Outback 2010

Outback'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
sulapekk
Guru
Postitusi: 1078
Liitunud: K, 17 Mai 2006 16:08:48 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Outback 2010

#16 Postitus Postitas sulapekk » T, 22 Dets 2009 15:10:46 +0300

isegi siis ei tule täitsa maha, aga oluliselt paremaks läheb küll.
MY09 STi

suba100
Postitusi: 25
Liitunud: T, 06 Apr 2010 14:13:05 +0300

Re: Outback 2010

#17 Postitus Postitas suba100 » T, 06 Apr 2010 15:12:51 +0300

Kuigi mulle tundub samuti uus Outback inetum ning vana palju kenam, siis OK, see on maitse asi.
Mis aga tõsiselt 2010. aasta Outbacki puhul kurvastas, on see, et
* Tiivaäärte plastikkaitsmed on vaid tagumistele ratastele alles jäänud. Esimestel on need vist kokkuhoiu mõttes ära kaotatud.
* Samuti, nii iluliistud ustel (mis parklas teiste autode uste poolt antavate kõksude eest kaitsesid) kui ka uste alumisel osal olnud laia plastikriba.

Kuidas see küll võimalik on? See auto on peaks ju sellistele inimestele mõeldud olema, kes looduses oma vaba aega veeta armastavad, s.t. peavad aegajalt ka kruusateedel sõitma. Väikesed kivid peksavad paljad tiivaääred ja uste alumised osad kiiresti katki, mis ajab nad omakorda roostetama.

* Varuratta asemel on rehviparandusballoon kaasa pandud. Eelmisel Outbackil oli ikkagi täismõõdus varuratas!
* Esinduses väljas olnud auto sisu jättis kuidagi odavama mulje. Vana mudeli kvaliteetsem (paksem ja pehmem) plast oli odavama (kõvema ja õhema) vastu välja vahetatud. Samuti võis uste sulgemisel täheldada, et nad ei sulgunud enam sellise mõnusa summutatud mütsuga, vaid pigem odavamatele autodele omase plänniga (võibolla ma pingutan üle, kui seda "plänniks" nimetan, aga fakt on see, et eelmine mudel jättis kvaliteetsema mulje).
* Kahju oli ka sellest, et Subaru raamita uksed ära kaotas, aga see on tõenäoliselt jällegi vaid harjumist vajav asi.

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

Re: Outback 2010

#18 Postitus Postitas tnx » K, 07 Apr 2010 08:03:57 +0300

suba100 kirjutas:s.t. peavad aegajalt ka kruusateedel sõitma. Väikesed kivid peksavad paljad tiivaääred ja uste alumised osad kiiresti katki, mis ajab nad omakorda roostetama.
Kas sellel siis tsingitud keret enam ei olegi või?

siimv
Postitusi: 49
Liitunud: L, 01 Aug 2009 22:02:36 +0300
Asukoht: Subaru Outback

Re: Outback 2010

#19 Postitus Postitas siimv » K, 07 Apr 2010 11:13:55 +0300

Tsingitud kere ei tähenda, et kivitäketega lõpuks roosteuss sisse ei tule. Tsingi kiht on metallil õhuke peal ning füüsiliste kahjustuste korral on metall kaitseta.
Oleks ma sama tark kui mu naine takkajärgi

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

Re: Outback 2010

#20 Postitus Postitas tnx » R, 09 Apr 2010 09:35:09 +0300

Tsink ei ole värv, mille kaitseomadus põhineb lihtsalt metalli keskkonna eest varjamises. Tsinkimise mõte selles ongi, et iga väike kivitäke roostetama ei läheks. Kuidas see protsess täpsemalt töötab, õpetati kusagil keskkooli keemiatunnis.

siimv
Postitusi: 49
Liitunud: L, 01 Aug 2009 22:02:36 +0300
Asukoht: Subaru Outback

Re: Outback 2010

#21 Postitus Postitas siimv » R, 09 Apr 2010 10:35:33 +0300

tnx kirjutas:Tsink ei ole värv, mille kaitseomadus põhineb lihtsalt metalli keskkonna eest varjamises. Tsinkimise mõte selles ongi, et iga väike kivitäke roostetama ei läheks. Kuidas see protsess täpsemalt töötab, õpetati kusagil keskkooli keemiatunnis.
Tsink kaitseb küll paremini värvi kihi all kui mitte midagi, aga ma olen näinud autot, millel oli värvi tükk maha koorunud ning tsingitud ala oli kaks aastat ilmastikuolude käes, lõpuks roostetas kenasti. Tsink on lihtsalt täiendav kaitsekiht, kui on ikka all metall mis roostetab, siis kaitsekihtide kahjustumisel ta seda ka tegema hakkab. Ei söö tsink ennast pinnale kandmisel metalli sisse ega muuda terase füüsikalisi omadusi, keskkooli keemiatund või mitte. Kui ei usu küsi vanade käest, kes paigaldavad tsingitud katuseplekke näiteks.

