Ostuabi: Outback 2012

Outback'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
juku99
Postitusi: 1
Liitunud: E, 09 Dets 2019 14:45:23 +0300

Ostuabi: Outback 2012

#1 Postitus Postitas juku99 » E, 09 Dets 2019 14:52:12 +0300

Tere!

Kuna vajadus uue auto järele, siis vaadatud ka Subaru poole. Hetkel jäänud silma mõned Outbackid. Kuidas nt 2012. aasta 2.0 manuaal 110kw diisel tundub? Kuna aastas läbisõitu 30 000+ km ning suur osa sellest maanteel, siis diisel tundub mõistlikum.

Kuidas on vastupidavus/tüüpvead/ülalpidamiskulud jne.

Või on mõni asisem kombinatsioon?

rajaleidja
Subaruaff
Postitusi: 60
Liitunud: K, 19 Juun 2013 09:28:53 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Ostuabi: Outback 2012

#2 Postitus Postitas rajaleidja » E, 09 Dets 2019 17:21:55 +0300

juku99 kirjutas:Tere!

Kuna vajadus uue auto järele, siis vaadatud ka Subaru poole. Hetkel jäänud silma mõned Outbackid. Kuidas nt 2012. aasta 2.0 manuaal 110kw diisel tundub? Kuna aastas läbisõitu 30 000+ km ning suur osa sellest maanteel, siis diisel tundub mõistlikum.

Kuidas on vastupidavus/tüüpvead/ülalpidamiskulud jne.

Või on mõni asisem kombinatsioon?

Tüüpviga on katkine mootor.

merchant
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 111
Liitunud: T, 22 Okt 2013 17:47:59 +0300

Re: Ostuabi: Outback 2012

#3 Postitus Postitas merchant » E, 09 Dets 2019 19:01:42 +0300

Miks diisel mõistlikum tundub? Vaadates kogukulusid, siis ilma potensiaalset mootoriremonti arvestama peab ikka kõvasti üle 30t aastas sõitma, et see 1-2L sajale kütusekulu vahet tagasi teha.

Outbackimees
Postitusi: 7
Liitunud: E, 23 Sept 2019 14:55:08 +0300

Re: Ostuabi: Outback 2012

#4 Postitus Postitas Outbackimees » K, 11 Dets 2019 09:13:31 +0300

Veidi võibolla teemast välja. Endal on 2010 Outback diisel manuaalkastiga. Ostes oli läbisõit 140 000, nüüd 225 000. Mootori kohta pole väga midagi öelda, võibolla joppas, aga mu kogemuse järgi kui ilusti hooldada, kvaliteetset õli kasutada ja mitte väga palju ökotada, siis päris hea auto. Maanteel on mugav, eriti talvel, sest nelikvedu ja raskus annavad kindlustunde ja hea juhitavuse. Ka raskuskese on väga madalal, niiet püsib isegi libedaga kurvides hästi. Minuteada parandati diiselmootorid 2010ks aastaks ära ja sealt edasi läks diisel aina paremaks. Kui kübemefiltrit pole vahelt kakutud, siis ei tohiks ka probleeme tekkida. Minu autol CO koguaeg ilusti paigas olnud ja üleüldse hästi vastu pidanud, isiklikult küll soovitaks. Pole ehk tüüpviga, aga eelsüüteküünlad tasuks üle vaadata, minu omal läksid läbi. Manuaalkastiga autodel kipub sidur läbi minema. Enda masinaga saan maanteel kuskil 5.4l/100km. Mul on ka enamus pikad sõidud ja aastas kuskil 30 000+ sõitu. Üldiselt soovitan väga. Kui on hooldusajalugu ja on ilusti hooldatud mootor, siis ei tohiks küll midagi juhtuda.

Kasutaja avatar
Ljeeppa
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 137
Liitunud: L, 16 Mär 2013 16:16:27 +0300

Re: Ostuabi: Outback 2012

#5 Postitus Postitas Ljeeppa » K, 11 Dets 2019 11:06:04 +0300

Oman uuena salongist ostetud 2013a Diisel automaati, millega on tänaseks sõidetud 135k suhteliselt muretut kilomeetrit.
Erinevaid infokanaleid uurides ja teisi targemaid inimesi kuuldes olen/oleme jõudnud järeldusele, et Subaru diislite varajasele surmale on eelkõige kolm põhjust: 1) DPF filtri järjepidev umbe sõitmine, 2) hooldustega koonerdamine, 3) Kütusefilter tuleb välja vahetada IGA AASTA. Subaru hoolduskalender ütleb, et seda tuleb teha iga 60tuh kilomeetrti tagant, mis on meie kohalikku kütusekvaliteeti silmas pidades pehmelt öeldes ajulage.
Nõustun siinjuures eelkõnelejaga - eelsüüteküünlad kontrolli üle. Muretult peaksid saama nendega sõita ca 60tuh kilomeetrit. Edasi on juba kerge riskibisniss. Mul üks mädanes sisse ära ja selle kätte saamine ning uue keerme tegemine läks ainuüksi maksma kahe komplekti süüteküünalde jagu raha.

