Õli 06 WRX STI-le 5w40 vs 5w50
Õli 06 WRX STI-le 5w40 vs 5w50
Andke nõu:
Millist moosi kallata 2006a STI 2.5L 206kw motosse (ls 60k), aastas sõidab masin vaid 4-5 tuhat, õli vahetub ~2a tagant.
Aparaat kulgeb igapäevaselt aga kiirelt ja ikka magusas turboalas, mõned korrad aastas käib ringrajal ja jäärajal.
Omanikul soov sisse kallata hetkel soodukaga pakutav Mobil1 3000 5w-40 x1 sünt (110kr/L). Mina soovitasin 5w-50 mille hind aga 180/L (Mobil1). Asi arvab, et 40 juba piisav kui iga pühapäev rallit ei sõida ja 50-l liiga kallis hind, STi-d söövad ju ka seda moosikest.
Niisis mida arvata ja soovitada hinnaklassis 100-140kr/L.
Üldine teema: Kuna õli ikkagi kallis kulumaterjal ja hetkel raske aeg siis teemasse võite jagada oma kogemusi kust head moosi hea hinnaga saanud olete.
Millist moosi kallata 2006a STI 2.5L 206kw motosse (ls 60k), aastas sõidab masin vaid 4-5 tuhat, õli vahetub ~2a tagant.
Aparaat kulgeb igapäevaselt aga kiirelt ja ikka magusas turboalas, mõned korrad aastas käib ringrajal ja jäärajal.
Omanikul soov sisse kallata hetkel soodukaga pakutav Mobil1 3000 5w-40 x1 sünt (110kr/L). Mina soovitasin 5w-50 mille hind aga 180/L (Mobil1). Asi arvab, et 40 juba piisav kui iga pühapäev rallit ei sõida ja 50-l liiga kallis hind, STi-d söövad ju ka seda moosikest.
Niisis mida arvata ja soovitada hinnaklassis 100-140kr/L.
Üldine teema: Kuna õli ikkagi kallis kulumaterjal ja hetkel raske aeg siis teemasse võite jagada oma kogemusi kust head moosi hea hinnaga saanud olete.
Viimati muutis Marko9, E, 29 Mär 2010 02:39:17 +0300, muudetud 1 kord kokku.
Re: Kust olete õli kõige soodsamalt kätte saanud?
Ise kasutan hetkel sama Mobil1 3000 mitsul. Stil olen kasutanud erinevaid 5w-40 täissünt firma toodanguid.Talveoludesse täiesti norm.Suvel võiks kasutada siis paksemat viskoossust.Eks ta maitse asi ole ka mis kellele meeldib.Tegelikult peaks õli vahetama iga 5 kuu tagant või kuni 8000km.
Õli korgi peal on 5w30 kui ma ei eksi nüüd ja vaevalt insenerid sellele mõelnud pole, kui auto on ekspordiks ehitatud.Samamoodi on muutunud õlid iga aastaga kvaliteetsemaks tänu normidele.Ise asi muidugi kui ringrada,rallit ei sõida või mootorit pole näppind.
Imelik on see kui omanik vahetab 2 aasta tagant õli, siis milleks põdeda mõnisadat EEki
100 eeki hinnaklass on tegelt alla poole arvestust sul.Odavaim õli mida sisse kannataks kallata on BP 5000 ja Mobil1 3000.Odavast soovitaks Mobil 1 rally formulat, ja kallitest Motul 300 seeriat või Silkolene Pro S , kui oled kõva tallaja ja 2 aasta peale ei anna hinna vahe nii tunda ka.
Õli korgi peal on 5w30 kui ma ei eksi nüüd ja vaevalt insenerid sellele mõelnud pole, kui auto on ekspordiks ehitatud.Samamoodi on muutunud õlid iga aastaga kvaliteetsemaks tänu normidele.Ise asi muidugi kui ringrada,rallit ei sõida või mootorit pole näppind.
Imelik on see kui omanik vahetab 2 aasta tagant õli, siis milleks põdeda mõnisadat EEki
100 eeki hinnaklass on tegelt alla poole arvestust sul.Odavaim õli mida sisse kannataks kallata on BP 5000 ja Mobil1 3000.Odavast soovitaks Mobil 1 rally formulat, ja kallitest Motul 300 seeriat või Silkolene Pro S , kui oled kõva tallaja ja 2 aasta peale ei anna hinna vahe nii tunda ka.
Re: Kust olete õli kõige soodsamalt kätte saanud?