"Although galvanizing will inhibit attack of the underlying steel, rusting will be inevitable, especially if the local rainfall is at all acidic in nature. For example, corrugated iron sheet roofing will start to degrade within a few years despite the protective action of the zinc coating. Galvanized car frames may also be at risk, especially where road salting is used extensively."

http://en.wikipedia.org/wiki/Galvanizat ... c_coatings
Oleks ma sama tark kui mu naine takkajärgi

Indreq
Postitusi: 3
Liitunud: K, 02 Veebr 2011 14:40:40 +0300

Re: Outback 2010

#22 Postitus Postitas Indreq » K, 02 Veebr 2011 14:51:24 +0300

Hei. Olen vastne uue Outbacki omanik ja varem muude markidega sõitnuna on mul tekkinud küsimus selle päevatulede osas - kas see on normaalne et tal automaatseid päevatulesid kui selliseid ei ole? St lüliti peab olema kogu aeg tulede sisselülitatud asendis ja ära kustuvad nad siis kui võtme välja võtad? Paraku aga kustub siis ka raadio ära. Kui mootor seisma jätta ja autos tahta raadiot kuulata, siis põlevad tuled rõõmsasti edasi ja peab nupust maha keerama.
Kui see on mingi Subaru omapära, siis kas on keeruline seda veidi inimlikumaks teha - et tuled kustuks mootori seisates või et raadio töötaks ka siis kui võti välja võtta?

Kasutaja avatar
Andy
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 122
Liitunud: P, 17 Veebr 2008 00:44:30 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Outback 2010

#23 Postitus Postitas Andy » K, 02 Veebr 2011 15:18:17 +0300

... kas see on normaalne et tal automaatseid päevatulesid kui selliseid ei ole?
Kui see on mingi Subaru omapära ...
See on tõesti normaalne ja Subaru (ka ameeriklaste) eripära!

Tõesti, kui senini harjunud eurooplastega, siis tundub häirivat, kuid see on tegelikult tühine mure sellise hea ostu puhul - tunne autost rõõmu ja tere tulemast! :D
P.S Umbes 7a tagasi oli ka mulle mureks kuid hetkel olen sedavõrd ära harjunud, et kui näiteks juhtun naise autoga sõitma, siis keeran seisma jäädes juba instinktiivselt ka tema päevatuled parkide/seisutulede peale. Tema jaoks on, aga tihtilugu nn "kõrgem pilotaaž" tuled uuesti päeva- või lähitulede asendisse saada! :mrgreen:
* Kui ma ei eksi, siis on vist uues liiklusseaduses ka midagi sellelaadset kirjas, et teel/maanteel pimedal ajal seisma jäädes/peatudes tuleb lülitada sisse seisutuled (nn gabariidid) koos ohutuledega. Nii, et hakkame tulede lülitamist varakult harjutama! ..., aga võibolla ma hoopiski eksin siin oma oletustega?! :roll:

- Kas nii uuel autol on ikka vaja midagi ümber tegema hakata ...?!
real-time Forester XT 2.0 CVT MY16
&
ex Forester 2.0 CVT MY13
&
ex Impreza 2.0R Sport AT MY08
&
ex Legacy 2.5 STW AT MY04

Indreq
Postitusi: 3
Liitunud: K, 02 Veebr 2011 14:40:40 +0300

Re: Outback 2010

#24 Postitus Postitas Indreq » K, 02 Veebr 2011 16:33:34 +0300

kõige lihtsam vast oleks raadiole toide vedada kuskilt (süütelukust?) kus kogu aeg vool peale on. eraldi pisike kaitse ka muidugi juhtmele vahele. omal ajal lihtsamate autodega sai neid asju ise tehtud, kahtlus aga on et tänapäeval ei ole enam skeemid nii lihtsad, kõiki asju aetakse ilmselt läbi mingite ajude...

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Outback 2010

#25 Postitus Postitas JP » K, 02 Veebr 2011 18:07:35 +0300

Kusjuures see imeb ikka täiega, et see tulede lahendus on selline tehtud. Kuna tulede süütamisel muutuvad kõik indikaatorid -50%, st. päikeselise ilmaga on võmatu tuvastada, kas kont on sees või mitte ja mis jaama raadio mängib.
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

Kasutaja avatar
Andy
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 122
Liitunud: P, 17 Veebr 2008 00:44:30 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Outback 2010