Lisaks eeltoodud "tüüpveale" katki mineva mootori näol loetleksin muud tüüpvead:
1) Loks roolilatis = kolin. Minu omal koliseb juba alates 45tuh km pealt. Õnneks on ainult õueala kiirustel kuuldav kolin ainukene häda, mis sellega kaasneb.
2) Stabika puksid lähevad suhteliselt kiiresti läbi. Pisikesed asjad, aga avaldavad sõidumugavusele üllatavalt palju mõju.
3) 2010 ja sinna kanti mudelitel oli häda esituledega, mille lähitulede luubid kiiresti tuhmusid. Ma ei oma ise täpset teavet, alates mis aastast see probleem "kõrvaldati" ja kas sind huvitaval mudelil on see probleem kõrvaldatud.
4) Manuaalil kipub sidur võrdlemisi kiiresti läbi minema.

Seega kahjuks jah. Mootori pooldumist karttes on subaru diisli ostmine suhteliselt riskantne, kuna iial ei või teada mis moodi seda autot tegelikult on hooldatud. Ühe mehe "hea" võib olla teise mehe jaoks täielik õnnetus. Uuena kahjuks või õnneks subaru diisleid enam osta ei saa.
Subaru Outback 2.0D CVT

0utback13
Postitusi: 6
Liitunud: P, 02 Sept 2018 21:12:27 +0300

Re: Ostuabi: Outback 2012

#6 Postitus Postitas 0utback13 » R, 13 Dets 2019 00:36:20 +0300

Soovitaks jah hoogu pidada siin nende juttudega, et diisel kehva mootor on. Väntvõlli viga eemaldati peale esimesi ebaõnnestunud aastakäike.

Endal 2013 aasta CVT automaat millel läbisõit kohe 200 000. Hooldustega pole koonerdanud ja kastis õli samuti vahetatud.

Kui teemaalgataja sõidab 30 000 ja rohkem aastas siis eeldan et sellest omajagu möödub ka maanteel. Maanteel diisel igakell mugavam kui bensukas kuna väänet rohkem, aga eks see ole natuke maitse asi ka. Lisaks on diisli ja CVT dünaamika küllaltki nauditav.
DPF-ga pole mul kordagi muret olnud. Aeg on näidanud, et see probleem esinebki rohkem kodanikel kes ei tea mis asi see DPF diislitel ongi ja kuidas sellega ümber käia.
Kolisev roolilatt on tõsiasi ning normaalsus mida Nippon auto ravib kui väga häirima hakkab.
Silladetailid on pigem vastupidavad. Stabika puksid nüüd kiiremini küll ei lähe kui mõnel teisel margil. Mul peast ei tule ettegi et neid vahetanud oleks. Kunagi seda ilmselt ikka tehtud

Ühesõnaga mingeid diisli varajaste surmade jutte tuleks ettevaatlikusega võtta kuna tavaliselt sellise info allikaks on "tuttavad" kelle "tuttavad" omakorda kuulsid midagi kuskilt.


Kui teemaalgatajal huvi diisel Outbacki kohta küsida võib ühendust võtta.
Muretuid kilomeetreid kõigile

Kasutaja avatar
Ljeeppa
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 137
Liitunud: L, 16 Mär 2013 16:16:27 +0300

Re: Ostuabi: Outback 2012

#7 Postitus Postitas Ljeeppa » R, 13 Dets 2019 09:33:58 +0300

Mu auto sai päevas vähemalt kaks korda Tallinna top3 (delfi küsitulse alusel) kõige kehvemas seisus teed pidi sõita (Mäpealse-Raja lõik), ning see avaldas omajagu mõju pukside kiirele lagunemeisele tõenäoliselt. Puksid vahetatud iga 60tuh järel umbes. Kurija, mul vahetati 120tuh peal lause esimesed amordipadjad ära kuna neisse olid praod tekkinud. Ise kurtsin, kuna sõidumugavus oli alla igasugust arvestust. Peale töid oli taas nagu uus :)
Ahjaa! Üks kerge tüüpviga tuli veel meelde. Kui Saksa autodelt eeldatakse, et originaal rattalaagritega kannatab ca 200tuh sõita, siis Outbacki tagumised laagrid peavad nii umbes 120 tuh vastu. Esimesed natukene rohkem, neid ma pole veel vahetama pidanud.
Subaru Outback 2.0D CVT

Vasta