Subaru Outback 2015 Diesel jõnksumine

Outback'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Rein
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 235
Liitunud: E, 15 Okt 2007 20:56:12 +0300
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Re: Subaru Outback 2015 Diesel jõnksumine

#16 Postitus Postitas Rein » N, 15 Okt 2015 23:15:01 +0300

Tiit kirjutas:Probleemi põhjuseks on Euro 6 heitgaasinormid. Et nendesse mahtuda, tekib põlemisel palju tahma. Eelmine diisel oli veel euro 5 ja sellel käis tahmapõletus harvemini. Aga tõele vastab see küll, et vaikselt jorutamine on kõigi uute diislite jamade põhjuseks. Diisel tahab ikka hagu saada, bensukaga võib töristada linnas 1000 rpm.
Mingu potile oma eurodega, keeran bellakal pumpa peale ja jaanituld teen ikka vanade rehvidega!!!
No tõepoolset, mis risustamine käib arengumaades, mida teevad lennukid, laevad ja lisaks veel sõjaväed ja nüüd käib lihtsalt tava inimeste peetimine. Prse raisk! :roll: :twisted:

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: Subaru Outback 2015 Diesel jõnksumine

#17 Postitus Postitas Tiit » R, 16 Okt 2015 11:12:31 +0300

Ikka kiusatakse nõrgemaid ja väiksemaid :)
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

no1
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 277
Liitunud: R, 10 Okt 2008 12:11:59 +0300

Re: Subaru Outback 2015 Diesel jõnksumine

#18 Postitus Postitas no1 » R, 16 Okt 2015 11:16:23 +0300

Diisli mõte kaob ära, kui seda koguaeg tallama peab, et normaalselt toimiks.

Dmitri
Subaruaff
Postitusi: 63
Liitunud: N, 17 Juul 2014 14:43:04 +0300

Re: Subaru Outback 2015 Diesel jõnksumine

#19 Postitus Postitas Dmitri » R, 16 Okt 2015 12:07:25 +0300

no1 kirjutas:Diisli mõte kaob ära, kui seda koguaeg tallama peab, et normaalselt toimiks.
Seda ma arvan ka sama. Kas nad tahavad sellega öelda, et mu sõidustiil oleks agressiivne ja sellega ohustaks kaasliiklejaid?
Outback'i käsiraamatus on kirjas, et sõitke filtri puhastamisel ettevaatlikult, järgides liikluseeskirju ja võttes arvesse liiklustingimusi. Vastasel korral võite õnnetuse põhjustada 8)
Igaks juhuks lugesin läbi, selle tahmafiltri kohta. Ühtegi lauset või sõna pole, et DPF aktiveerimisel, auto hakkab jõnksuma, tõmblema või üks kõik mida seal tegema.

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1035
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Subaru Outback 2015 Diesel jõnksumine

#20 Postitus Postitas JoonasJJ » R, 16 Okt 2015 13:11:22 +0300

Ma ei saa aru, kus keegi mingisuguse "tallamise" välja luges? Panen siis selgemalt manuaalimeestele:
SÕITKE MADALAMA KÄIGUGA. Põristage 40 ja 80'ga, aga vastavalt 2., 3., 4. käiguga nendel kiirustel. Turbo ja sissepõlemismootori tööpõhimõtteid võib keegi pädevam teile siin selgitama hakata, aga võlusõna peaks olema rahvakeeli jõukõver. Mina küll ei usu, et sõites väikese mootoriga turbodiisliga pööretel alla turbo "spool'imise" momendi oleks ökonoomne. Seal tulevad mängu teised resurssi raiskavad nähtused. See, kui ca. 500rpm rohkem kellal on ei mõju küll kuidagi teie rahakotile.

Vastavat haridust ja kogemusi-teadmisi ei oma, liiklen intuitiivselt. Seega ei imesta, kui targemad tulevad ütlema, et kõik eelnev sulaselge jama.

