outbacki nelivedu

Outback'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
uugu21
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 100
Liitunud: E, 06 Nov 2006 17:56:14 +0300

Re: outbacki nelivedu

#46 Postitus Postitas uugu21 » L, 06 Veebr 2010 21:37:55 +0300

Umm... ämbriks ei saa seda nüüd küll nimetada. Ideaalset difrit pole olemas - üks pool õhus (takistus puudub) ei tööta paljukiidetud torsen, "helical" ja madalatel kiirustel ka mitte visko. Elektrilis/pneumaatiliselt juhitavad ketastega difrid olete ka siin foorumis ise kõik maapõhja kirunud. Kas on veel variante?
Subarud on disainitud "rattad maas", radadele. Nad töötavad isegi kuradima hästi erinevatel teekatetel, offroadiks (ratas õhus) pole subaru oma mudeleid minuteada kunagi kuulutanud.

btw.
väike surve pidurile on säärases situatsioonis abiks (s.t. gaas ja pidur korraga alla).

plaaque
Postitusi: 31
Liitunud: E, 15 Mär 2010 11:54:46 +0300

Re: outbacki nelivedu

#47 Postitus Postitas plaaque » K, 17 Mär 2010 17:13:05 +0300

niipalju kui mina neist tagasilllas paiknevatest LSD dest jagan siis ma saan aru et auto peab liikuma ja siis see töötab. Olukord kus on juba kinni jäädud ja vaja liikuma saada siis pole tast erilist kasu. eriti kui üks ratas esisillas veab läbi

muide kas keegi sellist asjapulka on proovinud?

http://www.phantomgrip.com/

kunagi nägin mingis USA müügiporaalis Foresteri tõestetud kliirensi ja sedatüüpi vidin oli "kruvitud" ette. MT revid olid ka all ja nägi päris vihane välja

Foresterile 300 $, päris niisama koolirahaks masksta kah ei viitsiks (saatekulud ja km jne... aga ehk on keegi proovinud?

uugu21
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 100
Liitunud: E, 06 Nov 2006 17:56:14 +0300

Re: outbacki nelivedu

#48 Postitus Postitas uugu21 » P, 21 Mär 2010 19:33:02 +0300

Difri kesta sisse pannakse kaks metallklotsi, mis pidurdavad mõlemat telge. Elik lahtine differ koos piduritega nagu enamusel tänapäeva autodel. Erinevuseks see, et kaasaegsetel lahendustel pidurdatakse seda poolt, millist vaja ning pidurdamiseks kasutatakse pidurisüsteemi. See jupstükk pidurdab kogu aeg, difrikesta sees, metall vastu metalli. Difriõli peab vahetama mingi 3x aastas? Ja äärmusolukorras sõidukit (üks ratas kinni, teine õhus) need neli vedrukest küll liikuma ei pane.

Pilt
Mina igatahes nii ei teeks

uugu21
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 100
Liitunud: E, 06 Nov 2006 17:56:14 +0300

Re: outbacki nelivedu

#49 Postitus Postitas uugu21 » P, 21 Mär 2010 19:41:11 +0300

oot... ma jäin praegu pilti vaadates mõtlema, et too vidin on ju valetpidi.. Vaherattaid oleks oluliselt mõttekam pidurdada kui telgesid?

plaaque
Postitusi: 31
Liitunud: E, 15 Mär 2010 11:54:46 +0300

Re: outbacki nelivedu

#50 Postitus Postitas plaaque » E, 29 Mär 2010 10:28:48 +0300

vahepeal veidi vett merde jooksnud ja ma ka uurinud neid pilte, skeeme ning samuti lugenud laiast maailmast kommentaare. Võimalik et ma kõigest päris õigesti aru ei saanud jne, seetõttu tehnilist poolt ei hakka kommenteerima. aga millest ma aru sain, et sarnaseid süsteeme on veelgi, tuunijad kasutavad väga erinevatel autodel, aga päris palju on kriitikat ning tundub et sellistes tingimustes kus lukku vaja oleks, asi ikka ei tööta kuigi hästi...

nagu ma aru saan siis isegi tavalisele WRXle, rääkimata muudest veoskeemidest STi juppe külge eriti ei pane? st kui veidi mõelda STI esi LSD diffri peale

sry et teema on veidi kaugele läinud outbackkidest

uugu21
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 100
Liitunud: E, 06 Nov 2006 17:56:14 +0300

Re: outbacki nelivedu

#51 Postitus Postitas uugu21 » T, 30 Mär 2010 16:02:55 +0300

Subarud on parasjagu legod. Risti annab tõsta praktiliselt kõike (väikeste mööndustega). Aga usu mind - esisilla LSD'd (eriti sti oma) sa OB'le küll ei taha saada :-)

plaaque
Postitusi: 31
Liitunud: E, 15 Mär 2010 11:54:46 +0300

Re: outbacki nelivedu

#52 Postitus Postitas plaaque » K, 31 Mär 2010 14:50:00 +0300

vabandan et vales alateemas aga mul forester xtid olnud, nüüd 2.5L, seega peaks rohkem compatible olema 2.5 STIga... vist?

