Outback automaat/manuaal
-
- Postitusi: 3
- Liitunud: T, 25 Sept 2007 10:57:13 +0300
Outback automaat/manuaal
Soovin endale soetada uut Outbacki. Kas keegi oskab välja tuua nii manuaal kui ka automaat käigukasti eelised/puudused? Tean et manuaalil on aeglusti mida automaadil pole. Automaadil on aga stabiilsuskontroll mida omakorda manuaalil pole. Olen kuulnud, et automaadi puhul pole suurt vajadust aeglusti järele. Kas see peab paika? Kas kellelgi on kogemusi?
Põhierinevus on see, et 2.5l mootoriga komplektis oleval 4-käigulisel automaadil pole keskdifrit, seega pole ta õige nelivedu. Stabiilsuskontroll on selle puuduse varjamiseks siis nüüd juurde pandud. Sellest siin juttu iga natukese aja tagant olnud. Aeglustil ja mägipiduril pole automaadi puhul tõesti mingit erilist pointi.
-
- Postitusi: 3
- Liitunud: T, 25 Sept 2007 10:57:13 +0300
-
- Postitusi: 3
- Liitunud: T, 25 Sept 2007 10:57:13 +0300
Olen tutika Outbackiga (3.0R) umbes 1500km maha sõitnud. Autol Prodrive Sportshift auto.kast. Üldiselt on auto väga hea, kuid automaatkast on väga kehv. Kui oled hoogsama sõidustiili harrastaja, siis vali manuaal, kuigi 3.0 puhul seda vist ei saa. Minu arust on automaadi mõte selles, et ma ise ei peaks käike vahetama, kuid selle automaadiga peab. Kui soovid autoga kuskile vahele "süstida", siis tavalises automaatreziimis on väga nutune . Ja kui on veel intelligent reziimil, siis praktiliselt võimatu. Kui kast on manuaalreziimil ja sportsharpi peal, siis käikude ülesse ja allavahetus võtab terve igaviku. Peale selle käib allavahetades läbi terve auto suur kolksatus, mis mind väga häirib. Olen alla harjunud vahetama heel-and-toega või lihtsalt vahegaasiga, kuid selle kastiga peab uuesti õppima. Miinuseks on veel see, et käigud on väga pikad.
Ainuke + minu silmis automaadil on väga hea kujuga ja asukohaga käiguvahetuslabad.
Samas peab nentima, et kui soovid rahulikult kulgeda, siis käib see kast kah. Ära peab ka mainima selle, et olen harjunud sõitma Civic-R`ga, ja kui tolle roolist tulla, siis on enamus manuaalegi jamad:)
Kuna läbisõit autol väike ca.3k, siis lootust on, et kast läheb kiiremaks.
Iseenesest ei oleks uskunud, et Prodrive annab oma nime nii mittesportlikule automaadile.
Ainuke + minu silmis automaadil on väga hea kujuga ja asukohaga käiguvahetuslabad.
Samas peab nentima, et kui soovid rahulikult kulgeda, siis käib see kast kah. Ära peab ka mainima selle, et olen harjunud sõitma Civic-R`ga, ja kui tolle roolist tulla, siis on enamus manuaalegi jamad:)
Kuna läbisõit autol väike ca.3k, siis lootust on, et kast läheb kiiremaks.
Iseenesest ei oleks uskunud, et Prodrive annab oma nime nii mittesportlikule automaadile.
2,5-se manuaaliga ei õnnestunud mul kunagi kinni jääda. 2,5-se automaadiga õnnestus - diagonaalis ratastel oli pidamine ja teistpidi ei olnud, kuid auto ei liikunud enne, kui kolmanda ratta alla olin ehitanud ka pidamise. Nüüd 3,0 ja pole veel kinni istunud.
Ok, 3,0 automaat on mootori võimekust arvestades tuimavõitu, kuid mina olukorda nii katastroofiliseks ei hinda kui Imre. Nõeludes tuleb lihtsalt juba oma reas olles kickdown teha ja siis manöövrile minna - õiged hetked õpid kiirest...käsitsi ei ole ma veel viitsinud lapata!
