Lambdaandur või katalüsaator? Andke nõu.
Lambdaandur või katalüsaator? Andke nõu.
Auto on 2,5 AT Outback 2004 (ca 140'000 km)
Mõne nädala eest käisin Mariines kompuutri all, öeldi - vaheta kat välja. See aga esinduses väga kulukas, läksin Autoasja, seal soovitati esmalt lambdaanduri vahetust, sest selle väidetav eluiga (ca 160'000 km) hakkab ümber saama. Mõlema töö jaoks kohe raha pole. Kas on kellelgi kokkupuudet ses osas? Või vahetada lambdaandur, aga kat lihtsalt vahelt lõigata - mida see endaga kaasa toob? Kas ülevaatuselt läbi saab? Või on sootuks mõni muu lahendus?
Tänud ette!
Mõne nädala eest käisin Mariines kompuutri all, öeldi - vaheta kat välja. See aga esinduses väga kulukas, läksin Autoasja, seal soovitati esmalt lambdaanduri vahetust, sest selle väidetav eluiga (ca 160'000 km) hakkab ümber saama. Mõlema töö jaoks kohe raha pole. Kas on kellelgi kokkupuudet ses osas? Või vahetada lambdaandur, aga kat lihtsalt vahelt lõigata - mida see endaga kaasa toob? Kas ülevaatuselt läbi saab? Või on sootuks mõni muu lahendus?
Tänud ette!
Re: Lambdaandur või katalüsaator? Andke nõu.
Alustaks sellest, et mis viga on?
Lambdasid on sellel autol 2 tk, antud lühikese kirjelduse järgi võib mõlemal ettevõttel õigus olla.
Kui kati lihtsalt välja lõikad, siis ilmselt auto enam ei käi korralikult, sest tagumine lambda ei näita soovitud numbreid ning ülevaatuselt ka läbi ei saa.
Lambdasid on sellel autol 2 tk, antud lühikese kirjelduse järgi võib mõlemal ettevõttel õigus olla.
Kui kati lihtsalt välja lõikad, siis ilmselt auto enam ei käi korralikult, sest tagumine lambda ei näita soovitud numbreid ning ülevaatuselt ka läbi ei saa.
Re: Lambdaandur või katalüsaator? Andke nõu.
Ega muud viga pole, kui et armatuuris põlev kollane "mootori" tuli ei luba püsikiirusehoidjat kasutada. Aeg-ajalt kustub see tuli iseenesest, et siis mõne päeva pärast uuesti süttida. Ülevaatusele vist esialgu asja pole?
Saan siis aru, et tuleb ehku peale jõudumööda lambdad ja kat väljavahetada? Või on ka mooduseid veatekitaja eelnevaks tuvastamiseks?
Saan siis aru, et tuleb ehku peale jõudumööda lambdad ja kat väljavahetada? Või on ka mooduseid veatekitaja eelnevaks tuvastamiseks?
Re: Lambdaandur või katalüsaator? Andke nõu.
Lambdasid võiks ostsillograafiga mõõta. Ja teoreetiliselt võiks olla võimalik lambdad omavahel ära vahetada... Praktikas pole seda mudelit lähedalt uurinud, ei tea, kas õnnestub. Kui selle peale veakood muutub, siis on andur katki, kui ei muutu, siis on viga mujal.
Re: Lambdaandur või katalüsaator? Andke nõu.
Ja ostsillograafi leian igast suvalisest teenindusest või töökojast? Mida see imevidin näitama peaks?
Re: Lambdaandur või katalüsaator? Andke nõu.
Terv, enda 2005 OBK l sama asi seljataga. ostes mootori tuli kord põles siis jälle kustus. Vahetasin mõlemad lamdad aga ei aidanud see midagi, 1,5 aastat pidasin vastu ja nüüd kat vahetatud. kat i vaheltlõikamine ei anna midagi, samamoodi on OBK nii tundlikuks aetud, et universaalne kat seal ei tööta, seda on proovitud. Usa foorumites samad mured rahval. http://www.pabelaauto.ee saad kasutatud kat i üsna soodsalt. ma lasin enda omale uue panna. veakoodiks teatas aju muidu P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold
Ülevaatuse eel kustustasin selle kollase tulukese ära ja ülevaataja ütles, et heitgaasid nagu uuel autol, ehk siis sai läbi küll.
Ülevaatuse eel kustustasin selle kollase tulukese ära ja ülevaataja ütles, et heitgaasid nagu uuel autol, ehk siis sai läbi küll.
Re: Lambdaandur või katalüsaator? Andke nõu.
Igast töökojast ilmselt mitte, pigem ikka elektritöödele spetsialiseerunud kohtadest. See imevidin näitab graafiliselt lambda signaali muutumist ajas - vt näiteks http://www.picoauto.com/tutorials/emiss ... ators.html lehelt vastavat lõiku.089ASU kirjutas:Ja ostsillograafi leian igast suvalisest teenindusest või töökojast? Mida see imevidin näitama peaks?
Kahe lambdaga süsteemil peab esimene näitama sellist signaali, nagu pildil näha, tagumine (pärast katti) peab olema enam-vähem sirge joon.
Re: Lambdaandur või katalüsaator? Andke nõu.
Suur tänu teile tnx ja epoiz. Nüüd on edasise suhtes juba vähem oma pead vaevata.