no mina olen ka aru saanud et on parajad legod, aga 2.0 xt le STI sidurit ei saanud panna ja kui esisilla LSD juttu tuli siis hakati väitma et päris palju veoskeemi osasid tuleb vahetada

kataloogidest täpselt järgi vaatama ei hakatud ja kalkulatsioone ei tehtud ... otsingi praegu kohta kus viitsitaks asi täpsemalt luubi alla võtta

aga miks OB ei sobiks esisilda LSD ... ja mis vahe oleks Foresteriga? Foresteri STI versioon on ju olemas, vist impreza STIga samal põhjal ja minuteada on tal ees LSD

uugu21
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 100
Liitunud: E, 06 Nov 2006 17:56:14 +0300

Re: outbacki nelivedu

#53 Postitus Postitas uugu21 » K, 31 Mär 2010 21:17:30 +0300

krt, peaks vist difritest mingi populaarteadusliku jutukese kirjutama...
STI difrid töötavad väändele. Offroadi puhul tähendab see seda, et kui sul üks ratas on maast lahti siis on differ ka lahti - nad töötavad vaid siis kui telgedel on vastumoment olemas. Rajale sobib hästi aga maastikule mitte. Sinna klapiks subaru omadest kõige paremini vast visko aga tollel on ka omad miinused. Lukustamiseks tahab pisut kuumutamist saada, mille käigus võid ennast liiga sisse kaevata. Ja ette pole neid vist tehtudki?
aga miks OB ei sobiks esisilda LSD ... ja mis vahe oleks Foresteriga? Foresteri STI versioon on ju olemas, vist impreza STIga samal põhjal ja minuteada on tal ees LSD
:) oled sa kunagi sõitnud lukustuva esidifriga. Ainuüksi mõte, et säärane setup (kolm lukku) on mingil pea paaritonnisel pikkade vedrudega monstrumil tekitab... ee... mõtteid... :)

plaaque
Postitusi: 31
Liitunud: E, 15 Mär 2010 11:54:46 +0300

Re: outbacki nelivedu

#54 Postitus Postitas plaaque » N, 01 Apr 2010 11:59:32 +0300

jah seda küll, päris offroadil pole LSD mingit kasu (õiigemini on kasu seniks kuni veel auto liikus, kui korra jääb seisma elik peaaegu seisma jääb ja ratas õhus siis on jokk), subaru tüüpi autodel vist poollibisevatest minu arust kasu peamiselt lumes, võibolla ka liivas, aga mudasse nendega nagunii ei lähe. maastikusuutlikuse seisukohast on minu arust asjade olulisuse järjekord: kliirens, rehv, kaal ja alles siis veoskeem.

Sellest vist kogu see teema siin arenema hakkaski, et tagumine ka LSD ei tööta nagu mõned inimesed loodavad. seda siis maastiklul, aga miks mitte OBga ebatasemat tüüpi rajal oma lõbuks kiiresti sõita või hooga mäkketõusus teisi poole kallimaid "konkurente" ninapidi vedada, Forester on küll kergem kui OB ja loomulikult jääb ka For imprezale alla, aga põhja peksab palju vähem kuna on kõrgem. ees LSD on olemas ju küll paljudel, sellistel 1.7 tonnnistele sportautodele (mitte Subaru ja Mitsu evo) pakutakse vähemalt lisavarustusena, rääkimata LC ja Dicovery tüüpi liikuritele?

suba100
Postitusi: 25
Liitunud: T, 06 Apr 2010 14:13:05 +0300

Re: outbacki nelivedu

#55 Postitus Postitas suba100 » T, 06 Apr 2010 14:45:19 +0300

Ma olen aru saanud, et Outbackil on tegelikult 3 erinevat neliveoskeemi, s.t. 2.5 manuaal, 2.5 automaat ja 3.0 automaat on kõik erinevad. Olen üritanud netist infot leida, aga Subaru ise seda ei avalda ning seepärast on see rohkem kuulujuttude tasemel jäänud.

