Mõned Legacy teemalised küsimused

Legacy'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Skewp
Subaruaff
Postitusi: 58
Liitunud: R, 21 Nov 2014 21:02:07 +0300

Mõned Legacy teemalised küsimused

#1 Postitus Postitas Skewp » P, 20 Dets 2015 12:20:01 +0300

Värskelt Legacy omanik ning pole mõnele küsimusele Google abil vastust leidnud, ehk oskab keegi lennult vastata. Auto on 2008. a Legacy diisel 110kW.

1. Raadiol on paremas servas valikud nagu FM, CD ja AUX, aga mida pole, on AUX auk. Osadel tundus olevat keskel oleva laeka põhjas, aga seal ainult voolu võtmise otsik. Kas on kusagilt lootust leida ka AUX auk või ongi tekst niisama silmailuks?

2. Roolisamba peal (näidikuploki ees) on miskine P märgisega nupp - mis on selle eesmärk?

3. Juhist vasakul on peeglite kokkulappimise kõrval ka üks soojenduse nupu moodi asi - esiklaasi(kojameeste?) soojendus?

4. Keskmine kütusekulu Eesti oludes? Endal tuli esimese ~200km keskmiseks 8,2l / 100km, mis tundub suts kõrge. ~120km maantee, 80km linn.

5. 110kW diisel = 5W30?

Lisaks - ehk mõni (Subaru) mehaanik ka grupis - armatuuris mootori/jauhtusvedeliku(?) temperatuuri andur ei tööta. Käima pannes käib alt-üles ära nagu peab, aga sõidu ajal absoluutselt 0 punktist üles ei tõuse. Bluetooth OBD2 kaudu näitas peale 25km sõitu jauhtusvedeliku temperatuuriks mudiu 56C. Kust tasuks esimesena viga otsida?

Boot
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 242
Liitunud: N, 04 Juun 2009 09:09:29 +0300

Re: Mõned Legacy teemalised küsimused

#2 Postitus Postitas Boot » P, 20 Dets 2015 12:46:09 +0300

1. arvatavasti polegi, pead miskise 3-rd party adapteri ostma, näiteks Grom Audio.

2. parktulede jaoks, kui süüde väljas

3. minuteada soojendab see väikest ala esiklaasi allosas

Kui ma õigesti mäletan, siis seier hakkaski umbes 55C kandist esimesi elumärke näitama, vähemalt minu my04 bensukal. 56C 25km sõidu peale tundub natuke vähe, eriti praeguste suht soojade ilmadega. Termostaat?

ahto85
Subaruaff
Postitusi: 51
Liitunud: E, 19 Jaan 2015 14:52:46 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Mõned Legacy teemalised küsimused

#3 Postitus Postitas ahto85 » P, 20 Dets 2015 19:09:00 +0300

1. Makil on taga auxi pistik täitsa olemas. Sinna tuleb lihtsalt vastav juhe ise teha näiteks selle juhendi järgi:http://reviews.drom.ru/subaru/outback/89150/86658/

Skewp
Subaruaff
Postitusi: 58
Liitunud: R, 21 Nov 2014 21:02:07 +0300

Re: Mõned Legacy teemalised küsimused

#4 Postitus Postitas Skewp » P, 20 Dets 2015 23:06:50 +0300

Boot kirjutas:1. arvatavasti polegi, pead miskise 3-rd party adapteri ostma, näiteks Grom Audio.

2. parktulede jaoks, kui süüde väljas

3. minuteada soojendab see väikest ala esiklaasi allosas

Kui ma õigesti mäletan, siis seier hakkaski umbes 55C kandist esimesi elumärke näitama, vähemalt minu my04 bensukal. 56C 25km sõidu peale tundub natuke vähe, eriti praeguste suht soojade ilmadega. Termostaat?
Tänud vastuste eest, Boot. Mure nr 2 ja 3 said Sinu abiga lahedatud. Mis mootori temperatuuri puutub, siis ise kahtlustasin samamoodi termostaati - tellisin ära ja läheb esimesel võimalusel külge, eks siis ole näha, kas oli tolku või ei.
ahto85 kirjutas:1. Makil on taga auxi pistik täitsa olemas. Sinna tuleb lihtsalt vastav juhe ise teha näiteks selle juhendi järgi:http://reviews.drom.ru/subaru/outback/89150/86658/
Suur tänu lingi eest, ahto85. Püüan fotol oleva venekeelse teksti ka kellegi abiga ära tõlkida ja siis võib juba asjakallale asuda. Plaanis nkn informatsiooni display tuua alla tuhatoosi asemele ja ülesse mõni nutikas tahvel panna, et üks lahtikakkumise vaev siis 8)