#26 Postitus Postitas Andy » N, 03 Veebr 2011 00:24:53 +0300

Kusjuures see imeb ikka täiega, et see tulede lahendus on selline tehtud. Kuna tulede süütamisel muutuvad kõik indikaatorid -50%, st. päikeselise ilmaga on võmatu tuvastada, kas kont on sees või mitte ja mis jaama raadio mängib.
... ei oska kõige uuema Legacy/Outback`i indikaatorite heleduse/tumeduse reguleerimist kommenteerida kuid enne MY10 mudelit oli lisaks indikaatorite heleduse/tumeduse reguleerimise võimalusele (seal roolist vasakul armatuuril, kus tulede ja peeglite regull) ka keskkonsoolis kella juures nupp BRIGHT. Selle sisselülimisest piisas, et näha indikaatoreid ka kõige eredama päikesega (vähemasti minu jaoks). Tõsi, kottpimeduses/öösel oli, aga sellise "jõulupuuga" liikuda üsna halb ja tuli kindlasti maha keerata.
* Impreza MY06 mudelil (vabalthingaval) oli/on, aga indikaatorite värvilahendus sedavõrd halb, et seal ei aidanud/aita isegi reguleerimine. MY08 indikaatorid on küll kenakesti punase tooniga kuid ei küündi nad ammugi Legacy/Outback`i segmentsiooni luksusesse, kus isegi tagumiste aknatõstukite lülitis väike LED siramas.
Asi on maitses ja mulle meeldis eelmise generatsiooni (kuni MY09) Legacy/Outback`i indikaatorite värvilahendus ja võimalused! :)
real-time Forester XT 2.0 CVT MY16
&
ex Forester 2.0 CVT MY13
&
ex Impreza 2.0R Sport AT MY08
&
ex Legacy 2.5 STW AT MY04

Kasutaja avatar
baarutaja
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 153
Liitunud: R, 04 Veebr 2005 02:23:10 +0300

Re: Outback 2010

#27 Postitus Postitas baarutaja » N, 03 Veebr 2011 01:37:27 +0300

loen ja imestan! Olen viimased 11 aastat legacyte/OB'dega sõitnud, praegune 2008 aastast, seega off-topic, vabandan. Süüde/päevatuled/raadio lahendus on seni alati täiesti OK olnud - tulede lüliti pidevalt ON asendis. Kui vaja seisvas autos raadiot kuulata, siis võti süüte ja väljavõtmise vahelisse asendisse ja kõik toimib nagu igal teisel autol. Armatuuri/raadio/näidikute valgustus töötab ka väga loogiliselt - roolist vasakul on rullik-nupp millest saab tulestiku heledust reguleerida (st öisel maanteesõidul jõulupuud rahustada)...

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Outback 2010

#28 Postitus Postitas vaska » N, 03 Veebr 2011 10:09:08 +0300

Isegi 92 aasta masin oli rullikuga ja tuled lülitas alles süüte põhja keeramisel sisse. Ülepingutatud "massiauto" lahendus uuel generatsioonil või DLR seadistus peale panemata jäänud?
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Indreq
Postitusi: 3
Liitunud: K, 02 Veebr 2011 14:40:40 +0300

Re: Outback 2010

#29 Postitus Postitas Indreq » N, 03 Veebr 2011 10:29:43 +0300

baarutaja kirjutas:loen ja imestan! Olen viimased 11 aastat legacyte/OB'dega sõitnud, praegune 2008 aastast, seega off-topic, vabandan. Süüde/päevatuled/raadio lahendus on seni alati täiesti OK olnud - tulede lüliti pidevalt ON asendis. Kui vaja seisvas autos raadiot kuulata, siis võti süüte ja väljavõtmise vahelisse asendisse ja kõik toimib nagu igal teisel autol. Armatuuri/raadio/näidikute valgustus töötab ka väga loogiliselt - roolist vasakul on rullik-nupp millest saab tulestiku heledust reguleerida (st öisel maanteesõidul jõulupuud rahustada)...
OB 2010 puhul hakkavad tuled põlema kui võti on süütelukus ka nullasendis. kui ta nulli ja süüte vahele keerata, siis jah raadio töötab aga ka tuled.

Armatuuri heleduse koha pealt asi peab paika - kui tuled süüdata, siis läheb armatuurivalgustus ise tooni võrra tumedamaks, seega on üritatud inimestel asja mugavamaks teha - pimedas ei pea ise maha keerama. ma pole sellest seni probleemi näinud, kuna pole selle autoga veel eredasse päikesevalgusesse sattunud. võibolla seal tõesti oleks probleemne...

Ulvar
Postitusi: 47
Liitunud: R, 23 Nov 2007 20:10:20 +0300

Re: Outback 2010

#30 Postitus Postitas Ulvar » N, 03 Veebr 2011 11:10:25 +0300

JP kirjutas:Kusjuures see imeb ikka täiega, et see tulede lahendus on selline tehtud. Kuna tulede süütamisel muutuvad kõik indikaatorid -50%, st. päikeselise ilmaga on võmatu tuvastada, kas kont on sees või mitte ja mis jaama raadio mängib.
Minuarust muutub tulede sisselülitamisel armatuurivalgus täpselt selliseks, nagu on seadistatud. Kui on keeratud kõige heledamaks, siis näidikute, raadio ja kliima heledus ei muutu.
Tulede lahendus on sellel autol arusaamatu küll, ma eeldaks, et lähituled lähevad auto käivitamisel automaatselt põlema ja pimeduse saabudes lülitaks automaatika armatuurivalgustuse sinna juurde. Üleüldse võiks 2010. aasta autol olla juba eraldi LED päevasõidu tuled. Ma saan aru,et Jaapanis on teised nõuded, aga siin ei ole Jaapan.


Ulvar

Vasta