Minule tundub siin 2 asja natuke liiast olevat:
1) Õli vahetaksin siiski aasta tagant ära, isegi kui ls on väike. Paraku õlid kaotavad oma omadusi mitte ainult töötavas mootoris vaid ka seistes ja aja jooksul (milline õli rohkem, milline vähem, kuid siiski kõigil muutuvad omadused vananedes).
Kui arvestada, et omanik käib harva rinkal, siis võikski olla õlivahetus sinna kanti ajastatud.
2) Kui mul ls oleks aasta jooksul nii v naa väikene ning õli vahetuse teeksin iga aasta tagant, siis pole nii suurt vahet milline tippklassi õli mul on, kuna antud intensiivsusega auto kasutamise juures saaksin kasutada ka üldlevinud markide õlisid, mis pole nii kallid (valvoline, addinol, Motul jne olgu ta siis 5w-50, 5w-40 vms "keskklassi õli"). Seda põhjusel, et sellise intensiivsuse juures ei kaota õlid oluliselt oma omadusi ning kui aasta järelt vahetada on määrimine väga okei mootorile.
Samas kui rahasse arvutada - STI ise on kallis auto, lisaks kütusehulk mis pidevalt "turboalas" kulub (ca 12KEEK aastas)... siis need õli hinnad on tõesti marginaalsed. Samuti tänapäeva tipptootjate kvaliteedis ei saaks näpuga näidata et analoogsete näitajate juures (nt 5w-40) oleks addinol jama ja valvoline v motul ülihea.
Lühidalt: Mina kasutaks julgeśti odavamaid õlisid sellise hirmväikse auto tööintensiivsuse juures. Ei okak küll karta et see halvasti mõjuks kuidagi. Ainult see 2a õlivahetusvälp tasuks kaaluda 1 aasta peale viia...
Eks teised kogemustega täiendavad/lükkavad ümber
1) Õli vahetaksin siiski aasta tagant ära, isegi kui ls on väike. Paraku õlid kaotavad oma omadusi mitte ainult töötavas mootoris vaid ka seistes ja aja jooksul (milline õli rohkem, milline vähem, kuid siiski kõigil muutuvad omadused vananedes).
Kui arvestada, et omanik käib harva rinkal, siis võikski olla õlivahetus sinna kanti ajastatud.
2) Kui mul ls oleks aasta jooksul nii v naa väikene ning õli vahetuse teeksin iga aasta tagant, siis pole nii suurt vahet milline tippklassi õli mul on, kuna antud intensiivsusega auto kasutamise juures saaksin kasutada ka üldlevinud markide õlisid, mis pole nii kallid (valvoline, addinol, Motul jne olgu ta siis 5w-50, 5w-40 vms "keskklassi õli"). Seda põhjusel, et sellise intensiivsuse juures ei kaota õlid oluliselt oma omadusi ning kui aasta järelt vahetada on määrimine väga okei mootorile.
Samas kui rahasse arvutada - STI ise on kallis auto, lisaks kütusehulk mis pidevalt "turboalas" kulub (ca 12KEEK aastas)... siis need õli hinnad on tõesti marginaalsed. Samuti tänapäeva tipptootjate kvaliteedis ei saaks näpuga näidata et analoogsete näitajate juures (nt 5w-40) oleks addinol jama ja valvoline v motul ülihea.
Lühidalt: Mina kasutaks julgeśti odavamaid õlisid sellise hirmväikse auto tööintensiivsuse juures. Ei okak küll karta et see halvasti mõjuks kuidagi. Ainult see 2a õlivahetusvälp tasuks kaaluda 1 aasta peale viia...
Eks teised kogemustega täiendavad/lükkavad ümber
Impreza 2.0R '06 (ex)
Impreza 2.0R '06 (ex)
Impreza 2.5 WRX '07
Impreza 2.0R '06 (ex)
Impreza 2.5 WRX '07
Re: Õli 06 WRX STI-le 5w40 vs 5w50
EU 2006 STI-l on korgil vaid: "Check the Manual". Mariines vist topivad rahumeeli ka STI-dele 5w-30 sisse, mis karmimaks sõiduks ju hea mitte pole. Hästi mõjub küll kütusekulule.swrt kirjutas:Õli korgi peal on 5w30 kui ma ei eksi nüüd ja vaevalt insenerid sellele mõelnud pole, kui auto on ekspordiks ehitatud.
