Outback ning selle juhitavus libedates teeoludes

Outback'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
siimv
Postitusi: 49
Liitunud: L, 01 Aug 2009 22:02:36 +0300
Asukoht: Subaru Outback

Outback ning selle juhitavus libedates teeoludes

#1 Postitus Postitas siimv » K, 05 Aug 2009 14:15:49 +0300

Välismaistes Outbackiga seotud foorumites üsna levinud teema, postitan siiagi küsimuse. Kas foorumi liikmetel on tulnud ette "ghostwalkingut" või tagumise otsa libisemist küljele libedates teeoludes? Arvestades auto suunitlust, siis peaks olema just selliste teeolude juures väga hea sõiduriistaga tegemist.

Kurdetud on alates '05 aastakäigu autodest alates sellist käitumist.
Oleks ma sama tark kui mu naine takkajärgi

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Outback ning selle juhitavus libedates teeoludes

#2 Postitus Postitas vaska » K, 05 Aug 2009 14:22:00 +0300

Kas see peaks nüüd ATM või MT kastiga masinate probleem olema? Paaris kohas nägin mingit sarnast juttu, jäi silma 5EAT VDC kasti kohta nurisemist, ei osanud seda kuidagi seostada 5MT kastiga.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

siimv
Postitusi: 49
Liitunud: L, 01 Aug 2009 22:02:36 +0300
Asukoht: Subaru Outback

Re: Outback ning selle juhitavus libedates teeoludes

#3 Postitus Postitas siimv » K, 05 Aug 2009 19:09:18 +0300

Seda ma ei ole jälginud, kas manuaali- või automaatkastide pärusmaa, kuskilt jäi silma, et LSD omavatel Outbackidel olevat seda probleemi tihedamalt esinenud, mis seletab ka seda, miks probleemi võidi täheldama hakata alles 2005 aasta masinatest alates, kui tagumine LSD levinumaks muutus
Starting in 2003-2006 all Outback trim levels included the Cold Weather package as standard equipment. So all Outbacks between 2003 and 2006 have a rear LSD. In 2007, the 2.5 Basic trim level was introduced, and it does not have a rear LSD, but all other trim levels do.
Päris palju on üritatud seda probleemi ka kõrvaldada tagumise otsa vedrustuse jäigemaks muutmisega ning kahjuks pole küll viidet sellele tähelepanekule, kuid jäi meelde, et mingist aastakäigust alates (2007?) muutis Subaru Outbackide tagumisi amortiasaatoreid, mis võib olla katse seda probleemi kõrvaldada. Spekulatsioon muidugi.
Oleks ma sama tark kui mu naine takkajärgi

marek906
Subaruaff
Postitusi: 54
Liitunud: P, 01 Veebr 2009 10:51:18 +0300

Re: Outback ning selle juhitavus libedates teeoludes

#4 Postitus Postitas marek906 » K, 05 Aug 2009 21:24:16 +0300

2008a. diislil sellist olukorda pole täheldanud.

siimv
Postitusi: 49
Liitunud: L, 01 Aug 2009 22:02:36 +0300
Asukoht: Subaru Outback

Re: Outback ning selle juhitavus libedates teeoludes

#5 Postitus Postitas siimv » K, 05 Aug 2009 21:52:45 +0300

marek906 kirjutas:2008a. diislil sellist olukorda pole täheldanud.
See oli kõik mida ma kuulda soovisin :D
Oleks ma sama tark kui mu naine takkajärgi

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Outback ning selle juhitavus libedates teeoludes

#6 Postitus Postitas vaska » K, 05 Aug 2009 22:33:49 +0300

2005 2.5 tagumise LSD ja 5MT kastiga vihmas eriti kahtlaselt ei ole veel käitunud, jää on veel nägemata.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

epoiz
Subaruaff
Postitusi: 74
Liitunud: K, 22 Nov 2006 10:30:35 +0300

Re: Outback ning selle juhitavus libedates teeoludes

#7 Postitus Postitas epoiz » N, 06 Aug 2009 08:19:15 +0300

2005, 2.5 ja MT pole täheldanud, et tagumik oleks tahtnud mistahes oludes kiiremini ja omas suunas liikuda. Tegelikult eks ole see kindlasti kinni ka rehvides. Sel talvel soomes ülilibedatel teedel täheldasin et kui ikka üldse pidamist ei ole ja kõik 4 ratast gaasi andes ringi käima hakkavad hakkab kuidagi diagonaalis liikuma, kuid see on kergelt rooli ja gaasiga parandatav

Kasutaja avatar
Annu
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 112
Liitunud: P, 30 Jaan 2005 20:08:29 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Outback ning selle juhitavus libedates teeoludes

#8 Postitus Postitas Annu » N, 06 Aug 2009 10:19:17 +0300

epoiz kirjutas:2005, 2.5 ja MT pole täheldanud, et tagumik oleks tahtnud mistahes oludes kiiremini ja omas suunas liikuda. Tegelikult eks ole see kindlasti kinni ka rehvides. Sel talvel soomes ülilibedatel teedel täheldasin et kui ikka üldse pidamist ei ole ja kõik 4 ratast gaasi andes ringi käima hakkavad hakkab kuidagi diagonaalis liikuma, kuid see on kergelt rooli ja gaasiga parandatav
Niimoodi diagnoaalis läheb klaasjää peal ka Legacy 92, nii turboga kui ilma.
Peaasi, et tagaotsa gaasiga sirgeks tõmbab.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Outback ning selle juhitavus libedates teeoludes

#9 Postitus Postitas vaska » P, 16 Aug 2009 12:48:32 +0300

Ilmselt teema siis siit pärit : http://www.subaruoutback.org/forums/sho ... adid=11267
Lõpust võib aga lugeda:

Originally posted by Hakkapeliitta
Actually there is a fix. Not a single Eu/Jp spec Outback have suffered from this behaviour...

Põhjuseks väidetavalt siis 20mm swaybar, JDM amordid ning erinevad seadistused veermikus.
On keegi talvel mingit "iseujumist" tundnud?
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

Re: Outback ning selle juhitavus libedates teeoludes

#10 Postitus Postitas Ar21 » N, 10 Dets 2009 17:42:14 +0300

Üldiselt, kui muuta tagavedrustust jäigemaks, muutub auto ülejuhitavamaks. Tänavõsidu autode seadistused on taotluslikult sellised, et auto oleks alajuhitav, mitte ülejuhitav.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Outback ning selle juhitavus libedates teeoludes

#11 Postitus Postitas vaska » N, 10 Dets 2009 21:28:59 +0300

Ar21 kirjutas:Üldiselt, kui muuta tagavedrustust jäigemaks, muutub auto ülejuhitavamaks. Tänavõsidu autode seadistused on taotluslikult sellised, et auto oleks alajuhitav, mitte ülejuhitav.
Selles peaks sul õigus olema, sarnast juttu väidavad ka ameeriklased oma halateemades - EU/JDM osad "ravivad" päris palju leitud vigu ning analüüsil tunduvad jupid natuke toekamad olema. Ilmselt probleem siis sealses OTB pehmemas seadistuses kui see üldse eksisteerib sellisel kujul?
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Vasta