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: Subaru Outback 2015 Diesel jõnksumine

#21 Postitus Postitas Tarmo » R, 16 Okt 2015 15:08:31 +0300

no1 kirjutas:Diisli mõte kaob ära, kui seda koguaeg tallama peab, et normaalselt toimiks.
Ma ei ole küll aru saanud, et "diisli mõte" (ehk kütusekulu???) oleks 55km/h sõites 3. käiguga suurem kui 4. käiguga. Mina sõidan põhimõtteliselt nii, et alla 1500rpm pöörded ei kasuta (manuaalkast). 2 aasta keskmine kütusekulu on hetkel 5,74L/100km. Ja seda km-liitrid meetodil, mitte kompu järgi. Sama asi oli minu eelmise liikuriga (Golf IV TDI) kus oli samuti soovitav sõita mitte alla 1500-1600 rpm. Sellel oli põhiteema kehv turbo õlitus madalate pöörete juures. Minu soovitus on päevas ikka korra (sooja mootoriga) pöörded 3000-4000 vahele lasta. Muidu teeb ämblik pesa väljalaskesse. Lühikesi otsi vaikselt töristades rikub pikapeale ükskõik mis marki auto mootori ära.
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: Subaru Outback 2015 Diesel jõnksumine

#22 Postitus Postitas Tiit » R, 16 Okt 2015 20:05:10 +0300

Need käigukastid arvestavad näiteks kui järsult gaasipedaalile vajutatakse. Kui proovida gaasipedaalile udusule raskusega vajutades kiirendada, siis ei lasegi pöördeid üles. Hoogsama vajutusega laseb aga mõnuga pöörded üles ja hoiab ka seal pikemalt. Pole vaja pedaali sujuvalt põrandale vajutada ja oodata kuni kiirus huligaani taseme saavutab.
Kui Tarmo tõi välja, et korra päevas võiks 3000-4000 pöörded lasta, siis lisaks tasub vähemalt korra-paar nädalas maanteel 5-10 km järjest 90-ga sõita.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Subaru Outback 2015 Diesel jõnksumine

#23 Postitus Postitas Duster » R, 16 Okt 2015 20:21:57 +0300

Diislitel pole tänapäeval spoolimisest mõtet rääkida, disladel vaakumit enamvähem ei eksisteeri võrreldes pensukaga ning turbo spool on muutuva geomeetriaga hetkel, kui gaasi vajutad, 1600rpm võiks juba max rõhk saavutatud olla. See ei tähenda aga seda, et need pöörded reaalselt efektiivsed oleksid. Enamus mootoreid, olenemata mis kütust põletavad on mõistlikult ökonoomsed ja mitte tahmavad alates 2000rpm'st. Uuematel on ehk veidi allpool, kuid milleks kiusata, kui võitu pole absoluudselt.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
Earl234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 169
Liitunud: L, 19 Mai 2012 21:34:42 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Subaru Outback 2015 Diesel jõnksumine

#24 Postitus Postitas Earl234 » P, 18 Okt 2015 05:24:54 +0300

Enda 2012 EURO5 diiselforesteril olen ka vahel harva kerget jõnksu tundnud, ei ole pead vaevanud, millest ja miks. 50 alas (tegelikult kuni 65km/h spido järgi) sõidan max 3. käiguga, 70 alas 4.-ga. Ei sõida nagu maksahaige. Maanteel 90-95 ei ole mina küll kütusekulu vahet märganud, kas on 4., 5. või 6. käik. Esimene TÜV läbitud paar kuud tagasi, öeldi et dpf kenasti toimetab.
ex: Forester 2012 diisel

tammik
Postitusi: 4
Liitunud: E, 19 Okt 2015 10:00:57 +0300

Re: Subaru Outback 2015 Diesel jõnksumine

#25 Postitus Postitas tammik » E, 19 Okt 2015 10:20:50 +0300

Tere tulemast "klubisse"! Vaevlen sama probleemiga juba pool aastat. Jõnksutamine esineb umbes iga 700-1000 km järel ja tekib kui lasta gaas lahti ning mootori pöörded langevad 1200-1300 peale, seda reeglina linnaliikluses sest maanteel automaat pöördeid nii madalale ei lase. Jõnksutamine on tugev, nagu sõidaksid manuaaliga ja unustaksid autot seisma jättes siduri lahutmata ning mootor üritab välja surra.