See 2a olevat max, STI-lase väitel keskmine välp olnud ~1,5a.swrt kirjutas:Imelik on see kui omanik vahetab 2 aasta tagant õli, siis milleks põdeda mõnisadat EEki
Mitte "mõnisada EEki" vaid poole kallim on 5w-50! Tekkiski väike vaidlus teemal:
950 eek Mobil1 RallyFormula 5w-50 (4+1L)
vs.
550 eek (soodukas) Mobil1 3000 5w-40 (5L). STilane plaanib jääda 5w-40 variandile ja pigem teeb siis välba 1a tagant - on parem kui 2a poole kallima moosiga. Pealevalamiseks kulub ka liitreid - see teeb 2a peale (2 vahetust) oma 1000 eek kokkuhoidu 5w-40 kasuks.
Mismõttes alla poole arvestust?swrt kirjutas:100 eeki hinnaklass on tegelt alla poole arvestust sul.Odavaim õli mida sisse kannataks kallata on BP 5000 ja Mobil1 3000.
Eks ma ka algul seletasin, et tegemist STI-ga ikkagi jne aga onu vastu, et vähe sõidab jne. Hinnaklass oli ikka kuni 140 eek aga selgub, et ei annagi midagi paremat välja valida, niipalju kui uurinud oleme. Ise võtaks ka ilmselt selle Mobil1 5w40 kui nii värske subaru pepuall - enda sõite see nagunii ei mõjuta. Kui üldse siis alles masina elu lõpufaasis. 40 kasuks 50 ees ka tiba väiksem küttekulu. Aga tänud swrt, et mainisid - BP olin üldse ära unustanud, pidavat arvestatav mark olema.
Mobil1 RallyFormula 5w-50 pole kahjuks odav ja igapäevasõiduks kergelt liig sellele vennale. Samas kui keegi informeerib kust saab RallyF-i ~150kr/L siis läheks ilmselt loosi.swrt kirjutas:Odavast soovitaks Mobil 1 rally formulat, ja kallitest Motul 300 seeriat või Silkolene Pro S, kui oled kõva tallaja ja 2 aasta peale ei anna hinna vahe nii tunda ka.
200kr/L eest mõtekas juba paremat moosi mekkida kui see RF.
"Odavalt hea täissült õli" teema kokkuvõtteks paistab parima hinna-paugu-headuse suhtega:
BP Visco 5000 5w-40, 5L - Autoferis soodushind 495.- (1L tuleb 99.- (Y))
BP on Castroliga sama kontsern?
Peaks igati bro olema max 4000km jaoks kuni järgmise õlivahetuseni max 1a pärast? Või tasub 557.- Mobil1 3000 5w-40 (5L) valada? Ise võtaks miskipärast viimase.
Kui õige on jutt, et igasuguse õli määrdeomadused kukuvad kolinal 7-8000km juures? Et parem odavam õli ja vaheta tihedamalt.
tqhq 5W-30 ja 5W-40 teema http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=28751&page=1
Viimati muutis Marko9, P, 29 Aug 2010 03:40:01 +0300, muudetud 1 kord kokku.
Re: Õli 06 WRX STI-le 5w40 vs 5w50
mina sõidan üldse oma STI-iga 10W60 racing õliga kuna boxer mootro tahab head õli. vahetan iga 5000 km tagant . Hetkel kasutan Liqui moly 10w60 , suvel sai sõidetud vahepeal motul 20w60 lemansiga . Liqui moly 5 l poes 850 eeku . Võrus neid kumbagi õli sa ei saa poest (vist) pole ise leindud veel . üks valik oleks veel Castrol rs seda saab võrust ka juba .
Impreza wrx Sti type-ra Limited 555 & Impreza GT
Re: Õli 06 WRX STI-le 5w40 vs 5w50
Moly 10w-60 võimalus saada mul ühest garaazist 700 kr 5L. 10w-60 on talveks liiga karm, erit igapäevasõiduks kui päevas tuleb oma 4-5 külmkäivitust. Eri foorumitest meelde jäänud, et 10w-60-ga mingid survejamad olid kellegil tihendid välja pressinud vms. Kasutaja M-Tech kes ka 10w-60 kasutaja mainis vist kuskil teemas, et 5w ikka aastaringseks etem. Iseasi kui aastas 2x õli vahetada ja ikka iga nädal ringrajal siis küll 10w-60 suveks. 60 lõpuga asi tavasõidul ei määri ka soojalt nii hästi kui 40 või 50.