Skewp
Subaruaff
Postitusi: 58
Liitunud: R, 21 Nov 2014 21:02:07 +0300

Re: Mõned Legacy teemalised küsimused

#5 Postitus Postitas Skewp » K, 23 Dets 2015 13:25:36 +0300

Põhjus, miks auto näidik "ei töötanud" - kivi termostaadi vahel. Kasutatud auto ostmise mõnud :D

Pilt

Skewp
Subaruaff
Postitusi: 58
Liitunud: R, 21 Nov 2014 21:02:07 +0300

Re: Mõned Legacy teemalised küsimused

#6 Postitus Postitas Skewp » E, 18 Jaan 2016 19:09:17 +0300

Tekkis veel üks lisaküsimus Legacy/Outback diisli-poistele - kas külmaga käima pannes hoiab auto pöördeid ise kōrgemal kui tavapärane 800rpm? Ma siiani enda omal pole isegi -23C külmaga märganud, et kohapeal alguses pöörded kõrgemad oleks.

erki34
Subaruaff
Postitusi: 66
Liitunud: L, 04 Jaan 2014 10:15:18 +0300
Asukoht: saue

Re: Mõned Legacy teemalised küsimused

#7 Postitus Postitas erki34 » T, 19 Jaan 2016 18:32:22 +0300

Jah ,minu oma hoiab kuskil 3min. pöörded kõrgemal päris külmadega

Skewp
Subaruaff
Postitusi: 58
Liitunud: R, 21 Nov 2014 21:02:07 +0300

Re: Mõned Legacy teemalised küsimused

#8 Postitus Postitas Skewp » K, 20 Jaan 2016 00:26:25 +0300

erki34 kirjutas:Jah ,minu oma hoiab kuskil 3min. pöörded kõrgemal päris külmadega
Aitäh vastuse eest, eks viin masina kontrolli.

Skewp
Subaruaff
Postitusi: 58
Liitunud: R, 21 Nov 2014 21:02:07 +0300

Re: Mõned Legacy teemalised küsimused

#9 Postitus Postitas Skewp » P, 31 Jaan 2016 18:04:01 +0300

Legacy diisli kohta - kas kellelgi on infot, kuidas teha vahet erinevatel diisli versioonidel? EURO 4 mootoril peaks nii väntvõlli kui plokki olema ca 4-5 erinevat versiooni, aga kuidas kapotti lahti tehes aru saada, milline hetkel käigus?

Google andmetel peaks EURO 4 mootoril kõige viimane plokk olema 11010AB075 ning vänt 12200AA381. Vända numbrit ilmselt lahtikakkumata kusagil välja ei loe, aga kus võiks olla ploki number? Kuna enda 2008. a masinal mootor vahetatud eelmise omaniku poolt ja infot pole rohkem kui "sai peale uuem versioon", siis tahaks igaks puhuks üle kontrollida, mis elukas seal hetkel toimetab. Ploki pealt suutsin tuvastada vaid tootmiskuupäeva 28.08.2010.

erki34
Subaruaff
Postitusi: 66
Liitunud: L, 04 Jaan 2014 10:15:18 +0300
Asukoht: saue

Re: Mõned Legacy teemalised küsimused

#10 Postitus Postitas erki34 » P, 31 Jaan 2016 23:14:07 +0300

Siis peaks olema ju EURO5

Skewp
Subaruaff
Postitusi: 58
Liitunud: R, 21 Nov 2014 21:02:07 +0300

Re: Mõned Legacy teemalised küsimused

#11 Postitus Postitas Skewp » E, 01 Veebr 2016 19:45:35 +0300

erki34 kirjutas:Siis peaks olema ju EURO5
Ma usun, et siiski tegemist Euro 4 mootoriga. 2010 teises pooles tehti veel Imprezale EURO 4 mootoreid. Viimane revision oli vist 03/2010 ja peale seda tehtud mootorid peaks pidama :)

EURO 5 mootor (ülemine osa must plastik):