Minu saaga algas teisest nädalast pärast auto ostmist kevadel. Sai Autospiritile salvestanud nende seadmega jõnkustamise ajal mootori näitajad mille nad edastasid tehasele. Kahel korral on jõnkustamise järgne diagnostika näidanud et samal ajal toimus tahmapõletamine. Juuni alguses käis esinduses Subaru insener kes testis autot ning paigaldas uue tarkvara. Probleem jätkus, lubati suve lõpuks uut tarkvara mis peaks probleemi lahendama. Lõpuks oktoobri alguses paigaldati järgmine tarkvarersioon aga see ei muutnud midagi, probleem jätkub.

Kaalun müüja vastu kohtusse pöördumist. Soovitus: ÄRA OSTA!

Olen ka välismaa foorumitest otsinud aga ei ole sealt sarnase probleemi kirjeldusi leidnud.

ps. sõidan aastas 40 tkm seega ei ole vahemaad väikesed ega tegu vaid linnasõiduga ning ei saa väita et dpf põletamiseks ei ole lihtsalt võimalusi. Soovitus et talla gaasi kui jõnksutab ei päde linnaliikluses kuidagi.

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1035
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Subaru Outback 2015 Diesel jõnksumine

#26 Postitus Postitas JoonasJJ » E, 19 Okt 2015 13:40:36 +0300

tammik kirjutas:Tere tulemast "klubisse"! Vaevlen sama probleemiga juba pool aastat. Jõnksutamine esineb umbes iga 700-1000 km järel ja tekib kui lasta gaas lahti ning mootori pöörded langevad 1200-1300 peale, seda reeglina linnaliikluses sest maanteel automaat pöördeid nii madalale ei lase. Jõnksutamine on tugev, nagu sõidaksid manuaaliga ja unustaksid autot seisma jättes siduri lahutmata ning mootor üritab välja surra.

Minu saaga algas teisest nädalast pärast auto ostmist kevadel. Sai Autospiritile salvestanud nende seadmega jõnkustamise ajal mootori näitajad mille nad edastasid tehasele. Kahel korral on jõnkustamise järgne diagnostika näidanud et samal ajal toimus tahmapõletamine. Juuni alguses käis esinduses Subaru insener kes testis autot ning paigaldas uue tarkvara. Probleem jätkus, lubati suve lõpuks uut tarkvara mis peaks probleemi lahendama. Lõpuks oktoobri alguses paigaldati järgmine tarkvarersioon aga see ei muutnud midagi, probleem jätkub.

Kaalun müüja vastu kohtusse pöördumist. Soovitus: ÄRA OSTA!

Olen ka välismaa foorumitest otsinud aga ei ole sealt sarnase probleemi kirjeldusi leidnud.

ps. sõidan aastas 40 tkm seega ei ole vahemaad väikesed ega tegu vaid linnasõiduga ning ei saa väita et dpf põletamiseks ei ole lihtsalt võimalusi. Soovitus et talla gaasi kui jõnksutab ei päde linnaliikluses kuidagi.
Siin läks tegelikult jutt sujuvalt esialgsest postitusest kõrvale, aga ega see siis keskustelu ei peatanud. Viimased postitused keskendusid eelkõige sellele kuidas üleüldse seda DPF'i tulukest vältida (eelkõige manuaalkastiga autodel).