Asi võtnud sellise pöörde, et STI saab ilmselt minu omaks
USA foorumitest jäänud silma, et kasutatakse STI-del lausa mineraali aga vahetatakse 3000 miili pealt - pidid väiksem õlikulu olema ja motole vahet pole kas pikalt sünt või lühidalt mineraal.
Asi võtnud sellise pöörde, et STI saab ilmselt minu omaks
Eks iga võimas mootor tahab hüva moosi aga kui vahetada 4000-5000 tagant või 1-2x aastas pole imo mõtet mingit über õli (200kr/L) kasutada. Mobil1 5w-40 liigitubki hea õli alla, 5w-50 tiba parem. Arvestades, et 5w-30 (tootja soovitus) kasutavad osad oma kiiretes bokserites siis peaks olema 5w-40 juba super asi ja moto eluiga pikendama. Tootjat ei huvita, et mootor kaua vastu peaks, pigem vastupidi - et ruttu ära kuluks.rosenberg kirjutas:...kuna boxer mootro tahab head õli. vahetan iga 5000 km tagant .
USA foorumitest jäänud silma, et kasutatakse STI-del lausa mineraali aga vahetatakse 3000 miili pealt - pidid väiksem õlikulu olema ja motole vahet pole kas pikalt sünt või lühidalt mineraal.
Re: Õli 06 WRX STI-le 5w40 vs 5w50
Masin õuel, filtrid vahetatud, sisse läks ikka Mobil1 5w-50, on kindlam tunne.
Re: Õli 06 WRX STI-le 5w40 vs 5w50
Loomulikult sellisel mootoril 5W-50 etem ja universaalsem, kui just päris pensionäri stiilis kohuaeg ei sõida.
Bensuturbol turbo eluea seisukohalt alati hea väike varu kuumakindluses.
Kes ostab sellised autosid mingite bensuliitrite lugemise eesmärgil või mootoriõli pealt säästmiseks, see ilmselt veidi valel teel ja lihtsalt veidi vale auto omale valinud.
10W-60 jääb suure miinusega ilmselt paksuks jah. Suvel palavaga "andmiseks" on aga ilmselt parim võimalik variant.
See on jah vähe üllatav, et näiteks Mariine paneb turbomootorile mingit 5W-30 sisse - kas on uued mootorid niipalju muutunud ?
Bensuturbol turbo eluea seisukohalt alati hea väike varu kuumakindluses.
Kes ostab sellised autosid mingite bensuliitrite lugemise eesmärgil või mootoriõli pealt säästmiseks, see ilmselt veidi valel teel ja lihtsalt veidi vale auto omale valinud.
10W-60 jääb suure miinusega ilmselt paksuks jah. Suvel palavaga "andmiseks" on aga ilmselt parim võimalik variant.
See on jah vähe üllatav, et näiteks Mariine paneb turbomootorile mingit 5W-30 sisse - kas on uued mootorid niipalju muutunud ?
Re: Õli 06 WRX STI-le 5w40 vs 5w50
Ma ei saa nüüd täpselt aru. Kui mu STi hooldusraamat ütleb et 15kkm/1a tagant tuleb õli vahetada ja volitatud mehed Mariine näol kallavad sisse seda mis tehas on ette näinud, siis mis ma valesti teen? Kui ma mingit teist tüüpi õli hakkan tahtma siis garantii kaob. Või siis tehase mehed absull ei oska arvestada et turbokatega tehakse kiiret sõitu ja erinevates regioonides on erinev kliima? Ma ei usu.
MY09 STi
Re: Õli 06 WRX STI-le 5w40 vs 5w50
Autospirit paneb STI'le Midland Syncron 10w-50.
Sellest firmast ei oska midagi arvata - http://www.midlandoil.lv/
Sellist info annab Läti kodukas:
25.09.2009: Midland® Subaru Motor Oil - currently is the only guaranteed motor oil for Subaru in Baltic States and Scandinavian countries
2007> STI soovitus Midlandi poolt:
Lube Capacity 4,3 liter
Service intervals: Change 15000 km / 12 months
MIDLAND CRYPTO - 3 SAE 5W-30
MIDLAND ECONOVA SAE 5W-30
MIDLAND SYNOVA SAE 5W-30
Sellest firmast ei oska midagi arvata - http://www.midlandoil.lv/
Sellist info annab Läti kodukas:
25.09.2009: Midland® Subaru Motor Oil - currently is the only guaranteed motor oil for Subaru in Baltic States and Scandinavian countries
2007> STI soovitus Midlandi poolt:
Lube Capacity 4,3 liter
Service intervals: Change 15000 km / 12 months
MIDLAND CRYPTO - 3 SAE 5W-30
MIDLAND ECONOVA SAE 5W-30
MIDLAND SYNOVA SAE 5W-30
Re: Õli 06 WRX STI-le 5w40 vs 5w50
Kusjuures, peale mõningast uurimist ja konsultatsioone, hakkab mul nüüd õlivahetus käima esialgu 10kkm tagant ja Castrol'iga. Garantiid see ei mõjuta.