Pilt

EURO 4 mootor (ülemine ots metall). Selline vahib ka kapotialt vastu:

Pilt

Lisaks kuna masin on algselt toodetud EURO 4 mootoriga, siis sinna on keeruline EURO 5 mootorit arendada, kuna erinevusi päris mitu:

*Turbo
*DPF
*Eelsüütekad
*ECU

Minu omal open DPF ilma ühegi kaabli ja asjata, uuematel peaks olema closed DPF ja juhtmeid küljes. Pihustid pidid ka eelmise omaniku sõnul MY2008 omad olema (mootori pealt, mis algselt oli ja millel üllatus-üllatus väntvõll ära murdus). EURO 4 masinasse peaks saama EURO 5 panna, kui jätta EURO 4 mootori ECU ja see ümber mappida osaliselt siis EURO5 seadete peale.

Samas netist jäi silma, et "EURO5 got less compression, so starting will be a bigger problem when you still got your EURO4 ECU and EURO4 injectors". ECU ja pihustid on tõesti hetkel kindlasti EURO 4 omad ja (pigem pika) käivitamise järgi võiks isegi öelda, et ülejäänud võib ikkagi äkki EURO 5 olla.. :roll:

erki34
Subaruaff
Postitusi: 66
Liitunud: L, 04 Jaan 2014 10:15:18 +0300
Asukoht: saue

Re: Mõned Legacy teemalised küsimused

#12 Postitus Postitas erki34 » T, 02 Veebr 2016 10:29:33 +0300

Vaatasin täpsemalt järgi ja mul see ülemine mootor,auto 2011a

alartob
Postitusi: 17
Liitunud: L, 16 Jaan 2016 22:25:02 +0300

Re: Mõned Legacy teemalised küsimused

#13 Postitus Postitas alartob » L, 12 Mär 2016 20:25:09 +0300

Tekkis küsimus teemat lugedes et kas keegi on uurinud mis vanal ja uuel diislil vahet?Mis ümber siis tehti et selle mootori vastupidavus ära suudeti parandada?Kui palju erineb antud mootorite rauaosa või kas üldse erineb?Vänt,saaled,mootori plokk,plokikaaned? Kas annab ühtesid teises mootoris kasutada ja vastupidi?

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Mõned Legacy teemalised küsimused

#14 Postitus Postitas Tubaru » L, 12 Mär 2016 22:06:29 +0300

Põhiline erinevus olla saale raamides, uuematel on kogu krempel alumiiniumist, vanematel olla seal miskid tükid mustast metallist ja vibraga lõhub alumiiniumi ära. 2012 (vist) tuli see muutus sisse.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Skewp
Subaruaff
Postitusi: 58
Liitunud: R, 21 Nov 2014 21:02:07 +0300

Re: Mõned Legacy teemalised küsimused

#15 Postitus Postitas Skewp » P, 13 Mär 2016 01:12:36 +0300

alartob kirjutas:Tekkis küsimus teemat lugedes et kas keegi on uurinud mis vanal ja uuel diislil vahet?Mis ümber siis tehti et selle mootori vastupidavus ära suudeti parandada?Kui palju erineb antud mootorite rauaosa või kas üldse erineb?Vänt,saaled,mootori plokk,plokikaaned? Kas annab ühtesid teises mootoris kasutada ja vastupidi?
Ma olen aru saanud, et esimesel diislil (EURO4) olid kestvusprobleemid eelkõige kahel põhjusel - tõmbas saale ringi või siis väntvõll pooleks. Esimese probleemi olevat põhjustanud liigne tilk miskit (silikooni?), mida robot tooteliinil pani ning mis tilkus täpselt saale õlikanali juurde. Võin eksida, midagi säärast jäi Googeldades meelde. Väntvõlli probleem oli lihtsalt sellest, et oligi liiga nõrk inseneeritud, tehti vist kokku kolm või neli revisioni ja viimane peaks kestma. Parim variant siis EURO4 puhul 11010AB073 plokk ja 12200AA480 vänt. Uuemal peaks olema juba 11010AB074 plokk.

EURO4 ja EURO5 erinevused peaks olema:

*Surveaste
*Eelsüütekad
*Sisselaske julla EURO4 on hall ja alumiiniumist, uuel musta värvi
*Turbo on erinev

Vasta