Võin vaid seda kinnitada, et 3-liitrisel automaadil (valmistatud peale 2007. aasta face lifti, s.t. tal on VTD (Variable Torque Distribution; pidavat jagama vaikimisiveojõusuhet, milleks on 45:55 tagumise kasuks, vastavalt vajadusele) ja taga LSD) tundusid kõik 4 ratast ringi käivat, kui me seda ühel lumisel tõusul proovisime. Katse ise nägi välja selline, et auto sõitis paksu lumega kaetud tõusu peale, jäi seal seisma ning hakkas seejärel kohalt liikuma andes gaasi natuke rohkem kui vaja. Vasakul pool autot seistes võis näha, et käisid nii VE kui ka VT rattad ringi ning teisel katsel paremal pool seistes oli näha, et käisid vastavalt PE ja PT rattad ringi. Juht väga palju gaasi ei andnud ning rattad pikalt ei kaapinud, aga selle hetkeni, kuni auto liikuma hakkas, võis näha, et veojõudu anti kõigile neljale rattale.

Arvestades, et Outbackil on pidev nelivedu, on täiesti loomulik, et veojõud nii esi- kui ka tagasillale edastati. Samuti see, et mõlemad tagarattad vedama hakkasid (LSD töö ilmselt). Mis aga jäi natuke selgusetuks, on esisild. Subaru ei ütle spetsifikatsioonis esisilla kohta midagi, millest võib järeldada, et tal seal LSD-d ilmselt pole. Kas see, et mõlemad esirattad vedama hakkasid, tähendab, et difri "lukustatimist" jäljendati pidurite rakendamisega kuidagi?

suba100
Postitusi: 25
Liitunud: T, 06 Apr 2010 14:13:05 +0300

Re: outbacki nelivedu

#56 Postitus Postitas suba100 » T, 06 Apr 2010 16:13:23 +0300

marek906 kirjutas: Kes viitsib vene keeles lugeda siis siinhttp://www.autodata.ru/st/02_sub/sub.htm on piisavalt palju infot Subaru nelivedu kohta. Ja nagu praktika näitab siis Autospiritis ja Mariines inimesed ei tea täpselt kuidas Subaru ja konkurentide nelivedu töötab.
Tänud marek906'le selle lingi eest! Lõpuks õnnestus mul siis põhjalikumat infot Subaru erinevate neliveoskeemide kohta saada! See kinnitab ja annab ka seletuse sellele, mida ma siiamaani kuulnud olin.
Subaru võiks sellist infi ise ka avaldada ... siis teaksid inimesed, missuguste omadustega nelivedu nad tegelikult ostavad.

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

Re: outbacki nelivedu

#57 Postitus Postitas tnx » K, 07 Apr 2010 08:00:46 +0300

suba100 kirjutas:Kas see, et mõlemad esirattad vedama hakkasid, tähendab, et difri "lukustatimist" jäljendati pidurite rakendamisega kuidagi?
Pigem tähendab see seda, et mootor oli piisavalt võimas ja rataste hõõrdetegurite erinevus piisavalt väike, et kõik neli ratast libisema hakkaksid. Isegi kui ühel esirattal oli veidi väiksem pidamine, kui teisel, siis tagasilla ja keskdifri lukkude kaudu võrdsustub veojõud ikkagi mingil määral ka esisillas. Piduritega lukkude jäljendamine/abistamine peaks olema VDC rida - aga seda igal autol pole. Kui auto tõstuki või lausjää peal on, siis käivad ilma keskdifri ja lukkudeta 4EAT kastiga masinal ka kõik neli ratast kenasti ringi. Lukkude teema maastikul on oluline siis, kui rattad ei ole ühesugustes oludes.

suba100
Postitusi: 25
Liitunud: T, 06 Apr 2010 14:13:05 +0300

Re: outbacki nelivedu

#58 Postitus Postitas suba100 » K, 07 Apr 2010 17:25:34 +0300

To: tnx

3-liitristel Outbackidel peaks minuteada kõigil VDC standardis olema. 2.5-stel oli see lisavarustuse nimekirjas.

Aga mis seda katset puudutab, siis see võib sul õige märkus olla, et tõenäoliselt oli paksus lumes esirataste hõõrdetegur suht sarnane ning samuti piisavalt väike, eriti veel kallaku peal, kus esisillale langeb väiksem koormus.

uugu21
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 100
Liitunud: E, 06 Nov 2006 17:56:14 +0300

Re: outbacki nelivedu

#59 Postitus Postitas uugu21 » K, 07 Apr 2010 18:53:39 +0300

Pigem hääletan VDC kasuks. Mu OB'l tavaliselt ikka mõni ratas seisab. Korra, kui lausjääl üht sadulat sikutasin, ütles pealtvaataja mu küsimise peale, et "tagumised käisid ringi ja esimesed seisid..." (4eat) :) Mul läks päris mitu head hetke, enne kui kohale jõudis, et ta lihtsalt üht esimest ei näinud.
Piduritega skeemid töötavad tegelikult (tavainimese jaoks) kuradima hästi. Ning on igasugu lukustuvate imeviguritega võrreldes ikka kuratlikult odavad toota. Raud (pidurid) on ju niikuinii olemas, aju koos seal sees oleva mõttega ei maksa tänapäeval enam midagi.

Vasta