MY09 STi
Re: Õli 06 WRX STI-le 5w40 vs 5w50
Nii on mullegi soovitatud.sulapekk kirjutas:Kusjuures, peale mõningast uurimist ja konsultatsioone, hakkab mul nüüd õlivahetus käima esialgu 10kkm tagant ja Castrol'iga. Garantiid see ei mõjuta.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Õli 06 WRX STI-le 5w40 vs 5w50
Kuidas sa süngid õlivahetused (10k) ja muud hooldused (15k)?
Kas lased õlivahetuse esinduses teha ja viid neile õli?
Mis Castroli peale lähed?
Kas lased õlivahetuse esinduses teha ja viid neile õli?
Mis Castroli peale lähed?
Re: Õli 06 WRX STI-le 5w40 vs 5w50
Suure otsimise peale leidsin netist 08 sti kasutusjuhendi (esindused seda ei tarni) ja seal on kirjas:
- tavakasutuses 5w-30 (ka alla -20ne kraadi)
- sportlik kasutus 10w-30, 10w-40 ja 10w-50 (ei soovitata alla -20 kraadi)
- "Heavy duty" 10w-50, 20w-40 ja 20w-50 (racing)
Seega tundub, et Autospirit on teinud hea valiku 10w-50 kasuks.
Midland kui firma / kvaliteedi suhtes jätkuvalt teadmatus.
Ise plaanin teha esinduse hooldusvälpadesse lihtsalt ühe õlivahetuse lisaks 7500 pealt.
Siis jookseb tava graafikuga (15k) kokku.
- tavakasutuses 5w-30 (ka alla -20ne kraadi)
- sportlik kasutus 10w-30, 10w-40 ja 10w-50 (ei soovitata alla -20 kraadi)
- "Heavy duty" 10w-50, 20w-40 ja 20w-50 (racing)
Seega tundub, et Autospirit on teinud hea valiku 10w-50 kasuks.
Midland kui firma / kvaliteedi suhtes jätkuvalt teadmatus.
Ise plaanin teha esinduse hooldusvälpadesse lihtsalt ühe õlivahetuse lisaks 7500 pealt.
Siis jookseb tava graafikuga (15k) kokku.
Re: Õli 06 WRX STI-le 5w40 vs 5w50
Mobili 5W-40 ei ole Mobil 1 seeriast (ehk Mobili tippõlid), vaid on Mobil Super 3000 seeraist.
5W-50; 0W-40 ja mingi 0W-30 või 5W-30 on Mobil 1 seeriast.
Paljud autoesindused kasutavad Mobili 5W-40 sellepärast, et seda saab hulgi väga odavalt osta, mitte sellepärast, et ta omasuguste seas mingi erilini tippude tipp oleks.
See viga on isegi mõne õlimüügifirma kodulehel nagu oleks 5W-40 Mobil 1. Kes ei us võib Mobili kodulehelt järelevaadata.
Vanema generatsiooni Subaru 2,oT kasutajamanuaalis on ka selge sõnaga kirjutatud, et 5W-30 õlisid võib küll kasutada, aga ainult rahuliku sõidustiili juures, mitte kiirteesõiduks või sportlikuks sõiduks. Rajasõidust rääkimata.
5W-50; 0W-40 ja mingi 0W-30 või 5W-30 on Mobil 1 seeriast.
Paljud autoesindused kasutavad Mobili 5W-40 sellepärast, et seda saab hulgi väga odavalt osta, mitte sellepärast, et ta omasuguste seas mingi erilini tippude tipp oleks.
See viga on isegi mõne õlimüügifirma kodulehel nagu oleks 5W-40 Mobil 1. Kes ei us võib Mobili kodulehelt järelevaadata.
Vanema generatsiooni Subaru 2,oT kasutajamanuaalis on ka selge sõnaga kirjutatud, et 5W-30 õlisid võib küll kasutada, aga ainult rahuliku sõidustiili juures, mitte kiirteesõiduks või sportlikuks sõiduks. Rajasõidust rääkimata.