Dmitri
Subaruaff
Postitusi: 63
Liitunud: N, 17 Juul 2014 14:43:04 +0300

Re: Subaru Outback 2015 Diesel jõnksumine

#27 Postitus Postitas Dmitri » T, 20 Okt 2015 12:08:06 +0300

tammik kirjutas:Tere tulemast "klubisse"! Vaevlen sama probleemiga juba pool aastat. Jõnksutamine esineb umbes iga 700-1000 km järel ja tekib kui lasta gaas lahti ning mootori pöörded langevad 1200-1300 peale, seda reeglina linnaliikluses sest maanteel automaat pöördeid nii madalale ei lase. Jõnksutamine on tugev, nagu sõidaksid manuaaliga ja unustaksid autot seisma jättes siduri lahutmata ning mootor üritab välja surra.

Minu saaga algas teisest nädalast pärast auto ostmist kevadel. Sai Autospiritile salvestanud nende seadmega jõnkustamise ajal mootori näitajad mille nad edastasid tehasele. Kahel korral on jõnkustamise järgne diagnostika näidanud et samal ajal toimus tahmapõletamine. Juuni alguses käis esinduses Subaru insener kes testis autot ning paigaldas uue tarkvara. Probleem jätkus, lubati suve lõpuks uut tarkvara mis peaks probleemi lahendama. Lõpuks oktoobri alguses paigaldati järgmine tarkvarersioon aga see ei muutnud midagi, probleem jätkub.

Kaalun müüja vastu kohtusse pöördumist. Soovitus: ÄRA OSTA!

Olen ka välismaa foorumitest otsinud aga ei ole sealt sarnase probleemi kirjeldusi leidnud.

ps. sõidan aastas 40 tkm seega ei ole vahemaad väikesed ega tegu vaid linnasõiduga ning ei saa väita et dpf põletamiseks ei ole lihtsalt võimalusi. Soovitus et talla gaasi kui jõnksutab ei päde linnaliikluses kuidagi.
Autospiriti tehnikuga ma olen suhelnud sel teemal ja nemad ka rääkisid ühe auto kasutajast, nende kirjelduse järgi tegemist on sinuga :D
Ega sa Mariines pole käinud? Soovitada on juba hilja, auto on ostetud :D . Iseenesest auto mulle väga väga meeldib....
Lihtsalt mind väga huvitab praegu, kas mõni uue Outbacki Diisel kasutajal on kõik OK ja pole tõmblemisi tundud? Ma olen Mariine Pärnu tehnikuga suhelnud ja tema arvates selline auto käitumine ei ole OK, seega pean ma Tallinna esindusse pöörduma. Nüüd praegu sõidan ja ootan, millal see tõmblemine algab, et juhe jookseks kokku ja läheks autoteenindusse.

Dmitri
Subaruaff
Postitusi: 63
Liitunud: N, 17 Juul 2014 14:43:04 +0300

Re: Subaru Outback 2015 Diesel jõnksumine

#28 Postitus Postitas Dmitri » T, 20 Okt 2015 17:54:39 +0300

No jah, täna auto hakkas jälle tõmblema kui mootor sai täitsa soojaks. Mingi aja pärast jõnksutamine lõppes, parkisin auto, tundsin vastiku põlenud kummilõhna. :D

No aru ma ei saa...homme lähen Mariinesse, löön majja korda :-)

Kasutaja avatar
prayer
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 217
Liitunud: N, 26 Nov 2009 21:50:01 +0300

Re: Subaru Outback 2015 Diesel jõnksumine

#29 Postitus Postitas prayer » T, 27 Okt 2015 16:44:52 +0300

Krt ajate veel nii diisel outbacki ostusoovi minema...
Kaalusin just perre 2014 disla outbacki ostu.
Saite korda oma nõksutamised?
Sooviks postkasti avaga kapotti...

Boot
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 242
Liitunud: N, 04 Juun 2009 09:09:29 +0300

Re: Subaru Outback 2015 Diesel jõnksumine

#30 Postitus Postitas Boot » T, 27 Okt 2015 18:14:37 +0300

2014 on ju eelmine põlvkond ja keegi pole selle jõnksutamisest siin rääkinud?

Vasta