2005 20:39:08 +0300

Re: Ülevaatus +4wd

#55 Postitus Postitas huviline7 » T, 13 Mai 2014 16:12:58 +0300

programm võib ju neil olla, aga kui üks ots rullidel pole (et too ka kaasa veereda saaks), siis vägistatakse ikka ju vahekasti (pidev 4wd ju subsikutel läbi vahekasti mehaaniliselt:)
Kui tõsta 1 ratas tungiga üles siis seda keerates tahab ka teise silla vähemalt 1 ratastest kaasa käija (kui ka keerata ratta sillas on lukk, hakkab teine pool samuti kaasa kiskuma, või siis kui haardumine ületab luku hõõrdejõu, annab lukk järgi, mis pole just väga kasulik ka lukule-pikemas perspektiivis)

parandage kui eksin, aga minu autol hakkas vahekastist kohinat tulema ja pandi rullid mittemõõdetavale sillale alla ning 1 esiratastest keerles samuti kaasa
STI-del RA-el on ju kõigis difrites lukud - ned peaksid sealt piduri pingist minema hüppama;)
nelivedu auto ilu

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Ülevaatus +4wd

#56 Postitus Postitas Duster » T, 13 Mai 2014 21:21:40 +0300

Johhaidii, ega need rullid seal miljoniga ringi ei käi, kui nad oleks võimelised difreid lõhkuma, siis tõesti sõidaksid autod sealt rullidelt minema. Mõelge see omale siis loogiliseks kaskvõi sedapidi, et mis tunne on lukkudel siis, kui stardid ühed rattad jääl ja teised asfaldil, need lukud on mõeldud kestma ja hoidma oluliselt suuremaid jõude, kui mingi ülevaatuse piduristend ever tekitada suudab. Kontrollige pigem ratta diameetreid! :D Kuidas peaks mingisugune programm välja arvestama difritest tuleneva lisatakistuse, mis läheb muidu kirja nn pidurite efektiivsus protsendiks, pole minul ka õrna aimugi. Võimalik, et mõõdetakse ilma pidureid puutumata veeretakistust ja hiljem lahutatakse sama number maha koos pidurdamisega saadud numbritest.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

huviline7
Guru
Postitusi: 543
Liitunud: R, 09 Sept 2005 20:39:08 +0300

Re: Ülevaatus +4wd

#57 Postitus Postitas huviline7 » K, 14 Mai 2014 10:31:34 +0300

johhaidii küll, aga milleks need rullid siis seal vedelevad nurgas:) ja see ei maksa mulle midagi, pigem jah, konkreetsele ülevaatajale, kes ütleb jah johhaidii;)
aga see on tema töö. Loomulikult elektro-hüdraulilised ulme awd tänapäeva moe autodel ei kõssagi selle peale seal stendis,
aga mehaanika peab vabalt pöörelda saama. Muidugi kui pidurdus jõud su masinal suht koht olematu on siis ei juhtu jah midagi.
Mul olid piduri effektiivsused 78-83%vahel ja mõjus vabale sillale küll

Mis puutub ekstreem oludesse siis see on nagu iga juhi enda teema, kes kuidas autot kasutab jne jne
põhimõte on selles, et need lisa rullid või vastavad pingid ei ole sinna punktidesse seisma leiutatud;)

aga samas nõustun, et ega se masinat kohe ära ei tapa, aga milleks piinata. Programm ilmselt selles et kas veab teist rulli samas suunas veetavaga või mitte
muud nagu ei näe mida se "program" seal teha saab
nelivedu auto ilu

enpysty
Postitusi: 41
Liitunud: P, 29 Mai 2016 18:22:51 +0300
Asukoht: Lääne Virumaa

Re: Ülevaatus +4wd

#58 Postitus Postitas enpysty » L, 22 Okt 2016 14:18:27 +0300

Vana teema juba aga jäi kripeldama:
Enamustel madalama otsa subarutel sillalukke pole, nii et nendega saab hakkama. Automaadiga masinatel, millel kapoti all FWD kaitse, oleks ülevaatuse ajaks mõistlik auto hoopis esiveoliseks teha, on kõige kindlam ja piduristendi tulemused ka täpsemad, kui rattaid ühekaupa keerutades saaks.
See kaitsme sisselükkamise väide(ATM puhul) peaks ju paika pidama? Tundub oluliselt lihtsam, kui rullide allatoppimine või enne seda mõne pahura ülevaatajaga vaidlemine, mille tulemus on rullide alla panemine ja "erilise" hoolega tehtud ülevaatus :D

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Ülevaatus +4wd

#59 Postitus Postitas Tubaru » L, 22 Okt 2016 14:40:50 +0300

Kusjuures sai just natukese aja eest uuritud seda ülevaatuse asja. Ja omaniku käsiraamat räägib, et ei pea "teine sild" rullide peal olema piduritesti ajal. Manuaalide puhul tuleb enne 2-3km sõita, et visko oma töötemperatuuri saavutaks ja automaadi puhul ei pea "soojendama."
Lihtsalt tuleb piduritestil arvestada 25kg visko kinnipidamisjõudu maha tulemustest.

Pilt
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

enpysty
Postitusi: 41
Liitunud: P, 29 Mai 2016 18:22:51 +0300
Asukoht: Lääne Virumaa

Re: Ülevaatus +4wd

#60 Postitus Postitas enpysty » L, 22 Okt 2016 21:19:40 +0300

Et siis pole mõtet ülevaatajatega vaielda ja rulle nõuda. Samas suht loogiline tundub, et talve jooksul saab visko oluliselt rohkem vatti, kui see sutsakas ülevaatuse rullikutel.

Vasta