Ok, 3,0 automaat on mootori võimekust arvestades tuimavõitu, kuid mina olukorda nii katastroofiliseks ei hinda kui Imre. Nõeludes tuleb lihtsalt juba oma reas olles kickdown teha ja siis manöövrile minna - õiged hetked õpid kiirest...käsitsi ei ole ma veel viitsinud lapata!
härrased, lõpetage see automaadi võrdlemine manuaaliga. Iga tööriist on oma operatsiooni jaoks ja tema mittesihtotstarbelise kasutamise korral ei tasu tulemuse üle vinguda. Automaat EI OLE sõelumiseks, rallisõitmiseks jne. mõeldud. Aga kui keegi ei viitsi enam pidevalt sidurit sõtkuda ning kepiharjutusi harrastada kuid tal on vaja pisut suuremat kliirensit, ülimat stabiilsust (tavasõidul) ja piisavalt võimsust möödasõitudeks - siis tema jaoks alternatiive OB AUT'ile eriti polegi. (ok, viimasel ajal on teistelgi tootmisse ilmunud igasugust - aga mul on 01 variant ja sel perioodil tõsiseltvõetavaid variante küll polnud).
Siinsetest postitustestki kumab läbi üks peamisi vingumise põhjuseid - kuna man ja aut on totaalselt erinevad autod siis sõidustiil (või nimetame sõiduvõteteks) peab olema täiesti teistsugune s.t. pole mõtet automaati peeneks pressides üritada temaga sõita nagu manuaaliga. See lihtsalt ei õnnestu.
Ma kunagi noore ja verisena vandusin, et jaapani autot ja aut. kasti EI IIAL... nüüd ei sunni enam ükski vägi manuaali peale tagasi. Niiet kokkuvõtvalt - kui keegi juba vabatahtlikult automaadi varianti kaalub siis sellele peaks ta ka parim variant olema.
Siinsetest postitustestki kumab läbi üks peamisi vingumise põhjuseid - kuna man ja aut on totaalselt erinevad autod siis sõidustiil (või nimetame sõiduvõteteks) peab olema täiesti teistsugune s.t. pole mõtet automaati peeneks pressides üritada temaga sõita nagu manuaaliga. See lihtsalt ei õnnestu.
Ma kunagi noore ja verisena vandusin, et jaapani autot ja aut. kasti EI IIAL... nüüd ei sunni enam ükski vägi manuaali peale tagasi. Niiet kokkuvõtvalt - kui keegi juba vabatahtlikult automaadi varianti kaalub siis sellele peaks ta ka parim variant olema.
Subaru on selline omapärane mark, et sellel ei saagi lihtsalt automaat vs manuaal võrdlust teha. Ja seda juba siin teemaski läbi käinud põhjustel - lihtsalt pole sellist mudelit olemas, kus AINUKE erinevus oleks automaat vs manuaal. Ja selles suhtes on minumeelest oluline küsijaid valgustada - valik ei ole mitte automaat vs manuaal, vaid erinevused on hoopis suuremad. Ning mis põhiline - nii läbivus- kui sõiduomadused ja sellest tulenevalt ka sobivad sõiduvõtted sõltuvad valdavalt justnimelt nendest muudest teguritest (eelkõige keskdifri ja lukkude olemasolu), mitte käigukastist endast. NB! siinkohal ei pea ma silmas mitte mingit ralli- või offroadi võimekust vaid täiesti tavalisi (enamasti talvises) liikluses tekkivaid olukordi.
Subaru müügimehed küll otseselt ei varja neid erinevusi, kuid eriti ei reklaami ka, nii et paljudel jäävad need enne ostu märkamata.
Subaru müügimehed küll otseselt ei varja neid erinevusi, kuid eriti ei reklaami ka, nii et paljudel jäävad need enne ostu märkamata.
-
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 235
- Liitunud: E, 15 Okt 2007 20:56:12 +0300
- Asukoht: Lõuna
- Kontakt:
Aga kui oleks vasakujalga pidurit vajutanu?sheik kirjutas:2,5-se manuaaliga ei õnnestunud mul kunagi kinni jääda. 2,5-se automaadiga õnnestus - diagonaalis ratastel oli pidamine ja teistpidi ei olnud, kuid auto ei liikunud enne, kui kolmanda ratta alla olin ehitanud ka pidamise.
Endal võib sama valik ees olla, et kas man või aut.